Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[mountainbike] Let's Ride !

Het forum voor alle andere extreme sporten.

Moderator: super_ik

goudbeekje
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Falcon + KA Race

Re: [mountainbike] Let's Ride !

Bericht door goudbeekje » zo feb 28, 2010 7:09 pm

had vandaag ook m'n nieuwe Hai willen uitproberen maar er zijn grenzen.

jacco1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door jacco1 » zo feb 28, 2010 7:17 pm

Opperhoofd schreef:Als ik dan perse wat wil doen zet ik de tacx er even onder en ga lekker voor de tv trappen. Daarnaast slijt het loopwerk 10x zo hard. Gisteren was het een beetje nattig, dat is nog prima te doen.
Precies, daar gaat het mij ook om, die blubber gaat overal tussenzitten , alles begint te kraken.
Ik heb deze winter veel gefietst, gewoon op m'n 30 jaar oude batavus, bruin , trommelremmen en 3 versnellingen.
Ideaal, zo'n fiets, je hoeft je niet om te kleden, je wordt niet vies en je komt nog eens ergens.
Voor de tv trappen kan ook , maar er is nooit wat op, dus dat verveelt me snel :P .

NielsvdB
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door NielsvdB » zo feb 28, 2010 7:57 pm

tsss...

wat een gedoe voor het fietsen...

Gewoon die ATB pakken en gaan. Mijn ATB doet het prima. ik fiets graag in de ardennen, maakt mij niet uit welke omstandigheden. Pomp de banden gewoon op en ga fietsen. In de ardennen zijn er veel routes die uitdagend genoeg zijn !

3 uur lekker ploeteren in de bagger heerlijk! nat van boven tot onder en gezicht vol blubber lekker in bad :) :9~ :9~

ik ben net weer terug en het was weer fantastisch 5-10 graden alleen maar regen maar mooi :)
Afbeelding

spietpiet
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Wave Warrior 257en meer : profiel

Bericht door spietpiet » zo feb 28, 2010 8:06 pm

Blubber is juist leuk, als het maar niet plenst van de regen icm een lage temperatuur. Dat is juist de charme van mtb-en, je kan het bijna altijd doen onder wisselende omstandigheden. Heb dit jaar ook veel in de sneeuw gereden, echt genieten.
Dan maar een paar extra remblokken, ketting en cassette. Die fiets heb ik om te gebruiken.
Met 3 kettingen en 1 cassette rij ik zo'n 4000km, dus dan vallen de kosten ook best mee. 4000 km of 200 uur is veel hoor op een mtb die je alleen gebruikt in het bos en onder vaak slechte omstandigheden (vnl winter).

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » zo feb 28, 2010 8:16 pm

spietpiet schreef:Blubber is juist leuk, als het maar niet plenst van de regen icm een lage temperatuur.
Zo is het inderdaad wanneer ik niet in de blubber fiets. Met een goede temperatuur zijn natte omstandigheden voor mij geen reden om niet te gaan biken.

En NielsvdB, als een gebied als de Ardennen dichterbij zou zijn zou mijn drempel met nat weer en lage temperatuur een stuk lager zijn. Je kan hier in de buurt van Zwolle aardig met de mountainbike rondrijden hoor, maar de Ardennen is net even iets anders... :roll:

dirk-ned51
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Point-7/Patrick
Contacteer:

Bericht door dirk-ned51 » vr mar 05, 2010 7:19 pm

wie o wie

ik ga zondag klein toertochtje rijden in eerbeek
wie heeft er zin om mee te rijden zie info hier onder.

groeten dopbiker

eerbeekse veldtoertocht

Datum: zondag 7 maart
Soort tocht: Veldtoerfietstocht
Startlocatie: Clubhuis EHTC, H°¤ndelstraat/Ringlaan
Plaats: Eerbeek
Provincie:

Gelderland
Vereniging: Last Gear
Overige info: Zie http://www.lastgear.nl

Afstand Sterren Dagverz. Tijd van Tijd tot Kosten Codes
30 km 09:00 10:30 5,00 13, 22, 24, 36
50 km 09:00 10:30 5,00 13, 22, 24, 36
70 km 09:00 10:00 5,00 13, 22, 24, 36

