Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Warme handjes surfpak

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
spridget
Freeride pro
Freeride pro

Re: Warme handjes surfpak

Bericht door spridget » za feb 02, 2013 4:22 pm

yep vandaag en je hoeft eigenlijk niks onder het pak te dragen , ppff warm , denk dat het water vandaag weer een paar graden warmer is geworden ! :lol: paar keer erin geweest om wat te trimmen en dan krijg je wat koudere vingers maar een paar keer blazen en het is weer klaar. ik heb nu een paar mystic handschoenen met klittenband om de pols
zodat ik ze wat losser kan dragen. Gebruik de rubbertjes die je ertussen kan doen ook niet.

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » wo feb 20, 2013 5:42 pm

Speedkanon
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: diverse

Bericht door Speedkanon » za mar 02, 2013 6:59 pm

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » za mar 02, 2013 7:36 pm

Naast bovenstaande link op GP3S, ook op zijn blog:
http://www.andersbq.com/2013/02/the-fin ... hands.html
met een extra stukje tekst van de eerste impressie op het water:
OK, now tested in IRL. 3 hours in air temp 3 C and 1 C in the water. A LOT of floating ice. With Pro Limit mittens the thumbs where cold. With DaKine with open palms, no problem with any fingers.
The suit was balanced well in temperature. And not any water came into the suit. I believe all winter surfers (also kite) will buy this or a similar suit within a few years. A lot of copies will follow for sure.
Afbeelding

Afbeelding

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » za mar 02, 2013 8:41 pm

Geen mooie plaatjes maar ik heb de mijne vandaag aangehad op de SUP op zee.
Lucht 5gr, water 4 gr golven goed borsthoog .....en geen moment koud.

Met suppen draag ik normaliter mijn Matuse Tumo hooded met 5mm Xcell handschoenen en 6mm Cskins booties wat een echt warme combi is maar ik altijd koude vingertoppen krijg, nu dus de Ianovated.

Met de Ianovated en 2wat wijdere mm GUL handschoenen en zelfde 6mm boots heb ik geen moment koud gehad en hield zelfs warme handen, wat best bijzonder is met dit mensonvriendelijke weer.
Bij een plons loopt er nu weliswaar wat water mijn handschoenen in, maar doordat je het meteen weer eruit blaast had ik warmere handen als voorheen met de 5mm handschoenen die volledig droog zijn, maar niet "belucht".

Zonder iets eronder was het pak al lekker warm en het pak is ruim genoeg voor div lagen eronder, dus surfen dik in de min wordt zo nog leuker.
Mijn voeten die normaliter als laatste koud worden, voelde ik nu het eerste, wat veel zegt over hoe warm het Ianovated suit is en je handen houdt.

Hoewel het pak in het begin als je het aantrekt wat stug lijkt en ik verwachtte dat de tubes op mijn rug met het peddelen wat in de weg zouden zitten en bewegen wat zou belemeren had ik daar nul last van.
Het is ff wennen dat er wat op je rug zit, maar het hinderd niet. De tubes werden bij zwempartijen ook niet storend koel.
Met peddelen heb ik veel meer bewegingsruimte nodig in mijn armen en rug doordat je veel extremer strekt en buigt als je windsurfend ooit doet en dat was ruim voldoende, dus dat wordt met windsurfen helemaal een feestje :)
De wetsuits die superstrak om je heen zitten als een condoompje zijn soepeler, maar in de praktijk merk ik daarvan niks terug in dat dingen soepeler gaan of zo omdat het extra potentieel niet benut wordt waar de Ianovated niet soepeler s als ik, maar ook zeker niet stugger/stijver.
De hals is bij mijn pak voor mij iets te ruim waardoor de vorige keer zonder cap er bij een spoelpartij er wat water naar binenkwam. dat is niet meer als bij andere pakken, maar viel op doordat het pak gewoon zwemmend droog blijft.
Nu had ik een cap op die over de nek ging en dan is het pak echt volledig droog.
Normaliter sijpelt er altijd wel een paar druppels naar binnen, maar nu met cap op hoefde ik me na die 2 uur niet eens af te drogen.

