Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[mountainbike] Let's Ride !

Het forum voor alle andere extreme sporten.

Moderator: super_ik

Plaats reactie
VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life
Surf spul: 4 boards, 6 sails.

[mountainbike] Let's Ride !

Bericht door VolvoSurfer » zo mar 01, 2009 10:54 pm

Afgelopen najaar ben ik weer begonnen met mountainbiken en heb me toen ook maar geregistreerd bij ons zuster forum van mountainbike.nl. Omdat ik me daar ook gewoon registreerde als VolvoSurfer kreeg ik na een aantal dagen een paar PB's binnen van windsurfende mountainbikers.

Inmiddels heb ik Opperhoofd, Ouwe, Vakantieganger en Surfrider al gespot op het mountainbike.nl forum en heb ik het idee dat er nog meer windsurfende mountainbikers zijn te vinden.

Wie zit daar ook en zou het op windloze dagen leuk vinden om eens samen te rijden?

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Re: [mountainbike] Let's Ride !

Bericht door Opperhoofd » ma mar 02, 2009 8:31 am

_Chris heb ik gespot, hier bekend als Levi's vader.

En tijdens een Let's ride afgelopen winter heb ik ene Volvosurfer rond zien rijden op een blauw/witte Trek MTB... :+ :wink:

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » ma mar 02, 2009 9:39 am

Ik rij ook nog wel eens rond op Schoorl of Amerongen om de conditie een beetje op peil te houden.

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » ma mar 02, 2009 9:59 am

Owja, Dirk Doppenberg zit ook weleens op de fiets.
En Nico Wierstra is erg fanatiek.

Jibb
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: JP, Neil Pryde, AL360, Z-Fins

Bericht door Jibb » ma mar 02, 2009 11:01 am

Ik kom onze forum indiaan :+ ook geregeld tegen in de bossen.

Ohw ja en ik zit ook op het mountainbike forum...kan me alleen niet meer herinneren wanneer ik daar voor het laatst wat gepost heb.
Laatst gewijzigd door Jibb op wo mar 04, 2009 6:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Olwe Sirfalas
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Naish global wave 78, Tabou 3S 96, maui sails

Bericht door Olwe Sirfalas » ma mar 02, 2009 2:13 pm

Ik zit ook regelmatig op de fiets. Ik ben pas begonnen met klikpedalen op mijn fiets.
Ik ben gisteren daardoor van mijn fiets gevallen en heb nu een flinke snee in mijn arm.
Dit is wel vervelend, maar gelukkig is er de komende week niet zo heel veel wind.

Marc Schoenmakers
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Aanhangertje vol

Bericht door Marc Schoenmakers » di mar 03, 2009 12:29 pm

Je zult het haast niet geloven! Zaterdagmiddag nog 40 km. gereden hier in de buurt op een heel aardig ATB parcours. Ik ben altijd een zeer fanatiek mountainbiker geweest. Veel toertochten gereden en wedstrijden in het funklasse segment. Zoveel als ik 10 jaar gelden fietste doe ik niet meer. Nu pak ik de ATB als het niet vriest of zeer koud is minimaal 1 of 2x per week de ATB voor een rondje van 1,5 tot 2 uur. Ik hou van doorfietsen, en een terrasje op zijn tijd als ik met anderen fiets. De afstanden die ik het liefst rij zitten tussen de 40 en de 55 km. En dan bedoel ik voor 80 tot 90% onverhard.

Ik had al eerder het idee om iets met leden van dit forum samen te gaan doen op de ATB. Ik doe graag een keertje mee op een windloze dag. Ik ken bijvoorbeeld hier in Brabant de Drunense Duinen goed als ATB parcours. Dat is een van de mooiste ATB paroursen die we in Nederland hebben. Ook Berg en Dal, Amerongseberg en de routes bij Landgraaf heb ik meerdere keren gereden.

Mijn uitrusting: Ik heb nu een 17 inch frame Empella ATB met Deore LX groep erop. Ik rij op semislicks van Michelin (Wildgripper sprint). Met deze band kan ik perfect op redelijk droge parcoursen rijden met hier en daar wat blubber. Ik heb ook wel noppenbanden met meer grip. Helaas rijden deze banden niet lekker op de weg. Die werken wel beter bij modderige klimpartijtjes.

