Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Puls boards

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
m.vrugtman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Mistral/NP
Contacteer:

Puls boards

Bericht door m.vrugtman » di jan 26, 2016 3:51 pm

Kwam dit net tegen op C7 http://www.continentseven.com/puls-boar ... d-profile/

Op het oog mooie boards voor de helft van de prijs van een productie board. Iemand die ervaringen kan delen met de groep over deze boards?

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Re: Puls boards

Bericht door AHD-Surfer » di jan 26, 2016 4:53 pm

Als de kwaliteit en de shape goed blijken te zijn, inderdaad intressant qua prijs voor een splinternieuw board

Beter hier even heen linken voor meer info http://www.pulsboards.com/

Bij de freeride heb je keuze uit twee constructies (white en black) en ook de optie om te kiezen voor power of tuttle box.

Voor mijzelf (niet dat ik daar nu direct nood aan heb) mocht ik een groot lightwind board willen, zo'n grote freeride Pulse van 245 met 155 liter voorzien van een tuttle box , in black uitvoering, ik zou het nog het overwegen waard vinden in de plaats van een technischer groot slalomboard.

Wel mooi als ze,een kwaliteitsvolle en goed werkende ,versterkte blok piepschuim voor die prijzen zouden kunnen aanbieden.

Kost een hele hap minder uit het buget dan de huidige (veel te dure) cobra sizzle (da's toch mijn idee).

Succes aan die jongens zou ik zeggen, dat ze mogen slagen in hun opzet hun markt te verruimen !

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » di jan 26, 2016 6:52 pm

Benieuwd waar ze nou gemaakt worden! Ziet er toch wel interssant uit. Wie gaat testen?

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » di jan 26, 2016 7:06 pm

niels40+ schreef:Benieuwd waar ze nou gemaakt worden! Ziet er toch wel interssant uit. Wie gaat testen?
Denk Polen :+
http://www.pulsboards.com/black-technology
Prijs voor zo eentje maar € 950?

http://www.pulsboards.com/faq

Denk niet dat het makkelijk is om er eentje te gaan testen omdat er denk ik nog aardig wat transport kosten zullen bijkomen.

robert67
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: 3 slalom/speed boards 58-68-85-cm 1 raceboard 380 en 4 slalom/race zeilen van 6.0-9.3

Bericht door robert67 » di jan 26, 2016 7:30 pm

Vervoer moet op te lossen zijn; genoeg woon werk verkeer tussen NL en Polen :wink:

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » di jan 26, 2016 7:35 pm

Denk Polen :+
Komen eh kwamen door ook niet de MxR boards vandaan? De een zijn dood is etc....Of zeg ik nu iets raars

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer » wo jan 27, 2016 3:06 pm

Op het eerste gezicht ziet het er goed en degelijk uit.
Hier nog geen boards gespot.Misschien komt dit nog.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » wo jan 27, 2016 3:35 pm

Deze zag ik bij domburg varen laatst:

http://www.pulsboards.com/photos/5613/69

Afbeelding

Afbeelding

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » do jan 28, 2016 4:21 pm

Waarom zijn deze boards nu zoveel goedkoper? Komt het doordat de productie zoveel mogelijk is geautomatiseerd is, goedkope krachten, of PR technisch anders, of zeg jij het maar????? In hoeverre is de productie uberhaupt geautomatiseerd?

Ik heb nooit begrepen dat sommige board honderden tot duizenden euro's moeten kosten? :-?

Heel erg platgeslagen: je hebt toch een aantal goede robots nodig, freesmachines en een nog wat apparatuur om het proces te automatiseren? Je kan met de huidige techniek zelfs de shapes van huidige boards kopiëren/inmeten, aanpassen en produceren?
Hier komen niet veel mensen aan de te pas lijkt me? Gezien de huidige stand van techniek? :P Tweedehands robots kosten tegenwoordig ook geen drol meer...

Misschien wel een beetje offtopic, maar deze vraag heb ik al ene tijdje.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door niels40+ » do jan 28, 2016 4:36 pm

Welkom in de wereld van marketing en marge! Productiekosten vallen in het niet bij kosten van merkbeleving (dealers, sponsoring, pwa, website, folders, ieder jaar nieuw model etc) Nu probeert mistral het merk weer te laden met truck van flextail. Deze jongens van Puls zijn lekker kleinschalig bezig zonder overhead.

