Welkom op het vernieuwde forum van Windsurfing.nl!

Nieuwe dingen en vragen kun je hier vinden : Forum

Na jaren weer op het water (en van vroeger naar nu).

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

watermonster
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85cm is nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Re: Na jaren weer op het water (en van vroeger naar nu).

Bericht door watermonster » do apr 13, 2017 9:30 am

Naishman schreef:
do apr 13, 2017 8:19 am
Weet niet hoe jij rijdt maar via Enkhuizen is maar 103km, tov 80 via A`dam.
Ik zie het nu ook in Maps...ik heb een foutje gemaakt denk ik :silent:.

Barbatruc
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, Patagonia

Bericht door Barbatruc » do apr 13, 2017 11:16 am

Je bent bij Westen wind ook welkom op Pampushaven, daar waren gisteren ook lui (ik zelf niet helaas):
https://goo.gl/maps/16m6VkeCp7m

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish GP 7.0/Force 6.2&5.3&5.0/Hokua 4.3/Edge 3.5
Contacteer:

Bericht door Naishman » do apr 13, 2017 11:28 am

Heb ik zelf ook al een aantal keren gevaren lang geleden en weet dat dat ook een goede spot is.
Te water gaan en de haven uitkomen is altijd wat problematisch maar eenmaal 'buiten' staan daar ook hele leuke golven weet ik me nog te herinneren.

Weet echter niet of het gister daar ook zo lekker doorwaaide.......

Maar wil dan eerst zelf weer even wat minder roestig zijn voordat ik daar weer eens naar toe ga.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo's powered met P7 ACX en Naish Force zeilen

Bericht door Kapitein Rob » do apr 13, 2017 4:38 pm

Natuurlijk, ik breng je spullen wel naar de auto :think:

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » do apr 13, 2017 5:20 pm

Kapitein Rob schreef:
do apr 13, 2017 4:38 pm
Natuurlijk, breng ik je spullen wel naar de auto :think:

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish GP 7.0/Force 6.2&5.3&5.0/Hokua 4.3/Edge 3.5
Contacteer:

Bericht door Naishman » ma apr 17, 2017 9:48 am

Sow, ergens in 2000 met m`n vriendin (nu vrouw) ook eens een dagje naar Scheveningen geweest.

koste me me meteen m`n zeil :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was 2000 en 2001 alweer, toen niet zo heel veel gesurf ook blijkbaar. Zou m`n statistieken er eens bij moeten pakken om te kijken hoe veel dat zou eigenlijk daadwerkelijk wel was.

In die periode ben ik ook op m`n zelf gaan wonen in Weesp.
Weg bij m`n ouders uit Elst en op naar Weesp omdat ik in Hilversum werk.

En m`n vriendin woonde ook in Weesp dus dat leek een logische stap, zij is ook vrij snel bij mij ingetrokken en niet meer vertrokken.

Maar huisje en boompje is ook een redelijke slag op je vrije tijd dus het surfen werd minder, maar nu op naar 2002, daar komen nog een paar leuke fotootjes van voorbij straks.

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » ma apr 17, 2017 10:44 am

Toen we eenmaal samenwoonden kwamen ook de vakantieplannen en idealen naar voren.
Daar hoorde het windsurfen ook bij en we hebben toen een bestelbus gekocht.

Te weten een Mercedes Benz MB100 verlengd en verhoogd.
Dus kar eruit end e bus inrichten, de vriendin ging toen ook wel eens mee surfen en wilde het ook wel leren.

Dus plank en pak gekocht en zo af en toe eens de plas op.

Hier was dat op het Grevelingenmeer bij de Brouwersdam op een Mistral Schredder:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ikke ook nog ff:
Afbeelding

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » ma apr 17, 2017 10:46 am

Blijkbaar in die tijd ook nog een Mistral Naish 8'6" hier of daar op de kop getikt (volgens mij bij van Den Berg) voor naast mijn 8'2":
Afbeelding

Robbie-79
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou rocket 125 ltd, Gunsails future 7.5, KA koyote 6.6, Ezzy wave panther 5.8

Bericht door Robbie-79 » ma apr 17, 2017 4:21 pm

Is je vrouw ook weer besmet met het surfvirus?

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » ma apr 17, 2017 9:30 pm

Nee, niet echt.
Ze kon heen en weer maar daar is het wel bij gebleven.

De kids kijken er al wel weer naaar uit na vorig jaar 2 keer geoefend te hebben :D

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » za mei 06, 2017 10:27 pm

Vanmiddag na in de tuin bezig te zijn geweest had ik nog een paar uurtjes over.

