Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

geen windsurf maar wel lekker in het water

Het forum voor alle andere extreme sporten.

Moderator: super_ik

Plaats reactie
bpsurfer
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: tabou freestyle 110 || point-7 'swell 5.3''sado 5.8''' hotsailmaui so 4.7

geen windsurf maar wel lekker in het water

Bericht door bpsurfer » wo apr 15, 2015 9:20 pm

buiten windsurfen doe ik ook wildwater kayaken

[/youtube]

nog meer kayakers hier??

Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: geen windsurf maar wel lekker in het water

Bericht door Marc uit Boxtel » zo mei 17, 2015 9:23 pm

Een kajak erbij nemen is een echte aanrader. Voor weinig geld koop je een gebruikte wildwaterkajak of freestylekajak om te spelen op vlak water en truukjes te oefenen of als je beter bent te spelen in de branding of wildwater te gaan varen. Leer wel eerst te eskimoteren (terug draaien als je onder water komt). Voor een windsurfer die niet bepaald watervrees heeft is dit snel te leren.

Ik heb nu zelf een wildwaterkajak om te spelen en een zeekajak om te toeren op groot binnenwater en op zee. Daarnaast heb ik enige tijd geleden nog een simpele binnenwater toerkajak gekregen. Dit soort kajaks liggen vaak bij mensen in de weg en mag je vaak gratis meenemen. (in overleg met de eigenaar natuurlijk :lol: )

Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Marc uit Boxtel » zo mei 24, 2015 7:33 pm

Update: Daarstraks heb ik nog even tussendoor een rondje Boxtel (ongeveer 9 km.) gevaren. De rivier de Dommel ligt op loopafstand van mijn woonhuis. De toerkajak die in mijn garage hangt nam ik op mijn schouder en binnen 5 minuten was ik aan het varen. Even lekker een uurtje peddelen.

Nu heb ik de tas weer ingepakt om morgen naar Zeeland te rijden. Ze geven wind op en het windsurfen heeft mijn voorkeur. Ik denk zelf aan een middag formula varen met 11 meter en denk dat dit er wel in zit vanaf 14.00 uur. Maar als de wind alsnog niet komt.... Dan pak ik de zeekajak die op het dak van mijn surftrailer ligt en kan ik morgen op de Grevelingen of aan de zeezijde van de Brouwersdam lekker gaan peddelen. Met de kajak als back-up kom ik nooit meer voor niks aan het water. Ik vermaak me wel.

bpsurfer
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: tabou freestyle 110 || point-7 'swell 5.3''sado 5.8''' hotsailmaui so 4.7

Bericht door bpsurfer » zo mei 24, 2015 9:12 pm

precies! een windsurfer die ook aan kayaken doet hoeft nooit langs de kant te zitten.

als het waait ga ik ook veel liever windsurfen, maar op mooie zomerse dagen is het vaak windstil.

op vlak water oefen ik graag trucjes in een klein wildwaterbootje
[/youtube]

en af en toe zoek ik met wat vrienden die ook kayaken een mooie stuk wildwater op. mocht iemand het leuk vinden om te volgen, op me youtube kanaal post ik video's van alle avonturen :D ik doe dit nog niet heel lang dus de echt mooie dingen moeten nog komen ( oktober naar oosterijk )

Plaats reactie