Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

NoerStick mastverlenger

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

NoerStick mastverlenger

Bericht door Rop » ma apr 23, 2018 1:16 pm

Kwam deze tegen, mooie innovatieve mastverlenger.
Lijkt er op dat er vooralsnog enkel een SDM variant is.
Prijs 300,-

https://www.noerstick.com/

icecold
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic shark 129l, S2Maui Banshee 7.0, Gaastra pilot 6.0, 5.5

Re: NoerStick mastverlenger

Bericht door icecold » ma apr 23, 2018 3:48 pm

Dus basicly een traploze mast extension?
Lijkt me een btje duur. Maar is ook nog niet echt duidelijk wat het precies is en doet.

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » ma apr 23, 2018 4:00 pm

Denk vooral handig als je een keer je zeil verkeerd optuigt, verlenger te kort of te lang. Dan kun je dat nog aanpassen zonder de verlenger er uit moet om hem te verstellen.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » ma apr 23, 2018 4:08 pm

Het idee is eerder dat je hem andersom gebruikt, dus het normale lijntje zet je gewoon vast en je duwt de ring naar buiten. Dan hoef je niet meer per zeil de lengte van je verlenger in te stellen. Denk dat voor iemand die zijn zeilen goed kent het wel fijn kan zijn, denk alleen dat als je beginner bent je nog zo veel van de settings af gaat dat je beter een vaste ring kan hebben, maar that's just my opinion 🤷

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » ma apr 23, 2018 4:25 pm

Je hoeft hem niet los op lengte te stellen en vervolgens te downhaulen, gaat in 1 keer.
Voordeel van stand vergeten vind ik miniem, schrijf het altijd met watervaste stift op mijn zeilen en zo'n stift kost een euro of 2.
Maar lijkt me vooral relaxed als je je zeil tijdens de sessie wat extra downhaul wil geven maar daar je verlenger een standje langer voor moet zetten.

Vraag me wel af hoe ie het in zand doet.
Prijs vind ik ook nog wel hoog maar die kan nog wel een stuk omlaag als ie grotere series gaat draaien lijkt me.

Speedpete
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Inmiddels een aanhanger vol....
Contacteer:

Bericht door Speedpete » ma apr 23, 2018 4:47 pm

Volgens mij lees ik dat je met de eerste lijn de afstand tussen je zeilkatrol en de katrol van je mastverlenger bepaald, dan met de tweede lijn de verlenger uitdraait (langer maakt) en zo de gewenste downhaul erop zet. Dat is mooi bedacht!
Ik houd het bij mijn NS Power XT waarmee ik makkelijk een tandje erbij of eraf kan geven, ook als ik in het water sta. Maar dat is weer typisch Nederlands gedacht. Wie weet lukt dat met die Noerstick ook wel.

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: severne fox 120, NCX 6.5/7.5

Bericht door martijn73 » di apr 24, 2018 3:13 pm

je variabele lijntje krijgt dus naast de spanning van je zeil (mast) ook nog eens de klappen op het water voor z'n kiezen, ben benieuwd hoe lang de lijntjes meegaan :)

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » di apr 24, 2018 3:50 pm

martijn73 schreef:
di apr 24, 2018 3:13 pm
je variabele lijntje krijgt dus naast de spanning van je zeil (mast) ook nog eens de klappen op het water voor z'n kiezen, ben benieuwd hoe lang de lijntjes meegaan :)
Denk sowieso dat je dan meer last krijgt van rek ook nu ik erbij nadenk. Met 1 lijntje (gewoon marlow formuline) staat na een tijdje je zeil er al anders op dan eerst, moet je voorstellen hoe dat is als 2 lijnen aan het rekken zijn, dan vaar je aan het begin en eind van je sessies met compleet andere settings rond.

Plaats reactie