Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Angulo niet meer in Nederland?

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Thlodewijk
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Novenove stylewave 95L en 113L novenove revo 125L zeilen point 7 acx 7.0, 8.0 spy 5.4 salt 4.2 4.8

Angulo niet meer in Nederland?

Bericht door Thlodewijk » wo dec 13, 2017 8:43 pm

Hoorde laatst dat angulo niet meer vertegenwoordigd wordt in Nederland weet iemand hier meer van?

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Re: Angulo niet meer in Nederland?

Bericht door Barbatruc » wo dec 13, 2017 10:54 pm

http://anguloboards.com
Bevat alleen info mbt 2015 en 2016, stopt t merk misschien? Pieter's website rept er ook niet meer over, dus apart lijkt t wel.
Laatst gewijzigd door Barbatruc op do dec 14, 2017 8:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » wo dec 13, 2017 11:04 pm

ik kreeg gisteren Josh Angulo aan de lijn voor een reservering in Sal. Hij vertelde dat ze enkel 2016 boards hadden. Februari gaan we die kant op. Dan kan ik het navragen.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » do dec 14, 2017 11:06 am

Hou ons maar op de hoogte, ben benieuwd wat Josh te vertellen heeft over zijn boards. Ook hoe het was op Sal ;-)

Martijn van Noord
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Pieter Bijl Windsurfing
Surf spul: Angulo Boards & Gun sails
Contacteer:

Bericht door Martijn van Noord » do dec 14, 2017 11:18 am

Anglo boards worden nogsteeds geimporteerd en verkocht door www.pieterbijlwindsurfing.com. Pieter importeert ook Gun sails, heeft op dit moment ook nog een stapel vector vinnen liggen en doet reparaties/ verstevigingen van carbon gieken. En hij doet natuurlijk zijn befaamde (defi) clinics.

Pieter geeft je persoonlijk advies op maat, en is altijd bereid samen met je op te tuigen voor wat trimtips.

Hij heeft net zijn nieuwe site gelanceerd dus het kan zijn dat er info mist.

Mocht je toch liever naar een shop gaan is Angulo ook verkrijgbaar bij oa www.siem.nl (delft)

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » do dec 14, 2017 2:38 pm

Speculatie! Ik denk dat de samenwerking/relatie Angulo en Pieter wel zijn langste tijd gehad heeft.
Josh heeft vorig jaar Gun Sails ingeruild voor Maui Sails.
Daar naast is Josh een sterke tegenstander, dus daar deel je geen ervaringen meer mee wat betreft fine tuning op wedstrijd gebied.
Laatst gewijzigd door Kapitein Rob op vr dec 15, 2017 10:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee » do dec 14, 2017 9:06 pm

Begrijp wel dat mensen vragen hebben:
Martijn van Noord schreef:
do dec 14, 2017 11:18 am
Anglo boards worden nogsteeds geimporteerd en verkocht door www.pieterbijlwindsurfing.com.
Heb de website bekeken. Maar het lijkt meer alsof Pieter inzet op clinics en materiaal tuning. Geen letter over Angulo los van enkele foto's.
Hij heeft net zijn nieuwe site gelanceerd dus het kan zijn dat er info mist.
Dat kan zeker, maar wel bijzonder als je vertegenwoordiger bent van een bepaald merk. Ook dit roept dan toch juist vraagtekens op?
rvdhorst schreef:
wo dec 13, 2017 11:04 pm
ik kreeg gisteren Josh Angulo aan de lijn voor een reservering in Sal. Hij vertelde dat ze enkel 2016 boards hadden. Februari gaan we die kant op. Dan kan ik het navragen.
Op zich wel symphatiek dat de modellen niet elk jaar varieren. Echter als het te lang onduidelijk blijft of er een nieuw model komt. Heb de tread kunnen achterhalen waarin aangegeven wordt dat men bezig was met een andere fabriek:
viewtopic.php?t=13896760
Mocht je toch liever naar een shop gaan is Angulo ook verkrijgbaar bij oa www.siem.nl (delft)
En ook bij Siem gaat het om 2016 modellen.

Ben zeer benieuwd want ik vind dat Angulo een symphatieke boardlijn voert. Rechtdoorzee! We blijven het volgen.

