Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Warme handjes surfpak

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, 3x SXM, 2x SXL, SXXL, 9x Gun GS-R '14/'15/'16 5,6-9,5 en Vector 5,6
Contacteer:

Re: Warme handjes surfpak

Bericht door Speedsurfer142 » vr mar 29, 2013 2:51 am

De Duitse speedsurfer Thomas Doblin had 20 jaar geleden al jaren zo'n pee zip in zijn pakken laten maken.
Het werkte bij hem erg goed.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » vr mar 29, 2013 8:06 am

Speedkanon schreef:Blijf ons op de hoogte houden Ronald, uiterst interessant, nu de mogelijkheid van een P-zip weer er bij :) :)
zal ik binnenkort foto's maken en plaatsen van de Pee Zip in gebruik?? :lol:

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Finish

Bericht door TheoB » vr mar 29, 2013 8:54 am

Ha Ronald hier exact hetzelfde bij m'n nek zit de kraag niet te strak maar ik krijg die dikke harses van me er maar met moeite door heen.
In de huiskamer ging het nog net maar met koude handen? (hoewel die hebben we nu niet meer)

Ach bij het aantrekken maar wat vaseline op m'n hoofd smeren zeker.

http://www.dufare.com/ maar eens contacten (na de winter dan hé)

Lekker warm varen maandag op de G'dam!!!!!

Alleen de rits dicht en open krijgen was ook geen probleem met een touwtje aan de aanhanger, je moet er flink aantrekken die "schroom" moet je even overwinnen.

J. munten
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Severne-Ianovated wetsuits
Contacteer:

Bericht door J. munten » vr mar 29, 2013 11:10 am

Hoi Theo/Ronald,

Leuk de info te horen, mbt je rits je moet deze goed invetten met een blokje.
Dit kun je kopen of bestellen bij een duikerszaak. Hierna even meet Fohn warmblazen en je rits loopt een stuk soepeler!
Dit moet je regelmatig bijhouden aangezien de rits van een soor metaal legering is en iets minder soepel werkt als een
kunstof ritsuitvoering.
Voordeel is natuurlijk weer wel dat deze super sterk is!
Hoi Ronald, misschien kan John Lebens je vraag beantwoorden, hij is een fervent duiker/windsurfer en heeft zo zijn connecties
en ervaringen hiermee!
Zal hem even inlichten over je vraag!
Hoor graag van jullie ervaringen en een foto plaatsen is natuurlijk super, ben benieuwd hoe de smooth versie jullie bevalt.

gr, John Munten

arjanl
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door arjanl » vr mar 29, 2013 1:49 pm

@ theob: Zelf gebruik ik bij mijn (duik) droogpak voor latex polsseals talkpoeder. Dan glijden je handen er zo doorheen. Bij het uittrekken is wat voorzichtigheid geboden....

@ ronaldstout en theob:Ik weet niet precies hoe bij jullie de nekseal zit maar wij duikerts knippen gewoon de seal af totdat hij goed past. Als het goed is worden ze lange genoeg geleverd en lopen ze van smal naar breed uit. Als je maar genoeg ruimte hebt om hem naar binnen om te slaan.

Over dufare heb ik goede verhalen gehoord binnen onze duik vereniging. Ik heb zelf afgelopen winter mijn polsseals laten vervangen bij subsea in massluis. Ook een prima resultaat! http://www.subsea.nl/

@ ronaldstout:Verder werd er hier gesproken over een pee zip. In de duikwereld (vooral door tech en grotduikers) worden pee valve's gebruik. Dit is een ventiel aan de buitenkant in je pak met een slangetje en dop waar je je prins in stopt...... Zo hoef je zelfs niet meer van je plank af te stappen mocht je nodig moeten :crazy:

Groeten Arjan

maas-surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: Fanatic / Ka.Sail / F-hot / DFS

Bericht door maas-surfer » vr mar 29, 2013 6:45 pm

arjanl schreef:
Zo hoef je zelfs niet meer van je plank af te stappen mocht je nodig moeten :crazy:

Groeten Arjan
Ut mot nie gekker worden :crazy: . De struiken langs de surfspots moeten ook water/mest hebben. :+

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » vr mar 29, 2013 6:56 pm

Een te strakke nekseal is gevaarlijk, door inspanning zetten je spieren op idem je aderen.
Je krijgt hierdoor kans op choke, kots neigingen, slechte doorbloeding hoofd etc etc. GEVAARLIJK DUS.

