Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Tabou boards/GA Sails 2017

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Re: Tabou boards/GA Sails 2017

Bericht door OpinionMan » di dec 06, 2016 10:10 am

Ze kunnen het wel bij Tabou. Mooie boards maken.

Heb, sinds ik weer ben begonnen met windsurfen, altijd al een zwak gehad voor die mantas. Vind het supermooie boards om te zien en ieder jaar worden ze weer mooier.

Nu nog eens zien of ik er eens eentje kan testen...

eicher4048driver
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Manta 71 + H2R 8.7, H2 7.2 / JP Freestyle 100 + NP NR 5.4, The Fly 4.8, combat 4.0

Bericht door eicher4048driver » di dec 06, 2016 11:14 am

Ik heb ook een zwak voor die manta's! de 2017's zien er geweldig uit maar ik ben toch gewoon trotse eigenaar van een 2016 model

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » wo dec 07, 2016 3:48 pm

OpinionMan schreef:Ze kunnen het wel bij Tabou. Mooie boards maken.

Heb, sinds ik weer ben begonnen met windsurfen, altijd al een zwak gehad voor die mantas. Vind het supermooie boards om te zien en ieder jaar worden ze weer mooier.

Nu nog eens zien of ik er eens eentje kan testen...
Ik zal eens navragen bij de importeur of er nog testdagen in de planning liggen. En we vervolgens wat mantas kunnen krijgen natuurlijk :wink:

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: GA Sails-Tabou Boards

Bericht door Martin Weststrate » ma dec 12, 2016 5:31 pm

Nu ook de 2017 'cambered' sails rigging guide video online...

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom/speed

Bericht door Chris v B » wo dec 28, 2016 10:27 am

Marco B schreef:
Ik zal eens navragen bij de importeur of er nog testdagen in de planning liggen. En we vervolgens wat mantas kunnen krijgen natuurlijk :wink:
Dat zou niet verkeerd zijn!

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Martin Weststrate » ma jan 09, 2017 5:44 pm

Het was ff wachten maar daar is hij dan... de 2017 Vapor

http://ga-windsurfing.com/sails/2017/slalom-race/vapor/

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » ma jan 09, 2017 6:33 pm

Ik zie op alle foto's 2 latten onder de giek. Zou toch alleen bij de grote maten zo zijn

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Martin Weststrate » ma jan 09, 2017 8:13 pm

Staar je niet te blind op de foto's want die zijn van de 2017 photoshoot en toen waren ze nog steeds bezig met de proto's van de Vapor...

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » di jan 10, 2017 7:04 pm

Down the line schreef:Ik zie op alle foto's 2 latten onder de giek. Zou toch alleen bij de grote maten zo zijn
Klopt, alleen de grootste slalommaten hebben geen cross batten meer

Bert - Middelburg
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Gecko 105, North E-type 4.9 en 5.4. Rocket Wide 118, Ga-Sails Savage 6.0, 7.2 Cosmic 8.0

Bericht door Bert - Middelburg » wo jan 11, 2017 1:32 pm

Vanaf modeljaar 2017 is Ga-sails overgestapt op constant curve-masten.

Nu ben ik op zoek naar een GA-sails zeil +/- 8.0 m(Cosmic of Savage) van het modeljaar 2015 of 2016 (budgetkwestie :( ). Ik heb echter ook een 460 m mast nodig. Dit zal dan een 'ouderwetse' hardtop-mast moeten zijn. Echter als ik over een paar jaar mijn zeil vervang voor een zeil met CC, zit ik met een mast die ik nergens anders voor kan gebruiken.

Ik wil graag mijn Tabou/Ga-Sails setjes compleet houden, maar als ik dan toch overga op constant curve zijn er ineens meer mogelijkheden voor een mooi freeride/race zeil.....

Ik twijfel wat nu te doen. Toch een oud zeil kopen met hard-top mast of toch het nieuwe 2017 Ga-sails spul te kopen?

Ook heb ik een kortingsactie voor GA-sail masten gelezen in een Duits surfblad. Er zou 30% korting gegeven op de nieuwe 2017 masten.
Is er bij iemand iets bekend of deze aktie ook in Nederland gaat komen ?

