Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windsurfsessie statistieken - afstudeerproject

Voor luchtige en serieuzere onderwerpen die niet in andere forums thuis horen.

Moderator: super_ik

Plaats reactie
jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Zie profiel

Windsurfsessie statistieken - afstudeerproject

Bericht door jeroentvb » di dec 24, 2019 1:29 pm

Ik ben Jeroen, windsurf sinds 2017 en zit in het laatste (4e) jaar van mijn opleiding communication & multimedia design (CMD) aan de hogeschool van Amsterdam.
(Super) korte omschrijving van mijn opleiding: Het leren ontwerpen en maken van digitale interactieve producten, waar ik met vooral focus op het bouwen van die interactieve producten. Dat komt neer op front-end development, als die term je wat zegt.
Omdat ik in het 4e jaar zit komt mijn afstudeerproject langzaam dichterbij. Daar gaat deze post dan ook over.

Ik ben in 2018 begonnen met het bijhouden van mijn windsurf sessie statistieken in een excel bestand omdat ik iemand op dit forum zijn statistieken had zien posten van 2017, en het leek wel leuk om dat ook te doen. Later bedacht ik me dat ik daar ook een website (web-app) voor kon maken zodat windsnelheden automatisch ingevuld zou worden en statistieken dynamisch gevisualiseerd en getoond konden worden.
Je kunt hier een demo vinden (die gebruik maakt van statische data).

Om weer terug te gaan naar mijn afstudeerproject: het lijkt me leuk om van dit hobbyproject een product te maken binnen mijn afstudeerproject. Ik kan dan werken aan iets wat te maken heeft met mijn grootste hobby en wat relevant is voor mijn opleiding.
Momenteel is het een open-source project, dus iedereen met een beetje technische kennis kan dit zelf draaien en gebruiken.
Mocht ik dit als afstudeerproject gaan doen, dan is het de bedoeling dat het uiteindelijk toegankelijk wordt voor iedereen.

Dan mijn vraag: Is hier überhaupt behoefte naar?
Zou je daarvoor deze enquete in willen vullen (duurt hooguit 3 minuten)?

Als er animo is kan ik verder met het maken van een projectvoorstel. Ik moet dan misschien nog op zoek naar een opdrachtgever, maar daarover heb ik momenteel nog niet genoeg informatie.

Als je vragen, opmerkingen of ideeën hebt laat ze dan vooral hieronder achter.

Tl;dr ik wil voor mijn afstudeerproject een website ontwerpen/bouwen om windsurfsessie statistieken in op te slaan, te visualiseren en potentieel deelbaar te maken. Ik wil weten of hier animo voor is. Wil je daarvoor deze enquete invullen?

Ps. Voor de mensen die nu denken van “hè, maar je kan je sessies toch ook bijhouden op gps-speedsurfing?”. Dat klopt, alleen moet je daarvoor wel een geschikt GPS horloge voor hebben, en lang niet iedereen heeft zo’n ding. “Dan zijn er toch nog sport trackers op je telefoon?”. Klopt ook, alleen neemt ook niet iedereen zijn telefoon mee het water op. Vandaar dit alternatief. Volledig gericht op windsurfers.
Je zou het een beetje kunnen vergelijken met de sessie reportages die in surfmaatje worden gepost. Maar dan verzameld in een overzicht, uitgebreider en gevisualiseerd.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Re: Windsurfsessie statistieken - afstudeerproject

Bericht door Huug » di dec 24, 2019 6:15 pm

Als je zoiets 'in opdracht' wil maken heb je een verdienmodel nodig. Dat zie ik nog niet zo. Maar verder heeft het wel wat ik zou willen noteren.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP/NP
Contacteer:

Re: Windsurfsessie statistieken - afstudeerproject

Bericht door funride » zo dec 29, 2019 5:33 pm

Met alleen windsurfen zie ik ook geen verdien model (hele kleine doelgroep) maar je kan de app misschien ook toepasbaar maken voor kite surfen en surfen/suppen wat wel groeiende groep is.
Moet ik denken aan een soort strava voor watersporters?

Zelf hou ik ook al mijn sessie bij in exel met daarbij omschrijving van spot, omstandigheden, gebruikt materiaal, windvoorspelling vs actuele wind en richting en als laatste nog een rating van de sessie en hoe de sessie ging (tricks etc)

Plaats reactie