Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Verwachting 17 april

Wind op komst!? Meld het hier en we kunnen weer volop discussiëren wat we onze baas nu weer moeten vertellen.
Plaats reactie
Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Avanti Sails
Contacteer:

Verwachting 17 april

Bericht door Hans Kleingeld » wo apr 13, 2016 9:12 am

Verwachting: zo 17 apr 07.30
Volgende update: ---

Zondag
Afbeelding
Minimumtemperatuur op 10 cm hoogte

Waarschuwing: tijdens een bui kleine kans op hagel en onweer

Algemeen weerbeeld
Vandaag bevinden we ons in onstabiele polaire lucht. Dit is typisch een luchtmassa waarin het windveld onstabiel is met lange periodes van zwakke wind afgewisseld door korte periodes met planeerbare wind. De bovenlucht is erg koud met op 5 km -32 graden. De verticale temperatuursverschillen zijn vanmiddag dermate groot dat er tijdens een bui winterhagel en een klap onweer kan voorkomen. Vanavond neemt de buienkans sterk af.

Landinwaarts
Vanochtend start helder en koud met landinwaarts lokaal zelfs lichte vorst. Boven land staat vanochtend eerst een zwakke WZW'lijk wind, 1-2 Bft, die in de loop van de ochtend ruimt naar WNW en toeneemt naar 2-4 Bft. Het windveld wordt in de loop van de ochtend verstoord door lichte buien, waardoor er lange periodes zijn waarin niet geplaneerd kan worden. Rond een bui is de wind dan weer even voldoende voor groot materiaal.

Zee
Aan zee is de wind vanochtend al WNW/NW en matig, 3-5 Bft en komen een paar buien voor die het windveld verstoren. Later vanmiddag valt de wind in het ZW'lijk kustgebied geleidelijk weg en is de wind alleen op het Wad nog voldoende.
Laatst gewijzigd door Hans Kleingeld op zo apr 17, 2016 7:40 am, 29 keer totaal gewijzigd.

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Re: Weekverwachting 13 - 17 april

Bericht door Hans Kleingeld » wo apr 13, 2016 7:32 pm

Fikse hagel- en onweersbuien in vooral het midden van het land (regio rond de Veluwe)/ Foto's mede met dank aan de Horstclan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na regen komt zonneschijn :D
Afbeelding

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Re: Weekverwachting 13-17 apr: zware hagel

Bericht door Halloween » wo apr 13, 2016 9:01 pm

Hier in Noord Holland ook zeg....Pfff. Zoveel ijs heb ik in de hele winter nog niet gezien hahaha... April doet wat zij wilt.... En April is niet mijn vrouw :lol:

De 15 daagse pluim laat een verschuiving zien naar de zondag. NNW 6/7 met stoten tot 8/9 bft voor Noordwest Nederland. Pffff, dat zou ff lekker zijn...

Edit; en weer terug naar de zaterdag...

Edit; en weer weg... Jammer...

JohanT
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: te veel

Re: Weekverwachting 15-17 april

Bericht door JohanT » vr apr 15, 2016 10:00 am

Ik moet zaterdag vroeg weg om zeilen te gaan halen maar wil natuurlijk ook gaan varen maar de voorspellingen zijn zo wisselend.
Is er wat meer bekend over de wind komende zaterdag.
Update zaterdag 0900 is wat laat voor mij.

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Re: Weekendverwachting 16-17 april

Bericht door Hans Kleingeld » za apr 16, 2016 2:37 pm

Afbeelding

Afbeelding

Wind is sterker worden dan ik had verwacht met 6-7 Bft aan zee en windstoten tot 40 Kts in het W'lijk en NO'lijk kustgebied. Het W'lijk Wad viel wat regen omdat de kern van de depressie hier precies overheen trok, waardoor het W'lijk Wad enigszins in de luwte lag.

JohanT
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: te veel

Re: Weekendverwachting 16-17 april

Bericht door JohanT » za apr 16, 2016 5:00 pm

Vanochtend de nieuwe Avanti's opgehaald en was van plan om een rondje te gaan varen op het Amstelmeer maar de wind bleef mij te lang zw dus maar op de terug weg even het water op bij de westeinder plas.
Het weer was goed om ongeveer 1500 is het iets meer gaan bewolken en kwam er een klein beetje regen naar beneden en toen ik thuis was om een uur of 1630 zag ik dat de wind wnw was geworden.
Toch nog een mooi dagje geworden.
Hans bedankt voor de duidelijke wind verwachtingen.

Hugohek
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Re: Verwachting 17 april

Bericht door Hugohek » zo apr 17, 2016 8:20 pm

JohanT schreef:... dus maar op de terug weg even het water op bij de westeinder plas...
Dan ben je gespot denk ik..

https://www.dropbox.com/s/31ifsp5wq6om9 ... 9.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/z00r5wd1un0kk ... 1.jpg?dl=0

Plaats reactie