Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Puls boards

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft Wave 83 + Haka ST 98 / Starboard Futura 101+122 / Ezzy Elite & Lion

Re: Puls boards

Bericht door edwingr » di feb 16, 2016 1:02 pm

Nee ok, da's helder Jan, dat een review van een custom me niet verder helpt. Het Flikka topic samen met de Flikka-site hadden mij al wel overtuigd dat er veel aandacht aan details en bouwkwaliteit gegeven wordt. Maar qua vaargevoel doelde ik dus op de standaard boards die merken als Witchcraft, Flikka en dus ook Puls, aanbieden. Vooralsnog is er over de laatste twee eigenlijk niets te vinden. Dat is voor mij wel een flinke drempel, zo niet een showstopper. Laten we hopen dat er snel reviews verschijnen.
Laatst gewijzigd door edwingr op di feb 16, 2016 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » di feb 16, 2016 1:10 pm

Edwin, misschien een berichtje doen naar Chris/tidalwave, die kan je vast wat gebruikerservaringen voor het gewenste standaard board toedoen, al dan niet vanuit NL.

Ff terug on-topic; vind Puls er op het eerste gezicht uitzien als een mooi alternatief voor productieboards en een mooie aanvulling op enkele genoemde custom-shapers!

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Puls Boards, Ka sails
Contacteer:

Bericht door sea_surfer » zo jul 10, 2016 9:40 pm

ik was opzoek naar een boardje die precies aan mijn eisen voldeed en ook nog eens sterk moest zijn. Wat heen en weer gemaild met Puls board en uiteindelijk er een boardje besteld. Een van hun 'basis' modellen, prowave is aangepast naar mijn eisen (voor het zelfde geld).

In mei werd mijn boardje netjes thuisbezorgd. Helaas nog maar 3 keer er mee kunnen varen door drukte en weinig wind. Maar wat word ik blij van dit boardje :) Draait als een malle en heeft een top eindsnelheid en is erg vergevingsgezind, een foutje maken wordt niet direct keihard afgestraft. En met een lengte van 221 cm is ie niet te kort en ook niet te lang.

Het is natuurlijk even afwachten als je zo iets besteld of het wel wat is, maar ik ben er echt super blij mee. Over de sterkte kan ik nu natuurlijk nog niet oordelen. De afwerking ziet er wel gewoon goed. Maar ieder geval heb ik 2 jaar garantie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bert Veldman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Atomiq 120 ; Kode 113; RRD CD Wave; Neilpryde h2, Hellcat, Firefly, Atlas set

Bericht door Bert Veldman » zo jul 10, 2016 10:48 pm

Ziet er uit als een plezierig experiment
En strak board

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo jul 10, 2016 11:04 pm

Mooi boardje!

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » do mar 02, 2017 9:30 am

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » ma feb 19, 2018 4:05 pm

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een Puls pro wave 90 liter in de sterkste Platinum versie gekocht .
Ik had hiervoor een barracuda 92 liter en heb deze altijd als Quad gevaren. Heb er nu 1 x op gevaren en al is het lastig om een directe vergelijking te maken toch een paar dingen die opvallen: rechtuitvaren : de barracuda ligt koersvaster, Puls is iets “zenuwachtiger”. Aanplaneren : Puls is iets sneller weg lijkt het, ondanks iets minder liters
Bomproof: 1 x een sprong gemaakt met een vlakke landing. Het gevoel is net als bij een witchcraft HDD uitvoering. Je hebt het gevoel dat deze Puls niet kapot is te krijgen.
Waveriding: Puls is nog korter dan barracacuda, en heeft meer rocker. Met schuin aanlandige wind kon ik toch fronside al wat golven pakken, echt top! Bij een komende sideshore dag zal ik mijn bevindingen hier doorgeven.
Bijlagen
6A94B1F5-5565-499D-8A5F-2D8A5C3ED6D8.jpeg
4D9CA73F-16A7-44D0-ACE6-DE7E41A147AB.jpeg

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Bericht door barth » ma feb 19, 2018 5:24 pm

Mooi ding! welke vinnen heb je eronder en welke maat zeilen (ben je van plan te gebruiken)

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink » ma feb 19, 2018 6:18 pm

Ja welke vinnen kreeg je erbij?

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink » ma feb 19, 2018 6:23 pm

sea_surfer schreef:
zo jul 10, 2016 9:40 pm
ik was opzoek naar een boardje die precies aan mijn eisen voldeed en ook nog eens sterk moest zijn. Wat heen en weer gemaild met Puls board en uiteindelijk er een boardje besteld. Een van hun 'basis' modellen, prowave is aangepast naar mijn eisen (voor het zelfde geld).

In mei werd mijn boardje netjes thuisbezorgd. Helaas nog maar 3 keer er mee kunnen varen door drukte en weinig wind. Maar wat word ik blij van dit boardje :) Draait als een malle en heeft een top eindsnelheid en is erg vergevingsgezind, een foutje maken wordt niet direct keihard afgestraft. En met een lengte van 221 cm is ie niet te kort en ook niet te lang.

Het is natuurlijk even afwachten als je zo iets besteld of het wel wat is, maar ik ben er echt super blij mee. Over de sterkte kan ik nu natuurlijk nog niet oordelen. De afwerking ziet er wel gewoon goed. Maar ieder geval heb ik 2 jaar garantie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben overigens ook wel benieuwd naar jouw ervaringen. Inmiddels vaar je er al een tijdje mee?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » ma feb 19, 2018 7:10 pm

Lekker Ronald!

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » ma feb 19, 2018 10:40 pm

Ik heb er maui ultra Fins bij. Achter 19cm ( vond de aanbevolen 17.5cm te klein, en voor 2x 11.5
Ik ben van plan om dit plankje met 4.2 tot en met 5.4 te varen. Dat ging met de barracuda 92 ook. Hier onder zie je nog een foto met de verschillen in lengte en breedte tussen de barracuda en de Puls
Bijlagen
4E062DD4-F6FA-47A6-BAA3-95287422368F.jpeg

martijn73
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Severne fox 105, NCX 6.0/7.0/Gator 5.5/4.7 blade 4.2 starboard evo

Bericht door martijn73 » di feb 20, 2018 3:06 pm

ziet er goed uit !!

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Puls Boards, Ka sails
Contacteer:

Bericht door sea_surfer » zo feb 25, 2018 12:18 pm

surfingshrink schreef:
ma feb 19, 2018 6:23 pm
sea_surfer schreef:
zo jul 10, 2016 9:40 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben overigens ook wel benieuwd naar jouw ervaringen. Inmiddels vaar je er al een tijdje mee?
Ja nog steeds erg blij mee! Wat wezen testen met diverse vinnen. Ik kreeg er MUF vinnen van 18 cm met 2 keer 10.5 cm bij, maar dat was echt te groot. Uit eindelijk uit gekomen bij MUF's van 16.5 en 2x 12.5. Iets minder lift bij het aanplaneren, maar met golfrijden werkt deze combi super!
Qua sterkte is board nog bijna als nieuw. Met een uitzondering dat ik een kleine scheur aan de onderkant heb gehad op een vreemde plek. Dit was na een storm waardoor er wel veel drijfvuil in het water lag. Waarschijnlijk een loop geland op een stuk hout of iets anders.

Plaats reactie