Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Warme handjes surfpak

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Re: Warme handjes surfpak

Bericht door Boarderzone » di nov 12, 2013 10:22 pm

Mijn nieuwe website/shop is in de maak

Het werkt als volgt:
1.Je mailt mij als je zo'n pak wilt kopen.
2.Je krijgt van mij de kortingskode waardoor je geen verzendkosten hoeft te betalen.
3.Je bestelt en betaalt het pak op http://www.ianovated.co.uk/ met die code.
4.Ianovated geeft mij opdracht het pak op te sturen.

Prijs is 250 pond (rond 300 euro) of 325 pond als je een plasrits en back up rits wilt.
Laatst gewijzigd door Boarderzone op do nov 14, 2013 11:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » di nov 12, 2013 10:55 pm

Dus ik betaal de eurorate van 250 pound en jij stuurt het pak dus kostenloos naar mij op?

Begrijp ik dat nu goed?

Gr. Halewijn

PS bestaat ook de mogelijkheid om enkel een P-zip te nemen?

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » wo nov 13, 2013 10:41 am

Halloween schreef:Dus ik betaal de eurorate van 250 pound en jij stuurt het pak dus kostenloos naar mij op?

Begrijp ik dat nu goed?

Gr. Halewijn

PS bestaat ook de mogelijkheid om enkel een P-zip te nemen?
Juist! Alleen een P-zip zal ik vragen.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » wo nov 13, 2013 1:24 pm

Moet kunnen, ik heb ook het standaard pak met p zip, dat is trouwens wel een aanrader! Ik probeer het pissen in m'n wetsuit al te beperken, maar in een droogpak ga je echt niet pissen. En om op een koude winterdag in de wind je pak half uit te trekken omdat je zo nodig moet...... :problem:

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Halloween » wo nov 13, 2013 2:39 pm

Anders zo'n slang systeem maken naar je schoenen toe. Heb je meteen lekkere warme voeten :lol:

Geintje natuurlijk...

Ik heb wel gelezen dat ze het blaas systeem kunnen maken voor de voeten...

PS Ik gok dat een pak met P-zip op 275 pound komt. Zo'n 325 euro. We zullen zien.

Gr. Halewijn

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » wo nov 13, 2013 5:17 pm

Ik heb ook zo,n pak (zonder P-zip) en het systeem werkt geniaal, maar nu nog te warm.
In echt hoge golven heb ik liever een hooded wetsuit omdat bij veel en lang zwemmen/spoelen dat voor mij beter werkt.
Maar als het weer echt koud wordt en de omstandigheden zijn redelijk pak ik weer mijn warme handjes pak, ik kan er toch een stuk langer comfortabel mee doorvaren.

tip: Xcell heeft een hoodie met 2 flappen waar je nekkraag tussen past (dus 1 over en 1 in je pak, dan seal je hem helemaal af.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » wo nov 13, 2013 6:22 pm

Halloween schreef: Ik heb wel gelezen dat ze het blaas systeem kunnen maken voor de voeten...
Dat is toch helemaal niet nodig? Of maak je een grap?

Je kan al hele warme 3 m'n schoenen of sokken dragen en als het echt koud wordt pak je 6 mm boots. De kracht van dit pak schuilt juist in het feit dat je niet met dichte handschoentjes hoeft te varen (kramp!!) maar met open handschoentjes voor optimale grip. Als het echt koud wordt zijn de open handschoentjes echter te koud. Daar komt dit pak dan om de hoek kijken. Je voeten warm blazen lijkt me overbodig met de huidige kwaliteit van de schoenen/sokken

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » wo nov 13, 2013 6:50 pm

Halloween schreef:Anders zo'n slang systeem maken naar je schoenen toe. Heb je meteen lekkere warme voeten :lol:

Geintje natuurlijk...

Ik heb wel gelezen dat ze het blaas systeem kunnen maken voor de voeten...

PS Ik gok dat een pak met P-zip op 275 pound komt. Zo'n 325 euro. We zullen zien.

