Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Puls boards

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Puls boards

Bericht door Nelson Foils » di feb 02, 2016 2:44 pm

Uit België zullen de goedkope boards voorlopig dus niet komen :crazy:

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » di feb 02, 2016 4:09 pm

watermonster schreef:....ik denk dat er qua materiaal max €350,- in de boards zit (inclusief voetbanden).......

Aangezien het bovenstaande 'ik denk' vast en zeker discussie gaat opleveren toch maar even aan het rekenen geslagen aangaande MATERIAAL kosten van een board.

Als je de prijzen van http://www.r-g.de/en/ (niet eens de goedkoopste) neemt en al het weefsel op rollen van 100m1 en 1m1 breed (is zo op), PVC en epoxy voor 10 boards tegelijk koopt en een groot blok EPS waar je 4 boards uit kan snijden kom je op onderstaande prijzen uit....

Materiaal kosten ''wave board 2,4x0,6m (carbon dek en glas bodem)''
Eps voor 1 board (prijs ca. €50,- per m3) = ca €20,-
Bodem.
Glas 80gr/m2 tussen eps bodem en PVC a €3,77 p/m2 x 2,4m1 = €9,04
Glas 80gr/m2 tussen eps bodem en PVC a €3,77 p/m2 x 1,5m1 = €5,65 (tot masttrack)
PVC bodem 5mm a €13,57 per plaat x 3st = €40,71-
Glas 160gr/m2 voor bodem op PVC a €4,63 p/m2 x 2,4m1 = €11,11
Glas 80gr/m2 afwerking a €3,77 p/m2 x 2,4m1 = €9,04
Dek.
Glas 80gr/m2 tussen eps bodem en PVC a €3,77 p/m2 x 2,4m1 = €9,04
PVC dek 3mm a €9,98,- per plaat x 3 st= €29,94
Carbon 200gr/m2 voor dek op PVC a €22,38 p/m2 x 2,4m1 = €53,71 (van het restmateriaal stroken als verstevigingen)
Glas 80gr/m2 afwerking a €3,77 p/m2 x 2,4m1 = €9,04

Epoxy 1 gram per gram weefsel is ca. 1kg a €14,24,- per kg= €20,- (inclusief overtollige aanmaak)
Verf = €20,-
8 inserts= €24,-
Masttrack en vinbox zelf gemaakt van restmateriaal.

Sub totaal bovenstaande €241,28 (incl BTW en excl voetbanden en footpads)
3 Unifiber voetbanden a €15,95 en footpad a €25,- samen voor €72,85
Totaal €314,13 (incl BTW, voetbanden en pads)

En ja dan komt er nog wat bij als afplak tape, peel ply (als ze dat al gebruiken), plastic, kwasten en ben ik de ontluchtingsschroef vergeten (€5,-?) etc etc en kan je uiteraard discussiëren over materiaal opbouw. Maar er gaat ook weer wat af aangezien de inkoop in Polen ongetwijfeld goedkoper is dan hier, er gerekend is met het wat duurdere weefsel en niet eens met Chinees spul wat zomaar de helft kost en R-G.de zeer zeker niet de goedkoopste is.

Ik denk dat ik 'mijn denk' misschien moet herzien en het voor €300,- (incl voetbanden en pads) aan materiaal kosten ook wel kan in Polen.

ps...we zullen het maar niet hebben over materiaalkosten van een board bij een fabrikant als Cobra waar uurlonen en grondstof prijzen echt nog maar een fractie zijn als die van in Europa :wink:

surfinglexie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door surfinglexie » di feb 02, 2016 6:16 pm

Knap als je carbon weet te krijgen voor 22E de m2.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » di feb 02, 2016 6:38 pm

Misschien dat er het nu weer kunnen hebben over de boards van puls ipv de (zoveelste) discussie over de opbouw kosten van een board?

Kolina
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Windsurfparts.nl Vinnetjes.nl
Surf spul: Ja een beetje veel

Bericht door Kolina » di feb 02, 2016 6:40 pm

surfinglexie schreef:Knap als je carbon weet te krijgen voor 22E de m2.
http://shop1.r-g.de/en/art/190230-NA-120

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » di feb 02, 2016 7:23 pm

Als je het zelf zo goed en goedkoop kan maken, zoals er door sommige beweerd word, dan doe het!
Maak jou eigen board, geef er eentje om te testen, en als deze goed is in kwaliteit en vaar eigenschappen koop ik het voor het dubbele van het geld van de productie kosten

Ulrik
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SB AtomIQ 120 '14, Tabou 3S 96 '12 en 3S 116' 15, Zeilen North (4.2-8.4)

Bericht door Ulrik » di feb 02, 2016 7:38 pm

On topic. Boards zien er goed uit, ben benieuwd hoe ze varen.