Het pak heeft eigenlijk maar 3 nadelen:
Belangrijkste:
1)Ze zien er wt vreemd en minder hip en flitsend uit als andere wetsuits. Mij boeit het niet, maar kreeg er op het strand commentaar op van de meer hippe surfers (die het water uitgingen vanwege blauwe vingers).
2)De Backzip krijg ik niet alleen dicht, dus je bent afhankelijk van in/uit je pak komen van anderen.
3)Het pak heeft geen vaste hoodie terwijl een pak waarbij ik handschoenen draag dat wel zou verwachtten ( daar verschillen Iian de eigenaar van Ianovated en ik structueel over van mening).
Los van dat, met een hoodie over de nek heen en wellicht een keer een paar tientjes vermaak kosten om de wat te ruime nek in te laten korten heb ik nu wel het allerwarmste systeem dat ik ooit heb gebruikt en kan er weer wat langer door gespeeld worden in de natte speeltuin.
Doordat wind/golven en vrije tijd de laatste tijd zelden samen vielen heb ik het pak nog maar heel weinig kunnen gebruiken, maar i geloof wel dat met de Ianovated de kou stops nog minder vaak gemaakt hoeven te worden.

nb:
Ik heb naast dit pak een:
Matuse Tumo hooded 5/3 (een van de warmste hooded suits op de markt)
Bodyglove Magnum 5/3 (vergelijkbaar met een Oneill Psycho2)
Oneill RG8 4/3
Cskins Wired 3/2 2x
div shortarm en shorthy,s. ....ik heb dus best een redelijk vergelijk met andere suits en dit is de .

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo mar 03, 2013 9:02 am

Jeroen, de Ianovated kun je ook zonder tubes varen, dadelijk lucht boven 10 graden maar water nog een 4,5,6 ofzo.
Heb je geen handschoenen nodig, vaak een kap al eerder niet.
Een kap is persoons gebonden, die vind die fijn de andere die.. idem met droogpakken voor duiken en daar kun je niet zonder kap.

Een seal kun je bij een goed duikcentrum gewoon aan laten passen of vernieuwen.
Ga maar op de boulevard naar www.scubarepublic.nl doe Susan de groeten van mij.
Weet niet of zij dat zelf doen daar, maar vast kunnen ze je vertellen waar dit te doen.

Nu komt er voor komend winter seizoen een Red-Ray yellow ( geel ) vest onder en dan heb je het nooit meer koud.
Yellow ( geel ) is met afstandbediening en 4 uur batterij tijd.
Ik heb nu de bodywarmer binnen en binnenkort komen deze vesten ook.
Had eerder moeten zijn, maar div omstandigheden en niet mijn core-business.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » zo mar 03, 2013 10:14 am

@joshua, denk jij dat er wellicht op termijn ook handschoenen op de markt komen, die verwarmt zijn dmv batterijen? dat zou ook super zijn!

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo mar 03, 2013 11:52 am

Die zijn er al voor motor rijders, maar moet je aansluiten op je motor.
Beperking voor batterijen is werkbare tijd, op hoge stand minder lang als op lage stand.

De Red-Ray infra red warmte hemden/vesten en bodywarmers hebben een TOT 4 uur batterij werkbare tijd.
Voor windsurfen/kiten en duiken minimaal nodig.
Deze vesten zorgen voor een verwarmde bloedbaan, wat dan ook bij je handen komt.
Maar nooit de wind-chill kan opvangen, dus In combi met de Ianovated tegen wind-chill wat met windsurfen niet te vermijden is een Hawaii feeling in de winter.

