Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Verwachting 8 - 9 mei

Wind op komst!? Meld het hier en we kunnen weer volop discussiëren wat we onze baas nu weer moeten vertellen.
Plaats reactie
Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Avanti Sails
Contacteer:

Verwachting 8 - 9 mei

Bericht door Hans Kleingeld »

Verwachting: zo 08.00
Volgende update: vanwege het fraaie weer even geen update. Die volgt in de loop van de week :D

Zondag

Waarschuwing:
- (zeer) vlagerige condities met windstoten van 25-28 Kts en in het noorden tot 30 Kts
- felle zon waardoor je snel verbrandt

Afbeelding
Een depressie in het zeegebied west van NW-Spanje trekt naar het oosten. Tegelijkertijd blijft de druk hoog boven Scandinavië. Hierdoor neemt de OZO'lijke stroming bij ons in kracht toe naar matig tot vrij krachtig. Na een vrij rustig start in het binnenland, kunnen we in de loop van de ochtend en vanmiddag rekenen op een vlagerige wind, waarbij windstoten voorkomen van gemiddeld 25-28 Kts en in N-NL zelfs nog wat sterker, richting de 30 Kts bij wind vanaf open gebieden. Het is net iets minder warm als zaterdag en door de hardere wind voelt het vooral in de schaduw koeler aan. De zon schijnt echter fel, waardoor we rekening moeten houden met verbranden.

Verwachting open water
Zeeland en Z-Holland: OZO 4,vanmiddag OZO 4-5 met gust 25-28 Kts, 's avonds O 4
N-Holland en W-lijk Wad: OZO 4-5, vanmiddag OZO 4-5 met gust 25-28 Kts, 's avonds OZO 4, nabij Texel/Vlieland constantere wind bij koud water, met minder harde vlagen
O’lijk Wad: OZO 4-5, vanmiddag OZO 5 met gust 28 Kts, 's avonds OZO 4-5, hardste vlagen dicht bij de Groningse Waddenkust
IJsselmeer: OZO 4, vanmiddag OZO 5 met gust 25-28 Kts en hardste wind/vlagen in het O'lijk deel vanwege onstabiele opbouw, 's avonds O 4-5

Verwachting binnenland
Randmeren: OZO 3-4, vanmiddag OZO 4 met gust 25-28 Kts, 's avonds O 4
Hollandse meren: OZO 3-4, vanmiddag OZO 4 met gust 25-28 Kts, 's avonds O 4
Friese meren: OZO 4, vanmiddag OZO 5 met gust 25-28 Kts, 's avonds OZO 4-5
Lauwersmeer: OZO 4, vanmiddag OZO 5 met gust 28-30 Kts, 's avonds OZO 4-5
Zeeuwse wateren: OZO 3-4, vanmiddag OZO 4-5 met gust 25 Kts, 's avonds OZO 4
Zuidoost: OZO 3-4, vanmiddag OZO 4 met gust 25 Kts, 's avonds O 4

Maandag
De wind draait iets meer naar O en blijft stevig doorwaaien. Later op de dag neemt de bewolking in het zuiden wat toe en neemt in deze regio's wat af. Naar het noorden toe lijkt er buiten het iets krimpen van de wind om van OZO naar O weinig te veranderen in de zonnige en (zeer) vlagerige condities.
Laatst gewijzigd door Hans Kleingeld op zo mei 08, 2016 7:16 pm, 12 keer totaal gewijzigd.

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Re: Verwachting 7 - 9 mei

Zondag en maandag worden nauwlettend in de gaten gehouden in dit nieuwe topic. Ik sluit het oude topic omdat het volgens mij al 2 weken loopt, inclusief de sneeuwstorm van 78-79 en het koude voorjaarsweer van 2 weken terug :) .

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW »

Hans, wat bedoel je met 'groot' spul, waar moet ik aan denken dan?

Nog enige kans op thermiek rond het water in het noorden?

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

FroukeW schreef:Hans, wat bedoel je met 'groot' spul, waar moet ik aan denken dan?

Nog enige kans op thermiek rond het water in het noorden?
Dat kan van alles zijn, ook afhankelijk van je gewicht: formule, oud race board, grote freerider. Het maakt natuurlijk wel wat uit of je 50 of 110 weegt :) . De verwachting voor zondag staat overigens klaar en dat wordt in vlagen flink sjorren aan het zeil 8) .

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Loft RB patrik slalom JP speed

Re: Verwachting 8 - 9 mei

Bericht door patrick91 »

Morgen lekker ontbijten met het gezin, inpakken en het water op. Leuke verwachting en ik wil het water op al is de rib nog niet genezen.

Zeg het nog een laatste keer, we hebben je echt gemist Hans!
Zit een verdienmodel in als je een appje maakt.. ik zou het aanschaffen :)

Plaats reactie