Het leek een klein beetje te waaien dus de 7.0 maar eens nat maken op het Gooimeer.
Heb 2 uurtjes gesurft waarvan een paar rakken in planee, meeste tijd was beetje vooruit dobberen.

Weet nu ook weer waarom ik zo van de kleinere spullen hou, maar toch blij met de 112ltr en 7.0, volgende keer hopelijk weer wat meer wind 8)
Afbeelding

Planee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee » zo mei 07, 2017 6:28 pm

hoi Berto,
Leuk om zo te volgen.
Grappige is, toen ik op middelbare school zat en kennismaakte met internet keek ik weleens op je website. Tenmiste nu ik de verhalen lees over naish enzo. Erg grappig. Keep going!
Groet,
Arnold

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » zo mei 07, 2017 8:04 pm

Hye Arnold,

Thanks.
Haha, had toen een website genaamd Naishman.tk , geloof ik. Dat was toch wel het begin van het internet.

En zal m`n best doen om door te blijven gaan, zie hieronder weer ;-)

Grt,
Berto.

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » zo mei 07, 2017 8:13 pm

Viel me trouwens op dat op deze foto m`n auto (een rode Citroën AX) met de kar erachter staat:
Afbeelding

Deze foto is dus toch eerder dan dat wij de bus hadden, maar dat zal zeer waarschijnlijk hier vlak na zijn geweest.

Ik woonde toen dus in Weesp en werk in Hilversum op het vliegveld.
Bij Loosdrecht zijn er heel veel plassen en de Wijde Blik was toen toch wel een soort van home spot, niks makkelijker dan na het werk nog ff een paar uurtjes het water op te gaan.

Hier nog een paar actie foto`s toen het daar lekker los ging:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » ma mei 08, 2017 10:15 pm

Het oude vertrouwde websites checken of er wind komt als de blaadjes ritselen is ook weer terug :razz:
'Vroeger' hield je teletekst pagina 707 in de gaten of je belde met de windline, hopende dat er wind kwam.

Met de komst van internet en de mobiele telefoon zijn we overal en altijd voorzien van verwachtingen.

Vandaag was de verwachting een noordenwind welke in de loop van de dag zou toenemen naar een krachtje 5.
Nou dan begint het toch wel weer te kriebelen, maar iets met werk beperkt het dan toch wel weer.

Maar om 17:30 naar huis, ff eten en dan toch de spullen die lagen te drogen in de schuur toch maar weer in de bus mikken. Ik zou eigenlijk gaan bouwen maar kon dit niet laten schieten.
Was rond 18:30 bij het water.

Dit keer maar even bij de Zomerkade in Huizen kijken, daar aangekomen waaide het toch wel iets meer dan verwacht en zeker harder dan zaterdag maar met de verwachting dat de wind in zou zakken wat het altijd wel doet `s avonds toch maar de Naish Grand Prix 7.0 opgetuigd voor op de Naish Supercross 264.

Hier ff een plaatje voordat ik het water op ging:
Afbeelding

Het waaide toch best wel lekker door, vaarde bijna constant overpowered en dat voelde niet heel lekker op de 112ltr, zeker niet met de 32cm vin, met deze wind door het overpowered varen teveel druk op de achterste voet en zo af en toe dan ook een spin out gehad.
Het ging zeker wel lekker hard maar geef mij maar wendbaarheid ipv hard gaan.

Gijpen ging voor geen meter, weet nu ook weer waarom ik niet van cambers hou, ligt zeker aan mij maar is gewoon niet mijn ding.
Voetenbanden stonden ook wat te wijd dus die wat kleiner gezet maar het voelde nog steeds niet lekker.

Na een half uurtje naar de kant en omgetuigd naar de Naish Force 6.2 YES, dat is wat ik wil.
Man, voor het eerst met dit zeiltje het water op maar dat voelde weer zo lekker aan , veel beter dan die 7.0, die zal het misschien redelijk doen met wat minder wind maar vandaag was het hem zeker niet.

Gewoon vol dicht trekken, wat sprongetjes, gijpjes etc. zonder probleem. Zeil lag meteen lekker in de hand en hier voelde ik me goed bij.
Om half 9 was de wind aan het afzwakken, het werden meer vlagen dan constant planeren dus vond het toen wel weer genoeg.

M`n buurman (die 3 straten verder woont :roll: ) kwam ook nog voorbij:
Afbeelding
Afbeelding

En toen was het dus weer genoeg:
Afbeelding

Aftuigen en naar huis.

Greetz,
Naisman.