Gr. Halewijn
310 pond omdat het afwijkt van de standaard is het relatief duur in verhouding tot de beide extra ritsen.

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Halloween » wo nov 13, 2013 8:28 pm

Hmmmmm.... dus slechts voor 15 pound meer heb je een backup zip...

Heb je ze op voorraad? Een Smoot Skin Suit maat L met en zonder de xtra ritsen? Of worden de pakken met de extra risten op bestelling gemaakt? Zoja, hoelang duurt dit dan meestal.

Mijn keuze hangt mede af van de levertijd namelijk.

Gr. Halewijn

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » wo nov 13, 2013 10:34 pm

Gezien de verkoop zal ik op korte termijn een zending uit Engeland krijgen. Daar kan ik de plaspakken ook bij mee laten komen. Een gewone smoothskin L heb ik thuis liggen. Voor details graag mailen via mijn website omdat dit topic anders wel een erg commercieel gebeuren word.

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Halloween » za nov 23, 2013 1:36 pm

Vanmorgen vroeg bij de Boarderzone 3 pakken opgehaald. Ik werd door Hans vriendelijk ontvangen in een straatje in Leeuwarden.
Hij was erg flexibel en service verlenend! Bedankt Hans!

De pakken zien er erg goed uit, hoge kwaliteit afwerking. En een doordacht systeem. Ook te gebruiken als het wat warmer is en niet perse warme handjes hoeft te hebben. Buizen eruit, pluggen erin. Klaar. Alles wordt er keurig bijgeleverd en zelfs meer. Goede lijm om eventuele beschadigingen te repareren en zelfs zwarte -minder opvallende- buizen.

Vanavond even voor het eerst aantrekken (had ik vanmorgen geen tijd voor ;) ) en morgen op Andijk maar uitproberen. Ik heb zelf gekozen voor de P-zip. Voor wat meer geld hoef ik niet mijn pak uit te trekken in de kou als ik nodig moet, iets wat bij mij regelmatig voorkomt. Want P... in een dry-suit lijkt mij echt niet fijn :roll:

Ik zal morgenavond verslag doen van mijn bevindingen!

Gr. Halewijn

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Halloween » ma nov 25, 2013 10:06 pm

Gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van het warme handjes pak....

En?.... Hoor ik je nu denken...

Echt geweldig!!! Voor mij in de winter niets anders meer. Ik wilde al een ander winterpak en heb zitten kijken naar verschillende varianten, maar wat ben ik blij dat ik hierop gestuit ben zeg!

Zoals ik al boven heb beschreven, had ik hem zaterdag kunnen ophalen bij Hans van de Boarderzone in Leeuwarden. Hij is de distribiteur voor Nederland. Ophalen kan dus, maar hij stuurt hem ook gratis naar je toe. Past het pak niet of is hij niet goed, binnen 6 wkn geld terug. Goede service!

Zaterdag avond gepast. De Smooth Skin Suit maatje L zit bij mij als gegoten! Ik ben circa 1.90m met een slank postuur. Maar hij past ook bij aardige iets kleinere mannetjes met holle ruggen heb ik mij laten vertellen :wink:

Het materiaal is erg soepel voor een drysuit. En voelt erg comfortabel aan. Ik was alleen thuis dus kon ik niet de rits dicht doen, maar dat hoef ik ook niet te kunnen, heb ik mezelf voorgenomen. Als er namelijk bij het water niemand aanwezig is die mijn rits dicht kan doen, dan hoef ik ook niet zo nodig te gaan surfen, heb ik besloten. Gewoon om veiligheids redenen. Niemand aanwezig om hem open te trekken, vind ik niet heel erg boeiend. Dat regel ik thuis wel. En met een Drysuit is het ook makelijk in je auto stappen. Geen natte plekken in je bekleding.