( Er zijn er die in Egypte duiken met het Red-Ray vest, 21 graden water is 16 graden kouder als je lichaam, dus ook onderkoeling. En na een aantal dagen daar gedoken te hebben in een 7 mm pak heb je het ook koud )
Boven water sporten heb je vooral wind-chill op je handen..

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Finish

Bericht door TheoB » zo mar 03, 2013 1:21 pm

Ik zie eigenlijk maar één echt nadeel, als je een pak als dit koopt is het toch niet echt druk aan / op het water.

Dat niet alleen kunnen sluiten is voor mij een dealbreaker om niet zo'n pak aan te schaffen voor de volgende winter.

Is er nu echt niets te bedenken met een lange lus aan de rits of een slim haakje aan de aanhanger oid?

Armand M4M
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Armand M4M » zo mar 03, 2013 1:30 pm

Alleen open en dicht doen :) :

[/youtube]

J. munten
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Severne-Ianovated wetsuits
Contacteer:

Bericht door J. munten » zo mar 03, 2013 8:36 pm

Ha dit id de oplossing als ik alleen zou zijn en zelf het paak dicht moet ritsen!

Thx, ga er veel plezier aan hebben, ben zelf ook een koukleum!

gr, John Munten
NED 30

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » zo mar 03, 2013 9:18 pm

Hee dat is een slimme.
Ik had het wel aan een deurklink geprobeert, maar die was te laag daarvoor.

@John, voor minder koud weer vind ik een dunner wetsuit fijner, met koudweer voor mij niks anders meer.
De hals die vermaakt Iian als ik in de UK ben, superservice :)

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo mar 03, 2013 11:31 pm

Zorg wel dat je rits goed gewaxed is, vooral de laatste centimeter is het verschil tussen nat en droog :9

Aah mooi Jeroen, maar voor alle anderen. Je kunt hier in Eindhoven bij Scuba-city en overal in NL bij de betere duikzaak ( als nodig PB mij ff ) terecht voor of aanpassingen of vernieuwing van rits, seals, reparatie wetsuits.

Heb het met lain erover gehad voor de siliconen seal, die is pas fijn en geen water doorlaat en nul afknellen.
Optie voor 2014 misschien wel.

Maar goed, top om te lezen dat eigenlijk iedereen happy is met zijn/haar pak.
Van begin, heej vroege 1 april grap tot nu zijn er al veel overstag wereldweid.

Sjokie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard, Neilpryde

Bericht door Sjokie » ma mar 18, 2013 10:23 pm

Ik heb het Ianovated suit ook gekocht na het lezen van de bevindingen van forumleden en wat studeren op de site van ianovated. De zes weken niet goed geld terug actie heeft me ook over de streep getrokken. Ik had eerst contact over de mail met Iain over maatvoering e.d. en dat ging prima. Het pak is over de post gekomen via UPS en geen problemen.
Een belangrijke overweging voor de aankoop was om meer tijd op het water te hebben. Door werk en gezin is een surfsessie lastig plannen. Dus als ik de wintermaanden wel kan varen is dit mij wel een investering waard.
Het pak heb ik nu één keer gebruikt en ik ben nu al helemaal om. Vorige week zondag met NO wind 1 á 2 graden luchttemp en 4 graden watertemp drie uur op (en ook regelmatig in) het water geweest. Tot dan toe was mijn "koude record" 5 graden watertemp en zonnig weertje. In die omstandigheden hield ik het normaal nooit langer dan 1 tot 1,5 uur vol door de kou(de handen).
Onder het pak had ik nog een 1 mm metalite body van NP. verder open mittens van pro limit, hood en ION ballistics 6/5 en drijfvest. Het eerste obstakel was om het pak dicht te krijgen want ik stond alleen aan de waterkant. Dit had ik thuis al uitgedokterd en met een carabijnhaak en lang koord kreeg ik het pak relatief makkelijk dicht. Open is later gedaan door een wandelaar, maar dat werkt ook met de haak en koord.
Het eerste uur had ik een beanie ipv een hood. De nekseal liet toen wel iets water in. In het begin had ik te tubes ook tot aan de vingertoppen in de wanten. Hierdoor kreeg ik echter een koude wijsvinger en duim. De laatste twee uur heb ik de tubes tot aan mn knokkels in de want gedaan. Daardoor kreeg ik warme lucht over al mn vingers en duim en bleven ze de hele sessie warm.
Het pak zelf was ook voldoende warm voor mij. Zowel de rits als de tubes vind ik niet hinderlijk bij het surfen.
Het enige waar ik niet volledig tevreden over was waren de nekseal en de polsseals. Deze wilde ik wat strakker om het pak meer waterdicht te krijgen. Ik heb dit iom Iain laten doen door mr Seal op kosten van Iain. Dus over de klantvriendelijkheid ben ik erg te spreken.
Ik vind het geen nadeel dat er geen hood aan het pak zit. Ik surf het liefst zonder. Het alleen dichtritsen is ook op te lossen. Over de looks van het pak maak ik me totaal niet druk (wie ziet er überhaupt leuk uit in een surfpak :-?). Al met al voor mij een prima aankoop waarmee ik echt meer tijd op het water ga krijgen.

