Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Avanti 2016 - tot nu

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Sonntag

Avanti 2016 - tot nu

Bericht door TheoB » do okt 08, 2015 1:51 pm

Laatst gewijzigd door TheoB op ma feb 12, 2018 4:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

rexx
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Teamrider: intersurf sneek
Surf spul: novenove & north sails

Re: Avanti 2016

Bericht door rexx » do okt 08, 2015 3:27 pm

gaaf

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » do okt 08, 2015 4:39 pm

Ziet er weer prachtig uit. Ik zou wel zin krijgen in zo'n 2016 condor 9.0 :P

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire V10&Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Bericht door PieterW » do okt 08, 2015 4:47 pm

Afbeelding

De Avanti Condor 2016

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door TheoB » zo nov 01, 2015 7:49 pm

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » zo nov 01, 2015 9:28 pm

Mooi.. erg mooi!
Ga je ervoor Theo?

pale rider
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door pale rider » vr apr 29, 2016 6:23 pm

Nog weinig nieuws of actiebeelden van de nieuwe wavezeilen van avanti,fenix 2016 zou al bij Kater moeten zijn te verkrijgen maar zie op de webwinkel slechts het 2015 model aangeprezen als 2016 model en de triad staat er helemaal niet bij.
Iemand enig idee wanneer deze te verkrijgen zijn?.

dannykater
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Avanti Tabou MYSTIC Maui Ultra
Surf spul: Avanti / Tabou / Kater / MYSTIC / Maui Ultra Fins
Contacteer:

Bericht door dannykater » za apr 30, 2016 11:22 am

De nieuwe Fenix ME en Viper verwachten we rond Juli/Augustus dit jaar, rond de normale introductie van alle nieuwe wavezeilen!

AfbeeldingAfbeelding

De Triad hebben we voor Nederland niet ingekocht.

pale rider
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door pale rider » za apr 30, 2016 2:50 pm

Maar even wachten tot juli/augustus dan,toch opvallend dat in oktober 2015 al een foto wordt gepubliceerd van de nieuwe zeilen om dan nog 9 maanden te moeten wachten totdat ze er zijn.
Je zou met enig overdrijven kunnen zeggen dat 2016 alweer is afgelopen tegen de tijd dat ze in de winkel liggen.
Website van avanti is ook niet echt up-to-date Camille Juban en Benoit Devinat zijn ook al een tijdje teamrider af maar staan nog gewoon op de website en Julien Quintel en Adriaan van Rijsselberghe zijn nog niet toegevoegd.
Wat ik ook mis eigenlijk al vanaf dat het merk is opgestart zijn filmpjes op YouTube waarop je alle zeilen in actie ziet zoals ze dat bij de meeste zeilmerken ieder jaar doen,geeft toch een extra indruk en lijkt mij goede reclame voor het merk.
De weinige filmpjes die er zijn zijn van gesponsorde freestylers of enthousiaste gebruikers(racers/speedies),wave of freeride zijn niet of bijna niet te vinden.
Deze post is niet om avanti te bashen want ben zelf sind vorig jaar in het bezit van twee avanti's die mij goed bevallen,maar sinds ik opzoek ben naar plaatjes,filmpjes,info over the fenix me is me opgevallen hoe summier avanti is met het promoten van zichzelf dat mij het gevoel bekruipt van" heeft Dan Kasler er eigenlijk nog wel zin in."
Kan er naast zitten want weet niets van wat er bijkomt kijken om een zeilmakerij te runnen en welke problemen daarbij horen en wat er mogelijk nog meer speelt.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: Duotone Fanatic ION
Surf spul: Duotone Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » zo mei 08, 2016 11:57 am

*Nee, ik ga geen Avanti kopen* :+

In Frankrijk had ik de mogelijkheid om de M-4 7.0 van PieterW te proberen tegen over mijn North Warp F2015 7.0 (Board was de 2014 Fanatic Falcon 110 met medium Sonntag SL-X 39cm)

Eerste sessie was LOW wind voor de 7.0, maar ik planeerde een M1-X 7.7 er makkelijk uit.
Helaas moeten stoppen na 1 rak....

Tweede sessie was er (veel) meer wind.
Pieter had het zeil getrimt volgens de uitgeprinte specs en op het onderste oog, kleine drama, half/ruim haalde ik net aan 52km/h
Rotatie was erg lastig.
In overleg met Pieter de North trim er op gezet, bovenste oog en 2 (of was het 3.. op de North verlenger) klikken minder downhaul.
Dat liep al beter, maar zeil zwabberde erg in de vlagen.
Nog minder downhaul (2 klikken) en latten op extra spanning gezet, wederom sneller :D
Door de lattenspanning is het lastiger roteren, maar met wat porrr klapt het wel om :devil:
Downwind liep het wel relaxed in de echt harde vlagen

Overall feeling
Als Warp slalom/speed piloot mis ik de feedback van het zeil in de vlagen.
Voor de gemiddelde slalom surfer is het wel een redelijk neutraal zeil.
Maar door de feedback miste ik wel de nodige drive om downwind te sturen in de vlagen, met de Warp krijg je een vlaag en reageer je hier makkelijker en sneller op.
Ik kan pas een goed idee geven als ik een zeil een keer of 4 a 5 gevaren heb, mijn impressie is dan ook op een korte sessie van +-60km.