RAF-Robbie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door RAF-Robbie » vr dec 15, 2017 9:25 am

Eens met vorige spreker +1

Het blijft inderdaad te lang stil blijft rond Angulo.

Pieter heeft m.i een knappe prestatie neergezet door het merk te promoten en neer te zetten in toch wel een niche markt (surfboards). Met een mooi stukje service (testvaren e.d.) en een knap product voor een nette prijs. Mede door de inzet van Pieter en het vertrouwen daarin heb ik destijds besloten om de overstap te wagen naar Angulo en daar geen spijt van gehad.

Nu ken ik natuurlijk niet alle ins en outs, maar zou het jammer vinden als dat verloren zou gaan.

We blijven het volgen,...

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: TORQ Fitness Benelux
Surf spul: Flikka SL88, Thruster83 Starboard Isonic 97/117 Gaastra Vapor Avanti Echo MauiUltraFins Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr dec 15, 2017 10:30 am

klopt mooi merk/naam Angulo, we weten ook dat stilstaand achteruitgang is. Blijf je niet ontwikkelen dat is het snel gedaan.

Pieter levert inderdaad goede inspanningen met een merk als Angulo, enige is dat het niet zn volle aandacht heeft (Gun, en andere activiteiten) en dat zie je terug op zn nieuwe site: jammer genoeg...
Heb nog overwogen een wave va Angulo te kopen, vond/vind het een sympathiek merk en de historie van Angulo is er toch wel 1 die in 1 adem met Dunkerbeck en Naish genoemd mag worden.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » vr dec 15, 2017 12:18 pm

Wanneer vind je het dan stilstand?
Een goede shape is gewoon goed.
Ik denk eerlijk gezegd dat een hoop merken beter de lijn van een Angulo zouden kunnen aanhouden van alleen veranderen als je wat significant kan verbeteren i.p.v elk jaar een nieuw kleurtje of minimaal verandering die je nauwelijks ziet of voelt.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » vr dec 15, 2017 12:24 pm

We hebben de nieuwe Magnum's op een plaatje voorbij zien komen.
Deze waren niet alleen van kleur veranderd, maar hadden ook andere maten.
Ik weet niet of als deze al geregistreerd zijn voor deelname aan het PWA gebeuren.
Daarnaast heb ik nu de site bekeken van Angulo Cabo Verde Beach Club.
Hier worden nog steeds Gun sails/Angulo boards verhuurt.
Ook wordt er gesproken over een Chango 85?
De huidige Chango serie kent alleen een 101/109. (2015-2017)
De vorige serie 81-88.
Dus, misschien is de 85 toch een nieuwe variant of helaas de oude variant, de variant met de gezichtjes (2004 tot ...)

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » vr dec 15, 2017 3:13 pm

Overigens stond in een ander draadje al dat Angulo naar een andere fabriek was gegaan en dat eerst het resultaat zou afwachten, wat mij logisch lijkt.
viewtopic.php?f=16&t=13896760&start=20& ... 017%2F2018
“Josh vaar momenteel op de 138, dit komt uit een andere fabriek, deze zijn tot 2018 niet beschikbaar in de handel omdat we eerst de constructie uit deze nieuwe fabriek goed aan de tand willen voelen”.
Bron: Pieter Bijl himself

Misschien dat naast Siem de Jong, Hans, eigenaar van Boardzone, die ook Angulo verkoopt, iets meer weet over het toekomstig dealerschap van Angulo?

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee » vr dec 15, 2017 8:41 pm

Jeroensurf schreef:
vr dec 15, 2017 12:18 pm
Wanneer vind je het dan stilstand?
Een goede shape is gewoon goed.
Ik denk eerlijk gezegd dat een hoop merken beter de lijn van een Angulo zouden kunnen aanhouden van alleen veranderen als je wat significant kan verbeteren i.p.v elk jaar een nieuw kleurtje of minimaal verandering die je nauwelijks ziet of voelt.
Ben het eens met de gedachte. Je kan het zien als synoniem met bijvoorbeeld fietsen. Een fiets van vijf jaar oud kan ook een topfiets zijn, vaak gaat het meer om de afstelling met de berijder en het doel waarvoor de fiets gebruikt moet worden.
Echter neemt niet weg dat een merk kan communiceren. Foto's plaatsen van de sessie uit november, dus dat er wat gebeurd etcetera. Mijnsinziens juist mooi als je uitgebalanceerde producten aanbiedt die geen eendagsvlieg zijn. Maar zoals Kapitein Rob aangeeft, er is al eens een foto langsgekomen. Dus in die zin wordt een verwachting gewekt...