Speedkanon
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Speedkanon » ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bedankt voor je verslag Sjokie, zeer nuttig!

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » za mar 23, 2013 12:55 pm

Gisteren kon ik dit Iannovated - warme handjes pak testen van John Munten (John, bedankt voor het lenen!!) Ik ging gisteren windsurfen bij een schrale oostenwind (4-5 bft) en 3-4 graden lucht-temperatuur en ik denk 2-3 graden water-temperatuur bij een plas in Zoetermeer.

Normaal gesproken zou ik in deze temperaturen uberhaupt niet het water opgegaan zijn (aan het begin van het seizoen moet het eigenlijk minimaal 10 graden zijn vind ik), maar ik wilde dit pak juist nu testen, want als de test zou slagen, dan zou het betekenen dat je door dit pak gewoon meer surf-dagen uit het jaar kan halen.

Heb het pak thuis al aangedaan, met een neopreen broekje en t-shirt daaronder en 6 mm schoentjes. Pak zit bij de benen goed sluitend (zoals bij een wetsuit), de bovenkant is lekker ruim, zodat je voldoende bewegingsvrijheid hebt, en je kan er dus eventueel ook nog dikkere onderkleding bij dragen.

Eerst het pak zelf: dit is een heel warm pak! het is een droogpak, dus afhankelijk van je onderkleding kan je het zo warm (of heet!) maken als je zelf wil. Mijn lichaam is geen moment koud geweest, ook niet toen ik nog aan de kant stond in de volle wind, ook niet toen ik als test nog een klein stukje ben gaan zwemmen (ja, hoe gek kan je zijn :+ , maar goed ik wilde het pak echt goed testen, alvorens tot aankoop over te gaan).

En dan nu de hamvraag: werkt het anti-koude handjes systeem? want dat is voor mij (en ik denk voor velen van ons) het belangrijkste punt: je kan nog zo'n goed pak kopen (hetzij een droogpak, hetzij een wetsuit), je kan nog zulke dikke schoentjes dragen, en je kan nog zo'n goede cap op je hoofd dragen: je handen zijn altijd het laatste en moeilijkste probleem. ik heb in het verleden al dure 0.5mm dichte (en dure!) handschoentjes van Cammaro gekocht, maar ondanks de dunne huid, kon ik toch niet langdurig knijpen in de giek, je krijgt dus kramp. ik heb later nog Dakine Cold Mittens gekocht, die zijn al beter, maar ook daar krijg je op gegeven moment toch kramp. Het beste kan je dus met open handschoentjes varen, maar die zijn wel weer kouder....... ik heb gisteren met open handschoentjes van pro-limit gevaren (tip: koop 1 maat groter dan je normaal doet, dan passen de tubes makkelijk in de handschoenen), en tot mijn grote verbazing ging dat uitstekend, beter dan ik had durven dromen.