Aantrekken is zo gebeurt. Thuis had ik al een thermo shirtje aan getrokken, dus het was met het pak aantrekken ook niet koud. Ik heb overigens ook de Ion BALLISTIC NEXKIN 6/5 mm dryshoes gekocht. Was wel weer 99,95 extra. Maar als je warme handjes hebt, wil je ook wel warme voetjes hebben.
Afbeelding

De tip van Jeroensurf met de Xcel hoodie ga ik ook opvolgen. Met alleen een hoodie krijg je toch een beetje water naar binnen, omdat soms de kraag wat (open-)vouwt. Het is niet veel, maar omdat je droog bent voel je het wel. Je moet je kraag op een bepaalde manier omslaan heb ik gelezen, maar ik heb meer vertrouwen in een afsluitbare Hoodie.
Afbeelding

Op het water was het natuurlijk even onwennig, dikker pak aan, snorkel in je mond, letten op je ademhaling en ook nog surfen en/of dobberen zoals gisteren. Maar na het tweede rakje weet je al niet beter. Die snorkel heb je pas nodig als je koude handen krijgt, preventief erop blazen kan natuurlijk geen kwaad, maar hoeft niet. Gewoon gebruiken als ze koud zijn en ze worden echt weer snel warm. Omdat het gisteren een beetje aan en uit was met de wind, ben ik ook even gaan zwemmen om het pak echt goed te testen. Mijn mede surfers stonden mij, tijdens het opwarmen van hun handen, een beetje verdacht en raar aan te kijken. Wie gaat er nou zwemmen??? Na een kort tijdje waren mijn handen echt wel koud en na een blowjob (sorry ik moest het een keertje zeggen;-) waren ze echt weer warm.
Om even terug te komen over de kraag, tijdens het zwemmen geen water binnen gekregen, maar met het drijven waarbij je je hoofd ver naar voren strekt, vouwt de kraag aan de achterkant bij mij (slanke nek) een klein beetje open. Oja.... Ook mss handig om even te melden dat als je dit ook gaat testen, je er aan denkt dat de snorkel geen echte snorkel is... Kuch Kuch Proest... Brrrrr...

Maar ook op het water wordt er wel anders naar je gekeken. Dat komt wss vooral door die witte buisjes die via de snorkel naar je handen gaan. Gelukkig zit het meeste onder je pak, maar die snorkel doet het hem he.... Ik kreeg al vragen of ik zuurstof mee had. Nou ik kan je vertellen dat het eerder lachgas was geweest, want wat werkt dat pak goed zeg. Ik had echt een dike vette glimlach op mijn gezicht. Maar toch ga ik de volgende keer met de bijgeleverde zwarte buisjes varen denk ik....

Al met al; het pak is soepel, comfortabel, warm, doordacht warme handen systeem, en vooral (nog) niet duur. Voor +/- 300 euro ben je de man (of vrouw). En tegen die prijs kan geen ander winterpak tegen op. En dan heb je nog geen warme handjes...

Ik zeg iedereen aan de warme handjes pak, laat het druk zijn op het water komende winter maanden. Ik ben er iig klaar voor!!

Gr. Halewijn

PS edit ivm wat spelfouten en kleine toevoeging.
Laatst gewijzigd door Halloween op di nov 26, 2013 8:34 am, 4 keer totaal gewijzigd.

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » ma nov 25, 2013 11:31 pm

:thumbup:

Mooie review! Haha, blowjob :D

Tips & tricks :) : zelf de rits open en dicht doen: (en dat lukt prima kan ik uit eigen ervaring zeggen)

[/youtube]

[/youtube]

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » di nov 26, 2013 8:38 am

De Xcell Drylock hood, diemoetjehebben.
Die heeft 2 flappen, eentje voor onder de kraag en eentje voor erover, dan zit de hals dus keurig ingepakt en blijf je gegarandeerd droog op binnenwater. Op zee pakt hij probleemloos een 2m vol op de kop, meer moet ik nog ff proberen :wink:

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Halloween » di nov 26, 2013 9:18 am

Je bedoelt dus deze:

Afbeelding

Ik denk dat de Ion Neo Hood ook een goede is.