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » vr dec 15, 2017 10:16 pm

Ik heb altijd het idee alsof er gedaan wordt of dit multinationals zijn, maar de meeste merken zijn vaak maar een 1-3man bedrijfjes en de kleintjes als Angulo helemaal...
Iets minder streng zoubest mogen imo.

Planee
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Planee » vr dec 15, 2017 11:39 pm

Jeroensurf schreef:
vr dec 15, 2017 10:16 pm
Ik heb altijd het idee alsof er gedaan wordt of dit multinationals zijn, maar de meeste merken zijn vaak maar een 1-3man bedrijfjes en de kleintjes als Angulo helemaal...
Iets minder streng zoubest mogen imo.
Klein of groot het blijft belangrijk om klanten te binden. En ruis is nooit goed in een klant-relatie. De post begon namelijk met het gerucht dat Angulo mogelijk niet meer vertegenwoordigd zou worden in Nederland. Heeft de importeur al gereageerd?

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka SL88, Thruster83 Starboard Isonic 97/117 Gaastra Vapor Avanti Echo MauiUltraFins Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » za dec 16, 2017 8:19 am

@jeroensurf het is stilstand als je niets doet, ook niet communiceren is stilstand. En dropt de Sales bijzonder hard (ervaring mee ;) )!

En ik zeg niet dat je altijd maar iets nieuws moet brengen, zeker de surfindustrie heeft de markt kompleet verknoeid door ieder jaar alles maar te vernieuwen.
Maar communicatie is ook belangrijk, avanti brengt ieder 2 jr iets nieuws uit. En zijn communicatief op social de net zo goed bezig als de bigbrands.
Het ook planner maakt een goed punt! Als importeur heb je ook daarin een aandeel.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » za dec 16, 2017 10:00 am

Die ruis is gebasseerd op een nieuwe website in aanbouw en we hebben het over een eerste post van 3 dagen geleden....
Weet jij veel waar de importeur nu zit?
Het is nu niet bepaald het hoogseizoen, dus als ik importeur was...was ik nu vakantie aan het vieren of testen in het buitenland omdat je in het zomerseizoen bijna elk weekend aan het werk bent geweest. Het volgen van Nederlandse Fora zou dan een vd laatste dingen op mijn prioriteiten lijstje zijn.

Wat betreft communicatie...eerlijk gezegd wordt ik een beetje moe van al het aandacht vragen met eigenlijk niks nieuws te melden en volg daarom op de social media steeds minder.
Daarnaast geloof ik dat als spul je aanspreekt en goed is, of nog belangrijker, het juiste kleurtje heeft, dan doen mensen vanzelf moeite om eraan te komen, ook als een merk niet in Nederland te koop is.
Maar goed, wellicht ben ik niet de doorsnee klant

luke-101
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door luke-101 » za dec 16, 2017 10:08 am

After many years with Starboard for some reason I got some of the Angulo boards.
Contruction quality is very good. For sure as light as big brands but much stronger (for the same weight). I also like the very different graph to what we are used to see around. They perform as good as other boards and, many times, their easyness make some difference between fun and struggle. In my experience the Magnum could not feel as fast in straight line as a Fanatic but, for sure, is fast around the marks. ..and I'm just saying "could" , not "is" . Straight line max speed is just part of the game. You also need planning ability, pointing ability, gybe ability, control ability, handling ability, fin friendly ability. In my experience the Magnum (2016/7) have it all at much lower price then many stuff out there. Apart Josh (who lately train much less than what it would need at such level), Pieter kicked some ass during some of last season regicup.
I'm happy also with the wave board, even tough i have less and less time to line up with good conditions. So can't really be super precise with comments.
I feel as a plus not bringing every year new boards on the market, expecially when you didn't properly tested and tuned them both as design and as construction. Stuff hold their value longer and you could be sure next time on the brand market you're gonna find something that in designer mind is better than previous model. And, when boards are well built and last longer, you will have more time to tune them up and be fast with no continous struggle because you already changed for new materials.
In the beginning i suffered for the poor comunication from the brand and needed to find all the settings on my own. It was a bit hard as Angulo was totally new where i use to sail. But it didn't take too long as boards are easy. Still, I would have preferred a better web approach (the idea of the videos showing Angulo philosophy was great). Along this experience I've understood Angulo is a brand like that. I mean, they seem to go easy with everything is not stricly connected with design,shape and production stuff. Just trust that work! Take it or leave it...

