Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Telstarvertegenwoordiger -raar standpunt over kiten in verboden zone

Voor luchtige en serieuzere onderwerpen die niet in andere forums thuis horen.

Moderator: super_ik

Plaats reactie
Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Telstarvertegenwoordiger -raar standpunt over kiten in verboden zone

Bericht door Barbatruc » di mei 30, 2017 3:17 pm

Ben ik net wat spulletjes gaan kopen bij Telstar en deel ik mijn verbazing dat er maarliefst +/- 15 kiters dwars door de voor hen verboden zone kiten, dicht langs en tussen de 20tal windsurfers door. Zegt die verkoper dat dat juist heel goed kan en gewoon door iedereen geaccepteerd zou moeten worden: gewoon accepteren en niet moeilijk doen. :crazy: :evil: #failTelstar...

Als ik veiligheidstips van knrm deel over aantal lijnen (2) afstand en dat t een verboden zone is krijg ik als cadeau de uitsmijter dat je op de snelweg ook wel eens rakelings wordt ingehaald door een vrachtwagen.... Hahaha moet niet gekker worden.

Van Telstar verwacht ik juist voorbeeldgedrag en communicatie.. Niet dus :x volgende keer een andere shop.
Laatst gewijzigd door Barbatruc op wo mei 31, 2017 1:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Re: Telstar -raar standpunt over kiten in verboden zone

Bericht door eckerdt » di mei 30, 2017 7:15 pm

Vind het beetje vreemde titel van dit topic Barbatruc. Dat 1 verkoper dit zegt wil niet betekenen dat heel Telstar dit standpunt deelt....

da lorch
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: TKG SB Futura 101, SB Futura 121, Loft Switchblade 7.8 6.8 , Ka Koncept 6.2

Bericht door da lorch » di mei 30, 2017 8:10 pm

Op zich wel een interessant topic want er zijn inderdaad regels die er niet voor niets zijn (zo ook voor het vogelgebied achter het dammetje :roll: ) maar in de praktijk regelt het zich gelukkig allemaal wel. Bij ZW varen de surfers veel lager op de wind en bij N/NO andersom. Bij NW kan het wat lastiger worden maar met een beetje respect van beide kanten is er echt genoeg water om beide te combineren. Laten we het gewoon met beide takken van sport leuk hebben en geen vijandige sfeer scheppen zoals op vele spots helaas al het geval is. Have fun en hang loose !

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka SL88, Thruster83 Starboard Isonic 97/117 Gaastra Vapor Avanti Echo MauiUltraFins Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » di mei 30, 2017 8:25 pm

idd die surfers achter het dammetje, dat vind ik echt niet kunnen....

Kiters zone, dat is toch gewoon de gentlemens agreement, en ik moet zeggen dat heeft door elkaar heen nog nooit voor problemen gezorgd, en ja ik race er door heen in de avonden. Ff een handje opsteken bij dat oeps momentje van beide zijden doet meer dan schelden of een ander 1 vinger gebaar.
Elkaar beetje licht in de ogen gunnen doet meer dan regeltjes en zones. Laten we lekker gaan surfen kiten suppen of wat dan ook

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » di mei 30, 2017 8:31 pm

Wat heeft de vrachtwagen er mee te maken?

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » di mei 30, 2017 9:53 pm

Bord lijkt voor zich te spreken.. Volg ala grens se senkbeeldige lijn vanaf de gele boei voor t pavilioen naar t eiland er tegenover. Links er van is veel, héél veel plek voor kiten. Beginners hebben al helenáál niks in de buurt van dd grenslijn te zoeken..
Bijlagen
IMG_20170530_141539.jpg
IMG_20170530_141623.jpg

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka SL88, Thruster83 Starboard Isonic 97/117 Gaastra Vapor Avanti Echo MauiUltraFins Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » wo mei 31, 2017 6:25 am

Dat bord zie ik nu voor het eerst.....
Officieel bord is het niet, dus waar hebben we het over.

rob67
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door rob67 » wo mei 31, 2017 6:31 am

Hoezeer ik kiters hun pleziertje gun, zullen ze zich moet realiseren dat die lijnen levensgevaarlijk zijn. Dat sommigen van ons nog nooit iets is overkomen is fortuinlijk voor hun, maar velen hebben andere ervaringen. De lijnen van een kiter snijden je dwars door het vlees tot op je bod! De meeste kiters kijken niet om voordat ze omkeren en doen dat door simpelweg te stoppen; alsof er iemand op de snelweg stil gaat staan. Je knalt dan bovenop en kan verstrikt raken in de lijnen. En dan heb ik het nog niet gehad over de kite zelf die met enige regelmatig als een Scud ongecontroleerd ter aarde stort. Die dingen worden weliswaar opgepompt en lijken misschien zacht maar het komt toch behoorlijk hard aan. Dus prijs jezelf gelukkig als je nog niets is overkomen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door oossie71 » wo mei 31, 2017 8:14 am

Je kunt het ook anders benaderen, wetende dat kites ruimte nodig hebben er ruim om heen gaan. Dan is er niets aan de hand.
Vaak geef je elkaar te weinig ruimte en dan is de kans dat er wat gebeurt groot.