Afbeelding

Morgen zal ik ze alle drie gaan bekijken en mijn keuze maken.

Zal nog wel even laten weten welke het voor mij gaat worden.

Gr. Halewijn

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » di nov 26, 2013 9:22 am

idd, plaatje plakken lukte niet op mijn mobiel.
Maar die Ion is inderdaad ook goed zolang je maar de hals tussen 2 smoothskin flappen kunt plakken, die houden meer grip als double lined spul.

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » di nov 26, 2013 4:54 pm

En de aanvulling op het warme-handjes-pak, de warme-handjes-hanschoenen :) , Ianovated verwacht dat ze 2de helft december geleverd kunnen worden (in NL vast ook via Boarderzone) ... ik wacht nog even met het kopen van nieuwe :) :wink:

[/youtube]
Laatst gewijzigd door Armand M4M op di nov 26, 2013 10:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » di nov 26, 2013 5:47 pm

Nice!
Die wil ik ook!

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » di nov 26, 2013 6:03 pm

Lijken wel de beste handschoenen te zijn die ik tot nu toe zag.
Wat gaat de prijs van die dingen zijn en in wat voor maatvoering gaan ze verkrijgbaar zijn is nu de vraag.

Heb een warm semi dry ion pak gekocht (is mijn enige suit) en ik wil geen warme handjes pak gaan kopen, dan maar 2-3 maanden niet het water op.. wellicht denk ik er volgende winter anders over.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » di nov 26, 2013 6:31 pm

Ziet er goed uit, als je nu je handen om de giek hebt , heb je grip EN is je hand verder helemaal afgesloten van wind. Door deze handschoentjes zal het pak nog beter tot z'n recht komen, want als je nu blaast blijft de warme lucht beter en langer in de handschoen hangen. Wanneer zijn Ze leverbaar?

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » di nov 26, 2013 6:35 pm

2de helft december

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » di nov 26, 2013 6:47 pm

Prijs nog onbekend, leverbaar rond kerst (2de helft december). Als ik meer weet, meldt ik het direct.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » do nov 28, 2013 7:20 am

Volgens Iain van Ianovated duurt het nog zo'n 6 weken voor de wanten er zijn. Half januari dus hopelijk.

Zevenplasser
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Manta 80, 64 en 54; Vapor 9,2; 7,9; 6,4; 5,5 Manic 5,0 & 4.2
Contacteer:

Bericht door Zevenplasser » do nov 28, 2013 9:08 am

Bijna perfect. Zou alleen nog gaatjes bij de vingertoppen willen zien zodat het water van een spoelbeurt weg kan lopen en je je vingertoppen niet continu ondergedompeld hebt in ijswater. Althans dat is wat bij mijn huidige open wanten gebeurd. Of is het de bedoeling dat daar de snorkelslang uit komt en je al het water weg kan blazen?

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » za nov 30, 2013 2:21 pm

[/youtube]

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » za nov 30, 2013 6:50 pm

Is er al een prijs bekend?

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » za nov 30, 2013 7:05 pm

Nog niet nee.

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » zo dec 01, 2013 10:47 am

Als de duim nou ook nog open was....dus alleen een kapje over de duim........dan is ie helemaal top (is uiteraard persoonlijk)

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » za dec 07, 2013 11:01 am

Nog een nieuw filmpje van Iain hoe je zelf het pak kunt dicht doen / openen incl. de nieuwe backup zip

[/youtube]

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » wo dec 25, 2013 12:12 am

Heel mooi bedacht dit pak. Maar twee zaken die me opvallen, het pak lijkt nogal ruim / flubberig te zitten. Is dit pasvorm of gewoon een maatje te groot? Daarnaast die rits op de rug, kan dat niet anders? Waarom zou je die niet op je borst doen zodat je biet meer hoeft te pielen om de zaak dicht te ritsen?

Plaats reactie