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door oossie71 » za dec 16, 2017 10:18 am

idd @jeroensurf net zoals ik ook niet die doorsnee consument ben (wat ik wel altijd dacht...)

en je hebt gelijk iedereen heeft vakantie nodig. Alleen is de tijd van ondernemen wel gigantisch aan het veranderen. Communicatie is geen aandacht vragen (dat doen er helaas ook veel, zie maar het aantal mailings wat er rondgestuurd word, tot 3 in de week....), communicatie is oa het onderhouden van de relatie met je klanten en markt. En dat kan gaan over nieuwe teammembers, samenwerkingen, wedstrijdresultaten of nieuwe modellen. Vreselijk lastig en kost enorm veel tijd (en geld) zeker nu met nieuwe media kanalen erbij waarbij je eigenlijk als outdoor merk niet meer zonder kan (tenzij je filosofie anders is)

Ik check diverse merken op surfgebied (uit eigen interessen en mogelijke zakelijke kansen) en Angulo zit daar ook bij (voor mij een mythisch merk, dat komt van lang lang geleden, toen ze vinnen maakten die da-bomb waren).
Voor mn overstap naar Flikka, serieus overwogen tussen Patrick en Angulo voor Slalom en Wave.

Thlodewijk
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Novenove stylewave 95L en 113L novenove revo 125L zeilen point 7 acx 7.0, 8.0 spy 5.4 salt 4.2 4.8

Bericht door Thlodewijk » di dec 19, 2017 10:41 am

Lijkt me dat Pieter er in iedergeval niet meer mee bezig is met angulu
Bijlagen
4156B686-A065-49AC-8679-CF7E367484F1.jpeg

Thlodewijk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Thlodewijk » di dec 19, 2017 10:45 am

Had van Hans boarderzone ook wel een reactie verwacht hoe het nu zit met angulo aangezien hij ze ook verkoopt.

Thlodewijk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Thlodewijk » di dec 19, 2017 10:46 am

Had van Hans boarderzone ook wel een reactie verwacht hoe het nu zit met angulo aangezien hij ze ook verkoopt.

pieterbijlned0
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door pieterbijlned0 » di dec 19, 2017 11:11 am

From the horse's mouth, zoals ze dit in het Engels zeggen.

Ja ja, speculaties zijn erg leuk. Maar hoe zit de situatie nu echt. Dat wil ik graag in dit bericht duidelijk maken en motiveren. Iets dat m'n gevoel al een tijd zei, maar met de acties van de laatste tijd steeds duidelijker is geworden.

Ik had een 5 jarig contract voor de distributie van Angulo voor heel Europa, dit loop 31 Dec 2017 af. Ik heb de laatste 5 jaar mijn hart en ziel in het merk gegooid door vanaf dag 1 er vol voor te gaan. Ik heb mijn visie gedeeld over hoe een board merk zou moeten zijn, wat voor shapes, hoe vaak vernieuwen, welke materialen en wat voor prijs. Ik ben van mening dat ik hiermee de spijker op de kop getikt hebt. We hebben producten in de markt gezet die bestand zijn tegen intensief gebruik, met shapes die voor iedere gebruiker erg toegankelijk zijn en dat voor prijzen waar de concurrentie nog iets van kan leren.

Ik heb mijn best gedaan om alle uren aan de waterkant, het praten met consumenten, hun feedback na test sessies en dergelijke altijd in het achterhoofd te houden als het om nieuwe producten ging, consument gedreven ontwikkeling dus, uniek in deze sport.