Leuke was wel dat Dhr B.D. toch wel ff achterom ging kijken dat er een blauw gevaarte achter hem bleef plakken.
In de downwind run die wij samen maakte was hij iig niet echt sneller :shh:

Voor de geïnteresseerde surfer heeft PieterW de settings op papier genoteerd -> PB PieterW

Peter de Wit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED-161
Teamrider: KATER-Fanatic-Select-AVANTI
Surf spul: Fanatic Falcon, Select, AVANTI M1x
Contacteer:

Bericht door Peter de Wit » di mei 10, 2016 11:09 am

Hi Raymond (en anderen),

Leuk rapport en blij dat we een North rider hebben kunnen interesseren om een sessie van 60km te varen!

Ik wil eigenlijk nooit reppen over de prestaties op fora omdat ik teveel "biased" ben... maar het aanplaneren zoals jij aangeeft is echt een mega stap voorwaards de 9,0 schijnt helemaal extreem vroeg aan te slaan (weet ik niet uit eigen ervaring...).

We hebben bij Avanti een eigen forum waar wij trachten (team NL Adriaan, Caspar en mijn persoon) om een goed advies te geven voor de trim van de zeilen.

Om verse gebruikers een basis setting te geven waar wij vertrouwen in hadden (bij binnenkomst van de zeilen), hebben we een advies op het forum gezet.

Dit advies is natuurlijk een leuke basis en deze wordt door het hele seizoen ge-update met onze bevindingen.
(gelukkig zaten we er niet erg naast)

We moeten natuurlijk behoorlijk wat aannames doen (bijvoorbeeld gaan we uit van de settings op de geadviseerde fabrieksmast)

Jij hebt gevaren met een oudere Towpro (iets stijvere mast met dunnere diameter) wij hebben deze we gisteren ook behoorlijk aan te tand gevoeld en is erg goed werkend te krijgen in de M4 dus voor oud gedienden bij Avanti kan de Towpro eventueel gewoon blijven.

Daarnaast kun je je voorstellen dat het ene en andere board wel wat verschilt en dat de trim daar ook voor kan worden geoptimaliseerd.

Gisteren de meest uiteenlopende combinaties werkend gekregen dus kunnen we nu veel beter advies geven aan de nieuwbakken Avanti M4 gebruikers, dat is vanzelf sprekend bijna onmogelijk bij binnenkomst van de eerste productie zeilen...

De M4 is voor ons een enorme stap voorwaards we hoeven het na de gijp nooit meer te verliezen van de andere merken... (tenzij rider error... :z )

Verder zit het qua snelheid ook wel weer "snor" zoals we gewend waren bij de Machines... :clap: :clap: :clap:

Peter

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: Duotone Fanatic ION
Surf spul: Duotone Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » di mei 10, 2016 11:24 am

Peter de Wit schreef:Leuk rapport en blij dat we een North rider hebben kunnen interesseren om een sessie van 60km te varen!
Kort stukje maar, kun je geen oordeel op maken vind ik ;)
Wilde Pieter graag ondersteunen met de trim en daarbij weet je pas wat je hebt als je eens wat anders probeert.
Peter de Wit schreef: Jij hebt gevaren met een oudere Towpro (iets stijvere mast met dunnere diameter) wij hebben deze we gisteren ook behoorlijk aan te tand gevoeld en is erg goed werkend te krijgen in de M4 dus voor oud gedienden bij Avanti kan de Towpro eventueel gewoon blijven
Helaas, was ivm een mastbreuk een hagelnieuwe 2016... :shh:

De rest zien we vanzelf wel een keer op Lago, ook ik ben redelijk bevooroordeeld :+

Adriaan van Rijsselberghe
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: KATER
Surf spul: KATER - Avanti - WADDENTEAM -Fanatic
Contacteer:

Bericht door Adriaan van Rijsselberghe » di mei 10, 2016 2:11 pm

Toch nog even wat zeggen! Peter ik en het waddenteam hebben nu wat uurtjes met de spullen gevaren en komen steeds een stapje verder naar de maximale inhoud van het setje. Zelf ben ik iemand die graag even checkt wat andere doen. Daar voor is er het http://www.avantisails.nl/forum/
Hier komen de laatste trim resultaten op. Maar voor board, vin en elk persoon moet het je het laatste stukje toch echt zelf aftunen.