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » do jan 28, 2016 4:45 pm

Ik had al zo'n vaag vermoeden dat het om de marketing en marges draait. Dan zou je toch zeggen dat er een enorme markt open ligt voor budgetmerken? Veel surfers vinden de sport enorm duur!

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door niels40+ » do jan 28, 2016 4:51 pm

Surfen is tegenwoordig high end. Net als snow boarden. Helaas... Als alle partijen handen ineen slaan (fabr, importeur, verkoop en Nederlands watersport verbond en media als surfmag) en meeliften op succes van de tweede gouden plak van dorian.., ja dat zou beginners en herintreders op de betaalbare surfplank krijgen!

pale rider
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door pale rider » do jan 28, 2016 5:56 pm

Zitten gewoon te veel partijen tussen die aan een board moeten verdienen,fabrikant(bijv. Cobra) dan het merk/ opdrachtgever(Jp,Starboard etc.) importeur en vervolgens de winkelier.
Dat zijn al 4 partijen die ieder hun deel willen hebben,merken als Witchcraft en Flikka hebben kortere lijnen produceren zelf en hebben de verkoop bijna helemaal in eigen handen en dus grotere winstmarges.
Zit al een tijdje te denken om zelf weer een board te shapen en denk dat ik met €450 tot € 550 klaar ben en zou dan een board kunnen bouwen waarin dek en bodem iig. 1 laag Carbon hebben + versterkingen onder de pads en masttrack,voor de rest gewoon glasweefsel.
Ik denk dat als je je spullen in het groot afneemt,dus direct bij de fabrikant,als bedrijf zijnde dat je dan voor de helft klaar bent,maar dan komen daar dan wel weer arbijdskosten overheen en dan is het natuurlijk handig als je gevestigd bent in een lagelonen land.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » do jan 28, 2016 9:25 pm

Die discussie is hier al zo vaak langs gekomen. Volgens mij kost een spijkerbroek ook maar 10 euro om te maken, die kost hier ook zomaar meer dan 100 euro. Dan zijn onze fabrieksboards eigenlijk een koopje ;-)

Het mooie is nu dat er nu dus blijkbaar opeens allerlei kleine merken boards gaan bouwen omdat die het voor het zelfde geld, of aanzienlijk minder kunnen. Ik vraag mij wel echt af of iemand er van kan leven als hij voor 1000 euro een board kan bouwen en verkopen. Nooit zelf gedaan, maar daar moeten toch aardig wat uren in gaan.

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » do jan 28, 2016 9:36 pm

Ja dus er is heelveel marge. En dus ook plek voor de prijsvechter. Zou je zoveel mogelijk automatiseren en korte lijnen houdt, heb je niet veel handjes nodig. Maar het zal een enorme investering kosten

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » do jan 28, 2016 9:38 pm

Ziet er goed uit voor die prijs. Zou ze wel is in het echt willen zien

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door coen76 » do jan 28, 2016 9:42 pm

Ik heb geen idee hoeveel boards de cobra fabriek verlaten, maar volledig geautomatiseerd zal het niet gaan, daar zijn de aantallen gewoon te laag voor.

Ik ben ook erg erg nieuwsgierig naar die Pulse boards!

pale rider
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door pale rider » do jan 28, 2016 10:25 pm

Ik weet dat Pablo Ruiz van Killerfish boards(gram canaria) in z'n eentje 35 tot 40 + boards per jaar shaped,cobra zal Beduidend meer produceren.

pale rider
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door pale rider » do jan 28, 2016 10:29 pm

Heb op de puls site wel een paar foto's gezien van zelfgemaakte slotboxen,zien er niet zo strak uit als de door Flikka gemaakte boxen maar dit hoeft natuurlijk niets te zeggen over de kwaliteit van de boards.

djfries
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door djfries » do jan 28, 2016 11:36 pm

off topic en daarom kort.