Te strakke nekseal
Duiker gaat te water met een strak zittend nekseal van droogpak. Na het uitzwemmen komt de duiker niet onder water en besloten wordt de duik af te breken. Duiker zwemt terug en aan de kant doet hij duikset af. Hierop wordt de duiker onwel en raakt buiten bewustzijn. Duiker krijgt zuurstof toegediend en wordt met ambulance afgevoerd naar ziekenhuis.
LET WEL, het kon in deze ook een windsurfer zijn dus.. Duiker was niet onder geweest, alleen inspanning geleverd als bv plank en zeil naar het water sjouwen. Wij duikers hebben bijna altijd een 100% zuurstof fles bij als we gaan duiken, andere watersporters niet.

Laat je seal aanpassen, Mister seal of elke goede duikzaak. Kleine moeite.
Nogmaals je seal insmeren met een neutrale zalf als bv nivea is het makkelijker aantrekken en je haren op je arm zijn ook glad.
Wat weer beter aansluit en kans op inlekken water verminderd.
Heb zelf een Northern Diver Divemaster drysuit, en nog nooit nat geworden niet met afdalen tot 50 meter nog opstijgen, deco stops etc etc. Hierbij word ipv talkpoeder een tube creme geleverd.

Een pis rits hebben veel duikers, windsurfen met een zittrapeze lijkt mij dit niet makkelijk.
Maar daar kom je snel genoeg achter.
Een piscondoom en ventiel vehoogd de kans op blaas ontsteking en daarna prostaat onsteking.. succes ermee.
Een pik seal, waar je je willie doorheen duwt en zo deze in de vrije natuur hangt is ook geen optie. Vissen kunnen deze voor worm aanzien. Omgedraait als wat Ronald gedaan heeft met zijn nek seal door kleiner op te geven zou niemand een kleine pik seal bestellen, eeerder een large wat dus nooit waterdicht sluit. Dan je willie in het koude water 4 graden op diepte, slaat ie naar binnen en heb je in feite een gat in je pak omdat er niks in de seal zit. De pikseal is een grap tuurlijk voor die alles geloven.

Heb met Lain gesproken over siliconen seals, misschien model 2014 of als optie. Deze zijn super.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » vr mar 29, 2013 7:53 pm

Jongens bedankt voor alle tips. Heb ook Iain gemaild en hij gaf aan dat ik eerst maar eens met dit pak moet surfen en dan een oordeel geven. mocht het dan nog voor mn gevoel te strak zijn dan gaf hij aan dat ik de nekseal langzaam kan laten oprekken door het een paar dagen over iets (een bal?) te plaatsen.

ik ga deze route volgen. mocht bovenstaande niet baten, dan ga ik naar een duik-shop, maar ik hoop dat het niet nodig is!
@ Arjan: mooie constructie :D , maar...... ik blij met mn pis-rits!

het belangrijkste: volgende week elke dag wind en zon. normaal zou ik dan met 4-6 graden lekker thuis blijven, nu zal ik elke dag wel ff op het water zijn (want dan is het ook zomertijd!!!). precies de reden dat ik dit pak gekocht heb............ :9

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » za mar 30, 2013 2:29 pm

Doe je pak aan voor een half uur, doe wat oefeningen als traplopen en tillen en lopen.
Kijk dan hoe je je voelt met die seal.

Op het water flauwvallen door een te strakke seal, succes.

Oprekken kan door een bal of emmer, meet diameter daar waar seal afsluit op je nek.
Teken deze diameter af op emmer of bal, doe wat creme of talkpoeder op je seal en trek deze over bal of emmer tot aan diameter nek.
Laat nachtje staan, meestal voldoet dit, zo niet; laat er een spie inzetten.

Kijk op google bij fimpjes over droogpak ritsen inwaxen.
Vooral de lip die tussen de ritssluiting komt moet goed gewaxed zijn.
Droog blijft ie ook zonder wax, maar levensduur en flexibiliteit is belangrijk.

Ik kan niet varen nu, ivm slijmbeurs ontsteking in schouder, door vlagen wind op Cabo..

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » za mar 30, 2013 5:53 pm

Dank je Joshua, ik zal het pak idd zo test, want flauwvallen op het water zie ik niet zitten.

Sterkte met je slijmbeursontsteking man, dat wordt een verplichte rust-periode voor jou! :(

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo mar 31, 2013 12:51 pm

Dank je tja rust, moet wel.
Kan mijn telefoon niet eens ophouden met bellen, gelukkig geen last met bewegen. Maar niet gek doen.

Net als een pak te strak om je pols en je kramp in je onderarm krijgt, is dit hetzelfde voor je nek.
Met nadelige gevolgen, zeg niet dat het gebeurd, maar is wel het laatste dat je wilt dat gebeurt.

