Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

2017

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Re: 2017

Bericht door iSonic » zo dec 11, 2016 11:51 am

Kun je wat meer of de Fox vertellen?

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer » zo dec 11, 2016 1:10 pm

De Kraai schreef:Ik heb op beide (Blast en Fox) een paar keer gevaren. Lucky me, want ik heb de enige Fox 105 in Nederland al een paar weken ter beschikking van de importeur. Doelgroep van de Blast en Fox is ongeveer hetzelfde maar de boards varen totaal verschillend. Fox 105 en 120 komen begin februari in de winkels, andere volumes komen later.

Kan je wat meer info verstreken wat de verschillend dan zijn. Thanks

DouweM
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic,Witchcraft, Simmer

Bericht door DouweM » zo dec 11, 2016 9:15 pm

Soul surfer schreef:
De Kraai schreef:Ik heb op beide (Blast en Fox) een paar keer gevaren. Lucky me, want ik heb de enige Fox 105 in Nederland al een paar weken ter beschikking van de importeur. Doelgroep van de Blast en Fox is ongeveer hetzelfde maar de boards varen totaal verschillend. Fox 105 en 120 komen begin februari in de winkels, andere volumes komen later.

Kan je wat meer info verstreken wat de verschillend dan zijn. Thanks

+1

Gevoelsmatig heb ik het idee dat de Blast meer freeride/race is ende Vox toch meer richting de slalom/race kant opgaat.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » zo dec 11, 2016 9:34 pm

Heb wel achter de Fox 105 gevaren op amstelmeer met mijn rrd firestorm 101. Het leek een soort gelijk Board en was zeker erg snel.

En ik vind de Fox in het echt veel mooier dan op de foto's! Ik vind hem alleen wel erg lang worden in de grote maten, anders had ik wel interesse gehad in een grote versie.

De Kraai
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Eigenaar Intersurf

Bericht door De Kraai » zo dec 11, 2016 11:11 pm

iSonic schreef:Kun je wat meer of de Fox vertellen?
In ieder geval een andere bouwwijze en constructie dan de Cobra boards. Voelt hard en stijf aan. Is in mijn ogen iets meer freerace dan de Blast. De Blast planeert super snel, ook zonder te pompen. Op de Blast ben je iets sneller weg als je een wat reactieve surfer bent. De Blast voelt qua varen iets gedempter c.q. de Fox voelt levendiger dan de Blast; of hij sneller is weet ik niet. Beetje hetzelfde verschil als de AtomIQ carbon t.o.v. de Rocket Wide LTD: volgens mij geen snelheidsverschil maar de AtomIQ voelt wat rustiger c.q. minder sportief.

Ik heb de Fox met 7.5 en 6.5 non-cam freerace gevaren (Point-7 ACX 2017) op Amstelmeer en 2 keer op het IJsselmeer. Een paar foto's van het board staan op onze FB site. De combi met een non-cam freerace is perfect. De Blast heb ik ook met een full-race zeil gevaren (Challenger Aero) maar de combi met de non-cam ACX vond ik fijner. Kan ook aan mijn gebrekkige slalomcapaciteiten liggen en/of de combi met de vin.

Controle van de Fox is geweldig, ook in vlagen waar de 6.5 te groot was. Ik durf meer chop aan op de Fox dan op de Blast, maar dat is misschien ook wennen aan de korte neus van de Blast. Gijpen gaat ook anders: op de Blast zou iedereen een (ruime) gijp moeten kunnen doorplaneren. Super makkelijk.

Een klant van Telstar heeft ook een paar rakjes gevaren op de Fox (waarom ook niet). Hij had de Blast 115 ook al gevaren. De stijfheid en het levendige/snelheidsgevoel van de Fox was zijn eerste positieve reactie. We hadden de Choco Spirit C1 eronder; dezelfde vin als standaard onder de Blast zit, omdat de standaard vin van de Fox er nog niet was. Dit is echt een hele goede combi en als ons eigen Fox er in Februari is gaan we ook varen met een slalomvin van Select.

Als je zo'n nieuw type board zou kopen zonder proefvaart, dan zou ik de Fox aanbevelen. Evenals een NoveNove Revo :wink: . De Blast is super goed maar voelt/vaart echt anders en voor dat board zou ik toch een proefvaart aanbevelen om te kijken of het bij je past. Herman heeft veel mogelijkheden om de Blast te testen en ik denk dat bij Telstar een Blast en een Fox ook wel te testen zijn volgend jaar. Ik heb vanuit Intersurf i.i.g. beide boards in mijn busje (evenals de NoveNove Revo LTD, AtomIQ Carbon en Rocket Wide LTD) om samen met klanten te kunnen testen.

De Blast LTD en de Fox kosten beide 1999,-.

