Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

www.surfguru.nl feedback gevraagd

Wind op komst!? Meld het hier en we kunnen weer volop discussiëren wat we onze baas nu weer moeten vertellen.
Plaats reactie
sebsoft
Deur-surfer
Deur-surfer

www.surfguru.nl feedback gevraagd

Bericht door sebsoft » zo mei 22, 2016 1:43 pm

Beste surfers,

Ik maak zelf veelvuldig gebruik van windfinder, windguru en actuele wind om naar bevestiging te zoeken dat er voldoende wind is om te gaan. Ik geloof dan vaak de site die op dat moment de meeste hoop geeft en koppel daar een ommetje aan langs de waterkant om de situatie eens in ogenschouw te nemen. Juist in de net wel / net niet situaties zou je nog wat meer zekerheid willen hebben.

Ik vroeg me af of de output van het KNMI harmonie model hier het detail zou kunnen bieden waar ik naar op zoek ben. De ruimtelijke resolutie van het harmonie model is 2.5 bij 2.5 kilometer dus het zou kunnen dat dit meer lokaal detail overlevert. (windfinder 13 x 13 km). Ik heb de output van het harmonie model gekoppeld aan een aantal surfspots en ben benieuwd of dit wat toevoegt, zie

http://www.surfguru.nl

De metingen van de KNMI weerstations zijn ook te vinden en deze zijn gekoppeld aan de voorspellingen voor dezelfde locatie zodat je kunt zien hoever het model er naast zit over de afgelopen uren. b.v;

http://www.surfguru.nl/metingen/6249/%20Berkhout

Ik ben zelf vaak te vinden op
http://www.surfguru.nl/voorspelling/82/IJburg

en ben benieuw naar de resultaten op jullie spots,hoor graag jullie op en aanmerkingen.

De user interface is nog niet geweldig op mobiel,daar wordt nog aan gewerkt.

Groet
Sebastiaan

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Re: www.surfguru.nl feedback gevraagd

Bericht door ronaldstout1 » zo mei 22, 2016 4:22 pm

Nou Sebastiaan ....... Puik werk!!! Ik heb hem direct in m'n favorieten gezet! Ik ben er blij mee!

Hugohek
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Hugohek » zo mei 22, 2016 5:04 pm

Dat zier er erg goed uit zeg, topwerk.

Hier mijn input:
In de lijst met surfspots ( http://www.surfguru.nl/surfspots.aspx ) zou het mooi zijn als je kan sorteren op de best voorspelde windsnelheid (oplopend/aflopend). Zo kan je altijd de meest voordelige spot bovenaan de lijst krijgen.

In de Voorspellingen grafiek ( http://www.surfguru.nl/voorspelling/68/Westeinderplas ) zou ik lijnen maken die de dagen onderscheiden, zo maak je het geheel iets leesbaarder.

Ook bij mij staat de website in de favorieten :)

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo mei 22, 2016 5:54 pm

Mooi gedaan!
Ter aanvulling:
Ik checkte Wijk aan zee en die pakt hij alleen als er een spatie en nummertje achter zit. Dat is als je sneller typt als leest niet handig. :wink:

Ik zou ook graag zien dat bij het grafiekje met de wind ook de windrichting in graden wordt meegenomen.
Nu zijn dat de pijltjes bovenaan, maar het is lastig te bepalen wat dan exact de richting is.

Leuke site qua voorbeeld die ik in de UK en ierland veel gebruik:
http://www.bigsalty.co.uk/home.php

Die geven per spot ook aan waar in de regio de meeste wind te vinden is, en bij veel spots (maar dat is serieus veel werk) wat de perfecte windrichtingen en getijden zijn.
Op binnenwater is dat getij niet zo,n issue, maar op zee nogal.

Barbatruc
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, Patagonia

Bericht door Barbatruc » zo mei 22, 2016 7:38 pm

Cool! Zelf gebruik ik vooral
Windyty
Meteo Blue (app met meerdere modellen, indicator voor waarschijnlijkheid)
En natuurlijk de voorspellingen van Hans! :-)
En op de dag zelf www.actuelewind.nl

In hoeverre wijkt actuelewind.nl af van jouw site? (qua inhoud bedoel ik, qua layout is t sowieso anders ;-)

Dan, ik zag de link met metingen, maar hier staan denk ik nog wat ontbrekende stations?
http://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geos ... windstoten

tomahowk
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic, GA-sails

Bericht door tomahowk » zo mei 22, 2016 8:41 pm

Mooie site hoor! Ook toegevoegd aan de favorieten!

