Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Media & Windsurfen

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

joris_teamrider8813
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Zie profiel
Contacteer:

Bericht door joris_teamrider8813 » vr nov 03, 2006 3:29 pm

Goede ide°ƒÂ«n van niek en RJ :D Maar om windsurfen in de spotlight te krijgen hebben we (veel) meer windsurfers nodig. :D
Zelf probeer ik een range zeilen over te houden en 2 of 3 boards waar ik mensen mee kan leren surfen zonder dat ze te hoeven investeren in surfspullen... altijd leuk om te zien dat ze na ongeveer een jaar vrolijk heen en weer knallen :) (inmiddels op eigen spul)
de sleutel tot succes is volgens mij beginnen met de regionale kranten en ondertussen zo veel mogelijk mensen leren surfen :)

Sjanie-Banie
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Contacteer:

Bericht door Sjanie-Banie » vr nov 03, 2006 5:43 pm

zow zeker goeie ideeen!

en dat punt van bij de wortels aanpakken is al gebeurt hoor RJ :lol: wat denk je zelf haha

windsurferruben
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: severne s-1 5.0 f2 eliminator 242,
Contacteer:

Bericht door windsurferruben » za nov 04, 2006 11:59 am

afgelopen zomer is er bij ons in het provenciale dagblad, 1 hele pagina vol geschreven met windsurfen en een grote foto op de achtergrond.
en ik ben al eens geintervieuwd op die spot door de lokale radiozender is daarna ook nog op de radio geweest :D :lol:

matsor
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD Twintip 115/F2 Guerilla 96/NP zeilen

Bericht door matsor » za nov 04, 2006 12:18 pm

Niekvdl schreef:Ik geloof dat dit topic en het Storm Chase topic een beetje naar elkaar aan het groeien zijn....

Ik wil toch nog een stukje hier posten...

Maar wat doe je er zelf aan??
Wachten tot.....???
Wachten op......??? Anderen??
En dan zeggen dat het niet radicaal genoeg is??

Ben het 100% met RJ eens. Begin zelf eens met locale kranten. Met een beetje goede wil en doorzettingsvermogen krijg je echt wel iets voor elkaar! Maak ze attent op een event, maak ze attent op bijzondere surfers of verrichtingen of schrijf zelf iets! Met foto natuurlijk. Vele locale kranten zijn blij met artikelen. Zeker als het eens een keer iets anders is. Dat kost hen niets en ze hebben wel een afwisselende inhoud!

Zit te denken om een wedstrijd te organiseren "wie in 2007 windsurfen het vetst in de media kan krijgen".... De winnaar wordt gekozen via dit forum!
Wie heeft er idee°ƒÂ«n hoe we dit kunnen invullen?

Niek
Ik meen mij te herinneren dat er volgens mij vorig jaar? een volledige pagina gewijd was aan jou in de PZC. (Lokale zeeuwse krant)
Mijn buurman is toevallig sportredacteur bij die krant - misschien valt hier wel iets te regelen. Hij had trouwens dit jaar ook verslag gedaan van een wedstrijd op de Grevelingen.

Mattijs

jd1966
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 Stoke 127, North Crossride 6.0, NP Saber 7.2, Fiberspar 3200;NP X3

Bericht door jd1966 » za nov 04, 2006 2:21 pm

Is 't ook niet zo dat windsurfen stiekum een vrij individuele sport is geworden ? Het aantal actieve wedstrijdsporters is volgens mij op de vingers van een beperkt aantal handen te tellen.

Tuurlijk is het geweldig om aandacht te vragen voor het surfen maar lokale kranten hebben vooral belangstelling voor lokale events. Is het dan dus niet het sterkst om lid te worden van een lokale club en je actief in te spannen voor allerlei activiteiten en daarbij voor de "externe communicatie" ? Vooral activiteiten die tot doel hebben anderen die nog niet surfen er bij te slepen doen het denk ik goed...

