Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Avanti 2016 - tot nu

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Re: Avanti 2016

Bericht door WhiteofHeart » wo jan 17, 2018 4:40 pm

Avanti M6 online!

http://www.avantisails.com/introducing- ... 6-preview/

Ik snap alleen niet wat er dan zo innovatief is dat het "de grootste innovatie sinds de membraantechnologie" moet zijn. Want 7 latten had north al sinds 2012 en die latten in de stromingsrichting had volgensmij pryde of gaastra al in 2007 of 2008 geprobeerd en zijn ze toen weer vanaf gestapt. Daarbij gaat een deel van de stroming niet echt recht naar achteren maar langs het zeil naar boven dacht ik, was in ieder geval met de zeilboot met open hoge leech zo. + die hogere foot, als je je zeil op je board legt (wat toch wel gebeurd als je een vlaag uitvaart oid), klopt het niet meer met de latten volgensmij.

Ook die leechogen zo ver onder de lat zien er apart uit, logisch opzich omdat die lat naar boven gekanteld is, maar vraag me af wat dit met het zeilgevoel doet.

Vind het wel hele mooie zeilen en zou graag avanti's willen hebben nog steeds hoor ;).
Laatst gewijzigd door WhiteofHeart op wo jan 17, 2018 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » wo jan 17, 2018 5:04 pm

Avanti race begon ook met 7 latten. Maar je zal het vooral in combi met zeillatten positie moeten zoeken t.o.v. de mast heb ik net begrepen. En of dat wel of niet gaat werken met totale kennis van nu zal interessant worden. Scheelt sowieso gewicht door 1 lat minder. En hoop dat zicht als je naast de raampjes kijkt ook wat beter wordt gezien de nieuwe lichte kleur

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Re: Avanti 2018

Bericht door AHD-Surfer » wo jan 17, 2018 8:54 pm

Ziet er mooi uit, en ik vaar nu al enkel jaren Avanti en het zicht heeft mij nog nooit gestoord eerlijk gezegd. Voldoende met het grotere raam die sinds de M3 (2015 gebruikt worden), en de volgende series werden op dat punt nog positief bijgestuurd, is totaal geen issue als je het mij vraagt. Trouwens als ik naar de nieuwste NP kijk, 't is nu niet dat er daar zoveel meer extra zicht overschiet tav een Avanti. :thumbup:
Ik ga 2018 in met mijn Avanti M4 zeilen waarvan ik er nog twee stuks ongebruikt heb liggen sinds de aanschaf :silent: (enkel de 6.3 en 7.0 hebben bij reeds daglicht gezien). Het nieuwste spul doet je telkens wel terug watertanden, maar Avanti is zeer degelijk, dus die kunnen wel een tijdje mee bij een recreant slalomsurfer als het wat meezit (geen zware verniel speedcrashes).
Positief bij Avanti vind ik ook de neutrale CC curve voor de masten, wat ze op het punt van masten zeer verdraagzaam maakt (ik heb destijds mijn M2 o.a gevaren op een Maverx Daytona 100% SDM en dat werkte prima).

arnewindsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door arnewindsurf » za jan 27, 2018 3:23 pm

Hoewel titel Avanti 2016 heet toch maar gepost in dit topic.
Avanti brengt nu ook een Carbon gieklijn uit in 2018,als deze ook gebouwd gaan worden bij dezelfde fabriek waar de masten vandaan komen dan wordt het een giek voorin het topsegment(prijs waarschijnlijk ook :silent: )
582AAA60-736F-425B-923B-9C943E5975F2.jpeg

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire V10&Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Bericht door PieterW » zo jan 28, 2018 8:41 am

Er is ook Avanti 2018 topic

arnewindsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door arnewindsurf » zo jan 28, 2018 10:08 am

Wel gezien,maar de titel deed mij vermoeden dat het specifiek over de m6 ging daarom maar hier geplaatst.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » zo jan 28, 2018 11:55 am

PieterW schreef:
zo jan 28, 2018 8:41 am
Er is ook Avanti 2018 topic
2017 werd hier ook geannounced, daarom heb ik de M6 hier gepost. 3 minuten later maakte jij het M6 topic aan haha.

Plaats reactie