Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windsurfen weer Olympisch

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Martyn
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Kiten olympisch

Bericht door Martyn »

Heel jammer dat windsurfen zijn Olympische status verliest.
Als oud Olympia ganger ('96) is het triest om te zien hoe twee sporten (kiten - windsurfen) tegen elkaar uitgespeelt worden. Ben het ook volledig met de tekst van Martin eens.
De hele zeilwereld / ISAF / Watersportverbond is een en al dikke sigaren, bolle buiken, lobby, netwerk en ken/weet je maatjes. De hele selectie van Olympische klassen is een politieke bezigheid. De Star-klasse is ook eens uit het Olympisch programma verwijderd, maar twee jaar later was het weer terug. En de relatie tussen zeilen en surfers, tja .... :-?
Maar ik krijg ook niet de indruk dat de windsurf industrie zich hard maakt om het windsurfen op het Olympisch programma te krijgen. Ik zie bijna geen initiatieven die bijdragen aan een positieve uitstraling van het windsurfen als wedstrijdsport wat begint op verenigings niveau. Of moeten we gewoon accepteren dat de windsurf wedstrijdsport dood is??? Naast de PWA valt er toch eigenlijk niets meer te beleven. De enkele RSX surfer (die het overigens internationaal heel erg goed doen) hebben in NL geen maatjes om een behoorlijke vloot aan de start te krijgen. En over de hele wereld wordt de klasse betaald door nationale zeil federaties en Olympisch commitees.
En deze funding zal nu weg gaan vallen waardoor de laag daar onder (Bic-Techno) ook buiten de "boot" zal vallen.

Een andere topic, binnen de zeilsport wordt al heel lang gezocht naar mogelijkheden om het Olympisch zeilen aantrekkelijker te maken voor de media. De klasse die voor spectakel zorgen en leuk zijn om naar te kijken, behandelen ze het slechts. Je zou zeggen dat het windsurfen juist het meest aantrekkelijke onderdeel van het hele zeilen is.
Met de klassen als Star en Fin is het “het gras zien groeien”. Naar mijn idée zijn multihull, skiff, kiten en windsurfen vele malen meer aantrekkelijker dan de overige klassen die de revue al zijn gepasseerd.
Maar goed, de heer Rogge (IOC) is een zeiler .........

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: 62
Teamrider: mXr-windsurfing
Surf spul: mXr-windsurfing

Bericht door Martin van Meurs »

RJ schreef:
Mark van Osch schreef:En wat te denken van het jeugd wedstrijdsurfen traject (kwaliteit én kwantiteit) wat nu opgebouwd is? Techno-> RS:X -> Olympisch. Daar gaan veel dromen van de jeugdsurfers aan diggelen, zonde.
Een handjevol RS:X jeugdsurfers staat aan de vooravond van een waanzinnig windsurf-avontuur, dat nu waarschijnlijk niet meer door zal gaan. Wonen, studeren en trainen in Scheveningen, 5 dagen in de week onder professionele begeleiding. Deze jongens en meiden hebben het nu mentaal wel even heel zwaar.

Voor al die andere aanstormende talenten op de Bic Techno... Windsurfen is gezegend met meerdere pro-tours in verschillende klassen en disciplines. Het beoefenen van topsport op een windsurfplank behoort nog steeds tot de mogelijkheden.

De jeugdopleiding van de Nederlandse Vereniging van Wedstrijdsurfers op de Bic Techno is inmiddels zelfstandig en volwassen genoeg om ook zonder olympische ondersteuning gewoon door te blijven groeien.
Robert Jan, ik neem aan dat jouw stukje opbouwend en optimistisch bedoeld is. Ik schrik echter heel erg van je opmerkingen. Ik lees eruit dat je het niet nodig vindt om te vechten voor het behoud van windsurfen voor de Olympische spelen. Misschien intepreteer ik je woorden totaal verkeerd en dat hoor ik dan graag.