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » di mar 03, 2009 6:05 pm

Ik ben er wel geregistreerd maar ben er niet heel actief, ik ben actiever op de fiets. Om het makkelijk te houden is mn naam daar ook Rop.

Grunt
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Zie profiel

Bericht door Grunt » di mar 03, 2009 9:39 pm

Ik ben daar ook sinds kort. Onder de naam Grunt :+
VolvoSurfer schreef:heb me toen ook maar geregistreerd bij ons zuster forum van mountainbike.nl.
Hoe zit dat qua Zusterforum, is er een link? Viel me op dat het woordje "forums" layouttechnisch gelijk is maar dacht dat dat door de opmaak van phpBB kwam. Toeval?

Maar goed door mijn verhuizing van de druke Randstad naar de Achterhoek ook maar op de MTB gestapt. Ik heb echter nog niet echt tijd gehad om de fiets te testen maar dat komt wel.

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Bericht door Ouwe » di mar 03, 2009 9:40 pm

Tja Martijn wat zal ik zeggen :lol:
Dat weet je toch wel :devil: :+ :z

SUGAR3+

Er was al een ouwe :evil: :x

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard Evo 80, Fanatic Skate 110, Session 4.2 - 4.7 -5.3, Force 5.7, Expr. 6.1

Bericht door Peter Pan » vr mar 06, 2009 2:31 pm

Hey wat leuk mensen! Inderdaad heel herkenbaar dit. Ook wat aangegeven wordt, op windstille dagen (nou ja windstille dagen zijn nog niet eens zo erg... Maar windstille periodes wel!! KILLING ;( )

Ook ik ben om deze reden veel meer gaan mountainbiken, en mountainbike momenteel eigenlijk veel meer dan windsurfen. Windsurfen valt eigenlijk niet te plannen (zeker met mijn werk..) en mountainbiken wel. Wanneer het regenachtig is, is het soms juist nog wel leuker ook 8) En het kan dus (bijna) altijd wel gedaan worden. Ondertussen ook een racefiets gekocht, en ook dat is erg leuk. Ook ik sta ingeschreven op het forum van mountainbike.nl. Maar wat ik daar als groot probleem beschouwde (en dat had ik ook hier na een aantal jaren..) is hoe leuk het "grote stel je allemaal voor topic" is, maar na 200 pagina's van elk 50 berichten totaal niet meer overzichtelijk werd en oninteressant. Je kon ook niemand terug vinden.

Ik ben toen 3 jaar geleden begonnen met een eigen site te gaan schrijven (mede omdat ik ook wilde afspreken met mijn andere hobbies; zoals ik dit al deed bij Surfmaatje). Gedacht vanuit een forum, maar dan met meer mogelijkheden eromheen. Zo ontstond een (sport)profiel, een beter (geintegreerd) mailsysteem en sportgroepen waar je mensen voor kan uitnodigen of waar mensen zich bij kunnen aansluiten. Maar waar je ook evenementen/meetings kan organiseren binnen jouw sportgroep. Inmiddels is dit allemaal gelukt en werkt het voor bepaalde sporten erg leuk en goed. Voor veel mensen (die niet bekend zijn met forums) is het nog een beetje vreemd, maar als het voor windsurfers kan werken, moet het toch ook voor andere sporten werken? Tenminste dat is nog steeds mijn gedachte..

Neem zelf eens een kijkje, en je bent van harte welkom. Er zijn al enkele leden van windsurfing.nl lid (Marlies, Griff, Opperhoofd, Marleen en misschien mis ik er nog een paar...) http://www.ActiveTogether.nl
Laatst gewijzigd door Peter Pan op zo mar 15, 2009 5:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vakantieganger
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SOS classic 71, 4.7, 5.3 UL superfreak, techno limits, powerex
Contacteer:

Bericht door Vakantieganger » vr mar 06, 2009 8:23 pm

Lijkt me gezellig om eens samen te rijden! Ben nog niet zo goed, maar zal mijn beste beentje voor zetten.

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Bericht door Ouwe » vr mar 06, 2009 8:57 pm

Vakantieganger schreef:Lijkt me gezellig om eens samen te rijden! Ben nog niet zo goed, maar zal mijn beste beentje voor zetten.

PPPPRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Hoeveel km heb je er nu al weer opzitten????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

2500
ofzo ?????????
Na 4 oktober :wink: :wink: :z

BEEST

Marc Schoenmakers
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Marc Schoenmakers » vr mar 06, 2009 9:48 pm

En nu maar weer wachten op een weekend zonder wind! Dan kunnen we van start gaan.

VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life

Bericht door VolvoSurfer » vr mar 06, 2009 10:03 pm

Vakantieganger schreef:Lijkt me gezellig om eens samen te rijden! Ben nog niet zo goed, maar zal mijn beste beentje voor zetten.
Zo dan onderschat je jezelf wel heel erg.

Bart-Jan
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Goya quad 104 en 84 en Goya sails

Bericht door Bart-Jan » vr mar 06, 2009 10:10 pm

Ik ga mijn oude fiets maar eens afstoffen. Hij wordt nooit zo mooi als de fiets van vakantieganger maar het moet toch uit de benen komen... :+ Samen fietsen doe je toch voor de gezelligheid ? :razz: :roll: :z

VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life

Bericht door VolvoSurfer » vr mar 06, 2009 10:18 pm

Bart-Jan schreef:Ik ga mijn oude fiets maar eens afstoffen. Hij wordt nooit zo mooi als de fiets van vakantieganger maar het moet toch uit de benen komen... :+ Samen fietsen doe je toch voor de gezelligheid ? :razz: :roll: :z
mag wel een mooie fiets zijn maar hij gaat er vaker mee naar de fietsenmaker dan hij lief is. Rotte dempers van Specialized. :+

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard Evo 80, Fanatic Skate 110, Session 4.2 - 4.7 -5.3, Force 5.7, Expr. 6.1

Bericht door Peter Pan » vr mar 06, 2009 11:06 pm

Ja zondag staat er voldoende wind voorspeld :)
Ik ga morgen nog wel een ronde doen. Komende tijd maar eens in de gaten houden. Wel lachen dat zoveel mensen hier ook fanatiek biken! :+

Vakantieganger
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SOS classic 71, 4.7, 5.3 UL superfreak, techno limits, powerex
Contacteer:

Bericht door Vakantieganger » za mar 07, 2009 12:19 pm

Bart-Jan schreef:Ik ga mijn oude fiets maar eens afstoffen. Hij wordt nooit zo mooi als de fiets van vakantieganger maar het moet toch uit de benen komen... :+ Samen fietsen doe je toch voor de gezelligheid ? :razz: :roll: :z
Tja Bart-Jan, of een mooi boardje of een goede fiets.............. :z Succes met je nieuwe aanwinst!

Marc Schoenmakers
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Marc Schoenmakers » zo mar 15, 2009 8:06 pm

Een fiets moet niet mooi zijn, maar qua maat perfect bij je passen. En als je dan nog sterke bovenbenen hebt en met overmacht op souplesse kunt rijden.... Dan heb je de juiste fiets. Een oud frame dat perfect bij je past kan je meer plezier geven dan een splinternieuw frame dat net niet de juiste geometrie heeft.

Mijn ATB heb ik al sinds 1996. Hij is rondom het frame, zadelbuis en de vork inmiddels enkele keren vervangen. Nu heb ik bijvoorbeeld 44/32/22 terwijl ik eerst 42/32/22 had. Zo'n wijziging levert mij heel veel meer snelheid op.
Ik heb er straks nog even snel 1,5 uur op gereden. Met een beetje 2 tot 3 bf. wind in de rug zijn snelheden van 36 tot 41 of 42 kmpu. heel snel te halen en nog best lang vast te houden. Met dat 42 blad ging dat veel moeizamer. Een 44 tands blad op een 26 iunch fiets is echt een aanrader. En dan natuurlijk met name op de weg en op harde bospaden.

Mijn fiets zit me als gegoten. Hij rijdt heerlijk.

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » zo mar 15, 2009 11:43 pm

Marc Schoenmakers schreef:Ik heb er straks nog even snel 1,5 uur op gereden. Met een beetje 2 tot 3 bf. wind in de rug zijn snelheden van 36 tot 41 of 42 kmpu. heel snel te halen en nog best lang vast te houden. Met dat 42 blad ging dat veel moeizamer.
Als je deze snelhedenlang op een MTB fietst ben je beter af met een ander type fiets, een racefiets ofzo. Zoveel mogelijk over onverhard terrein met dat ding. :lol: :wink:

Ik heb zelf 44/34/22, het originale 32t middenblad heb ik vervangen. Voor crosscountry MTB-en in Nederland lijkt mij 42/34/24 het lekkerst.

