Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Neilpryde evo 10

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Ciao!
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Isonic/Futura & Warp/X-Type

Re: Neilpryde evo 10

Bericht door Ciao! » ma dec 18, 2017 10:23 am

Een binnen en buiten uithaler zou inderdaad wel vreemd en nutteloos zijn. Volgens mij is het gewoon een bovenste en onderste, maar door de andere hoek die de latten nu maken lijkt het binnen en buiten.

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » ma dec 18, 2017 12:24 pm

remcokes schreef:
vr dec 15, 2017 6:33 pm
De uitleg van het nieuwe latten systeem. Hopelijk werkt het ook echt zo goed als op het plaatje :D

24993083_10155510437247182_7926786277609541990_n.jpg
Waarom onderbouwen ze dergelijke argumenten nou nooit eens met getallen/onderzoek?? Want ieder jaar is al het nieuwe spul weer sneller en beter. Ook voor interne bedrijfsvoering wil je toch weten of een dergelijke wijziging een meetbare wijziging is? Het wordt nu altijd verkocht met inhoudsloze kreten.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » ma dec 18, 2017 1:52 pm

Kennelijk verkoopt het voldoende zonder daar hele harde cijfers aan te hoeven hangen ;-) Een goede marketing machine icm goede trackrecords in het heden en verleden.

Zolang AA de slalom en speed titels blijft binnen hengelen zijn dat voor voldoende geïnteresseerden redenen om (weer wat nieuws) te kopen. 8)
25182375_10212370207149064_1034376288565547412_o.jpg
Laatst gewijzigd door Nelis op ma dec 18, 2017 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom/speed

Bericht door Chris v B » ma dec 18, 2017 2:11 pm

Paars / roze zeil??

Leuk dat ze dit jaar ook een vrouwen versie van de Evo hebben ;)... Serieus, hier ga je als man toch niet mee varen :lol: :lol:

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee » ma dec 18, 2017 7:48 pm

watermonster schreef:
ma dec 18, 2017 9:41 am
Niet als azijnpisser maar omdat ik hem echt niet zie....wat moet je met die binnenste uithaler? Als je deze gebruikt dan creëer je toch heel veel touwlengte tussen giek uiteinde en dit oog (dichterbij krijg je het uiteinde niet want dan zit het voorste oog in de weg). Of is het de bedoeling dat je uiteinde in dat kleine inkepingkje valt tussen de 2 uithalers in en daar lekker heen en weer loopt te schuren omdat de uithaler hoger zit? Als je dan geen giek hebt met een rond uiteinde maar z'n breed ding als onderstaand is dat best wel een puntje... Mauisails end.jpg
Droog commentaar. Misschien even solliciteren bij een robuuste zeilmaker :-)

Marcel
Beheerder
Beheerder
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Bericht door Marcel » za dec 23, 2017 1:45 pm

3-dots-h
Over 30 years of domination in slalom and speed events didn’t come easily. It came from the hands and hearts of the best racers in the world, the best designers and top engineers. We know how to bring them together and make the fastest sails in the world.

The RS:Racing EVOX marks a decade of evolution in NeilPryde’s EVO series and the 17th sail borne from the RS:Racing program.

We can’t wait to see what you do with it.

https://www.neilpryde.com/products/rs-racing-evox

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » za dec 23, 2017 4:15 pm

Zoals de Fransen zeggen,
"Les gouts et les couleurs ne se discutent pas."

Ik vind het best aardige kleuren.
Het kan ook met de mooie blauwe kleuren van het water in bovenstaand filmpje te maken hebben.

Maar wat ik toch nogmaals wil onderlijnen is het gewicht van dit zeil.

Slechts 5.75kg voor een 7.8 is toch ongezien. Niet ?
Lichter dan menig ander freeracer.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » za dec 23, 2017 7:03 pm

Ron ging paar weken terug over de 90 km/h met de 7.0 evo 9 . Maar is dat het poppetje met heel veel ervaring en lef of het zeil ??? Zelfde geld voor Hans, Jacqueas en meneer Albeau

Ik zou zeggen kies een zeil die bij jouw past

De 1 wil een licht zeil en een ander een duurzaam zeil :silent:

en mooi roze is niet lelijk toch :silent: :lol: :wave:

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » za dec 23, 2017 9:13 pm

Ik vind het wel grappig dat in de topics van andere merken het gaat over carbon latten of hightech materialen of weet ik wat en dat hier iedereen het meeste te zeggen heeft over de kleur 😂

Dit ook terwijl de EVOX duidelijk een heel ander zeil is dan alle voorgaande jaren met maar 7 latten en een veel groter paneel ter hoogte van de giek. Er moet toch meer te praten zijn dan alleen de kleur? 🙊 Ik koop een zeil niet voor de kleur, ik probeer een zeil voor de kleur maar koop hem als ie daarna ook lekker blijkt te varen hahaha.