De strijd is toch nog niet beslist? Er is een politiek spel op gang gezet om kiters en windsurfers uit te spelen. Iedereen trapt er met open ogen in en een direct betrokkene, namelijk een wedstrijdleider zoals jij geeft aan dat de sport op zichzelf sterk genoeg is om te overleven. Dat zal in zichzelf een nobel antwoord, maar je neemt daarmee wel een afwachtende en zelfs berustende houding in. Hoe staat het met mensen bij de bron? Wordt er geknokt en een lobby opgezet voor het verdedigen van de belangen van de surfers? Dat zijn antwoorden die ik graag zou willen lezen. Wie neemt het heft in handen om windsurfen te verdedigen. Ik wil wel bij een vergadering aanwezig zijn. Als speedsurfer sta ik mijlenver af van RSX, maar als mede organisator van een NK discipline sta ik heel dicht bij de overtuiging dat de wedstrijdsport verdedigd hoort te worden.

Verder, de facebook petitie is één grote farce. We worden en masse een petitie ingezogen die precies doet wat de zeilers hoopten: het zaaien van tweestrijd tussen twee funsporten die het traditionele zeilen op zijn kop hebben gezet. De kiters zijn zwaar tegen gewerkt door de WSSRC en dus de ISAF bij hun Outright Record attempts en nu worden "wij" als surfers weer aangepakt. We zijn geen jojo. We hebben rechten en ik wil lezen dat daar voor wordt gevochten door iemand of een groep binnen de sport.

Zevenplasser
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Manta 80, 64 en 54; Vapor 9,2; 7,9; 6,4; 5,5 Manic 5,0 & 4.2
Contacteer:

Bericht door Zevenplasser »

@Martyn

Probleem is dat ook niet heel de windsurfindustrie achter de Olympics staat. Dat is nu alleen NP met hun RSX. Die boksen het in hun 1tje nooit op tegen glitter en glamour van het kiten versus de bolknak van de ISAF / IOC. Het zou veel beter zijn als de gehele windsurfindustrie zich inzet voor een one-design klasse als formula of wat mij betreft een nieuw te definieren klassen gebasseerd op de hedendaagse longboards /hybrids. Alleen dan zullen wij een vuist kunnen maken.

Laten we maar hopen dat ingezien wordt dat kiten toch zo zijn beperkingen heeft in race en windsurf in 1 of andere vorm terugkeert, is toch goed voor de exposuren en breedte van onze sport.

(maar zou wel leuk zijn als de 1e en de laatste een Dutchie zijn)
Laatst gewijzigd door Zevenplasser op ma mei 07, 2012 4:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

windydave
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: old school: three discipline, raceboard, slalom en wave

Bericht door windydave »

Blijft gewoon dat jaren geleden toen ze windsurfen bij de ISAF (toen nog de IYRU) onderbrachten dat daar de fout is gemaakt omdat de windsurfers nooit als volwaardige zeilers werden aanvaard. Van dat juk kan de sport zich nu losmaken. Screw de ISAF, screw de IOC en gewoon eigen ding doen IMHO. Die kiters zullen of heel hard tegen de ISAF botsen, of, mischien breken ze dat wereldje open, wie weet.

Ton888
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Zeilnummer: NED-888
Surf spul: SurfersGroup - (Lorch speed boards on sale)

Bericht door Ton888 »

Zevenplasser schreef:
(maar zou wel leuk zijn als de 1e en de laatste een Dutchie zijn)
Zou wel eens diezefde Hollander kunnen zijn.

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: Tornado / Honda 60PK
Contacteer:

Bericht door RJ »

Martin van Meurs schreef:De strijd is toch nog niet beslist? Er is een politiek spel op gang gezet om kiters en windsurfers uit te spelen. Iedereen trapt er met open ogen in en een direct betrokkene, namelijk een wedstrijdleider zoals jij geeft aan dat de sport op zichzelf sterk genoeg is om te overleven. Dat zal in zichzelf een nobel antwoord, maar je neemt daarmee wel een afwachtende en zelfs berustende houding in. Hoe staat het met mensen bij de bron? Wordt er geknokt en een lobby opgezet voor het verdedigen van de belangen van de surfers?
Mijn reactie is nog steeds meer dan optimistisch bedoeld. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, alleen heb ik niet de politieke macht of invloed binnen ISAF om beslissingen terug te draaien. Laat staan de ingangen om een nieuwe lobby voor het windsurfen op te zetten.