Uit mijn eigen ervaring met mijn skateclub (http://www.omniskaters.nl) heb ik geleerd dat het inderdaad helemaal niet moeilijk is om media aandacht te krijgen. Op een bepaald moment stonden we wekelijks in de plaatselijke bladen (hebben we er toevallig ook nog eens een hele boel van...). en kwamen ze naar ons toe met verzoeken. Een punt is dan wel dat je als club naar buiten gericht moet willen zijn. De zoveelste club wedstrijd vind men meestal niet interessant maar surfopstapdagen ed. vinden de kranten prachtig. Zo heeft onze skateclub veel goodwill gekweekt met (gratis) activiteiten (Een gratis remtraining, skaterhockey, rollerbasketball) in het kader van de nationale sportweek. Dat levert allemaal free publicity op (als je 't slim speelt kun je weken van te voren beginnen met een soort soap door iedere week er iets over te vertellen). En wat te denken van sponsors. Die willen ook graag zoveel mogelijk herrie. Onze club had het afgelopen jaar meer sponsorinkomsten dan contributie (°¢â€šÂ¬ 40,-- per lid)

Wat te denken om bij ieder forum event ook een persberichtje te maken dat gestuurd wordt naar de media in een omtrek van zeg... 25 km of zo ?

Nu ik zo zit te fantaseren... Waarom organiseren we als windsurfing.nl geen evenement in het kader van de nationale sportweek ? http://www.nationalesportweek.nl ? 13 tot en met 21 april zou (bijna) moeten kunnen. Moet je eens kijken wat een hoop publiciteit dat op kan leveren.

mr.SurfJunky
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Flow, F2 Wave, Severne, Arrows, North Sails en nog veel meer...
Contacteer:

Bericht door mr.SurfJunky » za nov 04, 2006 3:51 pm

jd1966 schreef:Waarom organiseren we als windsurfing.nl geen evenement in het kader van de nationale sportweek ? http://www.nationalesportweek.nl ? 13 tot en met 21 april zou (bijna) moeten kunnen. Moet je eens kijken wat een hoop publiciteit dat op kan leveren.
Dat vind ik nou wel een goeie. Het is natuurlijk altijd te proberen, alleen wie organiseert zoiets dan? (Dat kost veel tijd)

Mark Studer
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: NEILPRYDE RS : X

Bericht door Mark Studer » zo nov 05, 2006 8:05 am

Ja kijk als we zo altijd in het nieuws komen dan krijge we ook wle een reputatie :P

http://www.ad.nl/reizen/article774937.ece

maar wel lache dat casper is gevraagd voor dit intervieuw

Knol100
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 Starboard Neilpryde Gunsails

Bericht door Knol100 » di nov 14, 2006 6:55 pm

Bongo! schreef:ik heb begrepen dat de europeze eurosport vooral bestaat uit voetbal en auto/motor races... maar dat in aruba vrijwel de hele dag er programma's over surfen op eurosport te zien zijn...
Dat valt ook tegen, ben er van feb 2006 tot eind juli 2006 geweest en kan niet zeggen dat ik het op eurosport heb gezien. Alleen tijdens de high-winds (groot windsurf-event georganiseerd door een student uit Groningen)zijn er stukjes op de locale zenders geweest.

Windsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Sonic 100, fanatic falcon 56 2015 missile 63l , sl7,26,30,33,39 warp 2012

Bericht door Windsurfer » di nov 14, 2006 8:23 pm

nou ik vind het vreemd dat afgelopen zondag de redbull strand race erwas op schevingen en het hele geheel uitgezonden werd op tv en er veel reclame voor werd gemaakt zelfs de avond dat het al was geweest.

terwijl red bull hier toch bijbetrokken is lijkt mij zo.

waarom dan geen reclame van de stormchase van jawel red bull.

en toch zijn er zat beelden gemaakt volgens mij. konden ze best wel ergen op tv een paar minuten vette beelden laten zien