Na het merk Angulo in verschillende markten (Freeride, FreeRace, Slalom en zelfs Wave) op de kaart te hebben gezet had ik wensen naar het merk toe. Wensen die de groei zouden stimuleren, wensen die de moeilijkheden en onvoorspelbaarheid van de huidige grote windsurfplanken producent zouden omzeilen. Wensen die er voor zouden zorgen dat we ook binnen de productie van windsurf planken meer naar het milieu gaan kijken. Natuurlijk gebruiken we om deze sport te beoefenen de elementen van de natuur en is het deelnemen aan de sport volledig schoon. Maar als we kijken naar productie van boards dan zijn we ver van schoon. Mijn persoonlijke visie is om hier het roer om te gooien, om de onbetrouwbaarheid van late levering, onnodige prijsverhoging en vraagtekens naar constante kwaliteit te omzeilen en daarmee gelijk een heel stuk vernieuwing mee te pakken wat naar de toekomst toe een MUST is. Hierin ben ik op dit moment heel ver, maar het is een product dat nooit als een Angulo op de markt zal komen, deze visie werd niet met passie gedeeld. Het werd steeds duidelijker, de connectie tussen de producent en Angulo zijn belangrijker voor het merk dan de vernieuwing.

Na lange onderhandelingen over verschillende problemen die waren ontstaan tussen het merk, de producent en ikzelf is het uiteindelijk heel duidelijk dat een samenwerking tussen deze 3 partijen voor de toekomst niet haalbaar is en het dus einde verhaal is, geen verdere samenwerking.

Hoe nu de toekomst.

Voor mijzelf,
Dat zal in de komende maanden duidelijk worden, ik heb een aantal projecten lopen met het oog op vernieuwing binnen het windsurfen. Hoe, waar en waneer ik hier meer over kan zeggen zal in de toekomst duidelijk worden. Dat er in mijn toekomst geen Angulo zit is duidelijk.
Ik heb nog wat voorraad die nog verkocht moet worden en ik sta 100% achter het product, dit was zeker niet het probleem. Alles wat met mijn betrokkenheid verkocht is en nog verkocht moet worden voldoet aan de verwachtingen die ik aan een product stel en hierdoor sta ik er 100% achter.
Ik ben er uiteindelijk voor mijn klanten, en hoop dat mijn klanten er ook voor mij zijn. Excuus aan diegene die hierdoor verrast of teleurgesteld zijn. Ik kon met de visie en werkbaarheid van Angulo niet langer achter het merk blijven staan. Ik heb passie voor de sport en wil alleen positief een steen bijdragen. Dat blijf ik doen doormiddel van mijn clinics, pro-battens, pro-filers en andere innovatie die ik voor mezelf en GUNSAILS aan het ontwikkelen en uitwerken ben.

Voor Angulo
Geen idee wat hiermee gaat gebeuren. Ik hoop dat de tijd en energie die er door mij is ingestoken niet verloren gaat of tevergeefs is geweest. Ik wens het merk dan ook veel succes toe in hun toekomst.

Met vriendelijke groeten Pieter Bijl

Thlodewijk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Thlodewijk » di dec 19, 2017 11:24 am

Ok duidelijk Pieter bedankt voor de reactie en heel veel succes met de toekomstige ontwikkelingen ben benieuwd wat het gaat worden :D

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » di dec 19, 2017 11:53 am

Mooi als er iemand vanuit zijn hart met zijn sport en vak bezig is en niet zwicht voor druk vanuit "let's get rich quick and easy" producenten en marketing jongens .

Wat het ook wordt in de toekomst het zal uit Pieter zijn hart komen en daar kan enkel een diepe buiging voor maken !!! :clap: :clap: :clap:
Laatst gewijzigd door Nelson Foils op di dec 19, 2017 12:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di dec 19, 2017 11:57 am

Of dit een juiste beslissing is van Angulo zal de tijd uitwijzen, maar ik denk dat hiermee het merk Angulo in Nederland passé is. Want iemand vinden die het product zo promote als Pieter Bijl zal moeilijk te vinden zijn, maar wie weet roep ik voor mijn beurt. Ik hoop wel dat Pieter zich wel weer gaat scharen achter een boardmerk, dat waar hij mee bezig is?
Ik heb inmiddels erg goede ervaringen met Pieter zowel op zeilen, masten en board vlak en zou het jammer vinden als ik straks niet meer bij Pieter terecht kan voor een kwalitatief goed en betaalbaar board.