Wat ik wel kan is zorgen dat de Nederlandse talenten er klaar voor zijn, mocht windsurfen opnieuw olympisch worden.
Ik heb de afgelopen 6 jaar eigenhandig een flatgebouw/talentopleiding gebouwd, waar dit weekend zomaar uit het niets het penthouse van werd weg geslagen. Dat was best een harde klap.
In heel veel andere landen is de windsurf-talentopleiding een kaartenhuis die nu op instorten staan. Wij missen enkel de bovenste etage. Als windsurfen weer olympisch wordt, winnen wij opnieuw die 1e medaille :+

Je moet doen waar je goed in bent. Mijn kracht ligt bij het opleiden van talenten in Nederland, niet bij politieke discussies met ISAF.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line »

Is erg jammer voor het surfen dat het eruit gaat
aan de andere kant ,heb zelf 1 keer met zo olympische set gevaren,maar dit had weinig te maken hoe 90% van de windsurfers het windsurfen beleefd
Jeetje wat was dat zwaar en lomp,respect voor Dorian en andere

Verder moeten we wel zo eerlijk zijn dat kiten groter is als windsurfen,dus zo gek is het niet
denk ook dat dit onderdeel een stuk dichter licht bij de amateurs kiters
was alleen wel zo fijn geweest als windsurfen er ook nog bij was geweest voor 2016
zeker voor de jeugd die zich nu al op de spelen van 2016 aan het richten was
toevallig ken ik er een paar die af en toe op het Uitgeestermeer aan het trainen waren
Laatst gewijzigd door Down the line op ma mei 07, 2012 4:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jacques van der Hout
Freeride pro
Freeride pro
Zeilnummer: NED-35
Teamrider: Manager Pryde Group Benelux
Surf spul: NeilPryde/ JP/ NP Surf

Bericht door Jacques van der Hout »

@ Martin. Reken maar dat er achter de schermen alles aan is/ wordt gedaan om windsurfen Olympisch te houden. NP heeft een RS:X Evolution ontwikkeld en voorgelegd voor de spelen in 2016.
http://racing.neilpryde.com/latest/rs-x ... etail.html

Ze hebben afgelopen jaar een nieuwe klasse opgericht RS:One (board designer Patrice Belbeoch) om de overstap naar de Techno en RS:X niet te groot te maken.
http://racing.neilpryde.com/rs-one/overview.html

NeilPryde heeft in maart 2012 tijdens het WK RS:X in Cadiz zelfs 45.000 US$ aan prijzengeld beschikbaar gesteld puur om te laten zien dat deze klasse zeer serieus wordt genomen. Als er iemand veel mensen kent in het zeil wereldje en weet hoe je moet lobbyen dan is het Mr NP. Daarom is het hem ook ooit gelukt de RS:X Olympisch te krijgen.

Check onderstaand document eens nav de jaarlijkse RS:X klasse meeting.
http://www.rsxclass.com/component/conte ... e-overview

Document
http://issuu.com/fleetracingtour/docs/2 ... ipBtn=true

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: ka sail
Surf spul: KA: Race, Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug »

Down the line schreef:...aan de andere kant ,heb zelf 1 keer met zo olympische set gevaren,maar dit had weinig te maken hoe 90% van de windsurfers het windsurfen beleefd...
90%, misschien wel 99%, van de surfers pakt de ideale plank voor de omstandigheden, RS:X en Techno 293 surfers varen met 3 tot 30 knopen met hun standaard setje, da's net een ander spelletje. De olympische 470 zeilt ook anders dan de de centaurs bij jou in uitgeest op de plas....

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

Top verhaal Robert Jan. Nu kan ik het plaatsen. Thanks Jacques. Nu de NV W nog met een toelichting op het kite vs windsurf verhaal wat wordt uitgespeeld door belanghebbenden en er ontstaat een beeld wat genuanceerder is.

Als ik de link van Huug lees stonden ISAF vertegenwoordigers van kie en windsurf tegenover elkaar en hebben ze zich uit laten spelen. Dat is op zn minst opmerkelijk te noemen. Hoe zit het met de Nederlandse inbreng?

