Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Warme handjes surfpak

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: Warme handjes surfpak

Bericht door Jeroensurf » wo dec 25, 2013 6:31 am

Ik heb er ook een en dat was ook het eerste wat mij opviel.
Dat ruime: Ziet er niet heel sexy uit maar dat vind ik geen probleem want dat ben ik zonder wetsuit ook niet.
Bij echte kou is dat ruime juist lekker want je kan er laagjes onder doen zonder dat je het gevoel hebt dat je klem zit.
Rugrits. vind ik ook niet de meest ideale plek bij een WETSUIT, echter dit pak is i.p droog en een dryzip is stijf, veel stijver als een normale rits en dat wil je tussen je armen niet hebben. Nu heb je ruim voldoende instap en op je rug merk je weinig van de stijvere rits.

Chiel75
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 124, Neilpryde Zen 6.7, North S-type 6.0 & 7.8, Naish Force 5.3 (en nog oud spul liggen)

Bericht door Chiel75 » wo dec 25, 2013 2:34 pm

Het pak ken ik niet, maar voor een droogpak geldt altijd dat het veel ruimer zit dan een wetsuit. Er bestaan ook droogpakken met een rits aan de voorkant. Stijve rits => invetten !!! Dan loopt de rits vanzelf soepel. Stijve rits achterop, daar merk je inderdaad weinig van.
Maar doordat het pak ruimer merk je wel dat je wordt belemmerd in je bewegingsvrijheid. Ik vind dat dus niet zo fijn. En of het nu allemaal zo veel warmer is....... op het water scheelt dat niet direct zoveel, maar wel met omkleden !!! Althans als je net als ik niet een grote auto hebt waarin je kan gaan omkleden ;-(

Marcel van Kalken
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Lorch boards, Loft Blades, C3 Venom

Bericht door Marcel van Kalken » wo dec 25, 2013 2:48 pm

Het pak waar dit topic over gaat is echt niet zoveel ruimer dan een wetsuit. Het flubbert zeker niet, alleen op de rug (rits en tubes) en in de armen (ook vanwege de tubes) is het iets ruimer. En veel warmer is het wel degelijk, vanochtend met 6 graden het water ingegaan, en zo dom geweest al thermo undies aan te doen. Na twee uur kon ik dat uitwringen van het zweet... Je kunt met een droogpak ook makkelijker de auto instappen en naar huis rijden (airco aan :D ) om lekker warm om te kleden. Die rits op de rug is wel ff tobben...

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » vr jan 10, 2014 7:14 am

Boarderzone schreef:Volgens Iain van Ianovated duurt het nog zo'n 6 weken voor de wanten er zijn. Half januari dus hopelijk.
Zijn de Mittens intussen verkrijgbaar? en wat gaan ze kosten? Ik heb er met de (tot nu toe) zeer zachte winter niet meer aan gedacht, maar als ik naar de weerberichten kijk, zijn goede handschoenen in de nabije toekomst geen overbodige luxe.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » vr jan 10, 2014 8:06 am

Eind januari is nu de verwachting dat ik de wanten binnen krijg. Prijzen zal ik opvragen.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » zo jan 12, 2014 12:53 pm

patrick91 schreef: Heb een warm semi dry ion pak gekocht (is mijn enige suit) en ik wil geen warme handjes pak gaan kopen, dan maar 2-3 maanden niet het water op.. wellicht denk ik er volgende winter anders over.
En misschien denk ik er deze winter al anders over, Hans.. nog een mailtje van me :)

En gekocht!

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » vr jan 31, 2014 8:40 am

Boarderzone schreef:Eind januari is nu de verwachting dat ik de wanten binnen krijg. Prijzen zal ik opvragen.
heb je misschien al een datum doorgekregen, wanneer de mittens in de verkoop gaan?

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » vr jan 31, 2014 8:44 am

Leverdata vanuit China bleken andermaal onbetrouwbaar en de wanten zijn niet zoals afgesproken voor het chineze nieuwe jaar verstuurd waardoor er meteen extra tijd bij komt i.v.m. die feetsdagen. Als ze leverbaar zijn dan meld ik me.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » di mar 11, 2014 8:40 am

Boarderzone schreef:Leverdata vanuit China bleken andermaal onbetrouwbaar en de wanten zijn niet zoals afgesproken voor het chineze nieuwe jaar verstuurd waardoor er meteen extra tijd bij komt i.v.m. die feetsdagen. Als ze leverbaar zijn dan meld ik me.
Handschoenen waren er maar wederom niet volgens specificatie van Ianovated. Duurt nog weer langer ;(

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » di mar 11, 2014 11:14 am

Dat had ik idd ook vernomen, spijtig. Maar onderdeel van de leercurve van startende ondernemer/fabrikant. Gelukkig geeft t pak zelf voldoende warmte (zeker tijdens deze prachtige dagen. Volgende week weer sneeuw?)

