Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Gun sails Bow

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Re: Gun sails Bow

Bericht door Arbee » wo apr 10, 2019 5:43 pm

Als gebruiker kan ik zeggen dat ik geen last van heb van een zakkende giek positie. Zoals al beschreven blijft alles door de ribbels op de mast op z'n plek. Nu gebruik ik de 8.7, misschien dat de 6.9 in zware chop hier wel last van heeft of kan hebben. Maar ik heb dat dus niet ervaren tijdens mijn BOW sessies. Wat wel fijn zou zijn is als die manchet het zelfde in je giekkop zou passen als een sim. Die voor de dunnen mast. Dat werkt erg prettig, en je loopt niet het risico dat je manchet weg waait als die los ligt....

_Dekker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door _Dekker » vr apr 19, 2019 10:30 am

Gisteren de 4e sessie met de Bow 7.8 op Magnum 135 met Sonntag SLX 45 vin.
Tot gisteren was het een beetje tobben met de neerhalerspanning, voelde nog niet helemaal lekker. Gelukkig kwam Niek Huisman langs en conclusie was: meer downhaul. Daarvoor moest ik de verlenger 1 stand langer zetten dan aangegeven op het zeil en volledig doortrekken. Toen het water op. Het was erg vlagerig maar ik had een supervlaag te pakken op halve wind en Hoppa een 10sec run van ruimt 54km/h. Zo hard en comfortabel heb ik nog nooit op dat board gevaren en toen had ik nog Gun Vector zeilen.

fokkele
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: jp slw angulo magnum 115L 95L f2 missile fanactic freewave zeilen gun vector gaastra poison

Bericht door fokkele » za apr 20, 2019 6:20 pm

vandaag ook met de bow 8,7 m2 gevaren heb het idee dat ik ook meer spanning op de onderkant moet zeten
hoelang verleng je nu de mast als je meet van bovenkant ring tot bovenkant katrol ?

Kifi
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Kifi » zo apr 21, 2019 11:26 am

BOW TESTIMONIALS
https://gunsails.com/en/blog/news/bow-t ... -baas.html

Gunsails heeft mijn persoonlijke impressies van de BOW 8,7 in hun nieuwsblog geplaatst.
Er komen straks nog meer testimonials van andere windsurfers.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » zo apr 21, 2019 11:48 am

Ik ben ook wel benieuwd hoever je nu je verlenger zet ten opzichte van wat aangegeven staat. Ik vaar de 8.7 BOW met 29 verlenger, en laat ongeveer 1 cm over. Wat waren de problemen/wensen en loste je op door de verlenger iets lange te zetten?
ik denk dat ik ook maar eens met Niek moet gaan varen, en hoop dat Pieter ook snel weer eens tijd heeft en gaat slalommen op Oostvoorne.

_Dekker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door _Dekker » zo apr 21, 2019 12:06 pm

Ik merkte dat ik behoorlijk naar voren moest hangen wat helemaal niet relaxed varen was. Ten opzicht van mijn 8.0 en 9.6 vector staan de trapezetouwtjes 6cm verder naar achteren wat ik best veel vind.
Deze 2 zaken en ook hoe ik het zeil opgetuigd had was voor Niek reden om meer downhaul te adviseren.
Na meer downhaul sta ik relaxter en voelt het zeil stabieler en is het makkelijker vol te hangen in vlagen. De positie van de touwtjes is niet veranderd.
Bijgevoegd een plaatje van de 7.8 hoe hij uiteindelijk opgetuigd erbij lag. Meer dan dit zou volgens Niek ook niet nodig moeten zijn.
Ook een foto van de verlengerstand bij de 7.8. Ik schat zo dat de onderkant van de wieltjes van het zeil op 16-17cm uitkwamen (door de stand van de touwtjes kwam ik niet verder.)
Een redelijke indicatie voor te weinig downhaul is bij mij ook hoe strak de mastslurf is aan de binnenkant: te weinig downhaul en hij 'flubbert', staat niet strak.
AfbeeldingAfbeelding

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou rocket 125 ltd, f2 stoke 96, Loftsails oxygenHD 7.8, KA koyote 6.6, Ezzy wave panther 5.8

Bericht door Robbie-79 » ma apr 22, 2019 5:43 pm

Zag op instagram dat Dorian van Rijselberghe er ook mee heeft gevaren. Foilen welliswaar. Geen idee wat ie ervan vond, want dat stond er niet bij

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » wo jun 19, 2019 8:34 pm

Staan er 2 te koop voor unkown reasons: gun sails bow zeilen set maat 8,7 en 6,9 m2 met 2 masten http://link.marktplaats.nl/m1425023465? ... nt=app_ios

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » do jun 20, 2019 8:06 am

Heeft hij er nu teveel loose leech in getrokken of lijkt dat maar zo?

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » do jun 20, 2019 5:56 pm

RonaldvT schreef:
do jun 20, 2019 8:06 am
Heeft hij er nu teveel loose leech in getrokken of lijkt dat maar zo?
Vind ze er niet mooi op staan, die foto ergens hierboven vind ik t zeil mooier. Verder geen idee waar dat in zit want heb ze zelf niet.

_Dekker
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: RE: Re: Gun sails Bow

Bericht door _Dekker » vr jun 21, 2019 8:56 am

RonaldvT schreef:Heeft hij er nu teveel loose leech in getrokken of lijkt dat maar zo?
Nee het is zeker niet teveel. Ik zou er nog iets meer intrekken zelfs: in het paneel onder de 3e lat van boven tot max halverwege de lat.

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » vr jun 21, 2019 6:12 pm

Het zou kunnen hoor maar het is geen normaal racezeil he, bij de demo van Pieter Bijl bij Siem zat er bijna geen loose leech in het zeil.
De hoeveelheid loose leech is volgens mij ook geen trim-parameter bij dit zeil, vandaar dat er bijvoorbeeld geen FRED indicator in zit.

Plaats reactie