Check wel even de zoekfunctie van je site; ik krijg in Chrome de volgende melding:
Runtime-fout

Beschrijving: Er is een toepassingsfout opgetreden op de server. Door de huidige aangepaste foutinstellingen voor deze toepassing kunnen de details van de toepassingsfout niet extern worden weergegeven (om beveiligingsredenen). De details kunnen echter wel worden weergegeven op browsers die op de lokale server worden uitgevoerd.

Details: Als u de details van dit specifieke foutbericht zichtbaar wilt maken op externe systemen, maakt u een label <customErrors> in een configuratiebestand web.config dat zich in de hoofdmap van de huidige webtoepassing bevindt. Het kenmerk mode van dit label <customErrors> moet vervolgens worden ingesteld op Off.

<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

Opmerkingen: De huidige foutenpagina die u ziet, kan door een aangepaste foutenpagina worden vervangen door het kenmerk defaultRedirect van het configuratielabel <customErrors> van de toepassing zodanig aan te passen dat dit verwijst naar een URL van een aangepaste foutenpagina.

<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>

Jorrit
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Jorrit » zo mei 22, 2016 9:52 pm

Mooi werk! de pagina met waarneming en voorspelde wind samen vind ik ook een mooie feature om de betrouwbaarheid in de gaten te houden. Hoe vaak wordt de voorspelling geupdate? (Hoeveel uur zit er tussen de waarneming en de oude voorspelling in die grafiek? )

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Woody68
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP SuperSport 136, Starboard Carve 121, RRD FSW 106 & 91, Point Rainbow 360

Bericht door Woody68 » zo mei 22, 2016 10:46 pm

:clap: dank voor dit mooie initiatief

surfingshrink
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink » ma mei 23, 2016 7:44 am

Mooi hoor! Ook gelijk bij favorieten gezet :clap:

Lijkt wat op https://waterberichtgeving.rws.nl/nl/kl ... idwest.htm

Maar ik weet niet waar die de gegevens ophaalt?

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » ma mei 23, 2016 10:38 am

hburken schreef:In hoeverre wijkt actuelewind.nl af van jouw site? (qua inhoud bedoel ik, qua layout is t sowieso anders ;-)
Katwijk staat hier niet bij, wel op actuelewind.nl

sebsoft
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sebsoft » ma mei 23, 2016 5:16 pm

Dank voor de feedback, ik ga er mee aan de slag en hoop een aantal puntjes in de loop van de week op te lossen.

m.b.t de vragen:

Het model wordt iedere 6 uur geupdate maar heeft een aantal uur rekentijd nodig. De voorspelling vanaf 00 uur is rond 5.15 zomertijd beschikbaar voor de komende 48 uur, de waarnemingen worden iedere 10 minuten bijgewerkt.

Ik heb de indruk dat de bronnen van de metingen gelijk zijn aan die van actuele wind. Actuele wind koppelt echter een waarnemingsstation aan een surflocatie. De waarnemingen die bij actuele wind voor locatie gouwzee beschikbaar zijn lijken identiek met die van het knmi meetstation in Berkhout. Dat is beste een stukje verderop maar ik gebruikte 'm ook altijd om een idee te krijgen van de trend.

Nogmaals dank en als er nog meer opmerkingen zijn dan hoor ik het graag.

Groet
Sebastiaan

sebsoft
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sebsoft » ma jun 06, 2016 10:02 pm

Hugohek schreef:Dat zier er erg goed uit zeg, topwerk.

Hier mijn input:
In de lijst met surfspots ( http://www.surfguru.nl/surfspots.aspx ) zou het mooi zijn als je kan sorteren op de best voorspelde windsnelheid (oplopend/aflopend). Zo kan je altijd de meest voordelige spot bovenaan de lijst krijgen.

In de Voorspellingen grafiek ( http://www.surfguru.nl/voorspelling/68/Westeinderplas ) zou ik lijnen maken die de dagen onderscheiden, zo maak je het geheel iets leesbaarder.

Ook bij mij staat de website in de favorieten :)
Hallo Hugo,

Bedankt voor je input. De tabellen zijn nu sorteerbaar gemaakt zodat je ook op voorspelde windsnelheid kunt sorteren. In de voorspellingen grafiek zijn nu lijnen toegevoegd waardoor je duidelijker de verschillende dagen kunt zien.
Mochten er nog meer wensen zijn dan hoor ik het graag.