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door oossie71 » di dec 19, 2017 12:34 pm

Duidelijk en vooral transparant verwoord Pieter!
Dank! Jammer dat ook een begaan mens als angulo niet de visie van jou kan delen.
En helemaal eens met je relaas over hoe de producenten omgaan met onze natuur, waar wij onze sport in beoefenen.

Ik kom graag weer bij je voor een clinic :)

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » di dec 19, 2017 8:51 pm

oossie71 schreef:
di dec 19, 2017 12:34 pm
Duidelijk en vooral transparant verwoord Pieter!

Ik kom graag weer bij je voor een clinic :)
Inderdaad mooi verwoord en voor een clinic op zee in Nederland ben ik voor te porren.
Helaas wordt voor mij de clinic naar Ierland te kostbaar, maar een erg mooie locatie.
Zie clinic 2011 Brandon Bay op een ander draadje.
Ik hoop ook dat Pieter actief blijft binnen het windsurfen.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » di dec 19, 2017 9:24 pm

Thlodewijk schreef:
di dec 19, 2017 10:46 am
Hallo Thomas,

Vanavond werd ik attent gemaakt op dit topic op windsurfing.nl door een bevriende windsurfer. Naar klanten toe probeer ik altijd snel en adequaat te reageren maar dit forum bezoek ik niet dagelijks. Maar hierbij mijn reactie.

Als Angulo dealer was Pieter's verhaal mij natuurlijk al langer bekend maar ik vond het niet mijn taak om het naar buiten te brengen. In mijn kleine winkel verkoop ik alleen spullen waar ik volledig achter sta met een goede prijs/kwaliteit verhouding en een goede service en garantie afwikkeling. Met Angulo had ik een board merk gevonden wat precies in dat plaatje past net als de zeilen, masten en gieken van KA.

Omdat ik zelf ook graag windsurf probeer ik ook veel materiaal zelf uit en de Magnum slalomboards, Triumph waveboards en CV1 alleskunners vind ik stuk voor stuk heerlijk varen en een grote stap voorwaarts ten opzichte van het materiaal wat ik daarvoor had. Voorlopig kan ik net als Pieter nog veel Angulo boards leveren. Ondertussen oriënteer ik mij op alternatieven. Het wordt denk ik moeilijk om een product te vinden dat zowel qua vaareigenschappen als constructie even goed is met het prijskaartje van de huidige Angulo boards. Maar ik laat me graag (misschien wel door Pieter) verrassen. Tot nu toe hebben we straight en fair zaken gedaan en het ook gezellig gehad. Ik blijf zijn spectaculaire (en meer zeg ik er niet over) ontwikkelingen volgen en wellicht kan ik daar nog een steentje in bijdragen op termijn.

Naast milieu mag het 'made in Holland' aspect ook best wel eens meewegen in de overwegingen bij aanschaf. Angulo en KA worden vanuit Nederland ontworpen en gedistribueerd. Tribal wordt ook in Nederland gemaakt. Dat maakt de communicatie en afwikkeling van garantie (voor zover van toepassing) een stuk makkelijker en sneller. Als het afschaffen van de dividend belasting een feit wordt dan zullen deze multinationals hier ook wel blijven.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » di dec 19, 2017 10:19 pm

Boarderzone schreef:
di dec 19, 2017 9:24 pm
Naast milieu mag het 'made in Holland' aspect ook best wel eens meewegen in de overwegingen bij aanschaf. Angulo en KA worden vanuit Nederland ontworpen en ...
:thumbup: Dat made in holland telt voor mij ook mee. niet zozeer om de nederlandse economie te stimuleren, maar omdat (1) nederland voorop loopt in innovatie (kijk naar naar de prestaties van onze TU's) en omdat (2) de noordzee toch heel anders varen is dan maui, mauritius en andere perfect wave locaties.

Plaats reactie