ik heb een paar jaar bij witchcraft gewerkt op fuerteventura en vergis je niet in het bouwen van een handgemaakt board zoals deze puls boards en merken als flikka en witchcraft je bent hier toch snel een uur of 30 mee zoet, op het shapen van de blank na wat tegenwoordig veelal cnc gedaan wordt. de optie van een paar gebruikte goedkope robots is geen optie daar elk board anders is en het de kwaliteit van een weefsel niet ten goede komt in mijn ogen want een robot zal niet controleren of het goed doordrenkt is of dat er harsophopingen zijn en mocht je een robot willen die dit wel kan dan is hij zeker niet goedkoop meer. hoeveel manuur er in een board zit wat met behulp van een mal bij cobra gebouwd wordt weet ik zo niet maar zeker heel veel minder en de gemiddelde thai verdiend denk ik nog steeds een stuk minder dan een pool tsjech sloveen of bulgaar, alleen de lange afstand zorgt wel weer voor meer transportkosten en de min of meer noodzaak van een importeur.

het grote verschil tussen dit soort kleine merken en de boards van de grote merken is dat dit allemaal volledig handgemaakt is en de de grote merken bij cobra werken met mallen wat bepaalde beperkingen geeft aan constructieve mogelijkheden. bij veel kleine (semi)custommerken is de prijs bijna gelijk aan die van een productieboard ondanks dat vaak de tussenhandel er tussenuit is maar dat geld wordt gestopt in het meer werk van handmatig bouwen ipv met mallen en zorgt voor een kwalitatief hoger eindproduct tegen dezelfde prijs.

on topic.

ziet er constructief interessant uit voor 1189,- voor de wave met thruster setup met 2 jaar garantie. maar hoe ze varen en hoe goed ze doorontwikkeld zijn in de 2 jaar dat ze nu bezig zijn wonend in polen is natuurlijk de vraag.

kustom
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: the proof is in the pudding boards ;-) + HOT sails

Bericht door kustom » vr jan 29, 2016 11:47 am

ik vraag me af.. hebben ze een cnc shape machine voor hun schuim/shapes? (kern- shape surfboard)-las wel ergens wat over cnc voor vinnen
Zodat ze continuiteit/zelfde shapes /'symetrie 'kunnen garanderen.. of is ieder plankje nog uit de 'pols'..
Ik hou wel van dit soort 'garage' shapers (met respect hoor.. absoluut niet negatief) Heb zelf ook menig plankje gebouwd. Weet dus aardig wat er bij komt kijken.
Prijs is super super scherp.. je zou haast denken.. wonen die jongens in een houtgestookt blokhutje in het bos en eten ze alleen maar bruinen bonen/droog brood? ;-).

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » vr jan 29, 2016 12:00 pm

De blokken piepschuim op hun site zien er uit alsof ze "old style" met een gloeidraad gesneden zijn , kan natuurlijk dat dat het grove werk is en de cnc frees de rest doet .

Ze zitten in ieder geval wel in een bos... :lol:

Joburg1969
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Joburg1969 » vr jan 29, 2016 12:36 pm

De prijs is eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Ter vergelijk als je een full custom sup in Engeland koopt kost die ongeveer € 1100 euro. Als je hier kijkt wat ze bij starboard voor een sup vragen. Ik zag een airborne carbon voor € 3200,00 dan is die verhouding eigenlijk helemaal niet zo gek. Misschien houden ze prijs in het begin wat lager om in ieder geval markt te krijgen. Voordeel van belachelijke prijzen van cobra is dat er ruimte is voor alternatieven. Is uiteindelijk voor iedereen beter als er keuze is.

kustom
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: the proof is in the pudding boards ;-) + HOT sails

Bericht door kustom » vr jan 29, 2016 1:58 pm

Sup board is in verhouding veel makkelijker te maken dan een windsurf plank-is kwa build eigenlijk gewoon een groot golfsurfboard (ok met sandwich als je wilt.. maar is geen must)Krachten die op een windsurfboard loskomen zijn vele malen meer. En in een windsurfboard zit gewoon meer materiaal/verstevigingen/tijd etc.. #Supboards zijn ook de nieuwe melk koeien in vele 'board factories' in azie. wereldwijd worden daar zoveel veel van gemaakt..
@ nelson foils, Als ik als boardbouwer een goede cnc shape machine zou hebben, zou ik dat zeker aankaarten op de site- is toch een betrouwbaar iets wat een klant kan overtuigen/moeten je shapes wel kloppen natuurlijk ;-)

prijs is ronduit goedkoop..
ik ken ook de groothandel prijzen voor materiaal/flinke hoeveelheden.. + maar ook het uur tarief van de poolse schilder ;-)
maar juist door die goedkope prijs springen ze eruit.. en dat kan ook een strategie zijn. Ga kwa prijs gewoon onder iedereen zitten> ze krijgen juist daardoor die buzzz

pale rider
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door pale rider » vr jan 29, 2016 6:31 pm

Nog even en je kan je board meenemen als handbagage als je het vliegtuig opstapt.

