Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

waarom mensen kiten (pas op hoogtevrees? niet kijken)

Het forum voor alle andere extreme sporten.

Moderator: super_ik

Plaats reactie
the man
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: Naish ProLimit
Surf spul: Naish 2019 Global - Hoover Naish Hokua 9.0 X32 - Naish Maliko 14x24 - Naish Starship 100 - ForceV
Contacteer:

waarom mensen kiten (pas op hoogtevrees? niet kijken)

Bericht door the man » zo sep 06, 2009 7:18 pm

WiertOmta
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Bic - Naish - Maui Magic - North Sails - Arrows

Re: waarom mensen kiten (pas op hoogtevrees? niet kijken)

Bericht door WiertOmta » zo sep 06, 2009 7:30 pm

Levensgevaarlijk, en je zal maar net met je fin achter die lijnen blijven haken.....

martino
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic, Ezzy Sails, MFC

Bericht door martino » zo sep 06, 2009 8:14 pm

een ongecontroleerd theezakje... :z
in mijn ogen is dit VRAGEN OM PROBLEMEN

--mark--
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 Rodeo, Gaastra Manic

Bericht door --mark-- » zo sep 06, 2009 8:23 pm

Er zijn ook mensen die het echt gecontroleerd doen:

Als je ziet wat hij allemaal uit haalt.. Vliegt meters de lucht in, waarna hij zo zacht als maar kan land. Als ik dit filmpje bekijk
dan vind ik kitesurfen een prachtige sport! (komt natuurlijk niet in de buurt van windsurfen :z )

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » zo sep 06, 2009 8:42 pm

Knap hoor, iemand die door een windvlaag wordt weggewoeiwappert. Stoer man! Helpt' zo'n overbroek nou goed als je op een Sheefs strekdammetje knalt?
In andere woorden: WAT EEN IDIOOT! Bovendien geheel offtopic op een windsurfforum natuurlijk.

stefan2511
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP/Starboard/Mistral/Goya

Bericht door stefan2511 » zo sep 06, 2009 8:46 pm

Met weinig wind en vlak water kan ik me best het voordeel van een kitesetje voorstellen. Vind alleen die sprongen er niet uitzien, ze dwarrelen neer als een blaadje. Zal vast een kick (en een leuk uitzicht) geven zo´n hoogte en zulke airtime, maar zeg nou zelf, wat is nou mooier: zo'n stalled double forward van Philip Koster of een zwevende rekstok. Daarnaast kan je met je windsurfsetje zelf nog redelijk bepalen waar je terecht komt. Vooral bij die wind is kiten volgens mij net russisch roulette. Een vlaagje van 50 knotsen en een passerend wchokje/strandtent/pier en je mag de rest van je leven een rolstoel met een rietje besturen..

the man
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Naish 2019 Global - Hoover Naish Hokua 9.0 X32 - Naish Maliko 14x24 - Naish Starship 100 - ForceV
Contacteer:

Bericht door the man » zo sep 06, 2009 8:56 pm

Ik vond het idioot hoog, maar deze vind ik persoonlijk mooier.

http://www.boardseekermag.com/Flash/lar ... rocket-408

martino
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic, Ezzy Sails, MFC

Bericht door martino » zo sep 06, 2009 9:01 pm

stefan2511 schreef:Met weinig wind en vlak water kan ik me best het voordeel van een kitesetje voorstellen. Vind alleen die sprongen er niet uitzien, ze dwarrelen neer als een blaadje. Zal vast een kick (en een leuk uitzicht) geven zo´n hoogte en zulke airtime, maar zeg nou zelf, wat is nou mooier: zo'n stalled double forward van Philip Koster of een zwevende rekstok. Daarnaast kan je met je windsurfsetje zelf nog redelijk bepalen waar je terecht komt. Vooral bij die wind is kiten volgens mij net russisch roulette. Een vlaagje van 50 knotsen en een passerend wchokje/strandtent/pier en je mag de rest van je leven een rolstoel met een rietje besturen..
Heerlijk weer zo'n reactie!!!

