Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

JP Windsurf Inflatables

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

JP Windsurf Inflatables

Bericht door AHD-Surfer » vr dec 08, 2017 9:20 pm

Ook JP trekt nu de kaart van de inflatbales windsurfboards met twee maten.

Voor de rails pakken ze het ook iets anders aan dan RRD en Starboard (een soort op gekleefde rail, kan ook het zelfde zijn als RRD en Starboard, is mij niet geheel duidelijk) en ook weer anders dan de half/half windsurfboards van DUO en Pendleboards.

Concept leunt het dichts aan bij RRD en Starboard, maar bij JP lijkt de rail beter geïntegreerd.

Er beweegt veel in windsurfland met de inflatable concepten en ook in de zeilen afdeling trekt RRD een grote kaart voor het compact maken vanhet materiaal met nieuws in de opvouwbare zeilen afdeling (compact wave serie, naast de compact freeride serie)

Mooi !

P.S. mijn voorlopige voorkeur DUO en Pendle windsurf. (normale multifunktionele deeptuttle box, echt rails, normale voetbanden, leunt het dichts aan bij een hardboard windsurf,maar toch voldoende compact).
Bij de 2017 Starboard airplane worden nu ook gewone voetbanden gemonteerd, dus dat probleem hebben ze aangepakt.
Bij de JP zie ik in het filmpje nog het oude systeem en dat vind ik persoonlijk ondermaats (vergelijkbaar met de oude flodder Tiga voetbanden destijds).

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Re: JP Windsurf Inflatables

Bericht door WhiteofHeart » do dec 14, 2017 3:13 pm

"De naam 150 liter is eigenlijk misleidend want hij is even breed als een 150 liter hardboard, maar hij is langer en dikker dus heeft veel meer volume dan 150 liter, maar hoeveel zeggen we lekker niet"

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » wo dec 20, 2017 9:05 pm

Wat mij opvalt bij inflatables in de filmpjes (produktpresentaties) dat deze vaak met kleinere zeilen en harde wind gevaren worden.

Ik vermoed dat de plaatsen waar de reclamebrochures en filmpjes gemaakt worden uiteraard geproduceerd worden windzekere plaatsen, anderzijds wijst dit er toch ook op dat dergelijke boards confortabel kunnen gevaren worden bij hardere wind.
Als reisboards kan dit ook wel van belang zijn.

Windsurfers zijn enorme gewoonte beestjes, die je niet makkelijk aan iets anders krijgt dan ze gewoon zijn, is mijn indruk.
Nieuwe producten daar is men eerder sceptisch voor (onbekend, maakt onbemind), gelukkig durft mijn in de windsurfsport nu ook eens out of the box denken !

Top van alle merken die zich in de avontuur durven storten !
Laatst gewijzigd door AHD-Surfer op vr dec 22, 2017 7:20 am, 2 keer totaal gewijzigd.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » do dec 21, 2017 10:45 am

In de Surf van afgelopen juli zijn meerdere inflatables getest, waaronder beide JP’s. Van alle geteste exemplaren was men her meest gecharmeerd van de Magic Air. Sleutel tot succes blijkt een scherpe rail en goed bruikbare vin.

Nardus
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Nardus » wo aug 15, 2018 5:52 pm

Die Duo2 ziet er robuutst uit, en wat die gasten ermee doen in die fimpjes lijkt me dat het wel werkt.
https://www.duo-boards.com/duo-wind/
De achterkant is eigenlijk gewoon hard, alleen de voorkant blaas je op. Zijn verkrijgbaar bij
https://www.watersports-trading.nl/duo-boards/

Plaats reactie