Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

strandsurfen

Het forum voor alle andere extreme sporten.

Moderator: super_ik

Plaats reactie
roelinkwindsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

strandsurfen

Bericht door roelinkwindsurf » di jun 09, 2015 9:26 pm

ik wil graag een strandsurfboard kopen.
weet iemand waar ik die kan kopen / hoe ik hem kan maken

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Re: strandsurfen

Bericht door eckerdt » di jun 09, 2015 10:25 pm

Welkom op het forum! Gebruik de zoekfunctie eens op de forum met de term mountainboard , of kijk eens op turfdog.nl .

Genoeg doe het zelf-projecten te vinden. Wil je het simpel houden dan koop je een mountainboard , boort hier een gat in en zet er een baseplate op.

Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Marc uit Boxtel » do sep 03, 2015 11:22 am

Ik heb zo'n grote strandsurfer op stepbandjes (12,5 inch) en kan er een 3.7 meter op zetten of een 4.2 meter. Ik zou wel eens een lange dagtrip willen maken langs een recht stuk langs de Nederlandse kust. Op een strandsurfer zit je al snel op 25 tot 35 kmpu en leg je in een paar uur dus flink wat kilometers af. Zo'n tocht lijkt me leuk als het straks in het najaar wat rustiger is op de stranden en natuurlijk op een stuk strand waar geen strandpalen staan en waar je dus in een rechte lijn kunt koersen en natuurlijk stranden waar het niet verboden is om te strandsurfen.

Ik zou dat dan met behulp van twee auto's doen waarvan er een op het eindpunt neergezet moet worden om dan vervolgens terug naar het vertrekpunt te rijden en daar te starten voor bijvoorbeeld een dagtrip van 100 km.

GPS mee, reserve bandjes, pompje en bandenlichters mee, regenbroek en waterdichte wandelschoenen aan, rugzak op de rug met wat powerbars en sportdrank erin. Onderweg lunchen in een strandpaviljoen en na afloop van de beoogde 100 km. nog ergens wat drinken of eten.

Wie van jullie lijkt dit wel leuk en heeft er een strandsurfer en kent er een stuk strand waar 100 km strandsurfen mogelijk is zonder lastige onderbrekingen zoals strandpalen of waterpartijen die moeten worden overgestoken. Een beetje water rij ik zo doorheen of omheen.

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » do sep 03, 2015 11:39 am

Volgens mij kan je met West of Noordwest wind heen en weer van Velsen-Noord naar Den Helder.

Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Marc uit Boxtel » do sep 03, 2015 11:59 am

Helemaal doorvaren naar Den Helder zal helaas niet gaan en stuk boven Bergen aan zee zie ik op Googlemaps een hele strook met strandpalen. Met laag water dat je nodig hebt om lekker te kunnen rijden zijn de rijen strandpalen vervelende hindernissen. En vaak is het strand bovenaan de palenrijen te droog om er te kunnen rijden. En helaas kom ik net deze PDF tegen waar duidelijk in staat in welke zone's op de stranden van dat gebied in Noord Holland gevaarlijke strandsporten wel en niet zijn toegestaan. Volgens de regels mag er alleen op de "actieve strandzone's" aan strandsurfen worden gedaan en niet op het zonnestrand. Het zal niet zo gemakkelijk worden om ergens in ons land een hele lange strook te vinden waar je zonder onderbrekingen en legaal tientallen kilometers achter elkaar mag strandsurfen. Misschien dat ze vanaf oktober in Zeeland minder moeilijk doen. Hoewel er ook dan veel toeristen met honden langs de vloedlijn wandelen (die dat dan mogen en per saldo erg in de weg kunnen lopen)

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Marc/Mijn%20documenten/Downloads/Strandregels2.pdf

Niet-gemotoriseerde voertuigen (bijvoorbeeld
zeilwagens, blokarts, sulky’s)
• Zomer: niet-gemotoriseerde voertuigen zijn in de zomerperiode
nergens toegestaan.
• Winter: niet-gemotoriseerde voertuigen mogen slechts op
het activiteitenstrand en zijn dus niet overal toegestaan.

Een dagje heen en weer rijden op een strook strand waar het in de zomer is toegestaan lijkt me vanwege het hondenverbod toch nog steeds de beste optie. De Brouwersdam en het strand van Oudorp aan zee waar ook hele zone's zijn voor gevaarlijke strandsporten zijn ideale stukken strand. Geen gezeur, geen strandpalen en geen honden achter je aan of voor je strandsurfer.

JanKorf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: starboard quad 74 5Oceans sails Chinook Hotrod

Bericht door JanKorf » do okt 01, 2015 10:25 pm

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » vr okt 02, 2015 8:53 am

Ik heb nog bandjes en assen liggen. Binnenkort maar weer eens gan knutselen aan zo,n apperaat want s'winters is dat best leuk.

Scimitar
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2, AHD, Loft O2, Loft Switchblade, Gun Tempo, Arrows

Bericht door Scimitar » vr okt 02, 2015 5:13 pm

@Marc uit Boxtel.
Ik ben zelf enthousiast strandzeiler en lid van Strandzeilvereniging De Noordwester.http://strandzeilen.com/
Het klopt inderdaad dat je niet op alle stranden kunt strandzeilen, strandsurfen, Kitebuggy'en etc.
Voor onze verenigingswedstrijden dienen wij bij Gemeente IJmuiden vergunningen aan te vragen.
Wij dienen dan te voldoen aan strenge (veiligheids)eisen.
Dat is op dagen dat er veel andere strand gebruikers (wandelaars, wandelaars met honden, hardlopers, fietsers, etc) ook zeker nodig.

Ik weet dat de Blokart Club in het verleden al enkele keren de "Tocht der Tochten" heeft georganiseerd, dat is een tocht van Hoek van Holland naar Den Helder. http://www.blokartclub.nl/info%20tocht%20part%202.htm
Dus het is mogelijk maar vergt een goede organisatie. Hoe het bij hen geregeld is met eventuele vergunningen weet ik niet.

Natuurlijk zijn er mensen die buiten de vastgestelde gebieden hun activiteiten doen, maar die lopen het risco een boete te krijgen. En indien je een aanrijding veroorzaakt weet ik niet of je dan verzekerd bent.

Mocht je meer willen weten stuur mij dan even een PB

Plaats reactie