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » di mar 11, 2014 2:20 pm

Ik hoop dat het voor het najaar meer duidelijk is en verkrijgbaar, zodat we wat aangenamer de kou kunnen trotseren

Marcel van Kalken
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Lorch boards, Loft Blades, C3 Venom

Bericht door Marcel van Kalken » do mar 13, 2014 6:20 pm

Welke kou? ik heb deze winter dat pak 1 keer aangehad. Was te warm.... :)

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » zo mar 23, 2014 11:37 am

Ik heb het pak ook maar 1x gedragen. Denk niet dat ik als het echt koud is (minder dan 5 graden) het water nog wel op zal gaan. Systeem werkt perfect, pak zit prima maar voor de rest vind ik het toch niet echt een pretje (op- en aftuigen, koud gezicht)
Mocht er iemand interesse hebben PB dan maar (maat L, smooth skin, extra zipper op de rug en pee zip).
Edit:
reeds voldoende berichten ontvangen

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » vr okt 10, 2014 12:20 pm

handschoenen van Ianovated zijn onderweg. Ik ben erg benieuwd.

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » vr okt 10, 2014 7:34 pm

Kan je zeggen erg ligt en comfortabel.
Omsluiten giek opening perfect.
Vinger kussen geeft al een gevoel van warmte, maar ook geen stres op je vingers omdat neopreen trekt.

( ja ik promoot Ianovated, omdat Lain het verdient als pionier. En nee heb er geen economisch belang bij ).

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink » vr okt 10, 2014 9:10 pm

ik las eerder dat er een mogelijkheid is dit pak te passen bij iemand? Kan dat nog steeds? en ja, bij wie/waar?
zou het graag een keer aanhebben/proberen.

edit: reeds contact!

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » za okt 11, 2014 4:15 pm

Hier nog eens bevindingen van mij en J.M. voor die niet alles terug willen lezen.

1 pak met tubes om handen te verwarmen, 1 pak zonder tubes met plugs om een droogpak te hebben.
John M voer met tubes.. EN werkt het.. JA
Hij zal zelf zijn bevindingen geven.

Ik voer ZONDER tubes met plugs om zo een droogpak te hebben.
Het was nog niet echt koud als met windchill in het voorjaar. Toch af en toe al koude vingers.
Onder het pak had ik 2 T shirts, en moest af en toe in het water gaan liggen omdat ik het gewoonweg warm had.
Er komt door de naden, miniem water naar binnen, maar was verder niet nat. Een 2 mm zomerpak met korte mouwen en een T shirt eronder en je hebt een fantastie's winterpak. Met de wind en temperatuur van zondag 25 november, 1 T shirt = genoeg.

Onder de 10 graden en groot materiaal als bv formula of slalom alleen een T shirt eronder.
Diep water, vaker zwemmen een shorty.
Voorjaar onder de 10 graden en water een 5 graden een 2mm zomerpak eronder.
Harde wind en diep water, een 2mm zomerpak. ivm waterstarten.
Aan de kant, waar je het vaak snel koud hebt ook niet koud.
Bewegings vrijheid is super, omdat het pak nergens wringt.

Wanten van 7mm neoprene, zelf palm open geknipt.

Met tubes helemaal geen koude handen.

Al met al, zeer onder de indruk van zowel het pak als de innovatie.
Voor die, die zekers ook de winter door willen varen, zij het met groot materiaal.. ( ik ook )
=====================================
John Munten test.
Zondag het Ianovated droogpak voor de 1e keer aangehad!
Het pak ziet er goed uit, netjes afgewerkt en is vrij licht in gewicht.
Het aantrekken vh het pak gaat erg makkelijk, en sluit onder bij de enkels
en bij de polsen goed af.
Ik heb onder dit pak een Oneill thermo shirt gedragen en een thermo onderbroek.
Het pak zit makkelijk en knelt nergens af!
Ik ben normaal gewend om pakken te dragen van Oneill die strakker aansluiten, wat ook
de bedoeling is.
Dit pak van Ianovated zit dus vrij los en geeft meer bewegingsvrijheid, wat erg fijn is.
De luchtslangen die over nijn schouders en via de armen bij mijn polsen weer naar buiten komen
zitten niet in de weg en je voelt ze niet zitten.
Het pak geeft veel warmte ook als je wat langer stilstaat.
Op een gegeven moment kreeg ik koude handen en ben gaan blazen door het mondstuk.
En inderdaad je merkt dat de warme lucht makkelijk via de open handschoenen de handen verwarmt.
Makkelijk als je af en toe koude handen hebt om ze snel weer op te warmen.
Mijn 1e indruk vh pak is zeer goed, had niet verwacht dat ik het zo warm zou hebben.
Had ook veel bewegingsvrijheid wat ik als erg prettig heb ervaren, het gevoel dat niks knelt en toch die warmte om je heen. Inderdaad tov mijn andere pakken is dit een zeer fijn pak.
Nu nog maar eens testen bij 0 tot 5 graden!

