Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

S2 maui

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Re: S2 maui

Bericht door Soul surfer » do mar 23, 2017 5:30 pm

Ziet er allemaal goed uit Marco.

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-207
Teamrider: S2Maui
Surf spul: Slalom, Speed, Wave
Contacteer:

Bericht door marcoleer » vr mar 24, 2017 11:03 pm

Morgen de eerste training van regiocup zuid aan de kabbelaarsbank, een perfecte gelegenheid om de Venom eens aan de tand te voelen. De wicked en banshee kunnen ook getest worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door marcoleer » wo mei 24, 2017 12:20 am

Tot nu toe bevallen de zeilen er goed. Ik vaar zelf vooral met de Venom en o.a. tijdens de regiocup training ging ik erg hard, met naar mijn mening toch best een groot snelheids verschil tegenover anderen. Ik denk dat dit o.a. komt door het zogenoemde spacelight dat is gebruikt; dit rekt naar mijn idee minder dan normaal monofilm. Verdere testen en wedstrijden zullen dit hopelijk ook nog bevestigen. Tot nu toe in de PWA doen ze het ook erg goed met een podium plek bij de dames en in de foiling. Op dit moment in Costa brava staat de Venom op nummer 1 in de foil ranking. :)

Laatst gewijzigd door marcoleer op ma mei 29, 2017 11:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » wo mei 24, 2017 9:07 am

Rekkend monofilm, dat is een nieuwe die ik nog nooit heb gehoord. Kun je dat verder toelichten want het klinkt als een broodje aap.
Wat mij altijd is geleerd door diverse zeilmakers is dat als een zeil rekt dat vooral op de tapers/lijmlaag met daar overheen de stiksels is die het zeil bij elkaar houden, en die nog eerder loslaten als dat monofilm rekt.

Het voordeel van laminaten zoals technora-clothing zoals Dimension het maakt(kan ook met kleurtjes), of Spacelight zoals S2 het noemt zitten bij mijn weten vooral in het gewichtsvoordeel en dat het juist heel soepel is en duurzaam.
Dat warp gedoe met technora vezels in multiple richtingen is supermooi maar ook verre van nieuw. in 2010 zat dat al in mijn 5.9 5-Oceans zeilen uit Cornwall.
Afbeelding

Begrijp me niet verkeerd, ik vind S2 echt gave dingen maken, ik denk ook dat ze een toegevoegde waarde op de markt hebben met hun materiaalgebruik en ideeën over zeilen, maar krijg altijd jeuk van vage claims, die in mijn ogen juist afbreuk doen aan wat volgens mij voor de rest een heel goed product is.

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door marcoleer » wo mei 24, 2017 9:14 am

Hoi Jeroen, je zal gelijk hebben, klinkt ook logisch wat je zegt. Voor mij is het in ieder geval een gevoel dat ik heb tijdens het varen, waarbij ik naar mijn idee meer snelheid heb dan voorheen. Een logische reden leek mij dat het materiaal stijver is waardoor er meer wind omgezet wordt in voorwaardse kracht. Kan het mis hebben natuurlijk maar het voelt in ieder geval goed.

Jeroenvw76
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Freestyle Wave 85 | Starboard eVo 75 | NP Combat 4.5, 5.0, 5.6 | PD 100 SL | P7 AC1 6.4, 7.2

Bericht door Jeroenvw76 » vr aug 25, 2017 12:43 pm

Afgelopen zaterdag (19-8-2017) de 2017 S2 Venom 7.0 uitgebreid aan de tand mogen voelen op Herkingen.
De wind was rond de 16 knopen denk ik, met vlagen die regelmatig over de 20 knopen gingen.
Ik vaar een Patrik Diethelm 100 Slalom (bj 2014), en Point 7 AC1 zeilen (bj 2014).
Die dag had ik een 6.3 op staan, 80% carbon mast, met een 34cm F-Hot carbon vin.
De 6.3 was aan de kleine kant, maar liep in de vlagen redelijk door.
De combi 6.3 en 100 liter PD is mijn meest gevaren combi, al is de F-Hot 34 redelijk nieuw voor mij.
Reden om er 34cm onder te zetten is dat ik deze vin wat beter wil leren kennen dus die eronder gezet ipv een 32 waar ik normaal mee vaar met 6.3 en 100L.
En de iets grotere vin kon geen kwaad omdat ik underpowered was.
Anyway, ik dwaal af :)

Ik vaar heel vaak op Herkingen, dus ken de spot en de chop daar redelijk goed.
Marco Leer was die dag aanwezig met de Venom en de Wicked om uit te testen, en daar heb ik hartelijk gebruik van gemaakt; de hele middag met de Venom gevaren dus goed kunnen testen.
Aan het einde van de middag, en om écht het verschil tussen de zeilen te ervaren, weer mijn oude vertrouwde point 7 gepakt.