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door TheoB » ma apr 01, 2013 6:42 pm

5 Gr. C bij aankomst en geen koude handen meer!

Zat eerst nog een slangetje achter men nek "dubbel" maar dat was zo gefixed door m'n arm even door de nekseal te steken, die zat overigens niet te strak :)

Kompleet waterdicht , alle nattigheid was zweet van mij lekker warm dus met enkel een neopreen hemd onder het pak.

Had ook nog een impact vestje aan dat zat de slangetjes niet in de weg en leverde ook wat extra warmte op.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » ma apr 01, 2013 9:41 pm

Ook ik ben vandaag weer lekker in het zonnetje geweest met groot spul. John M en ik hebben samen deze pakken gekocht, en we hebben een lekkere sessie gehad, ondanks de 6 graden buiten temp en 3-4 graden watertemp..
als het dan toch zon koud voorjaar is, ben ik toch wel heel blij met deze uitvinding! Normaal was ik ook vandaag niet het water op gegaan, nu 2 uur lekker gevaren! :)

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » vr apr 05, 2013 10:22 pm

Ik voorspelde eerder op dit forum dat je met dit pak het aantal surfdagen per seizoen zo'n 5-15 dagen kan verlengen.

Tot nu toe (incl. vandaag, 1,5 week na aankoop van het pak) 5 dagen gesurfd, met temperaturen waarop ik normaal gesproken de kachel hoger zet en binnen blijf. het echte voorjaar is nog niet begonnen, en ook na dit surfseizoen komt er onverbiddelijk weer een winter aan............ met andere woorden: die 15 extra surfdagen haal je met gemak, dit is een van m'n beste aankopen van de laatste tijd! :D

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door TheoB » ma apr 08, 2013 4:51 pm

[/vimeo]

http://www.gps-speedsurfing.com/default ... 8&uid=2066

Stop maar 'k weet het wat een pafferige kop krijg je van de kou

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » ma apr 08, 2013 5:52 pm

TheoB schreef:Stop maar 'k weet het wat een pafferige kop krijg je van de kou
beter een pafferige kop van de kou, dan een pafferige kop van het thuis zitten en niet varen omdat het te koud is! :+

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door TheoB » ma apr 08, 2013 6:36 pm

Ha Ronald, zal dat nekseal toch te strak zitten zeker? Zonder dollen is me al vaker opgevallen, je hebt er geen last van maar zelfs als je thuis bent ben je nog "pafferig" in je gezicht.

Afgelopen woensdag weer heerlijk gevaren zonder kouweklouwe :D :clap: :clap: Handjes in de lucht voor Ian, rest van het pak trouwens ook prima, op Oud-dorp haven met enkel een zwembroek en een lycra gevaren onder het pak, je kan daar wel bijna overal staan maar geen last van de wind chill en/of dikke onderarmen.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » ma apr 08, 2013 7:19 pm

TheoB schreef:Ha Ronald, zal dat nekseal toch te strak zitten zeker?.
Hey Theo, bij mij was hij ook te strak in het begin. Ik heb er een heel klein maatje platic voetbal in gestopt en deze langzaam opgepompt en een nachtje laten staan. toen ging het al beter, maar toch nog aan de strakke kant. toen nog een nachtje met die bal er in en nog iets harder opgepompt. nu is de seal precies goed, wel strak, maar niet storend, en 100% waterdicht! :D

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » di apr 09, 2013 11:36 am

Deze week krijg ik 5 pakken binnen: 1 voor mezelf en de rest om mensen te laten passen en/of af te laten halen. De bedoeling is dat ik de pakken in Nederland uit ga leveren zodat:
1. De eindgebruiker geen 20 pond verzendkosten meer betaalt.
2. Er mogelijkheden zijn in Nederland om te kijken en passen.

Voorlopig word het misschien wat warm om te testen maar april doet wat ie wil....

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » di apr 16, 2013 11:02 pm

Net binnen, zaterdag 12gr en wind uit Noord ... kan hem niet laten liggen totdat het onder de 10gr is en wil weten hoe de loose fit bevalt :D (uiteraard wel met schoentjes). Ben zelf niet zo groot (165) en maat M is wat oversized qua been lengte. Top zal ook wat losser zitten dan de wat grotere M/V's. Toch voelt het iets te ruime pak lang niet gek aan. Ben benieuwd!

