Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Duo boards

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: Duo boards

Bericht door Reindt » di jan 02, 2018 2:27 pm

Kan aan mij liggen, maar ik vind de positie van het ventiel niet goed gekozen, want dit soortboards zijn voor herintreders natuurlijk ook geweldig, ik refereer even naar mij zelf, had ik 5 jaargeleden zo’n board gehad, had ik minder schade gehad lijkt mij hahaha(katapultjes) maar nu de positie van het ventiel, juist... de katapult, als daar precies de mast op valt?. Blijft het ventiel dan wel heel?

De Kraai
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Intersurf NoveNove

Bericht door De Kraai » di jan 02, 2018 8:35 pm

Ventiel middenop, aan de zijkant of aan de onderkant gaat niet echt lekker. En aan de achterkant in het harde deel van het board past niet ... Ik denk dus dat de enige goede mogelijkheid is waar het ventiel nu zit. De klap op de neus bij bijvoorbeeld een katapult, gebeurt eigenlijk altijd door de mast en niet door de giekkop. De mast zal in dit geval niet het ventiel raken maar het puntje van het board dat zo’n 8 cm verder zit dan het ventiel. De neus zal wel iets buigen bij een stevige impact en het ventiel buigt mee in het geheel. Nog geen ervaring, dus we gaan het in de praktijk wel meemaken want de eerste 2 foilers gaan er binnenkort mee varen :-)

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » do jan 11, 2018 1:00 am

foiling with the duo Eco

Plaats reactie