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark »

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

Als stemverhoudingen kloppen dan stinkt deze zaak en niet zo'n klein beetje ook. Vertegenwoordigers die zijn verkozen als windsurf vertegenwoordigers hebben schijnbaar de Olympische droom in duigen laten vallen.

Dit is echt te zot voor woorden en hier moet actie op worden ondernomen. Kennelijk is windsurfen met 1 stem verschil opgeofferd voor kitesurfen. Een keuze die nooit en te nimmer genomen had mogen worden.

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 »

Als stemverhoudingen kloppen dan stinkt deze zaak en niet zo'n klein beetje ook.
Sorry Martin, maar wat had je anders verwacht. Diegene die de beslissingen nemen hebben volgens mij allemaal watervrees.
Het heeft maar met een ding te maken..............

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

Bruno de Wannemaker en Markus Schwendtner zouden tegen windsurfen hebben gestemd. Als dit klopt is het grote schande en schande dat ze uberhaupt hebben willen stemmen tussen twee kwaden. Ik begrijp je Christiaan. Geld en persoonlijke belangen hebben de droom van vele jonge talenten gedood maar er is nog hoop.

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 »

Ik hoop het ook Martin. Techno surfers die zich uit de naad pompen richting de top, en dit bericht lezen, hebben denk ik minder, of geen motivatie meer. Dat zou heel jammer zijn voor de nieuwe generatie in Windsurfen.

Hoop dat er toch nog een kans gaat komen voor de Windsurfsport om zich te kunnen promoten en zo toch nog mee kan doen op de Olympische Spelen van 2016.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Mark »

The ISAF Counsil page: http://www.sailing.org/council

Via FB:
Markus Schwendtner - and just to clarify that as well - the technical report was put together from the whole group (indeed quite some parts are from me) but the report presented to council was written by tomasz chamera with the isaf staff - and he for sure voted windsurfing.
also you need to know that it was not the job of the evaluation panel to recommend the one or the other - the task was purely to test formats and race management implication, and tomasz and ilker had a very close eye on that.
that is why the report makes no recommendation at all about wheret or not to include kiteboarding in the olympics, nor does the report in any way compare windsurfing and kiteboarding.
Rare gang van zaken met helaas veel politiek. De counsil heeft dus gekozen obv evaluatie van kitesurfen, een advies over windsurfen kan ik niet vinden.

Anyway, een hoop gedoe over hoe dit heeft kunnen ontstaan, blaming/shaming, het is tijd om vooruit te kijken. Dit is wat ik in de FB groep (met de verkeerde titel maar inmiddels bijna 14.000 leden) gepost heb.
Mark van Osch
Enough looking back, blaming, shaming, asking how this happened. This facebook group shows that WE the Windsurfing community needed a wake-up call. Fact is that Kitesurfing is in and Windsurfing is out!

Now we have to look forward, keep positive and use OUR combined knowledge and power to get Windsurfing back at the Olympics!

We have a petition to back this up but what real options do we have? Get the 2 extra medals from the IOC? Get 2/3 votes at the ISAF meeting in november? Join forces with the Kitesurfing community?

Who knows the best next step what to do, how to do it and who with influence can help?
De petitie om Windsurfen Olympisch te houden heeft inmiddels 6656 handtekeningen: http://www.change.org/petitions/isaf-ke ... discipline

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

Verantwoordelijken mag, nee moet je ter verantwoording roepen als het er toe doet. Dit is een zaak van historisch belang voor onze sport. Er is ALLE reden voor stevige vragen aan verantwoordelijken die proberen hun handen in onschuld te wassen. Deze stemming had NOOIT mogen plaatsvinden.

