Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Goede wind in aantocht! Wie gaat wanneer en waar?

Wind op komst!? Meld het hier en we kunnen weer volop discussiëren wat we onze baas nu weer moeten vertellen.
Plaats reactie
Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Goede wind in aantocht! Wie gaat wanneer en waar?

Bericht door Marc uit Boxtel » zo okt 25, 2015 7:44 am

Het is het allemaal net niet de laatste tijd zeg. Morgen ga ik naar Zeeland mijn trailer ophalen uit de zomerstallingsplaats en wil graag nog een dagje gaan windsurfen aan de Kabbelaarsbank. Op windfinder geven ze voor de middagperiode zo'n 12 tot 14 knopen op uit zuidoost. Ik geloof daar weinig van. Het zal wel weer van dat 10 knopen en dobberweer worden met zo nu en dan een klein vlaagje over land van 12 knopen waarmee je met een 8.5 meter zo af en toe kunt planeren. Niks om wild van te worden hoor!

En zo is het wel vaker de laatste tijd. Wachten op wind, praten over voorspellingen, Groot optuigen, formulaboard en zwaar underpowered rakjes maken in een periode (najaar) waarin de takken om je oren horen te vliegen. Het lijkt wel alsof de wind het steeds vaker af laat weten en het word daardoor voor mij steeds lastiger om een dag te plannen om naar het water te gaan en daar ook nog een enthousiast van te worden.

Hoe enthousiast zijn jullie op dit moment nog?
Laatst gewijzigd door Marc uit Boxtel op vr nov 06, 2015 6:48 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

M@rcel
Freeride pro
Freeride pro

Re: Wat een klote wind uit klote richtingen de laatste tijd.

Bericht door M@rcel » zo okt 25, 2015 8:39 am

Het is nu eenmaal een vreemde hobby. Afhankelijk zijn van het weer....

Hele week vrij gehad in de herfstvakantie, maar geen wind... Dat is wel balen. Daarentegen in de zomervakantie veel dagen heerlijk gevaren wat de voorgaande jaren anders is geweest.

Af en toe baal ik ook van de hobby die ik heb, maar juist dat ongrijpbare maakt het ook weer erg leuk als het wel weer kan.

Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Marc uit Boxtel » zo okt 25, 2015 8:48 am

Dat klopt! In de maand juli was er veel meer wind dan in deze herfstperiode en heb weken achter elkaar goed kunnen varen. Toch kon ik er vroeger de klop op gelijk zetten dat het in deze tijd van het jaar elk weekend raak was met aan de kust met regelmaat 7 bf.

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » zo okt 25, 2015 8:53 am

Ha Marc, als zelfs jij je al kritisch uitlaat over de wind van de laatste tijd dan is het er heel erg mee gesteld. De lage voorspellingen blijken in de praktijk vaak nog wat minder. En het gebrek aan een W in de richting zorgt ervoor dat constant planeren een uitdaging wordt.
Vergeet alleen niet dat we tot en met juli/augustus een goed jaar hadden. Het is nu even niet anders. De wind komt wel weer. Ik maak me niet druk om dingen waar ik niks aan kan doen. Verspilde energie. Ik ga hardlopen en jij waarschijnlijk kajakken. En ik werk wat meer zodat ik kan snipperen zodra het waait zonder dat mijn werk er dan onder lijdt.

Maar weet je wat, ik kom morgen ook naar de Kabbelaarsbank. Maken we er in ieder geval een gezellige ochtend/middag van. Ik probeer er vroeg te zijn.

Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Marc uit Boxtel » zo okt 25, 2015 9:05 am

Waar sta jij meestal en wat voor auto/bus heb jij?

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door TheoH » zo okt 25, 2015 9:22 am

Zwarte Octavia en dan sta ik t/o het Surfcenter op het lange stuk, zo'n beetje op de grens Zuid-Holland/Zeeland in de buurt van het toiletgebouw. Maar wordt de voorspelling minder dan 12 knopen dan blijf ik thuis. Dat laat ik je dan weten. Want ik heb ervaren, dat het meestal niet meer wordt dan is voorspeld.