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » di mei 10, 2016 4:20 pm

Daar voor is er het http://www.avantisails.nl/forum/
Hier komen de laatste trim resultaten op.
Waarom vind dat eigenlijk achter gesloten deuren plaats en is het niet gewoon een openbaar forum?

poehaaa
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door poehaaa » di mei 10, 2016 5:50 pm

Dat snap ik ook niet. Ik heb me net aangemeld en even gekeken wat er op dat 'geheimzinnige' forum staat. Alleen maar nuttige informatie! Tot en met de trim die gebruikt wordt door mensen met verstand van zaken. Al die info zou voor mij juist een reden zijn om een Avanti te kopen. De meeste fabrikanten blijven toch een beetje steken bij een simpele optuiginstructie. Ik zou het gelijk openbaar maken!

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door TheoB » vr aug 12, 2016 9:19 am

http://www.avantisails.com/

De site is afgestoft, blijft toch mooi spul.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » vr aug 12, 2016 6:00 pm

Ik zag zelfs avanti fietsen bij olympische baan wielrennen

Maar voor 2017 blijft de M4 ??

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » za aug 13, 2016 12:42 am

Down the line schreef:Ik zag zelfs avanti fietsen bij olympische baan wielrennen
Hahaha dat viel mij ook al op.

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Avanti Sails
Contacteer:

Bericht door Hans Kleingeld » zo aug 14, 2016 7:54 pm

Even inhakend op de ervaringen in dit topic: een goed opgetuigde Avanti, in mijn geval de M3, is:

- licht
- neutraal en stabiel
- over een groot windbereik inzetbaar
- gemakkelijk te roteren

Of deze eigenschappen bij je passen is persoonsgebonden. Ik vind het zelf fantastisch varen :-) . Wel is het zo dat een slecht opgetuigde Avanti net als elk ander zeilmerk niet functioneert, waardoor ervaringen weinig zeggen over het zeil. De specs van de downhaul zijn niet 100% maatgevend. Ik heb een stip in het zeil en meet de afstand tussen de 2 katrol-ogen. Ik vaar met een 4.30 Avanti powerride C95 en dat bevalt prima. Ben wel benieuwd naar de M4 7.0, maar sla zelf even een jaartje over ;-).

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma aug 15, 2016 11:21 pm

Maar klopt het dat zeilen in 2017 zelfde blijven als 2016 zoals de M4

Dat haal ik min of meer uit de link of zit ik er naast

JohanT
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: te veel

Bericht door JohanT » di aug 16, 2016 9:31 am

Ik heb er geen zekerheid van maar aangezien de M4 zeilen ongeveer 4 maanden op de markt zijn en een race zeil elk jaar word veranderd/ verbeterd zal het mij niet verbazen dat er gewoon een M5 komt volgend jaar maar de informatie zal voorlopig nog niet te verkrijgen zijn.
De officiële info van de M4 heeft ook heel lang op zich laten wachten.

Peter de Wit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED-161
Teamrider: KATER-Fanatic-Select-AVANTI
Surf spul: Fanatic Falcon, Select, AVANTI M1x
Contacteer:

Bericht door Peter de Wit » di sep 13, 2016 11:32 am

De Avanti site is inderdaad ge-update met de M4 nog als race zeil.
Normaal gesproken komt Avanti pas rond de kerst met hun nieuwe race zeil dat kan dit jaar iets vroeger zijn maar ga daar niet vanuit.
WE willen alle data van 2016 kunnen benutten voor de M5 vandaar deze keuze.
Andere merken kiezen voor "de markt" dat betekend in het najaar vollop race zeilen verkopen.

Keuzes dus.

Een andere manier was geweest op een grijs zeil op de page te zetten met M5 erbij etc.... dat vonden we niet OK, mede omdat de M4 nog volledig up to date is en perfect presteert verdient dit zeil een plek op de site.

Geduld voor de 2017 dus.

Peter de Wit

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » di sep 13, 2016 2:33 pm

Peter de Wit schreef: WE willen alle data van 2016 kunnen benutten voor de M5 vandaar deze keuze.
Andere merken kiezen voor "de markt" dat betekend in het najaar vollop race zeilen verkopen.

Keuzes dus.
Geduld voor de 2017 dus.

Peter de Wit
Iedereen voor de markt, of geven jullie de zeilen gratis weg :z
Volgens mij ontwikkelt elk merk het hele jaar door en is dat vooral een continue proces. Het is echt niet zo dat een zeil dat eerder uitkomt minder doorontwikkelt is, de cyclus is alleen eerder begonnen.
De grote keuze is volgens mij lever je halverwege het raceseizoen een nieuw zeil af, wat in de 2e helft van het seizoen een verschil kan maken.
Of ontwikkel je dan wat langer door, breng je een nieuw zeil in de winter uit wat riders dan nog een maand of 2-3 kunnen testen voor de start van het nieuwe seizoen en dan maximaal punten scoren in het voorseizoen.