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg ;-)..
Contacteer:

Bericht door watermonster » ma dec 12, 2016 8:53 am

De Kraai schreef: Controle van de Fox is geweldig, ook in vlagen waar de 6.5 te groot was. Ik durf meer chop aan op de Fox dan op de Blast, maar dat is misschien ook wennen aan de korte neus van de Blast.....
Een korte neus is voor het vertrouwen natuurlijk niet zo lekker maar de controle van de Fox zal vooral komen door de hoeveelheid V in de bodem. Deze is op zijn zachtst gezegd aanzienlijk....
De Kraai schreef:In ieder geval een andere bouwwijze en constructie dan de Cobra boards. Voelt hard en stijf aan.
De boards worden gemaakt in China bij IQC (innovation Quality Composites) welke zeggen een soort van uniek (maar dat zeggen ze allemaal) mallen proces te hebben. IQC is opgericht door een Italiaan....wie weet is dit het begin van concurrentie richting Cobra.
Bijlagen
Fox.JPG

Grunt
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Zie profiel
Contacteer:

Bericht door Grunt » ma dec 12, 2016 11:36 am

Is er geen link meer met Starboard? Dacht dat de Nuevo een Starboard onder een ander label is. En dus een Cobra board. Dacht dat Cobra zelfs aandeelhouder is in SB. Of is dit een slimme manier een andere producent te testen.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » ma dec 12, 2016 4:10 pm

Severne en starboard werken wel veel samen, maar zijn 2 losse bedrijven.
Bij de dealermeeting vertelde Ben severne dat hij niet zozeer wil concureren met Starboard qua boards als wel dingen wil maken die zij gaaf vinden en behoefte aan hebben.

bij IQC werken ze met mallen van beton waarmee ze ook met veel meer druk kunnen werken.
De nano daar ff in mijn handen gehad en dat zag er erg sjiek en mooi uit.
Een van de meer interessante/verfrissende waveboards voor 2017 als je het mij vraagt

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

2017

Bericht door Mark » ma dec 19, 2016 7:45 pm

Neil Pryde goes black (en red)! De nieuwe RS:Flight.

Afbeelding

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg ;-)..
Contacteer:

Bericht door watermonster » za dec 24, 2016 11:39 pm

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom/speed

Bericht door Chris v B » di dec 27, 2016 7:08 pm

Is de nieuwe machine? Lijkt iets van tempest op te staan. Nieuwe naam ipv machine?
Bijlagen
FB_IMG_1482862038374.jpg

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire AvantiMachine M7 fins

Bericht door PieterW » di dec 27, 2016 7:19 pm

Nee Chris de opvolger van de Condor de Tempest.

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Chris v B » di dec 27, 2016 7:29 pm

PieterW schreef:Nee Chris de opvolger van de Condor de Tempest.

Oke thanks Pieter. Ziet er strak uit zeg. Dacht aan machine vanwege de flinke mastslurf.

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire AvantiMachine M7 fins

Bericht door PieterW » di dec 27, 2016 7:54 pm

Nee die ziet er anders uit en is blauw

Peter de Wit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED-161
Teamrider: KATER-Fanatic-Sonntag-AVANTI
Surf spul: Fanatic Falcon, Sonntag fins, AVANTI Sails, ION

Bericht door Peter de Wit » di dec 27, 2016 9:43 pm

Chris v B schreef:Is de nieuwe machine? Lijkt iets van tempest op te staan. Nieuwe naam ipv machine?
Deze is op 13 januari te zien bij Kater met de M5 ernaast...
Tempest is op de M4/5 gebaseerd in plaats van op de Condor...maar dan lichter en 1 lat minder (7 Latten)

poehaaa
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door poehaaa » di dec 27, 2016 10:37 pm

Mooi zeiltje! Ook geschikt voor rdm?

gookie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Avanti Tempest & Fanatic Falcon 44 tm 102

Bericht door gookie » di dec 27, 2016 11:17 pm

Bij Kater zijn rdm cambers te koop voor Avanti.
De M4 heb ik in de maten 7.0 en 6.3 met rdm gevaren dus het lijkt me geen probleem.

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Chris v B » wo dec 28, 2016 8:13 am

Peter de Wit schreef:
Chris v B schreef:Is de nieuwe machine? Lijkt iets van tempest op te staan. Nieuwe naam ipv machine?
Tempest is op de M4/5 gebaseerd in plaats van op de Condor...maar dan lichter en 1 lat minder (7 Latten)
Lijkt me een mooi concept! Is deze ook minder trimgevoelig dan de machine? Heb Adriaan nogal wat zien klooien dit jaar met masten en vooral latten. Wat een gedoe lijkt me dat.