Ik heb op gegeven moment een paar rakjes zonder handschoenen gevaren, tot mijn handen echt heel koud waren; daarna handschoentjes weer aan, een tijd goed blazen en je handen zijn weer op temperatuur.

Ik ben helemaal om, en ga zo'n pak aanschaffen. De winter duurt helaas altijd langer dan wij als windsurfers zouden wensen :x , en door dit pak denk ik dat je rustig tussen de 5 en 15 surfdagen kan toevoegen aan je seizoen :D . Misschien nog wel meer als de winter zoals nu zo hardnekkig is. Dat vind ik het geld dubbel en dwars waard. Overigens vind ik het pak nog niet eens zo heel erg duur.

J. munten
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door J. munten » za mar 23, 2013 4:02 pm

Toppie Ronald, zo zie je maar dat er toch weer goede nieuwe produkten op de markt komen!
Erg leuk dat je je ervaring deelt op het forum.
Ik heb meestal nog wel dat er water in mijn schoentjes komt maar goede dikke schoentjes bv van Ion
5/6 mm zijn ook erg aan te raden!

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo mar 24, 2013 1:22 pm

Mooi Ronald.

Seals als vaker gemeld, maar niet iedereen leest alles terug.
Seals kun je bij een goede duikzaak aan laten passen of vervangen, idem onderhoud pak als nodig.
Rits bij zout water om de 5 keer inwaxen, zoet water 10 keer. maar vaker kan geen kwaad.

Doe wat nivea creme ( = neutraal )om je nek en pols en de seal sluit nog beter af en geeft geen wrijving.
Elke nek of pols is nu eenmaal anders.

Zelfs in Caboverde nog pakken kunnen aanprijzen aan zeer bekende windsurfers, zou leuk zijn als die er ook in gaan varen.
Van 1ste kritiek op dit onderwerp, naar allen die happy zijn over de hele koude wereld.
Voor die, die het dan nog koud hebben. heb ik een onderhemd.
Helaas door wat problemen is dit even wachten, binnenkort meer hierover.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » zo mar 24, 2013 3:46 pm

Joshua schreef:Mooi Ronald.

Seals kun je bij een goede duikzaak aan laten passen of vervangen, idem onderhoud pak als nodig..
Ik ga het pak (en nog een pak voor een collega surfer) maandag bestellen. wij geven dan onze nekomtrek, polsomstrek, lengte en gewicht etc door, dan krijg je als het goed is een waterdicht pak op maat! :) een maatpak dus! :+

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo mar 24, 2013 10:00 pm

ronaldstout1 schreef:
Joshua schreef:Mooi Ronald.

Seals kun je bij een goede duikzaak aan laten passen of vervangen, idem onderhoud pak als nodig..
Ik ga het pak (en nog een pak voor een collega surfer) maandag bestellen. wij geven dan onze nekomtrek, polsomstrek, lengte en gewicht etc door, dan krijg je als het goed is een waterdicht pak op maat! :) een maatpak dus! :+

Jip, maar dan nog.
Seals/ritsen kun je kapot trekken, onder armen worden dikker na een sessie.
Super mooi filmpje heb je gemaakt, top.

Marcello
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Net voldoende!

Bericht door Marcello » zo mar 24, 2013 10:19 pm

Ken het pak niet dus daar kan ik geen oordeel over geven. Ik surf hele winter door dus een ervaringdeskundige ben ik wel :wink:

Waar ik de afgelopen jaren echt veel voordeel van heb gehad zijn de hooded pakken. Doordat de kap aan het pak zit komt er gewoon geen water via de bovenkant in het pak. Bovendien zit het gewoon goed.