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: Tornado / Honda 60PK
Contacteer:

Bericht door RJ » di nov 14, 2006 8:35 pm

De stormchase was voor de programmamakers nou niet echt iets dat ze gemakkelijk drie maanden van tevoren in konden plannen. Motorcrossen is minder afhankelijk van het weer en je weet ruim van te voren wanneer het doorgaat, dat is voor een programmamaker een stuk gemakkelijker in te plannen :roll:

En hoe leuk windsurfen ook is om te doen, LIVE op televisie is er niet zo heel veel aan. Beter is het om alle spectaculaire fragmenten van de dag achter elkaar te plakken, maar daar is weer post-productie voor nodig die ook ingepland moet worden :roll:

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: Tornado / Honda 60PK
Contacteer:

Bericht door RJ » wo nov 22, 2006 7:31 pm

Niekvdl schreef:-het mag over jezelf gaan, over een ander, over een event, maakt niet uit. maar je moet het wel minimaal 1 dag van te voren aangeven dat "HET" gaat gebeuren natuurlijk bewijs leveren in de vorm van een scan, video enz.
Eerste aanzet: hou de Panorama, Nieuwe Revu e.a. magazines in de gaten m.b.t. Ben van der Steen's nieuwe nederlandse speedrecords ;)

sietske
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: een bic electric rock met 5.5 superfreak!!!!!!

Bericht door sietske » do nov 23, 2006 8:49 pm

Ook bij programmas van de hardste crash enzo heb ik weleens een surfer voorbij zien komen. Dat was een man op maui die onder een 12 meter hoge golf kwam.

Mauwd
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Mauwd » za nov 25, 2006 7:33 pm

Net was er even surfen op tv bij RTL Travel geloof ik op RTL 5.
Op Maui werd even aandacht besteed aan het windsurfen. Anne-Marie Reichmann leerde die presentator de beginselen van het surfen en er kwamen nog een aantal goede surfers/profs in beeld. Erg tof! :D

bobby
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door bobby » za nov 25, 2006 8:19 pm

Ik heb het ook gezien :razz: het was leuk om te zien maar ik had er niet speciaal de tv voor willen aanzetten en er voor willen gaan zitten want dan was het net zo telleurstellend als anders :wink:

NED-166
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Surf spul: FANATIC, KATER, RS:X
Contacteer:

Bericht door NED-166 » zo nov 26, 2006 11:22 am

Het heeft even geduurd, maar na een half uurtje zoeken heb ik het gevonden op internet. Voor degenen die het willen zien: http://www.rtl.nl/reizen/rtltravel/best ... hawaii.xml

Wel een leuk stukje dacht ik zo. Enige is dat de televisie toch altijd weer blijft hangen bij de achterhaalde gedachte dat je alleen maar van de plank valt tijdens de eerste les..... Ik weet zeker dat Annemarie dat Christ beter heeft geleerd (vervelend klusje trouwens, ha ha)...

Hangloose
NED 242
NED 242
Zeilnummer: NED 242
Surf spul: Fanatic Falcon Maui Sails/Neil Pryde/North booms, North Warps/Ram en Hurricane Custom Fins.
Contacteer:

Bericht door Hangloose » wo jan 10, 2007 9:58 pm

Laatst dat persbericht naar het dagblad van het Noorden gestuurd, geen reactie. Naja jammer doen.

Ik pak vannochtend de krant, op de voorpagina een hele grote foto van een beste bak wind bij zee met een surfer! :wink: :P

Pim H360
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: H360
Teamrider: GO4WATERSPORT.NL
Surf spul: FANATIC QUAD & SKATE NS HERO 3,7/4,2/4,7/5,2
Contacteer:

Bericht door Pim H360 » wo jan 10, 2007 10:02 pm

Er stond vandaag ook een grote foto bij ons in de krant van iemand op scheveningen met een Mauissails Legend.