Afmetingen: 199.cm bij 60 cm :)
Hoe kort kunnen ze nog worden!.
Bijlagen
CUT.jpg

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Bericht door barth » vr jan 29, 2016 6:50 pm

lijkt me een spannend board!!!

Kolina
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Windsurfparts.nl Vinnetjes.nl
Surf spul: Ja een beetje veel

Bericht door Kolina » vr jan 29, 2016 7:30 pm

Volgens mij zit de achterste footpad scheef...

m.vrugtman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Mistral/NP
Contacteer:

Bericht door m.vrugtman » vr jan 29, 2016 9:17 pm

Uitgaande vanuit deze thread/ en andere berichten op het forum dat een board gemiddeld 450 euro aan material is en gemiddeld 30 uur kost om te maken. Kan je stellen dat een board van €900,- berekend 15 euro per uur oplevert als je spreekt over een uurloon. Dat is niet mis in polen. Dat is op jaarbasis nog net geen modaal Hollands salaris. Daar kan je ergens in een bos in Polen heel goed van leven.

Je zou kunnen stellen dat wat hier gedaan word alleen maar slim is, en inspeelt op de vraag naar betaalbare boards. Beetje de Bic's, Hifily en Tiga's in een modern jasje. Al zijn deze boards zelfs nog goedkoper dan de bovenstaande drie.

Heeft iemand zelf al contact gehad met de bouwers?

rjs
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door rjs » vr jan 29, 2016 10:28 pm

Heeft iemand zelf al contact gehad met de bouwers?

Daar ben ik op dit moment mee bezig, wil een 2tal boards w.o.een Freewave en Waveboard 85/90 hierheen krijgen om te testen, en kijken of de kwalitiet werkelijk zo goed is.
Wordt vervolgd.

djfries
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door djfries » vr jan 29, 2016 10:52 pm

Wat betreft de berekening over de materiaal kosten van een board komen daar natuurlijk ook nog vinnen en voetbanden bij plus het inpakken van een board voor transport wat ook materiaal en tijd kost om goed te doen dus daar komt nog wat bovenop, en hoe goed je ook je best doet er is altijd kans dat je een garantie geval moet vergoeden en dat is dan in verhouding ook weer heel veel geld voor een merk als dit dus alle winst van elk board is niet direct inkomen.

Wat betreft cnc versus handshapen,
Ook een cnc machine vraagt om een voorgesneden blank of je verknoeit onnodig veel piepschuim.
Een cnc machine geeft inderdaad continuïteit in de shape maar vergeet niet dat een geshapte blank nog erg flexibel is en dat je er bij het verlijmen van het sandwich zo een centimeter teveel rocker in trekt, ook het finetunen van een gesandwichte blank blijft handwerk, kortom een cnc heeft veel voordelen en maakt reproductie makkelijker maar het komt nog steeds aan op vakmanschap om een goed board te bouwen.

Wat betreft puls,
Ik blijf mij afvragen hoe je in Polen een goed waveboard kunt ontwikkelen zonder de juiste omstandigheden om regelmatig te testen(en met een zoals eerder genoemd modaal nl inkomen zullen ze ook niet elke maand in de betere dirfoorden zitten) maar dat zal de toekomst leren. Constructief nog eens goed gekeken en het verbaasd mij dat ze het Carbon onder het krvlar leggen bij (impact) schade kom je nooit meer bij het Carbon aangezien kevlar niet tot zeer slecht wil schuren en daardoor ook niet plaatselijk te vervangen is, kevlar rekt enorm Carbon is daarentegen erg stijf en brosser en zal eerder breken/scheuren dus de kans bij een schade dat het Carbon onder het kevlar kapot gast is aanzienlijk.
Maar nogmaals ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen en ze zijn niet bang om 2 jaar garantie te geven.

Plaats reactie