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » zo okt 25, 2015 9:38 am

Afgelopen zomer was super qua wind, maar laatste tijd is het inderdaad helemaal niks. Ben nu veel aan het golfsurfen / wavesuppen. Golven staan er namelijk wel genoeg de laatste tijd en aangezien het vaak windstil is, zijn de condities top. Kan ik toch nog vaak het water in/op :)

inter171
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Angulo Triumph 81ltr, Simmer Icon 5.0, Gunsails Peak 4.5, Gunsails Transwave 4.0

Bericht door inter171 » zo okt 25, 2015 10:29 am

Vanaf augustus 2014 is de wind aangegaan en tot en met half augustus 2015 niet meer uitgegaan. Volgens mijn agenda heb ik in 54 weken gemiddeld 0,89 keer per week gevaren, afgerond naar boven 1 x per week. En mijn 'grote' materiaal is een 90ltr waveboard en 6,3 m2 wavezeil. Ben blij dat ik een paar weken niet meer hoef te varen, ik ga fysiek kapot aan al dat wavesailing.

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » zo okt 25, 2015 11:55 am

Ik vraag me af of dit ook door el nino komt? Kan iemand hier een verklaring voor geven, of zijn er teveel factoren waardoor dit niet mogelijk is?

Ed
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: 1 formula 3 slalom

Bericht door Ed » zo okt 25, 2015 11:57 am

Valt toch allemaal wel mee, met groot materiaal vergroot je je TOW.
Morgen ziet er prima uit voor bv omgeving kab :)

Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Marc uit Boxtel » zo okt 25, 2015 12:50 pm

Ach.... Het groot materiaal vaar inderdaad ook wel. Het kan, het gaat en het doet het. Echt spannend is het echter allemaal niet, en vaar ik liever op mijn 95 liter board met bijvoorbeeld 6.2 of 5.8 meter. Dat is meer mijn ding.

Daarnaast zie ik graag schuimkoppen op het water! :P

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » zo okt 25, 2015 1:19 pm

Gisteren een dobbersessie gehad, helaas was de verwachting dit keer vanwege welke invloed dan ook minder. part of the game. Natuurlijk heb ik ook liever dat het waait maar soms is het niet zo.
Die wind komt nog, de blaadjes moeten van de bomen, daar heeft iemand zijn lieve heer de herfstwind voor uitgevonden.

Vorig jaar zat de verwachting er veel vaker naast. Nu ben ik tevreden als ik kan planeren met 8,7 maar wil je storm of hardere constante wind dan is verhuizen een mooie oplossing.

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » zo okt 25, 2015 2:50 pm

Taalgebruik kan wel wat minder grof... de wind is toch onze vriend?

Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Wat een slappe wind uit verkeerd richtingen de laatste t

Bericht door Marc uit Boxtel » zo okt 25, 2015 4:40 pm

Topic titel is wat aangepast. Update: De windvoorspelling voor morgen is weer eens op het randje. Na de middag 14 knopen, later 12 knopen en hier en daar een vlaag van 17 knopen uit zuidoost. Ik ga het proberen en heb niet alleen de tas met surfspullen klaargezet, maar ook de spullen om te kunnen kajakken als het helemaal niks is en zoals wel eens vaker helemaal in zakt.

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Een slappe wind uit verkeerde richtingen de laatste tijd

Bericht door TheoH » zo okt 25, 2015 5:33 pm

Dan zal ik mijn hardloopspullen maar meenemen.

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » zo okt 25, 2015 5:40 pm

Voorlopig word het nog niks:
Blokkade.jpg

maas-surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: Fanatic / Ka.Sail / F-hot / DFS

Bericht door maas-surfer » zo okt 25, 2015 5:45 pm

Morgen genoeg wind voorspelt voor een dag planeren @ kabbelaarsbank met 8.5 en 133.

Ed
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: 1 formula 3 slalom

Bericht door Ed » zo okt 25, 2015 5:46 pm

maas-surfer schreef:Morgen genoeg wind voorspelt voor een dag planeren @ kabbelaarsbank met 8.5 en 133.
idd :clap:

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69&79, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7.0&8.5&9.2
Contacteer:

Bericht door Endewerf » zo okt 25, 2015 7:42 pm

Vanaf april Tot en met eerste weekend van september was het in Friesland top qua wind. Een vd beste windjaren volgens mij. Aleen daarna minder wind maar vooral de ergenis dat windfinde/windguru er zovaak naast zitten. Er wordt een gemiddeld een 18 knoppen wind voorspelt maar het wordt een krappe 12 knoppen. Te doen met een 8,5 maar met winterpeil ijsselemeer niet ondanks een 30cm wiervin die te vaak tegen een zandbank oploopt. Afgelopen jaren was het mij ook al opgevallen dat windfinder/guru dat die in het najaar er vaak volledig naastzit. Jammer dat zo'n top jaar zo afloopt...