DJustin
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: AHD FD65, Arows, Neilpryde

SP!TS

Bericht door DJustin » wo jan 10, 2007 10:17 pm

Wat stond er vandaag (10-1-2007) op de voorpagina van de Sp!ts. Een windsurfer. (Zie ook http://www.spitsnet.nl )

Marcar
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD/ka-sails
Contacteer:

Bericht door Marcar » wo jan 10, 2007 10:52 pm

is het dan ook nog een idee om sbs en Tien (Talpa) te schrijven met een nieuw idee: "Surfen met Sterren" :z

DJustin
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: AHD FD65, Arows, Neilpryde

Bericht door DJustin » wo jan 10, 2007 10:54 pm

Mwa, zit iets in, schaatsen was toch ook zo verguist? Wie mailt Tien/SBS?

Surfer87
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Surfer87 » wo jan 10, 2007 11:02 pm

hoorde dat er in de telegraaf ook een mooi loopje op de voorpagina stond, heeft iemand die toevallig?

Remko
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 | Fanatic | North |Deboichet | Select | Hurricane

Bericht door Remko » do jan 11, 2007 11:42 am

h2ovin schreef:maarja ze vinden beachvoetbal ook een extreme sport :-?
Misschien geen Extreme-Sport, maar vrouwen beach vollyebal wel extreeeeem mooi :P

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » do jan 11, 2007 12:23 pm

Ilse_1989
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Surf spul: bic techno 275, F2 Stoke 115, NP solo 7.0, NP saber 6.2, arrows craze 4.5
Contacteer:

Bericht door Ilse_1989 » do jan 11, 2007 12:48 pm

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » do jan 11, 2007 4:37 pm

Niekvdl schreef:Goed idee RJ!
een aantal ideeen voor regels:
-Maar misschien stemmen per kwartaal?
-je mag het alleen doen, met 2, 3 of 4 personen max.
-Natuurlijk moet het windsurfen POSITIEF in het nieuws komen
-en mag het geen FAKE verhaal zijn.
-het mag over jezelf gaan, over een ander, over een event, maakt niet uit. maar je moet het wel minimaal 1 dag van te voren aangeven dat "HET" gaat gebeuren natuurlijk bewijs leveren in de vorm van een scan, video enz.
-Misschien is het zelfs mogelijk om een Media lijst te creeeren, waar iedereen alles wat media waarde heeft op kan zeten....Misschien zelfs met Persbericht. Anderen kunnen dit dan gebruiken om het onder de aandacht te brengen van hun locale media...

...gewoon wat hersenspinsels op een windloze vrijdag middag.
Ik stem graag op Hans!
http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... highlight=

VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life
Surf spul: 4 boards, 6 sails.

Bericht door VolvoSurfer » do jan 11, 2007 4:48 pm

Vanavond allemaal naar SBS 6 kijken. Vandaag kwamen ze in Herkingen even filmen.

surfinglexie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door surfinglexie » do jan 11, 2007 4:59 pm

Bij welk programma?

VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life
Surf spul: 4 boards, 6 sails.

Bericht door VolvoSurfer » do jan 11, 2007 5:10 pm

Ergens in Hart van Nederland ofzo. Gaat over de storm. Precies weet ik het niet.

tvalkema
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door tvalkema » do jan 11, 2007 7:24 pm

Vanavond ook ff kijken naar

RTL 4 om 22.24 : 4 in het land.

Ze hebben een uitzending gemaakt over het weer-alarm.
ze zijn komen filmen en ze hebben een interview gehouden over wat mensen bezielt om nu te gaan surfen :D

JaapvdV
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Naish, Goya, Starboard, Simmer,
Contacteer:

Bericht door JaapvdV » do jan 11, 2007 7:26 pm

Er was ook een stukje op ''Omrop Fryslan''. Het is wel voor een deel in het Fries, maar er was hier surfen op tv.

Omrop Fryslan

Het filmpje staat onder: ''Besjoch de surfers''

Plaats reactie