Tot nu toe 1 echte review en die is zeker positief. Als er nog meer ervaringen zijn lijkt het me leuk die ook te lezen.

Ik hoop nog veel te lezen in dit topic.

djfries
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door djfries » di feb 02, 2016 11:15 pm

Idd back on topic en ben benieuwd hoe de boards varen en of het ergens enigszins mee te vergelijken is qua vaargevoel.

Een off-topic dingetje nog over de kosten van een board, de berekening van watermonster klopt redelijk al is de hars die ik gebruik dubbel zo duur en voor 15,- de kilo heb je geen top kwaliteit, bij puls zit er ook een kevlar laag in die mis ik ook plus alle overhead kosten, er staat een pand daar brand de kachel(hoop ik voor die jongens) een board moet geruime tijd uitharden in de oven etc dus komt toch nog het een en ander bij en ik heb ook m'n twijfels of Carbon /pvc/etc in Polen heel veel goedkoper is aangezien de Duitse leveranciers waaronder ook hptextiles bijv veel volume draaien wat ook weer de prijs ten goede komt voor de consument. In mijn tijd bij witchcraft kwam bijna alles uit Duitsland en invoeren moest toch dus Polen was ook zeker een optie geweest.

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » wo feb 03, 2016 7:56 am

niels40+ schreef:Misschien dat er het nu weer kunnen hebben over de boards van puls ipv de (zoveelste) discussie over de opbouw kosten van een board?
Amai zeg wel, het topic blijkt weeral volledig de verkeerde kant op te gaan, het gaat dus niet over de kosten om een board op te bouwen en wat dit mag gaan kosten, maar wel over PULS-boards en eventuele gebruikerservaringen. De hele discussie over wat ze mogen en moeten kosten hoort hier eigenlijk totaal niet in thuis. Dus hou er over op !!!!!!!!!!! dat hebben we nu al genoeg gehad.

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » wo feb 03, 2016 4:17 pm

Als je de facebook https://www.facebook.com/pulsboards/pagina bekijkt lijkt het misschien wel op een soort van garage shaper maar ze zijn toch echt wel profi bezig en maken zelfs hun eigen voetbandjes (of is dat een doosje uit China...nog goedkoper :lol:). Kernen lijken 2d uitgesneden te worden met een kopieer gloeidraad (zie laatste plaatje) of misschien is het ook wel een lintzaag waarmee ze zelf hun PVC plaatjes zagen uit dikke blokken PVC??

De vinnen maken ze niet zelf maar worden hoogstwaarschijnlijk gemaakt bij http://folkfinn.com/custom/...

Tip. Vind je kosten in dit topic Offtopic....sla het onderstaande kleine lettertype dan gewoon over, reageer vooral niet en bekijk lekker de plaatjes en het filmpje.
Op de eerste pagina van dit Pulse topic wordt er in 11 van de 20 reacties gerept over kosten of aanverwante zaken. Deze 11 reacties heb ik opgevat als een 'hoe is het mogelijk voor die prijs' verwonderings gevalletje. Er is zelfs iemand die letterlijk vraagt
http://www.pulsboards.com/black-technology
Prijs voor zo eentje maar € 950?
maar er dan op antwoorden of analyseren is off-topic?? Schiet mij maar lek!!

Deze http://shop1.r-g.de/en/art/10409AP hars kost €14,24 en is door de Germanische Lloyd (niet de minste organisatie...) gekwalificeerd voor scheepsbouw en windmolens. In materiaalkosten (waar ik het over had) zitten inderdaad geen overhead kosten. Zou best kunnen dat ze alles uit Duitsland invoeren en dus de prijzen betalen als eerder beschreven, het was maar een vermoeden.

[/youtube]
Bijlagen
11233078_483347131813318_171914820444168928_n.jpg
11205134_465214530293245_2008323421882330058_n.jpg
1908415_371773236304042_5243813617878403266_n.jpg

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Puls Boards, Ka sails
Contacteer:

Bericht door sea_surfer » wo feb 03, 2016 6:53 pm

zo te zien valt er prima te varen met die boards :wink:

[/vimeo]
[/youtube]

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink » wo feb 03, 2016 8:36 pm

Mooie actie filmpjes! En als dat dezelfde constructie is als ze verkopen, lijken ze wel wat te kunnen hebben.

ierssel
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Ezzy Elite en RRD's

Bericht door ierssel » wo feb 03, 2016 9:34 pm

Lijkt een beetje op flikkaboards, zou het vergelijkbaar zijn?