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » wo jan 11, 2017 1:52 pm

Kan mij vergissen, maar Gaastra heeft toch al langer CC

En verder zou ik deze vragen ergens anders stellen. Valt volgens mij niet echt onder surfnieuws

Bert - Middelburg
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Gecko 105, North E-type 4.9 en 5.4. Rocket Wide 118, Ga-Sails Savage 6.0, 7.2 Cosmic 8.0

Bericht door Bert - Middelburg » wo jan 11, 2017 2:17 pm

Down the line schreef:Kan mij vergissen, maar Gaastra heeft toch al langer CC

En verder zou ik deze vragen ergens anders stellen. Valt volgens mij niet echt onder surfnieuws

Je hebt gelijk, heb het even bij een ander 'topic' uitgezet.
Ga-sails/Gaastra gaat vanaf 2017 voor het hele assortiment over op CC.

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » wo jan 11, 2017 7:22 pm

We kunnen alleen maar toejuichen dat de meeste (meerdere) merken CC curve voeren en andere die het nog niet deden daar op overgaan.
OK, OK,.... voor ik de banvloek over mij heen haal, .... ik weet het niet alle CC curve masten zijn gelijk (minimale verschillen over de merken heen ook in CC masten is mogelijk, zelfs de masten van één zelfde merk en zelfde curve zullen wat verschillen), maar algemeen genomen is daardoor de uitwisselbaarheid tussen masten merken en zeilmerken wel een stuk makkelijker / goed mogelijk .
Bv, de gunsails CC masten doen het heel goed in Loftsails (in het bijzonder bij RDM).
Ook een CC curve Loftsails mast en Maverx Daytona deden het voortreffelijk in mijn Avanti M2 zeilen.

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic Ray95, Speedster 69, Speedster 79, Ezzy 4,5&5,0, Gaastra 5.6&6,4&7,0 en 8,5
Contacteer:

Bericht door Endewerf » wo jan 11, 2017 8:14 pm

Cosmic kan je prima met cc varen. Ik vaar er 75% hardtop en 75% cc in, geen verschil merkbaar. Top zeil met groot bereik. Bij wat minder wind niet te veel downhaul zodat je een mooie buik krijgt in het zeil dat veel power levert.

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Martin Weststrate » vr feb 03, 2017 8:55 pm

Ik kwam er maar niet aan toe op het te posten maar hier eindelijk dan het verslagje van het interview dat Surf had met onze zeilmaker Peter Munzlinger en ingaat op de mast curve en de oude masten in de nieuwe zeilen etc etc:

Surf: Peter, you have long held on the hardtop bending curve, in which the masts in the upper section in the ratio less bend. Why change now?

Munzlinger: Right, we've been holding the hardtop bending curve for a long time. In order to determine the bending curve of masts, they are fixed at the ends and loaded at the center with 30 kilos. From the zero point, the deflection is then measured, namely at a quarter, three quarters and exactly in the middle. With our old Hardtop-Biegel lineie, the top range was less strong than with Constant Curve masts, so the top areas were stiffer. This mast curve we had originally taken over from our former sailing designer Barry Spanier. The masts worked very well, because they were extremely comfortable to drive. In recent years, we have slowly modified our masts somewhat more towards Constant Curve. In 2015, we decided to change our race masts with 100 percent carbon to Constant Curve, because I simply had the design possibilities on hardtop masts simply - I had reached the limit of the feasible.

What was the limiting factor?

The Constant Curve bending curve has just opened up new possibilities for me to develop the sails further. For example, it is always difficult to generate a nice, belly profile on the hardtop mast in the lower part of the sail, because the softer lower part always pulls some profile out of the sail. Our 2017 sails have a more pronounced, harmonious profile in the lower sail area. In this way, we achieve better approach and transit performance while maintaining a good top speed. The change to Constant Curve was very successful, the successes of our Vapor-Racesgel of the last two years speak for themselves. So we decided for 2017 to update all masts on Constant Curve. Another advantage is that we now use the most common mast bending curve. Thus, an end customer who already has a Constant Curve mast and is thinking to buy a Gaastra sail has to worry less about the new acquisition of a suitable mast.

Does the change to Constant Curve affect all sail lines from wave to race? How does such a change take place in practice? For the Designteam, this means that all the Segellins have to be developed again, right?

