Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Neil Pryde XC race giek

Productinfo, wedstrijden, team info, nieuwe boards...etc. Weet jij iets wat met surfen te maken heeft, plaats het hier, zodat je mede surfers het ook weten!

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: Loft Sails
Surf spul: Loft Sails 2019
Contacteer:

Neil Pryde XC race giek

Bericht door Marco B » di mar 05, 2019 1:49 am

Iemand die al ervaringen heeft met de NP XC racegiek met de interne variabele outhaul?

Gerlof Hansma
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic/Loftsails/NP

Re: Neil Pryde XC race giek

Bericht door Gerlof Hansma » wo mar 06, 2019 8:35 pm

Ja, ik heb de xc 175-215. Tevreden over de interne variabele outhaul, werkt een stuk prettiger dan al die touwen buiten de giek. Ook het vervoer vind ik daardoor handiger. De uitwendige touwen zijn wel erg lang en heb je ook nodig om zowel op de korste als de wat langere standen te functioneren. Op een korte stand doe ik daar even een knoop in om het touw wat te bundelen, zodat het niet door het water sleept. Waar ik het meest tevreden over ben is de ovalen grip, daardoor ben je minder kracht kwijt, de oude 180-230 gebruikte ik alleen voor 7m en groter, deze gebruik ik ook voor de 5,6 en 6,3.
Minpunt is de matige afwerking vd tailend, mijn tailend is al onder garantie vervangen, het carbon brokkelde af, waardoor het touw vastliep onder de katrollen en ik de outhaul niet kon gebruiken. Ook de nieuwe tailend vind ik voor de prijs geen mooie afwerking hebben.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Marco B » do mar 07, 2019 4:24 pm

Eej Gerlof. Bedankt voor je reactie. Goed dat je het vermeld van de tailend. Voor 1445 euro verwacht ik eigenlijk een perfecte afwerking met doordachte vernieuwingen. Wat je noemt, geen uitwendige touwen is wel zo prettig met vervoer. Ik wil ook voor de 175-215 gaan, passen perfect al mijn kleine zeilen op tot 7.0 meter. Ns kijken wat eventuele andere opties zouden zijn. Dan toch maar een x boom?

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » do mar 07, 2019 5:04 pm

Geen ervaring met de XC giek, maar als ik jou was zou ik ook eens informeren bij Pieter Bijl/Niek Huisman.
Ze hebben recent een nieuwe giek ontwikkeld, er staat een vage foto in het Gun BOW topic.
Ik heb hem op die demo-avond in m'n handen gehad en het is echt een heel mooi stukje werk.
Iedereen was onder de indruk: licht, mooi afgewerkt en ook trimsysteem binnendoor etc.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » do mar 07, 2019 9:11 pm

Ik heb de giek van Pieter en Niek gisteren in handen gehad, gaaf ding, super licht en super stijf 👊👍👍👍👍
Alles is zelf geproduceerd, dus ook de giekkop en zelfs de locking clips 👍

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Marco B » do mar 07, 2019 10:15 pm

Klinkt interessant. Echter ik zoek iets wat ik eind April in mn handen kan hebben en leverbaar is met een goede garantie. Tevens bestel ik in principe via vinnetjes.nl of de Niek Bijl giek moet wat betreft prijs concurrerend zijn.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Marco B » za mar 09, 2019 9:59 am

Het vergelijk gaat nu richting Neil Pryde XC vs X-boom vs Pieter Bijl product. Ik hou jullie op de hoogte (tenminste, wel eventjes 4 weken offline ivm vakantie tussendoor)

Plaats reactie