Even snel gepast. De tubes bij de handen moeten uiteraard een stuk het pak in, let er maar niet op :)
Afbeelding

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » wo apr 17, 2013 12:22 am

Het ruime staat in het begin een beetje raar maar vond ik zeer comfortabel zitten.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » wo apr 17, 2013 8:15 am

2 flesjes bier op het aanrecht en je kunt de slangetjes op dichtheid testen :lol:

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » wo apr 17, 2013 5:16 pm

:lol: :lol: :lol:

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » di nov 12, 2013 6:05 pm

Het wordt weer zo langzamerhand tijd om dit topic even nieuw leven in te blazen :wink: .

Na alles op het forum en de referenties goed te hebben gelezen overweeg ik om een pak te gaan aanschaffen.

Zijn er meer die dat willen? Wellicht dat we dan een groepsorder kunnen plaatsen. Maar dat heeft natuurlijk alleen zin als we ook wat korting krijgen. Bv de verzendkosten. En dan bedoel ik natuurlijk niet de 20 pond in totaal, maar ieder zijn 20 pond. Dus wel aparte verzending. Weet niet of ze hieraan willen meewerken. Is het het vragen waard?

Hoor het graag!

Gr. Halewijn

frederikveenstra
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door frederikveenstra » di nov 12, 2013 6:36 pm

Ik heb er net 1 voor mezelf gekocht! Ik ben helemaal overtuigd! Nu lekker de hele winter door varen! Er zijn in Nederland 4 pakken in omloop die je kan passen wat de maat betreft. Ik kan dit voor je regelen. Ook de bestelling (met extra voordeel) is via mij te regelen.

Het mooie aan dit pak is dat je er thermowear onder kunt dragen. De rits is waterdicht dus er komt praktisch geen water in het pak.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » di nov 12, 2013 7:10 pm

Je kan ook gewoon met Iain zelf mailen: de introductiekorting is nog geldig en als je hem mailt dat je een video review op YouTube zet, krijg je nog extra korting ook! Ik heb zelf gisteren weer voor het eerst met dit pak gevaren. Met 9 graden nog niet lopen blazen om m'n handjes warm te houden, maar met een lycra shirtje er onder geen moment koud gehad en lekker golfjes gepakt op de zandmotor. Nog even en de temperatuur zakt weer onder de 10 graden voor de komende maanden......

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » di nov 12, 2013 9:05 pm

Halloween schreef:Het wordt weer zo langzamerhand tijd om dit topic even nieuw leven in te blazen :wink: .

Na alles op het forum en de referenties goed te hebben gelezen overweeg ik om een pak te gaan aanschaffen.

Zijn er meer die dat willen? Wellicht dat we dan een groepsorder kunnen plaatsen. Maar dat heeft natuurlijk alleen zin als we ook wat korting krijgen. Bv de verzendkosten. En dan bedoel ik natuurlijk niet de 20 pond in totaal, maar ieder zijn 20 pond. Dus wel aparte verzending. Weet niet of ze hieraan willen meewerken. Is het het vragen waard?

Hoor het graag!

Gr. Halewijn
Als je het pak via mij besteld net als Fredrik betaal je geen verzendkosten. Je betaald aan Ianovated voert de juiste kortingscode in en ik verstuur het pak binnen Nederland. Ik fungeer als distributie in Nederland en je kunt bij mij ook een pak passen.
Laatst gewijzigd door Boarderzone op do nov 14, 2013 11:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Loft RB patrik slalom JP speed

Bericht door patrick91 » di nov 12, 2013 9:11 pm

Had het pak al voorbij zien komen maar omdat ik nog helemaal geen pak gehad een ION gekocht, ook warm zat tot nu toe maar de handen worden al wat kouder (schoenen trouwens de altan's gekocht bij SBS.. die zijn goed warm!).
Voor nu ga ik het nog niet doen denk ik, teveel wensen nog maar ik denk wel dat ik een dergelijk pak wil hebben! Iedereen is er tevreden mee dus prima uitvinding.
En dus ook "gewoon" in NL te koop.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » di nov 12, 2013 9:33 pm

Hoi boarderzone, hoeveel euro kost bij jou een smooth skin maat L incl verzenden?

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » di nov 12, 2013 10:07 pm

@ Boarderzone; Ik had gisteren nog op je website gekeken en kon niets vinden over dit pak. Mss was je er mee gestopt. Vandaar mijn vraag hier op het Forum.

Ik wil ook wel weten wat kosten zijn voor een Smooth skin L.
Is dat 300 pond maar dan in euro's? ongeveer 350 euro?
Lees ik het goed dat er geen verzendkosten zijn?

Gr. Halewijn

Plaats reactie