Robbie-79
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou rocket 125 ltd, Gunsails future 7.5, KA koyote 6.6, Ezzy wave panther 5.8

Bericht door Robbie-79 » di mei 09, 2017 12:03 am

Mooie plaatjes weer! Er stond zeker een lekker windje, ik heb m'n eigen spul ook nog even nat gemaakt😉

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » di mei 09, 2017 11:26 am

Blij dat mijn setje jouw ook goed bevalt. Enja, jammer dat het met de 4.0 mislukt is, al moet hier ook de juiste mast in, anders wordt je helemaal uit elkaar getrokken. Op naar het weekend.

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » di mei 09, 2017 12:32 pm

Zeker ben er heel heel heeeelllllll blij mee :mrgreen:

Kleinere maatjes volgen misschien nog wel een keer.

Zondag ken ik niet, heel misschien zaterdag nog maar dan moet de wind wel doorzetten, kom ik wel weer ff naar Schellinkhout toe denk ik.

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » vr mei 19, 2017 10:46 pm

Na de laatste keer goed los te zijn gegaan op Schellinkhout had ik toch het gevoel dat de Naish Competition Wave 8'5" wat te groot aanvoelde :roll:

Dus had voor mezelf zoiets 'ik ga op zoek naar een kleinere versie'. dus MP in de gaten houden en ondanks dat er wel enkele 8'1" en 8'4" boards opstaan was dat het toch niet helemaal.

De 8'1" met 63ltr heeft net te weinig volume vrees ik. De 8'4" met 78ltr ligt weer te dicht bij m`n 8'5" met 86ltr.
Had wel bijna een 8'1" gekocht (al was het maar voor de kids maar die hebben een Naish Ripper) maar zat toch met dat lage volume in m`n maag dus daar maar van afgezien.

Ik had m`n zinnen op een 8'3" maar die zie je om de een af andere reden toch weer minder :(

Tot gisteren :D Toen stond er ineens een Naish Competition Wave 8'3" op MP, meteen contact gezocht en vanavond maar wezen oppikken :+
De staat was minder dan gehoopt en zonder vin (mocht iemand dus nog een Naish Competition Wave vin hebben liggen dan houdt ik me aan bevolen :P ) maar goed genoeg en ik kon hem niet niet meenemen :9~

Dus ben nu ook eigenaar van een Naish Competition Wave 8'3":
Afbeelding
Afbeelding

Zelfde jaar als m`n 8'5" zelfde a-symmetrische striping (er zijn ook symmetrische versies) maar een ander kleurtje en volume.
Dat geel/oranje past mooi bij m`n Naish Force 2011 zeiltjes welke ook 'geel' zijn en de kleine Naish zeiltjes met voornamelijk geel.

Dat poremt dus wel :+

Maar waarom een 8'3"?!?!?
De afmetingen schelen niks, een fractie korter en smaller meer niet :roll:

Tja, dat kan ik ook niet zeggen, is meer een gevoel.
Ik verwacht, of misschien beter, ik hoop dat de 8'3" wat nerveuzer is dan de 8'5". Ik hou daar wel van en daardoor ligt het board losser op het water en geeft mij dat een kleiner gevoel.

Zodra het weer eens goed waait hoop ik dat te kunnen proberen door ze eens te wisselen tijdens een sessie.

Ondertussen ook wel redelijk wat boardjes gevaren (in volgorde van jaar aankoop (dus niet model jaar)):
m`n eerste eiegn board een Wayler 290P Slalom
Mistral Hookipa
1990 Mistral Ecstacy (gekregen voor het LTS diploma)
2000 Mistral Naish Wave 8'2"
2001 Mistral Naish Wave 8'6"
2004 Naish Competition Wave 8'4" (heel kort gehad en ingeruild voor de 8'5")
2004 Naish Competition Wave 8'5"
2004 Naish Competition Wave 8'2"
2005 Naish Competition Wave 7'10"
2005 Naish Supercross 264
2007 Naish Ripper (voor m`n zoon die toen net een paar maanden oud was)
2017 Naish Competition Wave 8'3"

In 2004 assisteerde ik een kite/surfshop in Loosdrecht en op enig moment had ik de volgende boards liggen:
Afbeelding

Hier had ik net m`n 7'10" binnen gekregen (de onderste), de 8'2" daarboven is daarna verkocht.
Daar boven de 8'3" die was voor een klant (ook de enige hier met een symmetrische striping).
En de bovenste de 8'5" heb ik nu dus ook nog nog, naast de Supercross (of eigenlijk andersom).

Wie heeft er alvast wind besteld??????

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » za mei 20, 2017 9:38 am

Als de voorspelling uit komt pas volgende week maandag🤔

Plaats reactie