Grabber
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Grabber » zo sep 06, 2009 9:17 pm

the man schreef:Ik vond het idioot hoog, maar deze vind ik persoonlijk mooier.

http://www.boardseekermag.com/Flash/lar ... rocket-408
leuk :D

mark_roosje
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket, Neilpryde Expression 6.2, Arrows Craze 5.7, NP SP 4.9
Contacteer:

Bericht door mark_roosje » zo sep 06, 2009 11:01 pm

Zo te horen, verdeelden meningen. Ik zelf had ook altijd een raar beeld over Kiters. Willen er naar mijn idee iets te mooi bij lopen en net iets te macho. Nu heb ik deze zomer leren Kiten en moet ik toegeven dat het wel super vet is. Dudes ook erg relaxt. Het geeft een beetje het gevoel van 'so free as a bird'. Nu vind ik het allebei super kick om te doen. En uitendelijk is het voor beide een watersport wat te maken heeft met wind en water.

Voor de windsurfers die nog nooit gekite hebben zo ik het toch aanraden om eens geprobeerd te hebben. Gewoon om het gevoel te ervaren en dan een oprechten mening geven.

Maja ieder zo zijn eigen ding. Voor mij is windsurfen een stuk toegankelijker dus kies ik daar voor.

Wil geen eindeloze discussie beginnen maar meld het toch even.

Joke_name
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Pocketwave84 Tabou 3S106, Superfreak-6,3-5,3-4,5 HSM Crossfire 7,1
Contacteer:

Bericht door Joke_name » ma sep 07, 2009 12:28 am

@ Frank en WiertOmta

Het was misschien niet een helemaal gecontroleerde jump maar je praat je wel over een top kiter. Hij staat op dit moment op de 14 plaats in de PKRA discipline speed.

Maar super mooi fimpje en een top jump.

the man
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door the man » ma sep 07, 2009 9:50 am

Ik als windsurfer heb net als vele vrienden van mij, een Kite.
Nu heb ik het geprobeerd, maar mijn spullen staan nu weer te koop.
Reden, Kiten vind ik te ongecontroleerd, zoals vrijdag 3, ja 3 kiters bijna (minder dan 1 meter) in mijn nek gehad toen ze uit de lucht kwamen vallen, en deze jongens konden er ook wat van.
Ik hou het wel bij windsurfen, en ik gun ieder zijn plezier, ook kiters, want het blijft top om te zien.
Mijn vroegere windsurf vrienden zijn jaren geleden allemaal overgestapt op het kiten, met de reden, ik ben al 10 jaar een goede backloop aan het oefenen en 0 resultaat, met de kite doet hij het nu op vlakwater en windje 3.
Maar nu komen ze 1 voor 1 weer terug naar het windsurfen omdat het veel directer is.
mijn moto is en blijft, have fun on the water, maar hou wel rekening met andere, en daar hebben vele kiters maling aan (mijn ervaring)
Hang loose The Man

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » ma sep 07, 2009 10:12 am

mark_roosje schreef:.. Willen er naar mijn idee iets te mooi bij lopen en net iets te macho...
Wat is dit nou weer voor benadering??
Al wil iemand in driedelig krijtstreep pak aan of op het water verschijnen... Lol in de sport is het enige wat hier telt, of heb iets gemist?
Mooie sprong, ik zou er zelf nog eens over nadenken voor dat ik 'm in zette :o , maar diverse kitende surfmaatjes van me beginnen ws. spontaan te kwijlen.

medano
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: alles verkocht geen tijd meer

Bericht door medano » ma sep 07, 2009 11:59 am

Respect, wat een sprong !!!!!!!!! 8) 8) . Alleen is dit weer een bewijs dat windurfen en kiten op 1 stek NIET samen gaan. Dit keer ging het goed, er komt een keer dat er iemand een paar lijntjes voelt snijden door zijn vlees :x

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » ma sep 07, 2009 12:22 pm

Inderdaad een mooi zweefvlucht, maar helemaal sociaal is het niet tussen de windsurfers.

