Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Zaterdag eindelijk wind?

Wind op komst!? Meld het hier en we kunnen weer volop discussiëren wat we onze baas nu weer moeten vertellen.
Plaats reactie
Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Zaterdag eindelijk wind?

Bericht door Barbatruc » ma jun 13, 2016 10:58 pm

Het lijkt er weer om te gaan spannen,
hopelijk zet het nu wel door...

jacco1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Re: Zaterdag eindelijk wind?

Bericht door jacco1 » di jun 14, 2016 11:26 pm

Het wìl ook maar niet gaan waaien..

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » wo jun 15, 2016 12:10 am

Vandaag Scheveningen metb6.5 was anders prima te doen in de middag

Lehcim
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou & Gaastra

Bericht door Lehcim » wo jun 15, 2016 11:03 am

Voor Horst gaan de voorspellingen alle kanten op. Maandag werd er aardig wat wind voor Zaterdag voorspeld, gisteren maar iets van 8 knopen, en vandaag weer +- 12. Ben zaterdag sowieso in Ermelo, dus hoop dat de voorspelling van vandaag klopt (of nog iets meer wind :) ).

Kolina
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Windsurfparts.nl Vinnetjes.nl
Surf spul: Ja een beetje veel

Bericht door Kolina » wo jun 15, 2016 1:15 pm

Tja Horst in de Lente....

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » wo jun 15, 2016 1:40 pm

Das niet alleen bij jullie zo hoor :(
Wij hier in Zeeland hebben het ook zwaar te verduren, eerst niks aankomend weekend, gisteren 15kn...Yes, en nu weer niet veel...
We wachten af en hopen op een beetje wind ...

Chiel75
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 124, Neilpryde Zen 6.7, North S-type 6.0 & 7.8, Naish Force 5.3 (en nog oud spul liggen)

Bericht door Chiel75 » wo jun 15, 2016 2:45 pm

dat is dan "het voordeel" van het binnenland/oosten. Deze periode van het jaar is de verwachting bijna altijd strak onder de 7 à 8 knopen. Hier is het dan meer hopen op wonderen. (of dus 2,5 uur in de auto)

Michiel

RobC
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: GA - Exocet / Sonntag

Bericht door RobC » wo jun 15, 2016 11:45 pm

Gisteren en vandaag toch lekker gevaren (soms gevlogen) met 10m² en formula, in het zuid oosten :z

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » do jun 16, 2016 5:07 pm

De voorspellingen blijven nogal uiteenlopen, blijft spannend. Weet Hans het misschien wel?

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 » vr jun 17, 2016 8:48 am

Hans help. Moeten we zaterdag einde middag/avond vrij houden. Of wordt het een flut windje.

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » vr jun 17, 2016 11:20 am

RobC schreef:Gisteren en vandaag toch lekker gevaren (soms gevlogen) met 10m² en formula, in het zuid oosten :z
gevlogen!? Je had toch uw parachute mee hoop ik!?

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » vr jun 17, 2016 8:24 pm

De voorspellingen blijven zelfs vanavond nogal uiteen lopen, om gek van te worden...
Bijlagen
shot_2016-06-17_20-20-04.png
shot_2016-06-17_20-18-10.png

Royster
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Royster » vr jun 17, 2016 8:28 pm

Morgen eerst maar even een rondje langs de dijk(en) rijden van Pampus en Haven. Als dat tegen valt maar richting de kust.. De wind mag nog wel wat aantrekken van mij ten opzichte van de huidige voorspellingen.

Lehcim
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou & Gaastra

Bericht door Lehcim » vr jun 17, 2016 9:53 pm

Er is geen touw aan vast te knopen met die windvoorspellingen. Ook horst krijgt morgen weer 11-12 knopen voorspeld.

Is pampus een beetje een goede spot voor (semi) beginners?

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » za jun 18, 2016 11:32 am

Als beginner zit je misschien beter bij Almere Haven of Muiderberg denk ik

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » za jun 18, 2016 8:26 pm

Het was vandaag genieten. Ik heb 75 km gevaren. Een paar runs gemaakt, maar vooral heen een weer. Gemiddeld iets van 56 km/h denk ik. En een periode van 20 a 30 minuten erg goede wind gehad, ik denk een basiswind van 20 knopen, vlagen er nog overheen.

Het was niet druk :D
Wier was er wel genoeg... En ook al flinke velden met waterplanten in diepere gedeelten. Dat is snel gegaan de afgelopen weken.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » za jun 18, 2016 9:18 pm

Was jij op Almere Centraal (Haven)? Dan heb ik je gezien, je ging lekker :-) Ik was daar ook/wel vanaf 15 uur, was heerlijk met wisselend 7.5/6.4 m2.

Dat afgezien van het irritante wier. Voorbij de vaargeul was het goed te doen, er voor vreselijk (elke keer t water in die slierten er af halen.. Waren er lui op Almere Pampus? (is daar wier?)

eicher4048driver
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Manta 71, JP freestyle 100, NP H2(R) 8,7 + 7.2, NP wizard 5,1 + 4.5 + 3.8

Bericht door eicher4048driver » za jun 18, 2016 11:21 pm

der was zeker wind vandaag! lekker gevaren aan de kabbelaarsbank! eerst met 6.5 en 121L maar dat werd al snel te zwaar dus maar ineens freestyle materiaal gepakt: 4.8 en 100L viel een beetje tegen. kaar toch enkele mooie lange rakken en wat sprongen gemaakt. 5.4 op de freestyle plank gezet en dat was goed. nadien toen de wind terug minderde nog lekker zitten cruisen met 6.5 tot 19u! topdag!