SurfSmurfin
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Teamrider: KAsail.com
Surf spul: Tabou boards en oneill pakken.
Contacteer:

Bericht door SurfSmurfin » za okt 24, 2009 5:59 pm

ook speedytwo en ik zijn regelmatig in de Ermelose bossen te vinden al het niet waait.
Allebei een paar maanden geleden een nieuwe mountainbike gekocht.
ik een mooie Bulls jinga 1 en Ton een mooie Merida.
Zijn allebei super bikes waar we erg veel plezier mee hebben.

dirk-ned51
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 / Avantisails/Ripzone/
Contacteer:

Bericht door dirk-ned51 » ma nov 02, 2009 10:01 pm

aankomende zaterdag is er een hele mooien mountainbike tocht in nunspeet
zeker een leuk sportief alternatief als er geen wind goed voor de conditie training
hier onder vind je de informatie over deze tocht
mischien is het een idee om met een groep windsurfers eens een toertocht te rijden

met vriendelijke groet

dirk doppenberg NED-51

Rabo Veldtoertocht

Zaterdag 7 november 2009 kunnen mountainbikers zich uitleven in de bossen rond Nunspeet. TC De Volharding organiseert dan de RABO Veldtoertocht, met uitdagende routes voor elk niveau, van beginner tot gevorderde mountainbiker. De afstanden die gefietst kunnen worden zijn 30, 50 en 75 km en deze afstanden worden ruim gehaald, doordat er nieuwe trajecten zijn opgenomen. De 75 km is een absolute aanrader, met prachtige stukken over de Elspeter Heide en langs de Leuvenumse Beek. Met dank aan de natuurbeheerders van Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, Gemeente Nunspeet en Willemsbos is het een schitterend, landschappelijk zeer afwisselend, parcours, dat het nodige van de deelnemers zal vergen.
Op de 30 km-route kan de jeugd van ca. 8 tot 15 jaar als groep starten onder begeleiding van enkele ervaren clubleden. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Deze groep vetrekt om 10.00 uur vanaf de startlocatie bij Sporthal De Feithenhof aan de Electraweg.

Inschrijven vanaf half negen. Starten kan tussen negen uur en half elf. Wie komt om lekker rustig te fietsen en nog meer van de natuur te genieten, raden we aan om na half tien te starten, als de grootste drukte voorbij is.

2 sterren-tocht
Tijdens deze twee-sterrentocht, die bekend staat om de mooie routes en goede verzorging, zijn er voor de deelnemers van de 75km 2 verzorgingsposten, voor de deelnemers aan de 30 en 50km is er 1 verzorgingspost. Bij de grote verzorgingspost staan we klaar met bouillon, thee en krentenbollen, bij de post voor de 75km wordt sportdrank en een banaan uitgereikt.

Inschrijven kan vanaf 8.30 uur, starten mag vanaf 9.00 uur.
De deelnemers voor de 30 en 50 km kunnen starten tot 10.30 uur, de deelnemers voor de 75 km kunnen starten tot 10.00 uur.

Jeugd onder begeleiding start om 10.00 uur.

Routes
Het parcours is zeer afwisselend. Je komt over interessante technische stukken met veel single tracks, maar er zitten ook bredere en snellere zandpaden en karrensporen in de route. De route is bijna 100% onverhard en gaat door bos en heidevelden. En hoewel we rond Nunspeet geen bergen hebben, zit er wel het nodige hoogteverschil in de route, waarop je je zeker even stuk kan bijten als je het gemiddelde hoog probeert te houden. Je kunt kiezen uit routes van ongeveer 30, 50 en 75 kilometer.

Rijd voor je plezier
Het is geen enkel probleem om met de 50 kilometer te beginnen en later toch over te stappen naar de 30km. Er zijn 2 plaatsen waar je de 50km route kunt inkorten en je kunt dus altijd zelf bepalen hoever je echt gaat. Je zou zelfs stukken van de 75km kunnen pakken. Daar zitten een paar super mooie stukken over de heide in. Dat is vooral leuk als je ook graag hard rijdt, want dit zijn in principe de snellere stukken. Ook hier kun je altijd weer terug naar de route van de 50km. Bij de start hangt een kaart en onderweg zijn er 2 verzorgingsposten, waar je altijd kunt vragen waar je bent. Ook zullen er punten langs de route gemarkeerd worden met letters, die ter oriëntatie dienen. Deze staan ook op die kaart, zodat je zelf al kunt bedenken waar je af zou willen snijden. Dat is geen enkel probleem, je rijdt voor je eigen plezier. Het is geen wedstrijd!

