Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Pro Center Rene Egli zwaar beschadigd door brand!

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, 3X SXM, SXL, SXXL - Equipe II, Gun Sails GS-R 2014 5,6-9,5
Contacteer:

Pro Center Rene Egli zwaar beschadigd door brand!

Bericht door Speedsurfer142 » za mar 03, 2018 10:31 pm

Een uur geleden (21:30 ned. tijd) zijn deze foto's gemaakt van het Pro Center Rene Egli. Een deel van het centrum staat in brand.
Meer nieuws is nog niet bekend. Ik hoop dat iedereen veilig en op tijd is weggekomen.

Update: Generator is ontploft en dat was de oorzaak van de brand. Brand is om 19:00 locale tijd uitgebroken.
Bijlagen
image.jpeg
Laatst gewijzigd door Speedsurfer142 op zo mar 04, 2018 9:37 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, 3X SXM, SXL, SXXL - Equipe II, Gun Sails GS-R 2014 5,6-9,5
Contacteer:

Re: Pro Center Rene Egli verwoest door brand!

Bericht door Speedsurfer142 » za mar 03, 2018 10:47 pm

image.jpeg

Radical Rob
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD & North shizzel.

Re: Pro Center Rene Egli zwaar beschadigd door brand!

Bericht door Radical Rob » zo mar 04, 2018 10:00 am

Knap ruk voor deze gedreven Zwitserse ondernemer, laten we hopen dat de schade afhandeling vlot zal verlopen! :(:)

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 » zo mar 04, 2018 12:31 pm

Voor René zal het wel meevallen. Hij heeft de zaak enkele jaren geleden verkocht aan hotelketen Melia. Het centrum draagt nog wel zijn naam.

fokkie2411
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: fanatic Severne my wallet

Bericht door fokkie2411 » zo mar 04, 2018 2:15 pm

ik ben nog meer bang dat de pwa bij dit centrum hierdoor niet doorgaat...niet te snel conclusie trekken maar dit kunnen wel de consequenties zijn. en de kalender is al aan de krappe kant...gelukkig geen dode of gewonde mensen...

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 » zo mar 04, 2018 7:24 pm

Ze hebben ontzettend veel geluk gehad gisterenavond. De brandweer heeft er heel goed er voor gezorgd dat de brand niet is overgeslagen naar de zeilenstalling en de board stalling. :clap: :clap: :clap:

Het centrum bestaat uit 3 gelijk grote ruimten. In de ruimte die is afgebrand zaten de kleedruimtes, douche, toilet ruimten en de technische ruimten (met de generator). Verder waren er enkele sup's en lesmateriaal opgeslagen. Voor het bedrijf is de schade te overzien.

De Worldcup zal hier niet onder lijden lijkt me. De PWA maakt geen gebruik van het center.

Reina555
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Reina555 » zo mar 04, 2018 11:04 pm

De oorzaak van de brand is nog niet bekend. Dankzij het snelle handelen van het personeel, klanten en de brandweer is er heel weinig materiaal dat schade heeft geleden. Wat is afgebrand zijn de toiletten, omkleed cabines en de kluisjes. Ook privé materiaal van het personeel is helaas in vlammen opgegaan.
De service gaat gewoon, net als altijd door :) Geen zorgen om de World Cup, ook die gaat door. Gelieve geen informatie te verspreiden die onjuist is of zomaar uit de lucht gegrepen is.

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 » ma mar 05, 2018 1:08 am

Hoi Jiska, welkom op het forum. Officieel (politie onderzoek) zal de oorzaak nog niet bekend zijn dat is logisch. Wat precies de oorzaak is zal later wel bekend worden. Mijn info komt overigens rechtstreeks uit Costa Calma, en is zeker niet uit de lucht gegrepen. Zoals je weet werkt in Costa Calma de tam tam zeer goed.

Nu weet ik dat jij (vanuit je werk) hele goede inside informatie hebt en dat je werkgever natuurlijk niet wil dat er over gespeculeerd wordt, daar heb ik begrip voor. Wat de exacte oorzaak is, is voor mij en hier op het forum ook niet zo belangrijk. Dat het centrum er gelukkig nog staat is wel belangrijk. Het spijt me om te horen dat ook het privé materiaal van de medewerkers is verbrand.

Ik hoop dat alles snel wordt opgelost en dat reparatie op korte termijn kan beginnen.

Plaats reactie