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » zo jun 19, 2016 10:00 am

Gelukkig is het dan toch nog goed gekomen met de wind.
Wij waren op de Grevelingendam, de wind was goed daar. Rond een uur of twee even te heftig voor 8,5 voor mij en 7,1 voor mijn zoon. Was een mooi moment even te relaxen en even op het setje van mijn zoon in het kommetje een paar runs te doen. rond vier uur weer het water op om even een uurtje te gaan. Ben niet zo voor de chop vanwege mijn knieën en omdat ik chop en golven probeer te vermijden ben ik het ook niet zo gewend maar het viel me allemaal behoorlijk mee en gelukkig geen kast van mijn knie, misschien omdat ik nu meer met de golven mee bewoog met mijn benen? Alleen een of twee keer uit de trapeze lijn gepikt vanwege de golven, das erg lastig :crazy:
Ik heb wel geconstateerd dat er een behoorlijk verschil zit in chop of echte golven, ik vaar veel op het Veersemeer, ook bij de Schotsman en dat is echt een klotsbak en vinden mijn knieën niet fijn, je stuiterd daar veel meer, is mijn beleving, zijn er die dit kunnen bevestigen?

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

aa

Bericht door JP-T1surfer » zo jun 19, 2016 11:59 am

Reindt schreef:Gelukkig is het dan toch nog goed gekomen met de wind.
Wij waren op de Grevelingendam,
Ik heb wel geconstateerd dat er een behoorlijk verschil zit in chop of echte golven, ik vaar veel op het Veersemeer, ook bij de Schotsman en dat is echt een klotsbak en vinden mijn knieën niet fijn, je stuiterd daar veel meer, is mijn beleving, zijn er die dit kunnen bevestigen?
UITERAARD! Nu, ook op bvb Br-dam Kabbelaarsbank ed wordt het water bij bepaalde omstandigheden een echte klotsbak hoor maar..zeker bij WZW a W a WNW krijg je inderdaad op Grdam dat typisch 'golvend' gevoel doordat deze 'windgolven' zich mooi kunnen opbouwen vanuit Zonnemaire/Herkingen.
Je hebt dan inderdaad het gevoel van op zee te zitten (voorbij de branding uiteraard) én...met ook de voordelen (geen stroming en golfbrekers bvb) van een groot binnenwater. Voor velen een ideale overgang dus van een echte binnenplas naar Noordzee-surfen of...voor diegenen die niet echt houden van chop!

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » ma jun 20, 2016 12:16 am

Reindt schreef:Ik heb wel geconstateerd dat er een behoorlijk verschil zit in chop of echte golven, ik vaar veel op het Veersemeer, ook bij de Schotsman en dat is echt een klotsbak en vinden mijn knieën niet fijn, je stuiterd daar veel meer, is mijn beleving, zijn er die dit kunnen bevestigen?
Mijn ervaringen op het Veerse Meer zijn dat daar de golven niet in dezelfde richting lopen as de wind waardoor je één kant op echt over de golven beukt en dat vaart echt anders dan op mooie deining. Heeft natuurlijk te maken met verschil tussen de windrichting en de richting van het meer en de diepe en ondiepere delen. Bij Horst (in de buurt van de vaargeul) heb je dit effect ook vaak.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, H2R 8.7 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » di jun 21, 2016 9:53 am

Sinds ik het Grevelingenmeer pakweg 7 à 8 jaar geleden heb ontdekt, vaar ik amper nog op het Veerse Meer - en dan al zeker niet op de Schotsman. Een meer dat zich in een "kom" bevindt, met zeer vlagerige wind tot gevolg, een klotsbak vanaf nog maar een dikke 4 BF... Op Oranjeplaat kom ik soms nog omdat het minder ver rijden is dan Gdam of Bdam. Maar wind en watercondities zijn op de Grevelingen ronduit superieur.

Jammer eigenlijk, want ik vind het Veerse bijzonder mooi. Ze zeggen wel "als je op het Veerse kan varen, kan je overal varen". Klopt wel, maar je moet toch wat masochistisch zijn om daar consequent te willen windsurfen als je elders zoveel betere en makkelijkere condities hebt 8) :z

Buiten de afstand die voor ons Belgen beter meevalt en de heel fijne, ontspannen sfeer langs de oever, zie ik er de voordelen amper van in.

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » di jun 21, 2016 10:14 am

volledig akkoord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » di jun 21, 2016 8:27 pm

Ooit leerde ik varen op het veerse.. Schotsman. Dit jaar ga ik er zeker weer een keer varen, thuiskomen zeg maar. En ooit is 1978 :)
Omdat ik nooit ergens anders vaarde (behalve voor de coca cola kampioenschappen een keer op Hank en een keer op Zeewolde) heb ik nooit erg in de chop gehad. Natuurlijk waren de spullen anders en het was niet alleen 30 jaar geleden maar ook 30 kg geleden.
Ik kom nu vaak op de Gdam of Herkingen en ik vind het wel nasty chop. Komt in mijn beleving ook van alle kanten. Zeker op Herkingen met Zuid Oost.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, H2R 8.7 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » wo jun 22, 2016 9:27 am

Zuidoost is op Herkingen idd geen voltreffer, heb ik in april ook s meegemaakt. Dan is Gdam zelfs een betere gok. Maar dat heeft vnl. te maken met de afdekking van de wind, probeer Herkingen met Zuid tot West en dat is :9~

Maar als je het op de Grevelingen al "nasty chop" vindt, wordt Schotsman een vies ontwaken :+

Plaats reactie