Bereikbaarheid en kosten
De route naar startlocatie - Sporthal De Feithenhof aan de Electraweg - wordt duidelijk aangegeven, zowel vanaf de snelweg als de andere aanrijroutes. Er is ruime parkeergelegenheid, maar je kunt ook met de trein komen. Er is douchegelegenheid aanwezig, je kunt dus fris weer naar huis. De kosten zijn 5 euro en je krijgt 1 euro korting als je lid bent van NTFU of KNWU. Voor jeugd tot en met 17 jaar is deelname zelfs gratis.

Heb je toch nog vragen, dan kun je een mailtje sturen naar Folkert Visser, of je kunt me even bellen op 0341-262136.

Graag tot ziens in Nunspeet!

Robert Seinen
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Loft Racing Blade/Patrik Diethelm boards

Bericht door Robert Seinen » ma nov 02, 2009 10:11 pm

dirk-ned51 schreef: mischien is het een idee om met een groep windsurfers eens een toertocht te rijden

met vriendelijke groet

dirk doppenberg NED-51
Shit, heb geen mountainbike meer, heb hem vorig jaar weg gedaan, achteraf best veel spijt van, anders had ik graag mee gegaan :cry:

VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life

Bericht door VolvoSurfer » ma nov 02, 2009 10:22 pm

Inderdaad wel een goed idee. Maar waar gaan we rijden? Ergens in het midden van het land zou wel mooi zijn. Enne wanneer dan? Als het niet waait, logisch.

De komende weekenden eens in de gaten houden misschien.

Wie heeft er interesse??????

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » ma nov 02, 2009 10:23 pm

robert seinen schreef:Shit, heb geen mountainbike meer, heb hem vorig jaar weg gedaan, achteraf best veel spijt van, anders had ik graag mee gegaan :cry:
Als je een keer zin hebt... ik heb hier een extra Cannondale Scalpel maatje M. Kan je daar op fietsen, is jouw maat bike denk ik.

dirk-ned51
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 / Avantisails/Ripzone/
Contacteer:

Bericht door dirk-ned51 » ma nov 02, 2009 10:27 pm

VolvoSurfer schreef:Inderdaad wel een goed idee. Maar waar gaan we rijden? Ergens in het midden van het land zou wel mooi zijn. Enne wanneer dan? Als het niet waait, logisch.

nunspeet is redelijk centraal dacht ik zo en een leuk pacour
alle info staat in mijn eerste bericht

see you on the bike

Robert Seinen
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Loft Racing Blade/Patrik Diethelm boards

Bericht door Robert Seinen » ma nov 02, 2009 11:11 pm

Opperhoofd schreef:
robert seinen schreef:Shit, heb geen mountainbike meer, heb hem vorig jaar weg gedaan, achteraf best veel spijt van, anders had ik graag mee gegaan :cry:
Als je een keer zin hebt... ik heb hier een extra Cannondale Scalpel maatje M. Kan je daar op fietsen, is jouw maat bike denk ik.
Zin altijd, als het mijn maat is wil ik het wel weer eens proberen na ruim 2,5 niet gebiked te hebben :oops: fietskleding/schoenen en dergelijke heb ik nog steeds, als het mij weer bevalt ga ik er ook zeker weer 1 aanschaffen

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » di nov 03, 2009 9:15 am

robert seinen schreef:Zin altijd, als het mijn maat is wil ik het wel weer eens proberen na ruim 2,5 niet gebiked te hebben :oops: fietskleding/schoenen en dergelijke heb ik nog steeds, als het mij weer bevalt ga ik er ook zeker weer 1 aanschaffen
Ow... ik ga de 75km doen... :P
Maargoed, ik stuur je wel ff een bericht.

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Ouwe » wo nov 04, 2009 10:19 pm

Als het een route is van niet meer dan 25 km(meer houden mijn knieen niet vol) :oops: :oops: :x
Ga ik ook wel mee ,mits het in mijn planning te realiseren is.
Zaterdag lukt mij dan ook niet.
Maar later december mischien wel.

Plaats reactie