Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Warme handjes surfpak

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Nils49
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Falcons/Neilpryde RS Racings/F-Hot fins
Contacteer:

Re: Warme handjes surfpak

Bericht door Nils49 » za jan 13, 2018 1:28 pm

Hij komt binnenkort ook met een set waarmee je zelf je bestaande pak kunt “ombouwen” tot een “warme handjes” pak.
Ik ga dit toepassen op mn O’Neil Psycho 3 6/5 pak

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » za jan 13, 2018 2:16 pm

Voor degene die evt net als ik alleen de open wanten wil aanschaffen.

Daar heb ik geen goede ervaring mee op twee vlakken:
- maat M (kleinste maat) is voor mij veel te groot, zelfs nadat ik extra klittebanden er op heb laten zetten om ze extra aan te kunnen snoeren
- ik had het zonder wanten na kwartiertje invaren warmer dan met. Ik denk doordat ze double lined zijn en als een spons om mn handen zaten.

Daarom zou ik deze mensen aanraden naar andere open wanten te kijken (ion of PL bijv)

Loop
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Eurofun
Surf spul: JP Speed / IS97-107 / NP Evo7, vinnen C3/IFins/Z / Waveboards Flikka / SUPs Gong en zelfbouw quad

Bericht door Loop » za jan 13, 2018 4:08 pm

Barbatruc schreef:
za jan 13, 2018 2:16 pm
Voor degene die evt net als ik alleen de open wanten wil aanschaffen.
Daar heb ik geen goede ervaring mee op twee vlakken:
- maat M (kleinste maat) is voor mij veel te groot, zelfs nadat ik extra klittebanden er op heb laten zetten om ze extra aan te kunnen snoeren
- ik had het zonder wanten na kwartiertje invaren warmer dan met. Ik denk doordat ze double lined zijn en als een spons om mn handen zaten.
Daarom zou ik deze mensen aanraden naar andere open wanten te kijken (ion of PL bijv)
Goed punt inderdaad, dat materiaal blijft koud aanvoelen omdat t nat blijft.
Ik heb bestaande dichte wanten met gladde materiaal in de handpalm opengeknipt tot wanten en die zijn wel warm.
Windchill komt er niet omheen en het materiaal warmt makkelijk op en houdt minimaal water vast.

spridget
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door spridget » za jan 13, 2018 6:06 pm

Ik ben erg tevreden met de handschoenen. Voor mij zeker niet te groot. Rubber blokje werkt erg prettig .

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » zo jan 14, 2018 2:55 pm

Ik heb voor de liefhebber nog een warme handjespak in de verkoop. Maat L. Met zowel de witte als de zwarte slangen. Vrpr 100 euro. Bij interesse graag een pb.

AapNootBarrel
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door AapNootBarrel » zo jan 14, 2018 3:48 pm

Ik heb ook nog maat L te koop. 2 x gedragen. Alle slangen er bij + stoppers. Pak is heerlijk waterdicht maar verder zie ik zelf geen meer waarde in het blazen. Prijs is 100 euro. Stuur maar PBtje. Omgeving Leiden.

Ron Gijzen
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 133 en Rocket 115 Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 4.7

Bericht door Ron Gijzen » di jan 16, 2018 9:15 pm

Vandaag voor het eerst met het pak van Iain gevaren. Een Pro Limit Predator. Helaas geen single lined, maar deze was in een smalle lange maat beschikbaar.
Weer was best guur: 5c en 12 tot 20 knopen. Gevoelstemperatuur -2 volgens windfinder. 3x een hagelbui gehad.
Ik ben een uur of 2,5 op het water geweest, paar korte pauzes, 3x erin gevallen.
Conclusie voor mij: het warm blazen via de slangen naar de handschoenen werkt zeker maar is geen wondermiddel.
Zonder dit pak was ik na 2 rakjes 'klaar' geweest, wegens gevoelloze handen en daarna pijnlijk tintelen. Nu heb ik een leuke middag op het water gehad zonder echt heel koude handen, in elk geval hoefde ik niet te stoppen en was er geen tintelen.
Maar...ik ervoer het nog steeds als f*cking koud. Beetje stijf op het board. Bang om er in te vallen. Duimen krijgen weinig lucht dus die moet je af en toe tussen je vingers stoppen.
Double lined voor de wanten beetje onlogisch inderdaad.
Uitstekend advies per mail. Snel. Pak past goed. Eerste set slangen was iets te kort en wanten beetje krap, kosteloos 3 dagen later een nieuwe set gekregen.
Mijn referentie is een Ion 5.5mm steamer met 2mm hemd +capuchon en muts, plus open wanten. Dat voldoet voor mij tot 10c prima, tot 7c met een beetje afzien. Dit pak met de slangen haalt daar een graad of 4 vanaf schat ik in.
Wat mij betreft een goede deal.

Ron Gijzen
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 133 en Rocket 115 Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 4.7

Bericht door Ron Gijzen » vr feb 23, 2018 9:49 pm

Gisteren mijn 4e sessie met het pak gevaren. 3 uur op het water geweest bij 3C en 10-16 knopen. Was zonder dit pak echt niet mogelijk geweest! Alleen met de wantjes kan ik geen vrienden worden. Te ingewikkeld met die klittenband-flap om de pols en die lusjes waar het slangetje doorheen moet gefrummeld. Tegen de tijd dat ik dat voor elkaar heb heb ik pas echt koude handen gekregen. In combinatie met mijn oude open-palm wantjes van ProLimit functioneert alles echter prima voor mij.
Dit was ook wel de limiet qua temp voor mij. Door de zwakke wind kon ik behoorlijk droog blijven maar de enkele keer dat ik nat werd was het wel even schrikken hoe snel de warmte dan uit je lichaam weg vliegt. Met materiaalpech of een blessure op het water wordt het dan toch wel snel gevaarlijk denk ik, ook met dit pak.

Plaats reactie