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » do okt 16, 2014 9:05 am

surfingshrink schreef:ik las eerder dat er een mogelijkheid is dit pak te passen bij iemand? Kan dat nog steeds? en ja, bij wie/waar?
zou het graag een keer aanhebben/proberen.

edit: reeds contact!
Juist bij mij en tot vanavond. :wink:

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » do jan 08, 2015 2:12 pm

De eerste zending handschoenen is inmiddels al op en de volgende onderweg.

Ervaring van mij en vele anderen is dat deze handschoenen aanmerkelijk warmer zijn. Dat komt door:
1.Dikker neopreen.
2.Bijna volledige grip om de giek waardoor een betere doorbloeding.
3.Als je de vingers uit de want haalt blijft de want door zijn vorm om je hand heen staan. Bij de meeste andere wanten waait die flap dan over je vingers waarbij de vingers bloot staan aan windchill.

Gezien de afwerking en het double lined neopreen verwacht ik dat de wanten ook langer mee gaan.

De double lined Ianovated pakken zijn nu in de aanbieding. Alles ligt op voorraad in Leeuwarden en word kostenloos verstuurd binnen Nederland.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » do jan 08, 2015 2:17 pm

Ik heb de handschoenen en vind het een aanrader!

spridget
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door spridget » do jan 08, 2015 3:41 pm

ik heb de ianovated handschoenen ook gebruikt en ben er zeer tevreden over, vooral de grip met deze handschoen is optimaal , zeer doordachtv, ben er blij mee!!

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » do dec 10, 2015 8:34 pm

Service met een hoofdletter S: mijn lange rits is kapot, en Engelsman Iain stuurt me gratis een nieuwe ( nu geen stalen maar plastic) waterdichte rits plus extra neopreen plus extra lijm. En dat terwijl de garantie periode na 2,5 jaar al ruim verstreken is. Chapeau voor iannovated!!! ( trouwens , vandaag met 8 graden toch de rits nog dicht gekregen en geen moment koud gehad. ) ik blijf het een super pak vinden !!!

spridget
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door spridget » do dec 10, 2015 8:36 pm

vandaag ook mn warme handjes pak gedragen, erg fijn en lekker warme handen , verbaasd me elke keer hoe simpel in intuitief het werkt

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » do dec 10, 2015 10:13 pm

Leuk om te lezen, dat mensen die bij pagina 1 vragen stelden en nu zelf vol lof over dit pak zijn.

Een beter winterpak is er niet denk ik.

rjs
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door rjs » do dec 10, 2015 10:58 pm

Ik surf al 36 jaar, en dit pak is de beste investering ooit.
Je blijft warm/droog op het water en ook belangrijk aan de kant, erg soepel, en easy aan/uittrekken,verder kun je gehele winter doorvaren, een cap is wel aan te raden.
Nadeel de levensduur, ik heb vl nog een van de eerste series, kwaliteit is matig hiervan, moet binnenkort maar met Hans een praatje maken 8)
Top service bij hem, Try before you buy.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » vr dec 11, 2015 7:52 am

rjs schreef:Ik surf al 36 jaar, en dit pak is de beste investering ooit.
Je blijft warm/droog op het water en ook belangrijk aan de kant, erg soepel, en easy aan/uittrekken,verder kun je gehele winter doorvaren, een cap is wel aan te raden.
Nadeel de levensduur, ik heb vl nog een van de eerste series, kwaliteit is matig hiervan, moet binnenkort maar met Hans een praatje maken 8)
Top service bij hem, Try before you buy.
:clap:
Misschien is het nog iets te warm maar de pakken hangen klaar om te passen.