Voor de volledigheid, ik heb geen "aandelen" in S2, en ben ook geen bekende van Marco.
Dit verslag is gewoon objectief, mijn ervaringen. Niks meer niks minder.

Eerste indruk S2 Maui Venom 7.0
Mooie kleuren! Zeil ziet er degelijk uit. Mooi monofilm, mooie materialen. Geen onaangename verassingen hier.
De mastslurf oogt ontzettend breed vergeleken met mijn Point 7, en zeil oogt ook boller. Heb dit niet nagemeten, maar maakt verder ook niet veel uit want het gaat erom hoe het zeil vaart.
De patrik 100L met de 34cm F-Hot onder de Venom 7.0 gezet, en gestart met de settings van Marco.
De venom stond overigens op een 100% carbon mast, de point 7 op een 80%.

Acceleratie
Balans van het zeil is tijdens het accelereren heel anders dan die van de Point 7. De power van de Venom komt er meer beheerst in, met wat meer druk op de achterste hand. De Point 7 komt vrij ongenadig in, en voelt vergeleken met de Venom erg hard. Tijdens het accelereren en het in de achterste voetband stappen kost mij met de Point 7 altijd behoorlijk veel inspanning om alles onder controle te houden. Helemaal als er flinke chop staat. Wat mij opviel is hoe makkelijk ik met de Venom in de achterste voetband stapte! Echt een significant verschil.
Ik heb verder niet het idee dat de Point 7 een sneller accelererend zeil is dan de Venom, maar de Venom geeft wel meer controle.

Op snelheid
Na een aantal rakjes tunen (giek een stuk omhoog, mastvoet iets naar achteren) liep mijn boardje heerlijk los over de chop.
Ondanks dat S2 claimt dat de Venom één van de lichtste race zeilen is, en ik weet dat de Point 7 uit 2014 één van de zwaarste, merk ik daar niet zo heel veel van. De Point 7 is op snelheid echt ultra stabiel en voelt ook best licht aan. De Venom voelt "anders", wat softer en met wat meer druk op de achterste hand. Wat me opviel is dat ik met een half uurtje tunen mijn board al losser kon laten lopen als dat ik gewend was.
Ik had daardoor ook veel minder last van de chop, ook verder richting de vaargeul. Hierdoor had ik het gevoel harder te gaan dan dat ik normaal ging met mijn Point 7 zeilen. De Venom gaf wel een wat minder locked-in gevoel, die Point 7 staat goed gepowered en op snelheid echt als een huis, maar de Venom is echt niet onstabiel te noemen. De point 7 is ook wat directer in de vlagen, die komer er wat harder in, en daar ben ik redelijk aan gewend, maar het is toch wel erg comfortabel hoe de Venom met de vlagen om gaat.

Gijpen
Ik ben geen gijp kampioen, wordt aan gewerkt, maar ik merkte ook tijdens het gijpen een aantal duidelijke verschillen.
Het inzetten van de gijp ging makkelijker, en ik durfde de gijp ook veel agressiever en met meer snelheid in te zetten.
Als ik met mijn eigen Point 7 zeilen vaar, dan heb ik direct controle problemen (stuiter stuiter) zodra ik loshaak en mijn achterste voet verplaats. Met de Venom had ik daar echt veel minder last van.
Ik moest met de Venom wel meer moeite doen om de hele bocht af te maken, en dat was de eerste paar gijpen een beetje wennen. Ik viel halverwege de bocht dan stil, en was dan nog niet ver genoeg doorgedraaid om het zeil lekker om te klappen en over te pakken. Dat ging wel steeds beter.
Ook merkte ik dat de cambers van de S2 niet zo makkelijk omklappen als bij mijn Point 7 zeilen. Dat is denk ik nog wel een verbeterpuntje, of misschien is nog wat extra tuning d.m.v. spacers nodig.

Conclusies
Let op: Deze conclusies zijn allemaal ten opzichte van mijn huidige Point 7 AC1 2014 zeilen!
En ik trek deze conclusies op basis van hoe ik denk dat het krachtenspel werkt met windsurfen.... maar ik kan er natuurlijk ook best naast zitten. Laat maar horen!