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie » wo mei 31, 2017 8:50 am

rob67 schreef:
wo mei 31, 2017 6:31 am
De meeste kiters kijken niet om voordat ze omkeren en doen dat door simpelweg te stoppen; alsof er iemand op de snelweg stil gaat staan. Je knalt dan bovenop en kan verstrikt raken in de lijnen.
Als dat zo zou zijn zouden de kitertjes ook continu met elkaar in de knoop liggen, en dat is gewoonweg niet het geval.
Ik ga langs de friesche IJsselmeerkust ook regelmatig te water op spots waar soms honderden kiters zijn en heb er nooit problemen mee. Simpelweg door goed contact te zoeken en elkaar duidelijk te maken welke kant je opgaat.

En ja, rotte appels zitten overal tussen, Ik kan bij het windsurfen ook wel een hele groep over 1 kam gaan scheren omdat ze alleen maar gefocust zijn op hun GPS of omdat ze elkaar van een golf afduwen, en daarmee dus anderen in het nauw drijven ,maar dat is zinloos.

Geef elkaar de ruimte en communiceer. Moeilijker is het niet
Laatst gewijzigd door Koffie op wo mei 31, 2017 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » wo mei 31, 2017 9:43 am

Koffie schreef:
wo mei 31, 2017 8:50 am

En ja, rotte appels zitten overal tussen, Ik kan bij het windsurfen ook wel een hele groep over 1 kam gaan scheren omdat ze alleen maar gefocust zijn op hun GPS of omdat ze elkaar van een golf afduwen, en daarmee dus anderen in het nauw drijven ,maar dat is zinloos.
Er is ruimte zat bij Horst om niet bij elkaar in de buurt te hoeven komen. Komen ze toch in de buurt dan moet je ze daar op aan kunnen spreken. Als dat een groep is van 15 kiters dan moet dat ook kunnen. Zo niet, dan kunnen we alle regels net zo goed meteen overboord gooien. Die regels zijn om er iedereen van zijn/haar sport te laten genieten, zonder ongelukken.

En misschien hebben anderen meer ervaring met rotte appels waardoor het irritatieniveau sowieso al hoger ligt maar ook dan is het goed om die rotte appels te benoemen. Wat mij betreft is wegkijken zinloos.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » wo mei 31, 2017 9:58 am

Tja ik snap gewoon niet dat de kitende medemensen zo handelen: er is hier héél veel ruimte en als er een bord is en de mensen ook gewoon weten dat ze niet dwars tussen te windsurfers door mogen kiten. Waarom doen mensen dat dan toch...? En hoe kan het dat een vertegenwoordiger van Telstar dit gedrag sterk goed keurt? In een samenleving is het niet alleen maar "Have fun en hang loose", maar maken we toch op heel veel plekken en manieren afspraken? Tuurlijk, ik overtreed ook wel eens zo'n afspraak en soms krijg ik dan een boete, dat is dan dom van mij. Maar dan roep ik toch niet dat mijn medeburgers niet moeten zeuren.. Nee dan moet ík als overtreder mijn gedrag gewoon aanpassen omwille van een breder belang van bijv veiligheid.

Anyway, het ging me om de voorbeeldfunctie die ik mis bij Telstar. En dat zou ik niet af doen als een individu, dit betreft een vertegenwoordigingsfunctie en deze persoon vertegenwoordigt gewoon Telstar. Wat mij betreft is het dus een onbegrijpelijke en onverantwoorde opstelling van Telstar in dit verhaal. Juist zij zouden een positieve bijdrage moeten willen leveren aan het samen fun beleven op Horst en veiligheid zie ik als heel een serieus issue daarbij.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » wo mei 31, 2017 10:28 am

oossie71 schreef:
wo mei 31, 2017 6:25 am
Dat bord zie ik nu voor het eerst.....
Officieel bord is het niet, dus waar hebben we het over.
Beter opletten misschien :lol: Ik denk dat dit board voldoende officieel is, want uitgegeven door de beheerder die daarmee de geschreven regeling makkelijk toegankelijk maakt.
Op Kattuk vaar ik altijd tussen de kiters en ik heb nooit problemen, zo levensgevaarlijk zijn de meeste kiters niet. Maar Horst is natuurlijk wel de place-to-be voor de ik-wil-kiten-maar-ik-kan-er-nog-geen-ruk-van kiters. Die kunnen beter een beetje apart gaan varen 8) Goeie actie van de beheerder dus. Nu nog een beetje handhaving.

