Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Morgen stemmen

Voor luchtige en serieuzere onderwerpen die niet in andere forums thuis horen.

Moderator: super_ik

Plaats reactie
Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic Ray95, Speedster 69, Speedster 79, Ezzy 4,5&5,0, Gaastra 5.6&6,4&7,0 en 8,5
Contacteer:

Morgen stemmen

Bericht door Endewerf » di mar 14, 2017 8:45 pm

Morgen zijn de verkiezingen voor de tweede kamer en indirect voor een nieuwe regering. Er valt dan wat te kiezen als windsurfer. De afgelopende jaren worden er verschillende windsurf locaties bedreigd zoals Brouwersdam en Makkum/Afsluitdijk. De politiek kan hier wat aan doen maar vooral de rechtse partijen hebben geen boodschap aan de windsurfers. Daarnaast is er een nog veel groter probleem waar de meeste mensen nog steeds voor weglopen en dat is de klimaat verandering. Dus ik zou zeggen ga stemmen, en probeer vooral niet toe te geven aan, het heeft toch geen zin. Nu kan je je stem laten horen. Overmorgen niet meer. Hier een stemwijzer als je voor verandering bent https://www.groenkieskompas.nl/nl/#/

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Re: Morgen stemmen

Bericht door Huug » wo mar 15, 2017 10:24 am

Ik ben al op de afterparty van het feest van de democratie. 8-)

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » wo mar 15, 2017 11:14 am

Ik ga er vanuit dat de bedrijven de macht hebben in de landelijke politiek en dat het geen fluit uit maakt of je landelijk links of rechts stemt voor de windsurfstekken. Alleen als je echt groenlinks stemt heeft het misschien resultaat.

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic Freewave / Witchcraft Wave / Starboard Futura / Ezzy Elite & Lion

Bericht door edwingr » wo mar 15, 2017 11:25 am

Ach ja, als je surfspot blijft bestaan, maar je vervolgens het ritje er naartoe niet meer kan betalen :)

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic Ray95, Speedster 69, Speedster 79, Ezzy 4,5&5,0, Gaastra 5.6&6,4&7,0 en 8,5
Contacteer:

Bericht door Endewerf » wo mar 15, 2017 11:35 am

Blijf af en toe echt met verwondering lezen hoe totaal niet actief windsurfers zijn en allemaal dooddoeners produceren als het om invloed op de overheid gaat. Kijken jullie teveel TV of hang je teveel op Facebook? Het is ons land, ons water en onze natuur. Als je dat laat verpesten door politieke partijen die daar geen boodschap aan hebben dan wordt het nooit wat en zit onze jeugd opgescheept met een zwaar opgewarmde aarde. Personen die in de 2e kamer zitten zijn ook maar mensen en door 'mijn' lobby werk voor popmuziek heb ik toch wat dingen voor elkaar gekregen dat niet was gebeurt als ik niet actief was. Dus ga stemmen vandaag, het is mooi weer en aankomende weekend is er wind. Nu nog nog een progressieve regering.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » wo mar 15, 2017 12:33 pm

Endewerf schreef:
wo mar 15, 2017 11:35 am
Blijf af en toe echt met verwondering lezen hoe totaal niet actief windsurfers zijn en allemaal dooddoeners produceren als het om invloed op de overheid gaat. Kijken jullie teveel TV of hang je teveel op Facebook? Het is ons land, ons water en onze natuur. Als je dat laat verpesten door politieke partijen die daar geen boodschap aan hebben dan wordt het nooit wat en zit onze jeugd opgescheept met een zwaar opgewarmde aarde. Personen die in de 2e kamer zitten zijn ook maar mensen en door 'mijn' lobby werk voor popmuziek heb ik toch wat dingen voor elkaar gekregen dat niet was gebeurt als ik niet actief was. Dus ga stemmen vandaag, het is mooi weer en aankomende weekend is er wind. Nu nog nog een progressieve regering.
Om in popmuziek termen te blijven...
Rage against the machine zong ooit al met volle overgave: When ignorance reigns, life is lost!

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » wo mar 15, 2017 12:35 pm

Wat is dit voor propaganda?

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » wo mar 15, 2017 1:10 pm

Luxaflex schreef:
wo mar 15, 2017 12:35 pm
Wat is dit voor propaganda?
Dat heet vrijheid van meningsuiting. In sommige landen beperkt die vrijheid zich tot loftuitingen voor de zittende macht, maar in ons landje, waar volgens velen geen moer van deugt, mag je ook iets afwijkends roepen.
Als iemand stelt dat je beter groen kan stemmen om je surfspot beschikbaar te houden dan mag dat, van mij in elk geval. Als iemand anders zegt dat je beter op Geert of Jan kan stemmen mag dat ook.
Aldus de doelgroep van 50Plus 8)

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » wo mar 15, 2017 1:41 pm

Point taken.
Let wel: Er worden echter ook flink wat spots bedreigd door mileubewegingen (al dan niet terecht).
En nu ga ik weer surfen (wellicht op facebook ofzo :))

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » wo mar 15, 2017 2:16 pm

Ik zeg niet dat je niet moet stemmen, maar geef alleen mee dat elke partij (links en rechts) zodra ze op het pluche belanden de oren naar de industrie laten hangen en er niets of weinig van de mooie beloften over blijft. Of het sneuvelt wel door het moeten samenwerken met andere partijen waardoor alles in een comprimis verzand dat net niet werkt.

Kijk naar de kankerverwekkende anti-roest gif die in conservenblikjes zat. Frankrijk verbood het, NL niet omdat DSM het maakt. Zo treurig.

Wat dat betreft helpt actie voeren en lokaal slim stemmen misschien iets beter. Maar het blijft lastig tegen het grote geld. Ben nieuwsgierig of we er over 8 generaties nog zijn.

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Endewerf » wo mar 15, 2017 2:25 pm

Wel of niet bedreigd, wij windsurfers zijn nooit pro actief als het om beschermen van de sport gaat. Wij zijn als groep niet goed verenigd (dit in tegenstelling tot de kiters) en als er een spot bedreigd wordt overvalt het ons en moet we via een Facebook actie in actie komen, wat meestal te laat is. Besluiten worden van te voren gepubliciceerd daarnaast moet er toch wel iemand in zn kennisenkring iemand kennen die politiek actief is, probeer daar invloed op uit te oefenen. Mark my words, de project ontwikkelaars zijn wakker geworden en willen gaan bouwen. Dat kan zomaar allemaal torenflats voor expats aan het veluwemeer zijn, met vliegveld Lelystad naast de deur, of luxe villa's op Schellinkhout die alle wind uit de zeilen neemt. Sommige politieke partijen vinden dat prima want dat is wat hun achterbaan wil. Dus wil je invloed uitoefenen en niet aan de waterkant staan te mopperen zal je in actie moeten komen. In iedergeval stemmen...

Plaats reactie