Peter de Wit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED-161
Teamrider: KATER-Fanatic-Sonntag-AVANTI
Surf spul: Fanatic Falcon, Sonntag fins, AVANTI Sails, ION

Bericht door Peter de Wit » wo dec 28, 2016 8:55 am

Chris v B schreef:
Peter de Wit schreef:
Lijkt me een mooi concept! Is deze ook minder trimgevoelig dan de machine? Heb Adriaan nogal wat zien klooien dit jaar met masten en vooral latten. Wat een gedoe lijkt me dat.
Hoi Chris,

Ter verduidelijking,

Adriaan was nieuw bij Avanti en wilde in 1 seizoen niet alleen de race trim vinden maar ook meedenken in de R&D dit gaat alleen als je alle trim opties hebt kunnen voelen, eerder kan je niet mee praten....

Veel merken hebben een team buiten het zicht die bezig zijn met R&D en de race trim van de nieuwe zeilen wij doen dit in NL ook omdat het minder spannend is, ook omdat andere zeilen niet hetzelfde werken......
Andere riders hebben hun race tune elders "gemaakt" waardoor het lijkt alsof ze in NL meteen met nieuwe zeilen top presteren....

Ontwikkeling vind alleen plaats als je alle opties tegen het licht houd die je kan bedenken onder alle omstandigheden... Dat is veel werk...

Om terug te komen op je opmerking, de Tempest is minder trim gevoelig net als ALLE zeilen met een minder brede slurf als hun full race broer.

Peter

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Chris v B » wo dec 28, 2016 9:07 am

Peter de Wit schreef: Hoi Chris,

Ter verduidelijking,

Adriaan was nieuw bij Avanti en wilde in 1 seizoen niet alleen de race trim vinden maar ook meedenken in de R&D dit gaat alleen als je alle trim opties hebt kunnen voelen, eerder kan je niet mee praten....

Veel merken hebben een team buiten het zicht die bezig zijn met R&D en de race trim van de nieuwe zeilen wij doen dit in NL ook omdat het minder spannend is, ook omdat andere zeilen niet hetzelfde werken......
Andere riders hebben hun race tune elders "gemaakt" waardoor het lijkt alsof ze in NL meteen met nieuwe zeilen top presteren....

Ontwikkeling vind alleen plaats als je alle opties tegen het licht houd die je kan bedenken onder alle omstandigheden... Dat is veel werk...

Om terug te komen op je opmerking, de Tempest is minder trim gevoelig net als ALLE zeilen met een minder brede slurf als hun full race broer.

Peter
Oke duidelijk verhaal. Thanks voor de info Peter.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

2017

Bericht door Mark » vr dec 30, 2016 1:59 pm

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » za dec 31, 2016 10:03 am

Dat is de aluminium versie. De carbon versie kost maar €1999.-

Spike_B
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Spike_B » za dec 31, 2016 10:20 am

En dan ben je er nog niet. Je hebt een board met versterkte deep tuttlebox nodig, heb je die niet dan komt er ook nog een board bij.

windsurfspul
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door windsurfspul » za dec 31, 2016 11:41 am

Zal het überhaupt leuk zijn als je niet meer lekker over de chop stuiterde?

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » za dec 31, 2016 11:45 am

Foto uit de link van Mark:

Afbeelding

215x86, 135 liter

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Mark » za dec 31, 2016 12:50 pm

Windfoil ontwikkelingen topic: viewtopic.php?t=13894708

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Mark » di jan 03, 2017 5:15 pm

GA Vapor 2017

Afbeelding

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » za jan 21, 2017 7:20 pm

Naish SL, een 3 camber zeil.
In de eerste Duitse Surf 2017 stond een review van dit zeil. Echter, je vind er niks meer van terug.
Niet op de Naish site, maar ook niet op FB of You tube/Vimeo.

DouweM
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic,Witchcraft, Simmer

Bericht door DouweM » zo jan 22, 2017 8:11 am

Kapitein Rob schreef:Naish SL, een 3 camber zeil.
In de eerste Duitse Surf 2017 stond een review van dit zeil. Echter, je vind er niks meer van terug.
Niet op de Naish site, maar ook niet op FB of You tube/Vimeo.
Ga opzoek naar een actieve Naish dealer die kunnen je misschien verder informeren

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » zo jan 22, 2017 9:53 am

Ga opzoek naar een actieve Naish dealer die kunnen je misschien verder informeren[/quote]

Onder de watersporters zijn er nog een aantal actieve Naish aanhangers, bij de Kite afdeling zie dit duidelijk.
Echter, in de winkels zie je bijna geen Naish materiaal. Soms zie je een Naish dingetje liggen, maar dat zie ik als verdwaalt. :problem:

Plaats reactie