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » vr mar 05, 2010 7:52 pm

Schijnt een van de mooiste van NL te zijn.
Sommige stukken zijn extreem waarbij voor minder ervaren bikers er een omleiding is.
Zal af en toe op de singletracks wel file rijden worden met een opkomst tussen de 900 en 1400 man (vorig jaar 1200)

dirk-ned51
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Point-7/Patrick
Contacteer:

Bericht door dirk-ned51 » vr mar 05, 2010 8:02 pm

Maar ben je er bij opperhoofd????

sanderke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: BOARD: Starboard Isonic 125 ZEILEN: Tushingham Lightning 8,5; Gaastra Vapor 7,6 & 6.7

Bericht door sanderke » di mei 25, 2010 11:35 am

Heey

Ik was een aan het kijken om enkele waypoints op mijn gt31 te zetten om zo een toertje te fietsen. Via deze site kan je een route opstellen en dan de knooppunten downloaden in een gpx file. Maar als ik deze download en op mijn gps zet zie ik geen route of zo ..
Moet ik wat speciaals doen? zijn er mensen met ervaring in routes op de gps zetten?

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » di mei 25, 2010 3:02 pm

sanderke schreef:Zijn er mensen met ervaring in routes op de gps zetten?
Heb ik wel een aantal keren gedaan. Ik gebruik mijn Geko201 daarvoor. Je kunt op http://www.mtbroutes.nl/ hele mooie routes downloaden.

Maar dan download je wel tracks, en ik weet niet hoe een GT 11/31 dit weergeeft. Heb je bij de GT 11/31 sowieso een display die een tracklog weergeeft als je aan het surfen bent? Want het principe is eigenlijk best simpel. Anders dat ik om de 2sec tracks opsla, heb ik ze al in mijn Geko201 staan. En hoef ik alleen maar een lijntje achterna te fietsen.

sanderke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: BOARD: Starboard Isonic 125 ZEILEN: Tushingham Lightning 8,5; Gaastra Vapor 7,6 & 6.7

Bericht door sanderke » di mei 25, 2010 3:25 pm

Als ik het goed zie dan kan de gt 31 geen gpx files uitlezen :roll: Of ik heb het totaal verkeerd begrepen :oops:

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » di mei 25, 2010 4:11 pm

sanderke schreef:Als ik het goed zie dan kan de gt 31 geen gpx files uitlezen :roll: Of ik heb het totaal verkeerd begrepen :oops:
Dat weet ik ook niet. Ik weet wel dat ik na het surfen alle track punten kan downloaden met een programma en dat op kan slaan als gpx file. Zo'n gpx file kan ik ook met mijn programma weer uploaden.

Er zitten in dit topic meer fervente speed-surfers en mountainbikers die ook vast wel een GT31 hebben (Onno en/of Dirk). Misschien dat zij je verder kunnen helpen.

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned=363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails

Bericht door Frank-363 » zo jul 04, 2010 8:45 pm

Vandaag voor het eerst in 5 jaar weer een echt rondje op de mountainbike gemaakt , was gestopt vanwege nekklachten (bij een stomme val over de kop gegaan), maar nu het toch maar weer eens geprobeerd. Was weer genieten, en meteen al een leuke route gevonden op 15km van mijn huis.

Zat ook al te denken hoe ik de GT31 voor het fietsen kan gebruiken, iemand een idee waar ik voordelig een fiets houder op de kop kan tikken, en is deze ook in het bos betrouwbaar genoeg om de gewone kilometere teller te vervangen, met mijn oude gecko had ik heel veel ontvangst problemen...

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » zo jul 04, 2010 9:01 pm

Frank-363 schreef:Vandaag voor het eerst in 5 jaar weer een echt rondje op de mountainbike gemaakt , was gestopt vanwege nekklachten (bij een stomme val over de kop gegaan), maar nu het toch maar weer eens geprobeerd. Was weer genieten, en meteen al een leuke route gevonden op 15km van mijn huis.