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » wo feb 03, 2016 9:39 pm

Ik wil dat slalomboardje wel zien varen.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, H2R 8.7 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » do feb 04, 2016 9:21 am

ierssel schreef:Lijkt een beetje op flikkaboards, zou het vergelijkbaar zijn?
De merknaam is wat mij betreft alvast leuker gekozen :z

Bert Veldman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Atomiq 120 ; Kode 113; RRD CD Wave; Neilpryde h2, Hellcat, Firefly, Atlas set

Bericht door Bert Veldman » do feb 04, 2016 8:55 pm

De laatste over de kosten. Stel het zijn liefhebbers die bij paps en mams wonen met een fylantropische instelling en denken van elk verkocht board maak ik er twee. Rijk worden doe ik op andere manier. En.... Geef toe. Wat betaal je in nl voor schilder of stukadoor. En die vaklui komen hier omdat het lucratief is.

Dus on topic. De boards zien er qua specs en shape en kleuren en afwerking prima de luxe uit.
Start een crowd campagne. Iedereen stort 50 euro in en het board is testbaar in wijkkie.., wie volgt

m.vrugtman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Mistral/NP
Contacteer:

Bericht door m.vrugtman » ma feb 08, 2016 5:01 pm

De mensen van Puls komen blijkbaar naar NL met een aantal test boards. Wanneer en waar dat zal vast nog wel komen.

130 liter wakeboard. Lijkt me niet verkeerd eerlijk gezegd.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » di feb 09, 2016 3:21 pm

Ik ben ook wel benieuwd naar slalomboard. Woon vlak bij wijk aan zee dus als ze naar wijk komen met waveboards wil ik dat slalom model wel testen

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft / Starboard / Ezzy

Bericht door edwingr » di feb 16, 2016 9:33 am

Deze prijzen maken de 'gok' weer iets eenvoudiger, maar toch vind ik het grootste probleem bij dit soort merken, dat je niet of nauwelijks referenties hebt mbt de vaareigenschappen.

Zo was ik eventueel in de markt voor een Flikka core line allround wave, want qua afwerking en duurzaamheid hebben die me wel overtuigd. Maar je kan je dus geen enkel beeld vormen over hoe zo'n board vaart. Het gaat mij er niet om dat ik er zelf uitgebreid op getest wil hebben, want elk board moet je sowieso gedurende langer periode leren kennen, maar een goed beeld over de eigenschappen. En dan niet van de bouwer zelf (of mensen die het merk promoten), maar gebruikservaringen van (liefst goede) surfers, die het ook nog min of meer objectief kunnen vergelijken met bekende bestaande boards. Er zijn gewoon niet of nauwelijks reviews te vinden. Ik heb uiteindelijk toch (op safe) een tweedehands Witchcraft wave gekocht, waar veel over is geschreven en waarbij je wel een redelijk beeld kan vormen over de karakteristieken.

Ik begrijp heel goed dat je als beginnend merk niet meteen een grote userbase hebt (want die worden waarschijnlijk door ditzelfde punt weerhouden), maar toch zou mijn tip aan dit soort nieuwe merken wel zijn om zo snel mogelijk zoveel mogelijk gebruikerservaringen online te krijgen. En liefst ook wat besprekingen door de wat toonaangevender (online) magazines.

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » di feb 16, 2016 12:05 pm

Edwin, ik denk dat er voldoende posts van Flikka gebruikers zijn ondertussen, zie het ondertussen erg lange draadje met (tevreden) Flikka gebruikers elders op dit forum.
Een review van een custom board is echter maar van beperkte waarde, aangezien het niet direct iets zal zeggen over het vaargevoel van de (semi-)custom die jij gaat bestellen. Mijn Flikka voldoet aan de vaar-wensen die ik gevraagd heb en ben er derhalve erg tevreden mee. De alom geroemde afwerking van Flikka was op mijn board wat teleurstellend, maar dat was een individueel geval zo het lijkt. Maar een uitgebreide review van het vaargevoel van mijn board gaat je niet echt helpen aangezien het een custom is, voor mij gemaakt, op mijn gewenste eigenschappen.

Anyway; Nu er meer "standaard" customs worden aangeboden, zal het ook wel goed komen met de reviews gok ik...ik zag bijvoorbeeld op het draadje over de Thommen-Flikka-semi customs al de eerste (droge) gebruikerservaringen daarvan....

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft / Starboard / Ezzy

Bericht door edwingr » di feb 16, 2016 1:02 pm

Nee ok, da's helder Jan, dat een review van een custom me niet verder helpt. Het Flikka topic samen met de Flikka-site hadden mij al wel overtuigd dat er veel aandacht aan details en bouwkwaliteit gegeven wordt. Maar qua vaargevoel doelde ik dus op de standaard boards die merken als Witchcraft, Flikka en dus ook Puls, aanbieden. Vooralsnog is er over de laatste twee eigenlijk niets te vinden. Dat is voor mij wel een flinke drempel, zo niet een showstopper. Laten we hopen dat er snel reviews verschijnen.
Laatst gewijzigd door edwingr op di feb 16, 2016 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » di feb 16, 2016 1:10 pm

Edwin, misschien een berichtje doen naar Chris/tidalwave, die kan je vast wat gebruikerservaringen voor het gewenste standaard board toedoen, al dan niet vanuit NL.