Groet
Sebastiaan

sebsoft
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sebsoft » ma jun 06, 2016 10:05 pm

Jeroensurf schreef:Mooi gedaan!
Ter aanvulling:
Ik checkte Wijk aan zee en die pakt hij alleen als er een spatie en nummertje achter zit. Dat is als je sneller typt als leest niet handig. :wink:

Ik zou ook graag zien dat bij het grafiekje met de wind ook de windrichting in graden wordt meegenomen.
Nu zijn dat de pijltjes bovenaan, maar het is lastig te bepalen wat dan exact de richting is.

Leuke site qua voorbeeld die ik in de UK en ierland veel gebruik:
http://www.bigsalty.co.uk/home.php

Die geven per spot ook aan waar in de regio de meeste wind te vinden is, en bij veel spots (maar dat is serieus veel werk) wat de perfecte windrichtingen en getijden zijn.
Op binnenwater is dat getij niet zo,n issue, maar op zee nogal.
Hallo Jeroen,

Ik heb het zoeken wat robuuster gemaakt, als de input niet compleet is ga je naar het overzicht. Over de windrichting zit ik nog een beetje te dubben, ik zal eerst de pijltjes proberen te verbeteren en anders misschien een lijntje bij de temperatuur erbij.

Groet
Sebastiaan

Lehcim
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou & Gaastra

Bericht door Lehcim » wo jun 15, 2016 10:12 am

Gave website!

Bij de model-betrouwbaarheid gebruik je alleen KNMI meetstations. Is het wellicht mogelijk om ook bijvoorbeeld het meetstation van Telstar toe te voegen? http://www.infoplaza.nl/datasupport/kla ... ctueel.asp
Ben even door de lijst gegaan van KNMI meetstations, maar kon er zo niet snel een vinden in de buurt van de randmeren. Is Lelystad een goede indicatie? (Ik dacht dat er in Harderwijk ook een KNMI station was??)

Verder gebruik je bij de voorspellingen de kleur rood voor stoten en blauw voor gemiddeldes, bij betrouwbaarheid is dit andersom. Wellicht is het handig om dit consistent te maken (mierenneuker ja :P :P ).

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » wo aug 10, 2016 10:04 pm

Vind het een overzichtelijke site die ik regelmatig check. Verbeterpunten wat mij betreft:

- Op Windows Smartphone wordt de grafiek "samengeknepen" en zijn de tijdstippen (op de X-as) niet zichtbaar.
- Tis mij niet duidelijk hoe ik de betrouwbaarheid moet interpreteren. Als er in de kolom "diffspeed" -2 staat, is dat dan gunstig of niet?
- Zou fijn zijn als de voorspelling en de betrouwbaarheid gecombineerd wordt zodat je direct weet hoe betrouwbaar de grafiek is. Bijvoorbeeld door de daadwerkelijk gemeten windsnelheid in dezelfde grafiek als de voorspelling laat zien. Nu moet je apart switchen naar "metingen". Of door een betrouwbaarheidscijfer toe te voegen.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » wo aug 10, 2016 10:11 pm

Ik HSb valkenburgse meertje in m'n favorieten gezet. Maar het is daar al maanden pal noordenwind. Kan je dat nog aanpassen.?

Verder prima site!!!

Johan71
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: FF 125 2012, FF 112 2013, FF 99 2012 Point-7 AC1 8.6, 7.9, 7.2, 6.3, Point-7 ACK 3G 5.8

Bericht door Johan71 » wo aug 10, 2016 10:37 pm

Leuke site, ziet er goed uit!! Heb deze ook in mijn favorieten gezet. Zal deze komende tijd ook gaan gebruiken.

davedej
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door davedej » ma sep 19, 2016 9:16 pm

Ha Sebastiaan,
geweldige site die je hebt gemaakt.
Ben jij de enige die het Harmonie model zo toepast? volgens mij wel!
We schrijven momenteel een stuk voor een kite-blad. Daarvoor lijkt het me aardig om even wat feed back te vragen. Kan dat? Op je site staan helaas geen contactgegevens! Dave

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » ma sep 19, 2016 9:19 pm

Ik zal je ook eens vaker checken.

Mijn opmerking.. maak van voorspelling verwachting want voorspellen is glazen bol gedoe. Weer wordt verwacht als je het mij vraagt.

Plaats reactie