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » zo okt 25, 2015 9:00 pm

Sinds augustus niet meer op zee kunnen varen, steeds geen wind, of strak aflandig, of een combinatie. Op dit moment lopen er wel mooie golfjes voor de enthousiaste suppert. Maar ja, ik red me dan weer beter met een zeiltje op de sup en zelfs daarvoor is het wat weinig wind.

Marc uit Boxtel
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Marc uit Boxtel » zo okt 25, 2015 9:23 pm

Ik zag net dat we dinsdag een volle maan krijgen. Dat kan vanaf dinsdag wel eens wat wind met zich meebrengen. En misschien waait het morgen al wat beter door. Volgens windfinder met de superforecast staat er morgen een kleine 4 bf. uit zuidoost tot oost. Heel wild zal het allemaal niet gaan. Maar wat rakjes heen en weer planeren zal er vast in zitten. En dat bij een lekker najaarszonnetje.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » zo okt 25, 2015 9:53 pm

Het jaar loopt tot 31 december Endewerf!

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » zo okt 25, 2015 10:24 pm

Luxaflex schreef:Afgelopen zomer was super qua wind, maar laatste tijd is het inderdaad helemaal niks. Ben nu veel aan het golfsurfen / wavesuppen. Golven staan er namelijk wel genoeg de laatste tijd en aangezien het vaak windstil is, zijn de condities top. Kan ik toch nog vaak het water in/op :)
Ook ik baal van het gebrek aan wind maar ook ik heb in het wavesuppen een heel mooi alternatief gevonden, vandaag ook weer heerlijk wat golfjes kunnen pakken in het zonnetje. En een prima workout trouwens! Maar het mag van mij nu ook wel weer eens zw7 worden

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » zo okt 25, 2015 11:15 pm

Nou ik baal niet en ben super enthousiast over het gebrek aan wind :lol:
Ik zit NL in een drukke verbouwing en kan nu lekker door gaan zonder het op m'n heupen te krijgen :lol: :lol:

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door TheoH » ma okt 26, 2015 7:47 am

Voor vandaag heb ik besloten thuis te blijven. Met 11 knopen en max. een 8.5 kom ik niet weg vrees ik. Voor iedereen die gaat hoop ik dat ik verkeerd beslis. Veel plezier in ieder geval.

Vwlkw
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Goya One 116, witchcraft shaman 92, gun torro 6.9, 6.0, 5.3, 4.7, Neil pryde core 4.1

Bericht door Vwlkw » ma okt 26, 2015 8:29 am

Mag hopen dat november en december alles goed maakt.

Anders is het laatste kwartaal wel heel slecht.

BartV
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door BartV » ma okt 26, 2015 9:34 am

Dat wave suppen klinkt wel interessant.
Mijn ervaring met sup beperkt zich tot een tocht door mechelen(België) en mijn ervaring met wave tot een weekje surfkamp in carcans (met weinig waves)... Toch benieuwd,waar doe je dat dan?veel golven nodig?

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » ma okt 26, 2015 10:25 am

BartV schreef:Dat wave suppen klinkt wel interessant.
Mijn ervaring met sup beperkt zich tot een tocht door mechelen(België) en mijn ervaring met wave tot een weekje surfkamp in carcans (met weinig waves)... Toch benieuwd,waar doe je dat dan?veel golven nodig?
Hoeveel golven je nodig hebt is nogal afhankelijk van je eigen skillz. Ik zit nog in de fase dat blijven staan terwijl je naar buiten peddelt een serieuze uitdaging is.

BartV
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door BartV » ma okt 26, 2015 11:11 am

Huug schreef:
BartV schreef:Hoeveel golven je nodig hebt is nogal afhankelijk van je eigen skillz. Ik zit nog in de fase dat blijven staan terwijl je naar buiten peddelt een serieuze uitdaging is.
Ik ga er van uit dat dat voor mij zeker niet beter zou gaan, welk materiaal gebruik je dan? (Ik zit de laatste tijd zo wel eens naar inflatable windsups te gluren)

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » ma okt 26, 2015 3:21 pm

BartV schreef:Dat wave suppen klinkt wel interessant.
Ik doe het in wijk, Scheveningen , Noordwijk en Maasvlakte . Maar het kan natuurlijk overal langs de kust. Het wavesuppen is zeker niet makkelijk ( vind ik). Maar al doende leert men. Ik heb een groot sup
Board. De starboard Whopper . Daarmee kan je al kleine golfjes pakken. Mijn tip is dan ook als je gaat beginnen: neem een grote stabiele plank en ga pas kleiner varen als je het goed kan. En 2e tip: wanneer je het echt leuk gaat vinden is investering in een duurdere Carbon paddle de moeite

Plaats reactie