Zat ook al te denken hoe ik de GT31 voor het fietsen kan gebruiken, iemand een idee waar ik voordelig een fiets houder op de kop kan tikken, en is deze ook in het bos betrouwbaar genoeg om de gewone kilometer teller te vervangen, met mijn oude gecko had ik heel veel ontvangst problemen...
Netjes, heb donderdag ook weer een rondje gefietst sinds een maand of acht.
Kun je de armband niet gebruiken om deze aan je fiets te maken? Ik heb de geko tijdens surfen in een Boxit zitten en deze kan ik met een paar tireps simpel aan mijn stuur vast zetten.

Qua nauwkeurigheid weet ik niet precies wat beter is. De fiets computer kan de boel bij iedere wiel omwenteling berekenen. Of een gps sneller is..
Vreemde is wel dat als ik met mijn gps fiets. Het signaal van mijn fietscomputer (draadloos) helemaal in de war is.

NielsvdB
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door NielsvdB » di jul 06, 2010 3:20 pm

Frank-363 schreef:Vandaag voor het eerst in 5 jaar weer een echt rondje op de mountainbike gemaakt , was gestopt vanwege nekklachten (bij een stomme val over de kop gegaan), maar nu het toch maar weer eens geprobeerd. Was weer genieten, en meteen al een leuke route gevonden op 15km van mijn huis.

Zat ook al te denken hoe ik de GT31 voor het fietsen kan gebruiken, iemand een idee waar ik voordelig een fiets houder op de kop kan tikken, en is deze ook in het bos betrouwbaar genoeg om de gewone kilometere teller te vervangen, met mijn oude gecko had ik heel veel ontvangst problemen...
Ik gebruik de Gt31 op de fiets, montage setje voor op de fiets heb ik besteld bij Rikswindsurfing.com voor 8.69 pond

Signaal is prima, ook leuk om te zien dat de routes in de ardennen meestal niet kloppen met de kaart wanneer je de bordjes volgt :), ik vind het een prima vervanging van de ouderwetse fiets computer.

http://www.rikswindsurfing.com/live/gps ... 120-0.html
Laatst gewijzigd door NielsvdB op di jul 06, 2010 3:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

NielsvdB
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door NielsvdB » di jul 06, 2010 3:22 pm

oomKoen.nl schreef:
sanderke schreef:Als ik het goed zie dan kan de gt 31 geen gpx files uitlezen :roll: Of ik heb het totaal verkeerd begrepen :oops:
Dat weet ik ook niet. Ik weet wel dat ik na het surfen alle track punten kan downloaden met een programma en dat op kan slaan als gpx file. Zo'n gpx file kan ik ook met mijn programma weer uploaden.

Er zitten in dit topic meer fervente speed-surfers en mountainbikers die ook vast wel een GT31 hebben (Onno en/of Dirk). Misschien dat zij je verder kunnen helpen.
ik heb de mountainbike routes wel eens in mijn gt-31 gezet, moest wel wat omzetten om ze erop te krijgen met navilink software.

osluis
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door osluis » di jul 06, 2010 5:25 pm

Vandaag met Marco en Jappie Westenschouwen onveilig gemaakt.

Zwaar parcours voor de beginner zeg :o ben een maand geleden begonnen met fietsen en kwam hier voor het eerst. Ik denk dat een beetje regen de boel wel goed zou doen want het was een grote zandbak.

Mijn nieuwe fiets doet het prima, die is goedgekeurd (heb wel andere banden dan op de foto (Nobby Nic):
Afbeelding

Ik heb er ook spd pedalen op gezet en met de vork en achterdemper zitten spelen. Ideaal zo'n pompje waar je dat mee aan kunt passen.

GestoordePestKip
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3S 97. NP Combat 5.3, NS Duke 5.9

Bericht door GestoordePestKip » za sep 18, 2010 9:50 am

Ahh leuk om te zien dat er meer surfende mtbers zijn, ikzelf ben meer een dirter, maarja dat gebeurt ook op een fiets.