En dan laten we even buiten beschouwing dat het puur uit marketingoogpunt ook nog handig kan zijn om niet tegelijkertijd met de grote merken te releasen, omdat tegelijkertijd er minder aandacht is, maar daarna, als dat nieuwtje eraf is des te meer.

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » wo sep 14, 2016 9:14 am

Praktijk is dat racezeilen in het 1e kwartaal van het nieuwe jaar geleverd worden.
Er zijn uitzonderingen maar wij moeten ook niet vergeten dat er ook nog andere markten zijn dan de onze.

Er zijn merken die "groot" zijn aan de andere kant van de wereld , daar waar het zomer is als het bij ons winter is.
En ik kan mij voorstellen dat ze daar de nieuwe race zeilen ietsje eerder willen introduceren.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » wo sep 14, 2016 3:30 pm

Klopt helemaal zag ik ook vaak in Australië, Nieuw Zeeland en Kaapstad, daar gaan vaak de eerste levering heen gezien surfseizoen daar met maandje start

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » za mar 04, 2017 9:48 am

Bijna een oranje Avanti Viber 5.5 gekocht.
Opzicht een prachtig mooi zeil. Door de Kater-deal goed geprijst.
Echter, zoals boven geschetst, weinig info over de wave zeilen. bijvoorbeeld de duurzaamheid van membraamzeilen.
rekt zoiets uit of hard het monofilm uit naar verloop van tijd en breekt het uiteindelijk? Nee, ik durfde de gok nog niet aan.
Maar ik ben wel benieuwd naar de ervaring van de gebruikers

poehaaa
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door poehaaa » za mar 04, 2017 10:23 am

Over de duurzaamheid zou ik me nu juist geen zorgen maken:

Erg mooi spul en volgens mij met heel veel passie voor de sport gemaakt.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » za mar 04, 2017 10:47 am

Mooi filmpje maar dat zegt toch helemaal niks over de duurzaamheid? Is het over 2 jaar verdroogt en vallen de gaten erin?

poehaaa
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door poehaaa » za mar 04, 2017 11:05 am

Het is gewoon twee lagen PET film met een membraan ertussen. Waarom zou PET film minder lang meegaan dan ander monofilm? Het is volgens mij allebei polyester en dus gevoelig voor UV. Ik gok dus dat de film net zo lang meegaat als elk ander monofilm en dat het door het membraan minder gevoelig is voor scheuren. Maar er zitten hier vast mensen op het forum die er meer verstand van hebben of bij Avanti betrokken zijn.

pale rider
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door pale rider » za mar 04, 2017 4:28 pm

Beetje rare gedachtengang mijn inziens om te denken dat een membraamzeil na 2 jaar zomaar uitelkaar kan vallen.
Dan Kaseler is een hele goede ontwerper die jaren voor Naish,Gaastra en Vandal sails heeft gewerkt dus die gaat echt geen zeil ontwerpen waarna een paar jaar de gaten invallen want daar helpt hij z'n eigen bedrijf mee om zeep.
Ik ben na jaren varen met allerlei merken voorzichtig overgestapt op Avanti,eerst een tweedehandsje gekocht bij Kater om te kijken of het wat voor mij is.
Eerste wat mij opviel was dat de gebruikte zeilen die bij Kater in het rek hangen er nog zo goed uitzagen,ik weet niet wat voor filmdoek Avanti gebruikt maar het lijkt minder gevoelig voor krassen en slijtage dan wat andere zeilmakers gebruiken.

Wat opvalt is het gewicht van het zeil dat algauw een paar honderd gram lichter is dan de conventionele zeilen,het zeil is stiller en drukpuntstabieler en planeert sneller aan.
In mijn geval zoveel sneller (Avanti echo) dat ik m'n 5.2 inmiddels hebt verkocht en 4.8 nu m'n grootste zeil is (78-80 kilo).

Ondanks dat ik er niet hoger door ben gaan springen of er sneller/beter door ben gaan surfen denk ik wel dat dit de toekomst is van het windsurfen omdat het relaxter vaart dan waarmee ik tot nu toe heb gevaren.

Zijn er nadelen?,ja bij schade kun je bij een conventioneel zeil hele stukken vervangen zonder dat iemand het ziet,een Avanti zeil bestaat uit 1 stuk doek en daar kan je moeilijk stukken uitgaan halen zonder de structuur te bederven.
Reparaties die ik heb gezien waren wel oké maar het wordt nooit meer zoals het was.
De Avanti site is idd. niet erg up to date,weinig info en foto's van de laatste modellen weet ook niet waarom ze daar niet wat meer bovenop zitten.

Plaats reactie