Ik was die dag hier ook aan het waren (4.2 flink overpowered), en het was behoorlijk vlagerig met echt harde windstoten.
Deze dude had desondanks de boel wel redelijk onder controle (respect), maar ik kan me niet voorstellen dat hij nog veel in te brengen heeft over zijn landingsplek eenmaal in de lucht. Daarnaast waren er verschillende kieters die toch het water opgingen ook al hadden ze de boel op het land al amper in de hand. Na 1 rakje dropen ze dan weer af. Dat die zichzelf in gevaar willen brengen mogen ze van mij zelf weten, maar misschien zouden ze eens wat meer aan de andere mensen op het water moeten denken. Ik heb ondertussen wel genoeg kiets in mn nek gehad op Scheef.

Jeffrey Leeflang
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: KA sail
Surf spul: KA sail - PD boards
Contacteer:

Bericht door Jeffrey Leeflang » ma sep 07, 2009 3:10 pm

Het zal allemaal wel weer reuze vet zijn zo'n sprong, maar als ik kijk in welk gezelschap deze "dude" verkeerd, heeft ie naar mijn mening totaal lak aan de mede "weggebruikers". :(
Kijk en tel even hoeveel surfers daar door de branding raggen...we weten allemaal en maken het regelmatig zelf mee op het water; je weet in dit soort omstandigheden NOOIT hoe of waar die theezakjes landen. Ik als surfer hou die lui altijd angstvallig in de gaten als ze springen, als het ongecontroleerd is ben je bijna altijd te laat om ze te ontwijken.

Stoer dat je het doet en dat je kan, maar in mijn ogen beseft deze gozer niet eens of hij eventueel iemand zou kunnen raken. Of nog erger; hij maalt er niet om....
Het kiten zal voor vele een prachtige sport zijn, maar niet voor mij en met name deze beelden bevestigen weer eens waarom ik dit geen leuke sport vind; No control in gusts what so ever...

Ga voor de grap met windje 4 a 5 eens windsurfen op Schellinkhout; dat is net zoiets als wandelen door het breimandje van je oma; je hangt bijna permanent met je vin in een kluwen touw. Ze kunnen er beter een naaikransje van make daar, want ik zie ze meer die touwtjes uit de knoop halen dan varen :+

Ach...op Strandhorst weet het meerendeel wel hoe je de zaken moet scheiden en dat is prima ! Opvallend is dan wel, dat als 1 van die jojo's zijn boordkompas met een hangaanderekstok oefening is verloren en hem daar op wijst dat ie "met theezak en al te ver uit de buurt is", je een niet mis te verstane brul naar je toe krijgt geschreeuwd :0

Maar goed dat ik niet zo'n Hawai shortje draag over mijn surfpakje, anders zou 'ie geheid afzakken na al dat gebrulboei van die gasten...

Capo
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: iSonic 101| RRD FSW 94 | Superfreak 4.5 5.3 6.3 | GPS 6.6 8.0 | CAAS | Hotrods | Select & MFC
Contacteer:

Bericht door Capo » ma sep 07, 2009 3:21 pm

Het was misschien niet een helemaal gecontroleerde jump maar je praat je wel over een top kiter.
dat zal best wel waar zijn, maar als dat filmpje zit heeft hij mag hij denk ik heel erg blij zijn dat hij het nog gezond na kan vertellen, en idd een serieus gevaar voor de andere windsurfers, zo eentje zal maar van achter tegen je aanknallen... das lekker

mark_roosje
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket, Neilpryde Expression 6.2, Arrows Craze 5.7, NP SP 4.9
Contacteer:

Bericht door mark_roosje » ma sep 07, 2009 5:51 pm

Misschien wordt het hier wat duidelijker:

http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... t=13859263
Huug schreef:
mark_roosje schreef:.. Willen er naar mijn idee iets te mooi bij lopen en net iets te macho...
Wat is dit nou weer voor benadering??
Al wil iemand in driedelig krijtstreep pak aan of op het water verschijnen... Lol in de sport is het enige wat hier telt, of heb iets gemist?
Mooie sprong, ik zou er zelf nog eens over nadenken voor dat ik 'm in zette :o , maar diverse kitende surfmaatjes van me beginnen ws. spontaan te kwijlen.