Er wordt gedaan alsof er geen stemming is geweest maar als insiders gelijk hebben is windsurfen in de meest letterlijke zin verkocht door direct belanghebbenden. In meerdere functies in het openbare leven is dit strafbaar. Ik wil weten hoe dit zit.
Laatst gewijzigd door Martin van Meurs op ma mei 07, 2012 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, 3x SXM, 2x SXL, SXXL, 9x Gun GS-R '14/'15/'16 5,6-9,5 en Vector 5,6
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 »

Martin van Meurs schreef:Bruno de Wannemaker en Markus Schwendtner zouden tegen windsurfen hebben gestemd. Als dit klopt is het grote schande en schande dat ze uberhaupt hebben willen stemmen tussen twee kwaden. Ik begrijp je Christiaan. Geld en persoonlijke belangen hebben de droom van vele jonge talenten gedood maar er is nog hoop.
Dat was te verwachten, helaas :x Kijk hier maar eens wie er in het bestuur van de IKA zitten.
http://www.internationalkiteboarding.or ... Itemid=183

Ik heb natuurlijk de petitie al getekend.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Mark »

Martin van Meurs schreef:Verantwoordelijken mag, nee moet je ter verantwoording roepen als het er toe doet. Dit is een zaak van historisch belang voor onze sport. Er is ALLE reden voor stevige vragen aan verantwoordelijken die proberen hun handen in onschuld te wassen. Deze stemming had NOOIT mogen plaatsvinden.
Eens en tegelijk moeten we ook vooruit kijken hoe we Windsurfen weer Olympisch krijgen. Beide sluit elkaar niet uit natuurlijk. :D

Bartsurft
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: F2 SX S/M/L AHD Tracer 68 Gun Sails MegaXS Select S07/ SL7

Bericht door Bartsurft »

Goed bezig Mark! Ik heb me aangemeld via FB , de petitie getekend en op mijn prikbord gezet.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Mark »

Speedsurfer142 schreef:
Martin van Meurs schreef:Bruno de Wannemaker en Markus Schwendtner zouden tegen windsurfen hebben gestemd. Als dit klopt is het grote schande en schande dat ze uberhaupt hebben willen stemmen tussen twee kwaden. Ik begrijp je Christiaan. Geld en persoonlijke belangen hebben de droom van vele jonge talenten gedood maar er is nog hoop.
Dat was te verwachten, helaas :x Kijk hier maar eens wie er in het bestuur van de IKA zitten.
http://www.internationalkiteboarding.or ... Itemid=183
Bruno en Markus zitten in de ISAF kite racing evaluatiecommissie, niet in de ISAF Counsil zelf. Ze hebben dus zelf niet gestemd.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Mark »

Bartsurft schreef:Goed bezig Mark! Ik heb me aangemeld via FB , de petitie getekend en op mijn prikbord gezet.
Top, de petitie is mi één van de middelen om wat voor elkaar te krijgen of op zijn minst in beweging.

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

En Bruno de Wannemaker en Markus Schwendtner zijn op hun post gekomen via het windsurfen. Markus heeft grote financiele belangen in het kiten en wast zijn handen in onschuld. Het is te vroeg voor handreikingen. Eerst moet de waarheid boven tafel.

Bic
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Thommen GJ Wave 95, CX 107, Gleitwunder, zeilen: Morpho 4.0 > 8.4
Contacteer:

Bericht door Bic »

Ook getekend, ze zouden eerder meer windsurfdisciplines moeten toevoegen. Onze sport verzoent als geen andere sport.
Laatst gewijzigd door Bic op ma mei 07, 2012 9:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Mark »

RJ schreef:
Mark van Osch schreef:En wat te denken van het jeugd wedstrijdsurfen traject (kwaliteit én kwantiteit) wat nu opgebouwd is? Techno-> RS:X -> Olympisch. Daar gaan veel dromen van de jeugdsurfers aan diggelen, zonde.
Een handjevol RS:X jeugdsurfers staat aan de vooravond van een waanzinnig windsurf-avontuur, dat nu waarschijnlijk niet meer door zal gaan. Wonen, studeren en trainen in Scheveningen, 5 dagen in de week onder professionele begeleiding. Deze jongens en meiden hebben het nu mentaal wel even heel zwaar.

Voor al die andere aanstormende talenten op de Bic Techno... Windsurfen is gezegend met meerdere pro-tours in verschillende klassen en disciplines. Het beoefenen van topsport op een windsurfplank behoort nog steeds tot de mogelijkheden.