Ff terug on-topic; vind Puls er op het eerste gezicht uitzien als een mooi alternatief voor productieboards en een mooie aanvulling op enkele genoemde custom-shapers!

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Puls Boards, Ka sails
Contacteer:

Bericht door sea_surfer » zo jul 10, 2016 9:40 pm

ik was opzoek naar een boardje die precies aan mijn eisen voldeed en ook nog eens sterk moest zijn. Wat heen en weer gemaild met Puls board en uiteindelijk er een boardje besteld. Een van hun 'basis' modellen, prowave is aangepast naar mijn eisen (voor het zelfde geld).

In mei werd mijn boardje netjes thuisbezorgd. Helaas nog maar 3 keer er mee kunnen varen door drukte en weinig wind. Maar wat word ik blij van dit boardje :) Draait als een malle en heeft een top eindsnelheid en is erg vergevingsgezind, een foutje maken wordt niet direct keihard afgestraft. En met een lengte van 221 cm is ie niet te kort en ook niet te lang.

Het is natuurlijk even afwachten als je zo iets besteld of het wel wat is, maar ik ben er echt super blij mee. Over de sterkte kan ik nu natuurlijk nog niet oordelen. De afwerking ziet er wel gewoon goed. Maar ieder geval heb ik 2 jaar garantie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bert Veldman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Atomiq 120 ; Kode 113; RRD CD Wave; Neilpryde h2, Hellcat, Firefly, Atlas set

Bericht door Bert Veldman » zo jul 10, 2016 10:48 pm

Ziet er uit als een plezierig experiment
En strak board

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo jul 10, 2016 11:04 pm

Mooi boardje!

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door watermonster » do mar 02, 2017 9:30 am

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » ma feb 19, 2018 4:05 pm

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een Puls pro wave 90 liter in de sterkste Platinum versie gekocht .
Ik had hiervoor een barracuda 92 liter en heb deze altijd als Quad gevaren. Heb er nu 1 x op gevaren en al is het lastig om een directe vergelijking te maken toch een paar dingen die opvallen: rechtuitvaren : de barracuda ligt koersvaster, Puls is iets “zenuwachtiger”. Aanplaneren : Puls is iets sneller weg lijkt het, ondanks iets minder liters
Bomproof: 1 x een sprong gemaakt met een vlakke landing. Het gevoel is net als bij een witchcraft HDD uitvoering. Je hebt het gevoel dat deze Puls niet kapot is te krijgen.
Waveriding: Puls is nog korter dan barracacuda, en heeft meer rocker. Met schuin aanlandige wind kon ik toch fronside al wat golven pakken, echt top! Bij een komende sideshore dag zal ik mijn bevindingen hier doorgeven.
Bijlagen
6A94B1F5-5565-499D-8A5F-2D8A5C3ED6D8.jpeg
4D9CA73F-16A7-44D0-ACE6-DE7E41A147AB.jpeg

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Bericht door barth » ma feb 19, 2018 5:24 pm

Mooi ding! welke vinnen heb je eronder en welke maat zeilen (ben je van plan te gebruiken)

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door surfingshrink » ma feb 19, 2018 6:18 pm

Ja welke vinnen kreeg je erbij?

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door surfingshrink » ma feb 19, 2018 6:23 pm

sea_surfer schreef:
zo jul 10, 2016 9:40 pm
ik was opzoek naar een boardje die precies aan mijn eisen voldeed en ook nog eens sterk moest zijn. Wat heen en weer gemaild met Puls board en uiteindelijk er een boardje besteld. Een van hun 'basis' modellen, prowave is aangepast naar mijn eisen (voor het zelfde geld).

In mei werd mijn boardje netjes thuisbezorgd. Helaas nog maar 3 keer er mee kunnen varen door drukte en weinig wind. Maar wat word ik blij van dit boardje :) Draait als een malle en heeft een top eindsnelheid en is erg vergevingsgezind, een foutje maken wordt niet direct keihard afgestraft. En met een lengte van 221 cm is ie niet te kort en ook niet te lang.

Het is natuurlijk even afwachten als je zo iets besteld of het wel wat is, maar ik ben er echt super blij mee. Over de sterkte kan ik nu natuurlijk nog niet oordelen. De afwerking ziet er wel gewoon goed. Maar ieder geval heb ik 2 jaar garantie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben overigens ook wel benieuwd naar jouw ervaringen. Inmiddels vaar je er al een tijdje mee?

Plaats reactie