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn

Bericht door Koffie » wo mei 31, 2017 10:37 am

rvdhorst schreef:
wo mei 31, 2017 9:43 am
Koffie schreef:

Er is ruimte zat bij Horst om niet bij elkaar in de buurt te hoeven komen. Komen ze toch in de buurt dan moet je ze daar op aan kunnen spreken. Als dat een groep is van 15 kiters dan moet dat ook kunnen. Zo niet, dan kunnen we alle regels net zo goed meteen overboord gooien.
Dan moet je het ook bij die 15 kiters houden en niet gaan benoemen dat de "meeste" kiters niet opletten. Daar ging het mij om.
Verder vind ik het prima dat je elkaar op het gedrag kan en mag aanspreken als dingen buitensporig worden.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » wo mei 31, 2017 1:09 pm

Barbatruc schreef:
wo mei 31, 2017 9:58 am
Anyway, het ging me om de voorbeeldfunctie die ik mis bij Telstar. En dat zou ik niet af doen als een individu, dit betreft een vertegenwoordigingsfunctie en deze persoon vertegenwoordigt gewoon Telstar. Wat mij betreft is het dus een onbegrijpelijke en onverantwoorde opstelling van Telstar in dit verhaal.
Dit is 1 persoonlijke (rare) mening van één Telstar-medewerker. Verwacht je dat de manager daar alle medewerkers gaat screenen op hun standpunt betreft kiten in een verboden zone? Pas de topictitel op z'n minst dan aan naar "Telstarmedewerker - raar stanspunt over kiten in verboden zone". Tenzij je natuurlijk alle medewerkers daar hebt gesproken, dan hoor je mij niet :silent:

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Telstarvertegenwoordiger -raar standpunt over kiten in verboden zone

Bericht door Barbatruc » wo mei 31, 2017 1:49 pm

@eckerdt: bij deze

Telstarsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Telstarsurf » wo mei 31, 2017 2:53 pm

Beste 'koffie'!

Uw bericht moet vast en zeker berusten op een misverstand. Telstarsurf juicht juist een scheiding tussen windsurfers en kitesurfers toe omwille van veiligheid.
Handhaving hierop is niet altijd haalbaar. Vooral bij Noordwesten wind gaat er e.e.a. nog wel eens door elkaar heen. Het neemt echter niet weg dat we het zo veel mogelijk moeten voorkomen.

Intern zullen wij gaan uitzoeken waarop dit misverstand berust is, zodat er vanuit ons een helder en duidelijk beleid gecommuniceerd kan worden.

Hopelijk nog een keer tot ziens en hopen dat hiermee alles duidelijk is.

Grt Telstarsurf

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » wo mei 31, 2017 4:08 pm

@Telstarsurf: goed en dank (ik was de melder, niet Koffie)

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn

Bericht door Koffie » wo mei 31, 2017 4:29 pm

Beste Telstarsurf,

Mijn bericht berust niet op een misverstand maar wordt mijn inziens verkeerd begrepen/gelezen of ik heb het verkeerd geformuleerd.
Ik keur uw beleid c.q. visie in deze ook zeker niet af en ageer hier enkel en alleen jegens het feit dat hier geconstateerd wordt dat een klein groepje mensen deze regel negeert en vervolgens de hele groep kiters door 1 of meerdere personen in negatief daglicht gezet wordt.

Succes met handhaven en een windrijk seizoen toegewenst,

Aloha

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » wo mei 31, 2017 9:25 pm

Koffie schreef:
wo mei 31, 2017 10:37 am
rvdhorst schreef:
wo mei 31, 2017 9:43 am
Koffie schreef:

Er is ruimte zat bij Horst om niet bij elkaar in de buurt te hoeven komen. Komen ze toch in de buurt dan moet je ze daar op aan kunnen spreken. Als dat een groep is van 15 kiters dan moet dat ook kunnen. Zo niet, dan kunnen we alle regels net zo goed meteen overboord gooien.
Dan moet je het ook bij die 15 kiters houden en niet gaan benoemen dat de "meeste" kiters niet opletten. Daar ging het mij om.
Verder vind ik het prima dat je elkaar op het gedrag kan en mag aanspreken als dingen buitensporig worden.
Koffie, die "meeste" sloeg op het omkijken. Ik daag je uit dat eens in de gaten te houden zoals ik dat herhaaldelijk heb gedaan. Ik durf rustig te stellen dat verreweg de meeste kiters niet omkijken voordat ze omkeren. Dat dat met andere kiters geen problemen oplevert begrijp ik wel, want die kunnen ook stoppen en omkeren. Bij ons windsurfers ligt dat anders zoals je weet.
Misschien is je het nooit opgevallen omdat bij Horst en op Wijk lange rakken gevaren worden en mensen veel verder uitwaaieren, maar op andere plekken waar de rakken een stuk korter zijn is het duidelijk zichtbaar. Aan het einde van een rak stopt de kiter simpelweg, en keert en kijkt gelijktijdig om. Een plek waar ik met enig regelmaat kom, Pampus Haven, worden rakken van 150-400 m gevaren binnen een strook van 100m. Als je er op let dan valt het op dat ze echt niet omkijken. Ik verwacht dat het onwetendheid is maar kan dan flink irritant zijn zeker als binnen die strook 10-20 kiters bezig zijn.

Je moet niet bang zijn de dingen te benoemen zoals ze zijn, alleen maar omdat dat het de schijn van generalisatie heeft. Soms is de "meeste" ook echt de "meeste".

Plaats reactie