De jeugdopleiding van de Nederlandse Vereniging van Wedstrijdsurfers op de Bic Techno is inmiddels zelfstandig en volwassen genoeg om ook zonder olympische ondersteuning gewoon door te blijven groeien.
Een mooie opsteker/doel voor de jeugdsurfers is dat de Jeugd Olympische spelen op de Techno 293 gevaren worden: http://www.sailing.org/37964.php en http://www.nanjing2014.org/en/ :D

Afbeelding

Ameland
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD firewave 92ltd/102 ltd Thommen Custom FW 114 Kona11.5 TT Ezzy Wave 4.0 4.7 5.2 5.8
Contacteer:

Bericht door Ameland »

Ook ik vind het jammer dat windsurfen niet meer olympisch is maar wat heeft dit de afgelopen jaren eigenlijk opgeleverd?
Het gaat toch al jaren slecht met de sport.
Kan iemand mij duidelijk maken waarom het zo'n drama is dat windsurfen afvalt bij de olympics.(en dan bedoel ik niet de techno surfers die nu langs de kant staan)
Mischien is dit wel beter en is windsurfen(net als golfsurfen) straks weer cool! :D

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

Puur persoonlijk heb ik ook niets met het olympische wndsurfen maar dat doet niets af aan het feit dat dit een zeer onrechtvaardige beslissing is en ik leef mee met de jonge talenten. Zij worden aan de kant gwzet door mensen met persoonlijke belangen en die dreigen daarmee weg te komen. Onze sport heeft een historie en een deel ervan vindt zijn roots in de olympische spelen.

XeRpiO
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quatro Twin Tempo 76l, Quatro Quad LS 85l, Ezzy wave panther II 3.7 / 4.2 wave panther III 4.7 / 5.2

Bericht door XeRpiO »

Het zal niks aan mijn plezier van het varen veranderen nu windsurfen moet wijken voor het kiten.
Dus ik snap ook niet goed waarom vele surfers dit zo een drama vinden.
Ik hoop ook dat iemand dat probleem is duidelijk kan uitleggen?

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Mark »

Gaat wel wat off-topic maar het is voor een goed doel. :)

In 2009/2010 hebben we hier op het forum een enquete gehouden "Wat wil jij met Windsurfen in Nederland?".

Belangrijkste doel/missie dat naar voren kwam was:
"Het promoten van windsurfen en daarmee de mogelijkheden ervan te laten groeien"

Thema's/subdoelen daarbij:
- Beginners: drempel voor beginners verlagen
- Surfspots: faciliteiten op surfspots verbeteren en surfspots behouden/creëren
- Wedstrijden/events: drempel voor wedstrijden/events verlagen en meer variatie in events
- Nieuws/informatievoorziening: windsurfen meer in het nieuws met betere informatievoorziening

Doordat Windsurfen een Olympische status heeft helpt het bij veel van bovenstaande. Alle windsurfers profiteren daarvan mee door meer mogelijkheden op de verschillende thema's. Het gaat denk ik te ver om dat hier allemaal uit te werken maar zie het als motivatie waarom sommigen hier veel energie en tijd in steken. :D

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: Tornado / Honda 60PK
Contacteer:

Bericht door RJ »

Martin van Meurs schreef:Verantwoordelijken mag, nee moet je ter verantwoording roepen als het er toe doet. Dit is een zaak van historisch belang voor onze sport. Er is ALLE reden voor stevige vragen aan verantwoordelijken die proberen hun handen in onschuld te wassen. Deze stemming had NOOIT mogen plaatsvinden.

Er wordt gedaan alsof er geen stemming is geweest maar als insiders gelijk hebben is windsurfen in de meest letterlijke zin verkocht door direct belanghebbenden. In meerdere functies in het openbare leven is dit strafbaar. Ik wil weten hoe dit zit.
Voordat je personen gaat kielhalen. De IKA heeft het afgelopen donderdag vrij goed opgeschreven http://www.internationalkiteboarding.or ... Itemid=140 Dit was ook de strategie zoals ik had begrepen dat die zou worden nagestreefd.

Twee dagen later heeft de ISAF Council dus geweigerd om terug te gaan naar IOC om om meer medailles te vragen en het advies op de bekende eigenzinnige wijze geinterpreteerd. Nu moeten de windsurfers dus om de extra medailles gaan vragen ipv de kitesurfers, zoals het was beoogd.

Plaats reactie