(Haar)scheurtjes neus van mn board.

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Rwuijster
Deur-surfer
Deur-surfer

(Haar)scheurtjes neus van mn board.

Bericht door Rwuijster » di jun 06, 2017 10:46 am

Goeiedag!
Afgelopen zondag ben ik weer het water opgeweest,
Ik heb echter schade aan mn board opgelopen. Aan de zijkant van de neus, aan beide kanten heb ik scheurtjes opgelopen.
Ik had al eerder gezien dat er hele kleine soort krasjes/haarscheurtjes bij de neus langs liepen, maar ik heb denk ik tijdens het varen mn mast op mn board laten kletteren :cry: . Nu zijn de scheurtjes aan beide kanten ong 5 cm lang en miss een cm hoog. Verder zitten om de scheur allemaal kleine barstjes. Ik heb aan de kant aan een andere surfer gevraagd of ik dit moest repareren en hij zei dat ik wat epoxyhars moest halen bij de action, uitsmeren en weer glad schuren. Nou vroeg ik me dus af of ik het repareren moet laten doen door een professioneel iemand of is de schade klein genoeg om zelf met epoxyhars te repareren? Mn board is een F2 Vegas uit 2013. Ik ben nog vrij beginnend en ga wss wel vaker mn mast erop laten vallen. Zijn er verder nog tips om te voorkomen dat mn mast op mn board valt of een andere manier om schade te voorkomen?
Groetjes en alvast bedankt
Rick

Gabber
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Pieterbijlwindsurfing
Surf spul: Angulo Magnum 95 / 115, GUN, Vector

Re: (Haar)scheurtjes neus van mn board.

Bericht door Gabber » di jun 06, 2017 1:05 pm

Professioneel laten repareren als je er verder geen verstand van hebt en een noseprotector er op (laten) zetten, dan voorkom je meer ellende. Om verdere schade te voorkomen, kun je je aanleren om als je de boel uit je handen laat vallen je zeilhand langer aan de giek vast te houden, dan valt de mast wat vaker naast je board in plaats van er op. Echter dit vraagt wat oefening.

watermonster
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85cm is nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » di jun 06, 2017 1:35 pm

Een fotootje plaatsen doet wonderen.

_Dekker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door _Dekker » di jun 06, 2017 1:49 pm

Hoi Rick kan het zijn dat ik je bij Oostvoorne heb gezien? Als je het zelf wilt doen: losse schilfertjes verwijderen en dun vloeibare epoxy in laten lopen. Van tevoren goed knijpen om te kijken of er geen water uit de kier komt. Zo ja dan moet je het board eerst goed laten drogen voor je eraan begint.
Als je board verder helemaal gaaf is zou ik geen risico nemen en het laten doen, zou tegen de 80euro moeten kosten.

Rwuijster
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rwuijster » di jun 06, 2017 10:40 pm

Het lijkt me sterk dat je me in Oostvoorne hebt gezien. Ik heb tot nu toe alleen maar op de Belterwijde bij giethoorn gesurfd :)
Mn vader is wel handig en wil me wel. Dus ik denk toch dat ik epoxyhars haal. De plank heeft verder geen beschadigingen, maar als jullie zeggen dat ik dan beter voor een profesionelle raparatie kan gaan doe ik dat wel. Een foto kan ik later deze week posten. Ik donderdag wss een aantal dagen naar het zuidlaardermeer op de ouwe trouwe ten kate van mn pa.
Het board ligt in het tuinhuisje en het is hier droog. Is het waarschijnlijk dat het board na een weekje wel is opgedroogd?

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » wo jun 07, 2017 1:18 pm

Ik zou ff checken of het niet gewoon wat scheurtjes in de verf zijn. De schilfertjes eraf pulken dan zie je vanzelf of daaronder een beschadiging zit. Andere tip: koop of bestel een ION (of Mystic of ander merk) boardprotector die je op je mast zet ter hoogte op de plek waar je mast je board kan vallen.

Rwuijster
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rwuijster » wo jun 07, 2017 3:13 pm

Ik heb wat foto'tjes
De eerste foto laat zien hoe de scheur eruit ziet, en de tweede foto om te verduidelijken hoe groot de scheur is, ik vind namelijk dat de scheur er veel groter uit ziet dan dat het daadwerkelijk is.
Foto 1:
IMG_20170607_155859.jpg
Foto 2:
IMG_20170607_160021.jpg

jeti
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic quad 76,Fanatic triwave 88, naish force ,session,all terrain

Bericht door jeti » wo jun 07, 2017 5:16 pm

ja die is echt wel stuk, ikzelf heb bij een neusschade de "wond" flink opengehaald met een mesje, toen goed geschuurd en er een matje op geplakt en met epoxy, op zich wel een beetje werk maar niet moeilijk.
daarna weer flink schuren.
p.s. epoxy en matje had ik van polyservice.

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » ma jun 19, 2017 12:56 pm

Ik zie dat het op het witte vlak, dat komt weer mooi uit. Mooi vlak schuren en 'losse' delen weghalen, vetvrij maken en daarna netjes opvullen met met 2 componenten plamuur. Probeer dit zo strak mogelijk te doen, dan scheelt je namelijk veel schuren. Daarna mooi vlak schuren met korrel 220/240 en 600. Misschien nog even een wit laagje erover en je bent weer klaar. Niet moeilijker maken dan het is.

https://polyestershoppen.nl/

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » ma jun 19, 2017 4:40 pm

Nou, hier is naar mijn mening wel meer aan de hand en een beetje dicht smeren gaat hier niet helpen.
Vraag: als je je duimen aan de onderkant van het board houd en je vinger bovenop en je knijpt in het board, beweegd de boel dan?
Zo ja, serious damage en als je zelf de ervaring niet hebt en of niet de mogelijkheden, dan echt laten repareren.
Zulke dingen zijn wel zelf te doen maar moet je toch het e.e.a. Even tot je nemen, kijk hiervoor op de site van de Boardlady.

Rwuijster
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rwuijster » za jun 24, 2017 4:58 pm

Ja als ik er kracht op zette deukte het een beetje in, net alsof het niet een scheurtje is maar echt verplettert zeg maar. Heb het board een week geleden al naar reparatiewinkel gebracht dus had mijn keuze al gemaakt. In ieder geval nog bedankt!

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » za jun 24, 2017 5:26 pm

Hoe groot zijn jou haren?

Rwuijster
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rwuijster » zo jun 25, 2017 9:07 am

Dun maar ongeveer de lengte van mijn pink.
Ik heb mn plank al ter reparatie weggebracht. Ik heb nu alleen beschadigingen op een andere plank, zouden jullie hiernaar kunnen kijken viewtopic.php?f=18&t=13897136

Plaats reactie