Yes, we have redesigned our entire mast range with Constant Curve bending curve. In practice, this means that we have modified the luffing curves for all sails. We have redesigned all sails anyway, but the adaptation to the new bending curve was a considerable additional work. The effort has definitely paid off: the feedback from our surfing stations, importers, team drivers as well as end customers is very positive. We are really very satisfied with our 2017-Gaastra range.

What should Gaastra customers pay attention to? A 2016 mast with sail from 2017 is now not ideal, right?

As already mentioned, we had already gradually moved our mast bent curve in the direction of Constant Curve. The final change was not so radical. Basically, I can say that a 2016 hardtop mast in a 2017er sail works more easily than vice versa.

Means therefore in the plain text: new sail with old mast goes well, old sail and new Constant Curve mast is less a tip?

Yes exactly, with camberless sails a 2017er mast in an old Gaastra sail deteriorates the slat rotation noticeably. There are less problems with cambersegeln: the distance between the slats and the camber, the differently thick mast diameters can be compensated, the red.) The latlet pressure and thus the rotation behavior can easily be adjusted. It is also important to note that the performance sails such as the Race-Sail Vapor, the Freestylesgel Pure and the Wavesegel Manic, Poison and IQ are significantly more mastsensible than, for example, our Freeride Sailing Hybrid. In the models mentioned, it is always advisable to use the mast on which the sail has been designed, as the full performance of the sails can only be obtained and used with the recommended original mast. In our sails for leisure and hobby areas, such as the Freeride sails Hybrid and Cross, we have designed the luffing curves somewhat more tolerant, so that they also work well with external masts.

You have planned a discount campaign for Gaastra customers. What's it all about?

We have prepared a special offer for our loyal Gaastra customers: After a short registration on our homepage, our new masts can be purchased at a recommended discount of 30% on the recommended sales price over the entire surfing season. Thus the investment in a new mast remains manageable and no one is punished for having bought perfectly matching masts for our sails in the past.

© GA Sails

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Martin Weststrate » vr feb 03, 2017 9:07 pm

Bert - Middelburg schreef:
wo jan 11, 2017 1:32 pm

Vanaf modeljaar 2017 is Ga-sails overgestapt op constant curve-masten.
Ik heb een kortingsactie voor GA-sail masten gelezen in een Duits surfblad. Er zou 30% korting gegeven op de nieuwe 2017 masten.
Is er bij iemand iets bekend of deze aktie ook in Nederland gaat komen ?
Ik heb deze vraag ook in het GA Sails 2017 topic al beantwoord maar doe het hier voor de zekerheid ook even omdat het hierboven geplaatste interview met Peter Munzlinger dezelfde vraag kan opleveren:

Ik heb al heel wat vragen over de 30% masten korting gehad en heb het dan ook uit laten zoeken... de actie telt in principe alleen voor de Duitse dealers (al zijn er ook enkele duitse shops die er niet aan mee doen).
Je zou natuurlijk altijd aan de Nederlandse dealers kunnen vragen wat er via hun mogelijk is maar in principe geld de actie alleen voor de aangesloten Duitse dealers.
Maarrrrrrrrrrr, Wie niet waagt wie niet wint zou ik zeggen...

oossie71
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Flikka SL88 Starboard Isonic 97/117 VdB Wave Gaastra Vapor Avanti Echo MauiUltraFins
Contacteer:

Bericht door oossie71 » ma feb 06, 2017 8:08 pm

idd wie niet waagt wie niet wint.
nog paar dagen voor ik de nieuw mast heb

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Martin Weststrate » zo feb 19, 2017 11:06 am

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kanarie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Falcon 140, Ray111, Rocket125, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » zo mar 05, 2017 4:13 am

Vanaf wanneer zijn de nieuwe zeilen leverbaar?

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Martin Weststrate » zo mar 05, 2017 12:01 pm

Je bedoelt de 2018 lijn? Ben je wel erg vroeg mee want de '17 serie is er net ;-)
De 2018 lijn zal zoals elk jaar rond augustus leverbaar zijn en de race zeilen later... maar als je de '17 zeiltjes bedoelt die zijn gewoon in de shops te vinden.

Plaats reactie