Mijn schatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Misschien eens leuk om met zun allen eens een weekendje naar winterberg te gaan, daar hebje zeer coole trails voor beginner en gevorderde.

WilliamS
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: North Warp & RAM, F2 SX S & L, Vector Fins Canefire 32 & 40

Bericht door WilliamS » di okt 12, 2010 9:59 am

Mountainbikede windsurfer:)
Ik mountainbike in Lunteren, en gebruikt de mountainbike ook om naar Horst te gaan:)

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » di okt 12, 2010 10:57 am

GestoordePestKip schreef: Misschien eens leuk om met zun allen eens een weekendje naar winterberg te gaan, daar hebje zeer coole trails voor beginner en gevorderde.
Ben net terug van een weekendje Willingen in Sauerland, leuk biken in een mooie omgeving.
Veel steil&lang klimwerk en een mooi downhill parcours bij de ski lift.
Helaas wel wat weinig single-tracks, de routes in de Ardennen zijn over het algemeen wat technischer.

VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life
Surf spul: 4 boards, 6 sails.

[mountainbike] Let's Ride !

Bericht door VolvoSurfer » do mar 17, 2011 6:43 am

Aanstaande zondag wordt er gereden rond 10:30 in Bergen op Zoom.

Aanwezig zijn: Mr Q, Deejoe, Jurjen, Nilsini en ik.

Wil je aanhaken? Laat maar weten.

Edwinmtb
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Edwinmtb » zo apr 17, 2011 7:05 pm

Leuk om te lezen dat er meer mountainbikers hier op dit forum zijn. Ik doe deze sport al een aantal jaren. Ik woon in het Montferland, dus ik fiets eigenlijk alleen daar.

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Bericht door Jurjen » zo apr 17, 2011 10:53 pm

vandaag met q rondje drunese duine gedaan.
filmpje volgt nog.

Vakantieganger
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SOS classic 71, 4.7, 5.3 UL superfreak, techno limits, powerex
Contacteer:

Bericht door Vakantieganger » di apr 19, 2011 9:11 pm

Jurjen schreef:vandaag met q rondje drunese duine gedaan.
filmpje volgt nog.
Als je de volgende keer weer eens in mijn "achtertuin" bent, geef dan maar eens een belletje....kan ik ook even aanhaken.

Mr. Q
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: Ned-141
Surf spul: RRD wavecult 77 '07, I-Sonic 96 '07, RRD X-Fire 112 '10, Session 4.2,5.3, Point-7 6.8,7.7

Bericht door Mr. Q » do mei 26, 2011 10:55 pm

Doen we, pb ff je nr. dan :D

twalis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: ouwe zooi, gestopt met windsurfen in Nl

Bericht door twalis » ma jun 02, 2014 10:21 pm

Schop dit topic ff omhoog, fietst er wel eens iemand in Amerongen?

Actief op strava?

Levis vader
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Levis vader » di jun 03, 2014 8:10 am

twalis schreef:Schop dit topic ff omhoog, fietst er wel eens iemand in Amerongen?

Actief op strava?
ja
en
ja
Laatst gewijzigd door Levis vader op di jun 03, 2014 2:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Roefie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Roefie » di jun 03, 2014 8:46 am

Ik mountainbike / wielren ook actief.
Link naar strava

Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Marc uit Boxtel » di jun 03, 2014 1:18 pm

Amerongen! Daar ga ik binnenkort weer eens heen. Mooi parcours! Ik parkeer altijd op die parkeerplaats net voorbij bij dat bungalowpark als je vanuit Rhenen naar Amerongen rijd. Dus als de wind zo laf blijft doen zal ik binnenkort eens die kant op komen.

corex
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door corex » di jun 03, 2014 6:11 pm

Niekuss schreef:En ik zoek een MTB maatje in Amersfoort....
Elke zondag 8.45 verzamelen bij de bikeshop Amersfoort. Van 9.00 tot 12.00 biken. https://www.facebook.com/bikeshopnl.. See you groet, Jop

Plaats reactie