Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Verwachting 6-12 juni (ma 11.30)

Wind op komst!? Meld het hier en we kunnen weer volop discussiëren wat we onze baas nu weer moeten vertellen.
Plaats reactie
Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Avanti Sails
Contacteer:

Verwachting 6-12 juni (ma 11.30)

Bericht door Hans Kleingeld » ma jun 06, 2016 9:11 am

Verwachting: maandag 11.30

Maandag
Afbeelding

Waarschuwing: vanaf eind middag in het Z en O kans op een fikse oweersbui. Windstoten tijdens bui tot circa 35 Kts

De dag begint op de meeste plaatsen zonnig. De lage bewolking in het NO lost spoedig op. Eind middag en vanavond ontwikkelen zich boven het Z en O een paar stevige onweersbuien. Oorzaak hiervan is dat in deze regio's het dauwpunt met 18 graden het hoogst is Daarnaast wordt hier met met 28 graden ook de hoogste temperaturen bereikt. Precies genoeg om de grote hoeveelheid energie te doen laten ontladen in fikse onweersbuien. Hierbij kunnen ook windstoten en hagel voorkomen. De buien hebben een lokaal karakter. Het hele N en W ontspringt vandaag de dans en houdt het droog (lagere Td en Tmax).
De N/NO'lijke wind stelt bijna overal weinig voor. In de loop van de dag waait het op het IJsselmeer een N/NO 3-4. De Zeeuwse wateren t/m HvH halen vanaf de middag een NNO 4-5, maar hier wordt de kans op een onweersbui weer groter.

Dinsdag
Afbeelding

Waarschuwing: In de middag en avond regionaal zware onweersbuien. Kans op windstoten tot 45 Kts

Het wordt een broeierige dag met hoogzomerse temperaturen. De luchtvochtigheid wordt dinsdag nog wat hoger (Td = 20 graden). Tevens ontwikkelt zich boven N-Frankrijk een thermisch laag die meehelpt om de lucht te doen laten stijgen. De luchtmassa wordt een stuk onstabieler en er vallen op veel uitgebreidere schaal onweersbuien dan op maandag. Ook nu geldt dat de regionale verschillen groot zijn. Het ZW'lijk kustgebied haalt 's avonds nog een NNO 4-5 Bft, als het windveld niet verstoord door een onweersbui. Elders in het land waait de wind eerst zwak uit N, om later op de dag variabel te worden.

Woensdag

Waarschuwing: Geen

De luchtdruk daalt boven Denemarken. De vochtige warmte wordt uit ons land verdreven met een NNW'lijke stroming. 's Ochtends valt in het ZO nog wat regen, maar vanaf de Noordzee volgen brede opklaringen. Doordat de dauwpunten flinke omlaag gaan voelt het niet benauwd meer aan. De temperatuur doet een stapje terug en komt uit rond 21 graden.
Er lijkt helaas weinig fut te ziten in de Deense depressie, waardoor de wind zwak tot matig blijft. Het NO'lijk Wad komt er nog het beste vanaf met een NNW 4-5.

Donderdag

Weinig verandering in weerbeeld. De stroming blijft NNW en neemt, uitgezonderd O'lijk Wad, iets in kracht toe. Het blijven wel lichtweercondities.

Vrijdag

Condities zijn rustig met een zwakke NW'lijke bries. Perioden met zon worden afgewisseld door wolkenvelden en het kwik blijft rond de 20 graden steken.

Weekend
Afbeelding

De onzekerheid neemt toe. Bovenstaande pluim laat voor komend weekend een grote spreiding zien in oplossingen. Laten we hopen da de weerkaarten nog eens goed geschud worden en dat er voor een windrijke oplossing wordt gekozen :) .

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Re: Verwachting 6-12 juni (ma 11.30)

Bericht door Hans Kleingeld » ma jun 06, 2016 2:26 pm

Afbeelding
Terwijl heel Nederland stralend zonnig is, wordt Zuid-Limburg bedreigd door zwaar onweer.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » di jun 07, 2016 4:32 am

Ideaal hoor, zo'n Formula set.

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Hans Kleingeld » di jun 07, 2016 3:36 pm

Afbeelding

Terwijl het in grote delen van ons land stralend zonnig is gaat het er in België en Duitsland weer heftig aan toe. Ook in Limburg zijn de eerste zware buien ontstaan. De buien liggen vrijwel stil, zodat er in heuvelachtig gebied wateroverlast optreedt. Het is afwachten of/waar er in de rest van Nederland onweer ontwikkelt, want de grote buiencomplexen zuigen veel energie naar zich toe.

Opvallend zijn weer de grote temperatuursverschillen: 15 graden op de Wadden tot 28 in O-NL
Afbeelding

Royster
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Royster » di jun 07, 2016 4:34 pm

Als ik zo een beetje kijk naar zondag 12 juni, denk ik dat het de (hele!) goede kant op gaat. Vooral de week er na. Echter hebben we het nu over T/M 12 juni. De websites Windguru en Windfinder geven hele mooie voorspellingen aan. Hier ga ik van kwijlen mensen. Ik hoop stiekem dat de wind zaterdag ook nog wat aantrekt, kan een top weekend worden...

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » di jun 07, 2016 8:01 pm

Donderdag 9 juni geeft Windyty vanaf 14 uur Noord 11+ knopen aan bij Reeuwijkse Hout.... Zou dat een betrouwbare voorspelling zijn? (mooie middagsessie hoop ik even op)

https://www.windyty.com/52.058/4.739?51.835,4.736,9

Royster
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Royster » wo jun 08, 2016 5:50 pm

Royster schreef:Als ik zo een beetje kijk naar zondag 12 juni, denk ik dat het de (hele!) goede kant op gaat. Vooral de week er na. Echter hebben we het nu over T/M 12 juni. De websites Windguru en Windfinder geven hele mooie voorspellingen aan. Hier ga ik van kwijlen mensen. Ik hoop stiekem dat de wind zaterdag ook nog wat aantrekt, kan een top weekend worden...
And it's gone...

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » wo jun 08, 2016 8:19 pm

Jammer joh.... ;-)

michail007
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3s CED 2015 - North Sails Volt 6.4

Bericht door michail007 » do jun 09, 2016 8:53 pm

Wel heel erg weinig wind de laatste tijd. :(
Net een nieuwe set gekocht maar nog niet één keer echt kunnen gebruiken.

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » vr jun 10, 2016 12:12 pm

IK heb de afgelopen weken nog nooit zoveel gesurft. Welles waar met groot spul, maar dat mocht de pret niet drukken :lol:

Plaats reactie