remcokes
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Finish fins, Neilpryde, Starboard

Bericht door remcokes » zo dec 24, 2017 8:49 am

Ik zie dat Neilpryde een NEW X-C SLALOM INTEROUTHAUL giek heeft.
Een giek met ingebouwd outhaul systeem. Gaaf dat heb ik nog niet eerder gezien.
boomimgpage21_2000x_crop_top.jpg

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » zo dec 24, 2017 11:19 am

Ik ben eens benieuwd of dat die nieuwe light battens nu ook in de freerace zeilen standaard gebruikt gaan worden.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma dec 25, 2017 6:31 am

WhiteofHeart schreef:
za dec 23, 2017 9:13 pm
Ik vind het wel grappig dat in de topics van andere merken het gaat over carbon latten of hightech materialen of weet ik wat en dat hier iedereen het meeste te zeggen heeft over de kleur 😂

Dit ook terwijl de EVOX duidelijk een heel ander zeil is dan alle voorgaande jaren met maar 7 latten en een veel groter paneel ter hoogte van de giek. Er moet toch meer te praten zijn dan alleen de kleur? 🙊 Ik koop een zeil niet voor de kleur, ik probeer een zeil voor de kleur maar koop hem als ie daarna ook lekker blijkt te varen hahaha.
Vorig jaar ging het ook bij KA vooral over de Bassie en Adriaan kleuren. Haha

Maar je hebt het helemaal gelijk. Het gaat om het zeil zelf en of het bij je past en verder heeft iedereen zijn smaak kwa kleur

fokkie2411
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: fanatic Severne my wallet

Bericht door fokkie2411 » ma dec 25, 2017 12:31 pm

kleuren vormen een zeil voor een gedeelte...technisch gezien verandert er helemaal niks in wat voor kleur het zeil gemaakt is..de beleving is dan heel belangrijk...waarom zie ik weinig mensen in donker paarse of groene of gele auto's rijden..ze vinden de kleur niet bij hun passen.. deze emotie geld ook voor windsurfen..dus heel persoonlijk. als er meer onderscheid was gemaakt tussen de sleeve en het zeil en de latten was het zeil meer gaan leven naar mijn mening..nu is het een heel paars verhaal..dus naar mijn mening speelt emotie dus een grote rol..technisch gezien moet het nog bewezen worden..technisch gezien qua cambersystem is er niks verandert en dat mag van mij ook wel een keer veranderen..die cambers met touwtjes zeer fragiel en vooral niet nodig...uiteindelijk is het ook een groot marketing verhaal. als ze verder waren gegaan met het vorige zeil, zouden veel mensen zeggen..waarom zou ik een nieuwe kopen als er toch weinig veranderd is. Nu doen ze dit is het ook weer niet goed..Ik vind ze niet mooi en ik wil graag ook met een mooi zeil varen..

prettige kerstdagen en een goed uiteinde met alle vingers er nog aan...

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Sonntag

Bericht door TheoB » di apr 03, 2018 10:18 pm

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za apr 07, 2018 11:08 pm

Zeil gisteren met eigen ogen gezien van een surfmaatje van me. Persoonlijk vond ik hem een stuk mooier als op foto, zit minder zwart in als waar ik bang voor was

Robke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: witte boards & sailworks & tectonics

Bericht door Robke » zo apr 08, 2018 10:56 am

smaak is natuurlijk persoonlijk en uitstraling ook
maar deze EVO is slechts een "middel" om hard te kunnen varen
het moet dan toch geen "doel" op zichzelf zijn om er per definitie ook nog mooi uit te zien ?
maargoed, dit is op het forum altijd al een lastige discussie geweest 8)

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » zo apr 08, 2018 11:09 am

FroukeW schreef:
ma dec 18, 2017 12:24 pm

Waarom onderbouwen ze dergelijke argumenten nou nooit eens met getallen/onderzoek?? Want ieder jaar is al het nieuwe spul weer sneller en beter. Ook voor interne bedrijfsvoering wil je toch weten of een dergelijke wijziging een meetbare wijziging is? Het wordt nu altijd verkocht met inhoudsloze kreten.
In de surf wereld gebeurt niks op feiten. Alles draait om testen die door personen gedaan worden en dus subjectief zijn. Hooguit, bij zeilen, wordt simulatie software gebruikt. Onderzoek is te duur denk ik.

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » zo apr 08, 2018 2:25 pm

WsurfMarc schreef:
zo dec 24, 2017 11:19 am
Ik ben eens benieuwd of dat die nieuwe light battens nu ook in de freerace zeilen standaard gebruikt gaan worden.
Ja, dus. Even reageren op m'n eigen post. :)

De nieuwe V8/7.7 weegt net geen 5kg meer. Volgens de website 4.98kg.
OK, het varen zelf is belangrijker, maar ik vind het toch zeer aangenaam om zo'n licht zeil vast te houden.

Plaats reactie