Handjes blijven de zwakke schakel maar ook dt is relatief. Na 10 minuten heb je ijsklompjes maar na een tintelsessie heb je er eigenlijk geen last meer van. Wel open palm handschoenen aan, natuurlijk want de windchill haal je met die handschoenen gewoon weg.

Ik zou dus over kunnen gaan als er een hooded versie van komt.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » zo mar 24, 2013 11:47 pm

Ik heb ervaring met beide en een hooded versie zou idd idiaal zijn, maar er zijn ook hoods zoals Xcell met 2 flappen.
De ene gaat in het pak, de ander erover en dan is het ook in de golven absoluut waterdicht en warmer als al het andere dat ik heb geprobeert.
Mijn Matuse hooded is van 1e pak naar reservepak gegaan sinds ik de Ianovated heb.
Om ff een idee te geven: Suppend met 5mm wanten heb ik met de Matuse koudere handen als met de Ianovated met 1mm handschoenen vanwege het warme handjes systeem.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: Loft Sails
Surf spul: Loft Sails 2019
Contacteer:

Bericht door Marco B » ma mar 25, 2013 1:01 am

Zijn de ervaringen hier gebasseerd op de smooth skin of de double?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » ma mar 25, 2013 1:15 am

Ik heb een smoothskin.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » ma mar 25, 2013 8:56 am

ik ga nav advies van Jeroen ook voor de Smooth Skin

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Finish

Bericht door TheoB » di mar 26, 2013 10:30 pm

Gisteren eentje besteld, als alles goed gaat donderdag in huis, maandag tijd om hem te gebruiken. Nooit meer kouwe handjes!

Vraagje wie draagt wat onder het pak?
Shorty ? 2 mm zomerpak ? Zit de kraag dan niet in de weg van die van het dry suit?
Waar koop ik de wax voor de rits?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » di mar 26, 2013 11:39 pm

Ik draag er een 1mm neoprene shirt en zwembroek onder, dat volstaat.

J. munten
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door J. munten » wo mar 27, 2013 7:59 am

Hoi Theo,

De wax kun je kopen in een duikersshop.
Je loopt met de rits mee en smeert hem in, hierna even met fohn nalopen.

gr, John

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » do mar 28, 2013 10:48 pm

Heb het pak vandaag binnengekregen! Had van John de Nylon versie geleend, en de Smooth Skin versie die ik vandaag ontvangen heb is nog soepeler en denk ik ook lichter!

Wel is de nek-seal wel erg strak! het lijkt me zelfs echt te strak, heb moeite met aan-uittrekken. is ook een beetje mn eigen schuld heb mijjn nekmaat naar beneden afgerond, omdat dat de waterdichtheid bevorderd..... ik hoop maar dat dit gedeelte vh pak sterk is?? :problem: @ Joshua/John, weten jullie of dit kwaad kan? en kan je bij een duik-shop een seal ook groter laten maken (lijkt me lastiger dan kleiner maken?)
Aan de andere kant: weet zeker dat dit pak op dit punt wel waterdicht moet zijn :wink:

ik heb de primeur in Nederland: heb via de mail aan Iain gevraagd of hij er een extra waterdichte rits op kruishoogte kon maken. In een droogpak kan je nu eenmaal niet pissen, maar ik weet zeker dat ik, als ik een aantal uren surf, nooit volhou. Iain heeft dit netjes gedaan en hij heeft het omgedoopt tot " the PEE ZIP" :lol: Het kostte iets meer, en het pak is daardoor misschien iets kwetsbaarder geworden en de kans op niet helemaal waterdicht zijn van het pak is ook iets groter, maar ik vind het de moeite van het risico waard.

zoals windguru nu aangeeft kunnen we het pak 2e paasdag gaan testen!

Speedkanon
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Speedkanon » vr mar 29, 2013 12:07 am

Blijf ons op de hoogte houden Ronald, uiterst interessant, nu de mogelijkheid van een P-zip weer er bij :) :)

Plaats reactie