_Dekker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door _Dekker » vr dec 22, 2017 9:41 am

Oude topic maar even bovenhalen.
Omdat ik niet van plan ben 3 tot 4 maanden stil te zitten heb ik besloten ook een Ianovated pak aan te schaffen :cheer: .
Ik heb rechtstreeks contact opgenomen met Ian, ik mag wel zeggen dat dat heel erg plezierig ging: hij geeft uitgebreide uitleg en reageert snel op mailtjes.
Inmiddels levert Ian niet meer het oorspronkelijke Ianovated semi-droogpak (met de losse schouderpartij en horizontale rits) maar gebruikt hij pakken van Pro-limit die hij aanpast met het slangensysteem. In de praktijk is die aanpassing het inlijmen van 4 doorvoeren voor de slangen. De prijs is zonder meer goed te noemen, iets goedkoper dan de adviesprijs van Pro-limit zelf.
Ian vroeg me of ik mee wilde liften op een bestaande bestelling en als dank werd mij 20 Pond aan verzendkosten uitgespaard. Hiervoor in de plaats heb ik meteen zijn variant van open-palm handschoenen bij de bestelling gedaan.
Ik heb gekozen voor een volledige single-lined 6/4 pak, de Hydrogen Xtreme, 2018 versie.
Bewust volledig single-lined gekozen omdat ik wind-chill helemaal wil uitsluiten, heb geen zin om op de kant te staan kleumen.
Aangezien ik ook een 5/3 C7 steamer heb van hetzelfde merk kon ik eenvoudig dezelfde maat nemen (wat ook het advies van van Ian, ondanks de slangen in het pak).
Het is aan te bevelen te bestellen met credit card, Paypal rekent namelijk doodleuk 20 Pond extra voor de Euro-Pond conversie.
Ik had wat problemen met mijn credit card (was blijkbaar verlopen) en Ian stuurde mij het pak al op voordat hij het geld binnen had zodat ik het in elk geval voor de Kerst zou hebben. Dinsdag verstuurd, en donderdag (gisteren) kwam hij al binnen.
Ondertussen stuurde Ian een keurige mail met alle info voor het correct aantrekken van het pak, de juiste afstelling van de buizen bij de armen, rond de nek en ook hoe de buizen bij de handschoenen horen te zitten zodat de bewegingsvrijheid maximaal blijft. Heel netjes.
Door de krappe verpakking heeft het pak best wel veel kreukels opgelopen, maar dat is denk ik onvermijdelijk. Gelukkig trekt het weer redelijk strak bij het aantrekken.
De buizen zitten al voorgemonteerd in het pak en zitten goed strak in de doorvoeren, dat gaat dus echt niet lekken. Bijgeleverd een zakje met daarin rode stops om de gaten af te stoppen als je ook eens zonder buizen wilt varen.
Snel even gepast: het pak zit als gegoten, helemaal super. Enorm soepel, trekt net zo makkelijk aan en uit als mijn 5/3. De buizen langs de armen voel je nagenoeg niet, op de rug zijn ze vrij duidelijk voelbaar maar ik heb nog niks verschoven aan de buizen om daar iets aan te doen.
Als bijpassende cap heb ik de C-skins hot-wired (3mm) genomen met een dubbele kraag flap (1 onder en 1 boven het pak). Ik denk dat ik het eerder te warm dan te koud krijg :D
Hopelijk na Kerst het water op, kan haast niet wachten om het te proberen.

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink » vr dec 22, 2017 3:12 pm

Leuk om een update te hebben. Op de website is idd de verandering te zien.
Persoonlijk ben ik geen fan van prolimit, dus ik ben eigenlijk wel blij dat ik de oudere versie nog heb....

Laat tzt nog eens weten hoe het systeem bevalt

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » vr dec 22, 2017 3:46 pm

De oudere versie heb ik op voorraad en is afgeprijsd en de pond is omlaag gegaan. Op zich kun je het systeem op elk pak toepassen.

NED 30
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door NED 30 » ma jan 08, 2018 9:45 pm

Ianovated Wetsuits zijn reeds langer op de markt.
Je kunt nu ook je bestaande pak upgraden met het systeem om warme handen te krijgen.
Je kunt via de website van Ianovated contact leggen met de eigenaar Ian Smith.
Als je hierna je pak opstuurt aan hrm zal hij op vakkundige wijze je bestaande wetsuit aanpassen.
Hiervoor vraagt hij 79 pond en stuurt hem hiervoor ook weer retour aan je terug!
In de UK is een groot deel van de nationale slalom riders ook hun wetsuit aan het upgraden met zijn systeem!
Zij ondervinden hier verder geen hinder mbt hun huidige sponsors!

Plaats reactie