Zurich
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Zurich » di sep 08, 2009 10:21 am

Ik windsurf en kitesurf. Beide erg verschillend maar allebij leuk om te doen. Kitesurfen geeft hetzelfde gevoel als toen ik met windsurfen begon. Ik windsurf al bijna dertig jaar dus leer niet echt meer bij, met kitesurfen ga ik elke sessie vooruit en dat is een lekker gevoel.

Het is een sport in ontwikkeling en zeker qua veiligheid is het in de laatste jaren erg verbeterd. Wat je op het filmpje ziet zijn de extremen.

Oh ja, als ik kite trek ik ook een short aan over m'n wetsuit. Vraag me niet waarom maar je voelt je bijna naakt zonder :lol:

cornepol
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Rocket 135 LTD, Thommen Cross X97 V3.0, en een zwik zeilen van Gun Sails (4.7 - 8.6)
Contacteer:

Bericht door cornepol » di sep 08, 2009 5:40 pm

Ik zie ze vliegen en zeg: wil je nou wakeboarden of parachutespringen? Allebei tegelijk gaat niet :lol:

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het een loterij is waar-ie zal gaan landen. Hangt meer in de lucht dan ie op het water is. Zal niet zeggen dat ik het altijd onder controle heb, maar met zoveel potentiele slachtoffers in de buurt is dit misschien niet helemaal slim.

medano
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: alles verkocht geen tijd meer

Bericht door medano » wo sep 09, 2009 3:18 pm

Zurich schreef:Ik windsurf en kitesurf. Beide erg verschillend maar allebij leuk om te doen. Kitesurfen geeft hetzelfde gevoel als toen ik met windsurfen begon. Ik windsurf al bijna dertig jaar dus leer niet echt meer bij, met kitesurfen ga ik elke sessie vooruit en dat is een lekker gevoel.

Het is een sport in ontwikkeling en zeker qua veiligheid is het in de laatste jaren erg verbeterd. Wat je op het filmpje ziet zijn de extremen.

Oh ja, als ik kite trek ik ook een short aan over m'n wetsuit. Vraag me niet waarom maar je voelt je bijna naakt zonder :lol:

ik wist niet dat je zo goed was :z . Dat je niks meer bijleerd na 30 jaar ligt aan jezelf :devil: . Je bent mijn inziens nooit uitgeleerd met windsurfen. Dat maakt het oa ook de mooiste sport (tijdverdrijf) van de wereld 8) 8)

Zurich
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Zurich » ma sep 14, 2009 9:48 am

Niet helemaal serieus je opmerking neem ik aan. Maar als je net begint met een sport maak je grotere stappen qua ontwikkeling (steeper learningcurve) daarna neemt je ontwikkeling af. Nou ben ik van de generatie Dunkerbeck en dan merk je ook dat je het op bepaalde onderdelen je leeftijd ook tegen gaat werken. Ik zie maar weinig echt goede freestylers van 40 om maar iets te noemen. De meeste van mijn leeftijd gaan speed/slalom/formula varen (ik ook) maar dan is het leuk om erbij te kiten. 8)

arno 1805
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: merkloos 5.5/NP V8 6,5 / ezzy wave 5.8/ BIC vivace 282 / fanatic hot rabbit/tabou wave 256 85 ltr
Contacteer:

Bericht door arno 1805 » vr sep 18, 2009 10:26 pm

nou is het inderdaad bij horst mooi gescheiden :D maar je ziet toch weer van die arogante kitters dwars door het windsurf gebied knallen :x en je ziet ze af en toe kijken met zo'n look ik ben een kitter dus aan de kanten. nou van mij mogen die gasten verwikkelt raken in hun eigen touwtjes en dan een mooie airtime maken. :) maar ja ik ski zelf ook en dan heb je het zelfde met snowboarders .

joep1234
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic skate 98 TE-fanatic allwave 72l- 4.7 manic HD - 5.7 expression 08np

Bericht door joep1234 » wo sep 30, 2009 7:11 pm

wat dachten jullie hier van
ik vind kiten een vette sport maar het ziet er zo lelijk uit de risicos zijn er en zijn miss erger als bij windsurfen. maar ga jij maar eens op jaws surfen dat is minstens net zo gevaarlijk.

arno 1805
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: merkloos 5.5/NP V8 6,5 / ezzy wave 5.8/ BIC vivace 282 / fanatic hot rabbit/tabou wave 256 85 ltr
Contacteer:

Bericht door arno 1805 » do okt 01, 2009 3:09 pm

dit is de oplossing hihihi

joep1234
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic skate 98 TE-fanatic allwave 72l- 4.7 manic HD - 5.7 expression 08np

Bericht door joep1234 » do okt 01, 2009 3:27 pm

dr staat ook echt windsurfing Accident boven. wij lopen hier de discusieren wat een idioten sport het is. gaan ze hun ook nog windsurfers noemen:P
(ik vind het geen idioten sport)

arno 1805
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door arno 1805 » do okt 01, 2009 3:57 pm

het is geen idioten sport dat zeg ik niet, iedereen moet zelf weten welke sport hij/zij beoefent alleen de kitters brengen wel iritatie teweeg bij de surfers(en nu ook al bij het vlieg verkeer) :D om door het windsurf gebied heen teknallen ,op horst is dat gescheiden maar toch gaan die kitters door het windsurf gebied wat ook nog wat gevaar met zich mee brengt vandaar die reactie van de windsurfers. het zelfde probleem doet zich ook in de wintersport voor de skieer en een snowboarder vandaar ook die gescheiden gebieden ik ben zelf een skieer en heb dat naar de snowboarder maar ik vind het ook geen idioten sport. ik zat een tijd geleden ook bijna in de touwen van een kitter.'' KITTER BLIJF IN JE GEBIED'' that's it.

joep1234
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door joep1234 » do okt 01, 2009 7:36 pm

dat kiters vervelend zijn voor windsurfers zijn we het allemaal wel eens denk ik. maar ik denk dat de basis van kite te makkelijk is waardoor je snel risicos neemt in omstandig heden die je niet kent, en daardoor n ander snel in gevaar brengt.

Ridge255
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Ridge255 » vr okt 02, 2009 6:37 pm

Ik vind kiten ook cool, een maatje van me doet het en ik ga het ook zeker leren.

Natuurlijk vaart er wel eens een kiter in de weg, maar dat doen andere surfers ook af en toe, dus ik vind het echt onzin om te gaan afgeven op kiters, omdat dat anders is dan windsurfen. Zo doe ik ook bodyboarden en een beetje golfsurfen en ook daar is dezelfde soort rivaliteit en het gaat nergens over, we hebben allemaal lol met wind en water! En als het wat drukker is, moet je gewoon rekening met elkaar houden..(duhu)

Voordeel van kiten vind ik dat het minder inspanning kost dan windsurfen, je minder wind nodig hebt en op enkeldiep water al weg komt..

Gisteravond een onwijs mooie foto van mijn maatje geschoten in de zonsondergang

Afbeelding

joep1234
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door joep1234 » za okt 03, 2009 9:14 am

ik ben het helemaal met je eens ridge
onweismooie pic trouwens;)

Plaats reactie