- Mijn board liep al snel veel losser en lekkerder over de chop. Heeft denk ik voor een deel te maken met iets minder downforce t.o.v. de Point 7.
- De Venom geeft mij meer controle en vertrouwen bij accelereren en inzetten van de gijp. Ook hier denk ik dat de downforce een redelijke rol speelt.
- Softer vaargevoel, ondanks de 100% mast t.o.v. de Point 7 met 80%. Ik denk dat de Venom iets meer rek in zich heeft t.o.v. de Point 7.
- Met de gevaren setup iets meer druk op de achterste hand. Power is daardoor lekker te doseren, maar is in dat opzicht niet direct beter dan de Point 7.
- De point 7 voelt full power wat stabieler. Heeft denk ik voor een deel ook met de hoeveelheid rek in het zeil te maken.
- Cambers gaan wat lastiger om.
- Ik denk dat ik als (fanatieke) hobby surfer sneller ben met de Venom dan met mijn Point 7. Het kost in ieder geval minder moeite/kracht.

Zou ik een Venom kopen?
Als zeil vind ik de Venom een heerlijk zeil, en ik concludeer dat de Point 7 zeilen die ik heb technischer en fysieker zijn.
Ik kom als fanatieke hobby surfer / amateur beter tot mijn recht met een zeil dat comfortabeler vaart.
Om die reden zou ik best een Venom willen kopen, maar wat mij nog een beetje tegenhoud is:
- De beschikbaarheid op de 2e hands markt; ik kan het me echt niet veroorloven om splinternieuwe zeilen en masten te kopen. 2e hands worden de zeilen en masten nog niet veel aangeboden.
- De restwaarde. Ze zijn echt niet veel goedkoper dan andere merken, en ik verwacht dat je er niet zoveel voor terug krijgt als je ze 2e hands weer verkoopt.

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door marcoleer » do feb 15, 2018 8:51 pm

Afgelopen weekend de eerste indruk kunnen krijgen van de nieuwe Venom AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door marcoleer » za mar 17, 2018 10:23 am

Vorig weekend de 2e sessie met de Venom samen met enkele teamriders. We hebben samen met Pieter Eliens de perfecte tuning doorgenomen en een rondje op de foil gedaan door gebrek aan slalom wind :)AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 Thruster83 P7 Ace-One MUF Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » za mar 17, 2018 11:30 am

in het echt zijn het mooie zeilen! Mooi afgewerkt ook :)
Tijdens mijn verblijf op Lanzarote de Franse teamriders (Questel pack) ermee zien varen, serieus snel en het zag er goed controleerbaar uit.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » za mar 17, 2018 1:25 pm

Zeker mooi zeil. Kwam goed uit de test en opvallend licht voor een 8 latten racezeil
Laatst gewijzigd door Down the line op za mar 17, 2018 1:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za mar 17, 2018 1:26 pm

Vraagje. Die groen/blauw/witte kleurtjes in onderlijk aan de rand van het zeil wat voor materiaal is dat.

Dus zowel onder uiteinde van giek als vlak boven het uiteinde giek (begin leech) is dat bewapening (mylartape of.....) of gekleurd monofilm en als het monofilm is hoe dik is het monofilm in onderlijk

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door marcoleer » za mar 17, 2018 2:55 pm

Mylar tape volgens mij. Het is in ieder geval boven op het monofilm en niet tussen het monofilm.AfbeeldingAfbeelding

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 Thruster83 P7 Ace-One MUF Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » za mar 17, 2018 3:26 pm

dit zijn echte mooie slalom zeilen geworden! En hebben me qua design en snit. Performance wise zou ik er dit seizoen best wel eens mee willen varen. en zien hoe ze zich gedragen tov de Vapors

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za mar 17, 2018 10:17 pm

marcoleer schreef:
za mar 17, 2018 2:55 pm
Mylar tape volgens mij. Het is in ieder geval boven op het monofilm en niet tussen het monofilm.AfbeeldingAfbeelding

Dus mylartape waarschijnlijk. Weet je ook hoe dik het monofilm in onderlijk is

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door marcoleer » za mar 17, 2018 10:19 pm

Dikte weet ik niet eigenlijk. Het voelt niet dik maar wel erg stevig. Maar kan je beter zelf een keer beoordelen.

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door marcoleer » wo sep 05, 2018 10:07 pm

De S2maui zeilen zijn tijdens The Realtrip in makkum weer te bewonderen op het strand, en te testen als het waait. Ook zullen we dan de 2019 versie van de Jester voor het eerst laten zien.. (hier onder de 2018 versie)AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie