Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Advies gevraagd herintreder

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Renep
Deur-surfer
Deur-surfer

Advies gevraagd herintreder

Bericht door Renep » zo apr 15, 2018 12:30 am

Na veel gelezen te hebben hier zit ik toch nog met wat vragen.

Zal mij eerst even voorstellen, ik heet René en heb jaren geleden veel gesurft op een Bic Electric Rock op het Ijsselmeer. Woon in Grootebroek.
Na druk werk, jonge kinderen enz enz (de gebruikelijke excuses) heb ik vorig jaar voor het gezin een opblaasbare wind sup gekocht van Starboard met 5.5 zeil erbij. Pakken voor de kinderen en voor mijzelf. Enorm veel plezier van de sup gehad en nog steeds. Alles ging weer kriebelen, cursus kite surfen gedaan en direct een complete set gekocht....1x gebruikt en ik ben er nu achter dat het erg lastig is om het alleen te doen en dus blijft het liggen.

Affijn, gisteren in Hoorn nieuwe, dikkere, pakken en een zeiltje voor de kinderen gehaald en toch nog even staan babbelen over surfplanken.
Hij liet een mooie Starboard Carve uit 2017 zien, nu heb ik alleen dus 0,0 verstand van de huidige boards. Zag er wel grappig uit, kort en breed. Met mijn 100 kg rade hij toch wel een 131 liter variant aan met een flink zeil.”Mooi board met goede eigenschappen in de wat lagere winden” werd er verteld.

Zijn hier toevallig mensen die ervaring hebben met dit type board ? Of zijn er andere boards waar ik naar kan kijken ?
2e hands heeft niet echt mijn voorkeur aangezien ik niet precies weet wat ik koop.
Als ik ga surfen is het hoofdzakelijk met het gezin (in het begin), kinderen op de sup met een 2m2 zeiltje, vrouw op het Enkhuizer strandje ofzo en ik in het water. Wind tot ongeveer 5 bft (+- 21 kts).
Wil in het eerste jaar niet direct 4 zeilen aanschaffen, dus ook hier moet ik even kijken naar het formaat wat een beetje allround is.

Alvast bedankt voor alle info en hoop toch in de nabije toekomst weer met wat meer mensen op het water te kunnen zitten 👍🏻

Gr.

René

agr64
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 5.6 - 11.0

Re: Advies gevraagd herintreder

Bericht door agr64 » zo apr 15, 2018 8:57 am

... ik zou aangaande type/merk board het advies van de shop volgen met de kanttekening deze verantwoordelijk te maken van het succes voor jou van hun keuze. Bij een goede shop is dat geen probleem (gezien hetgeen je al gekocht hebt ben je vermoedelijk inmiddels al vaste klant). Gezien je gewicht en wens van (gezins) momenten van surfen zou ik toch naar 140+ liter gaan in combi met een 9+ en 7+ zeil.

De ervaring laat zien dat als het virus maximaal gaat toeslaan er toch wel een kleiner boardje en zeil(tjes) bij gaan komen en dan is een 120l board een mooie volgende stap.

Wat je wel even moet navragen of de 131 liter advies gebaseerd was op jullie lokale windsurf condities, daar kan ik namelijk niet over oordelen!

Ruben
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Carve 122 en Evo 80, Gaastra Manic 4.2, Remedy 5.2/6.0, Ka Koyote 7.4 en een hoop vinnen

Bericht door Ruben » zo apr 15, 2018 2:27 pm

Ik heb zelf een carve, maar wel een wat oudere, dus niet helemaal vergelijkbaar. Wel denk ik dat het een goed advies is wat hij geeft. De carve is een lekkere serie freerideboardjes waar je zo opstapt en wegvaart in vergelijking met andere boards. Mijn vader is zelf ook heringetreden met een board van 135 liter, maar wel een wat langere en smallere shape. Als je tot 5 bft gaat surfen is zo'n board echt prima en is 131 liter ook prima, aangezien het board denk ik door de breedte wel wat stabieler ligt voor zijn volume. Met 141 zit je helemaal safe, maar als het wat harder waait heb je de boel wel minder onder controle. Misschien eens een idee om te kijken of je ergens zoiets kan testen, dan kun je de twee volumes naast elkaar voelen. Het board is 81 centimeter breed, dus dat is echt wel stabiel en breed genoeg denk ik zelf. Het ophalen en wegvaren zal in het begin misschien wat oefening kosten, maar als dat eenmaal soepel gaat op dat board maakt het verder niet uit. Als je ooit met hardere wind wil gaan surfen zou ik wel wat kleiner aanraden, maar dat komt dan wel. Starboard geeft zelf aan dat je 5.5-9.0 erop kunt varen. Groter heeft op freerideboards niet per sé absurd veel meer zin, dus dat komt wel goed. 5.5 is wellicht wat optimistisch, maar ik vaar ook rustig een 5.2 op 122 liter, dus is waarschijnlijk niet optimaal, maar kan wel.

Renep
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Renep » zo apr 15, 2018 3:05 pm

Bedankt voor de reacties !
Vaste klant is een groot woord, maar ik heb er al flink wat gehaald in al die jaren.
Tot op heden was al het advies eigenlijk wel goed.

Vroeger had ik diverse boards en uch zeilen....maar geen kinderen die flink wat ruimte nodig hadden 😉
Ik heb momenteel simpelweg niet de ruimte voor een extra plank. Dus vandaar dat ik iets zoek wat redelijk “allround” is. Een zeiltje extra is geen punt 😁
Maar daar komt ook bij dat ik behoorlijk stond te kijken van de huidige prijzen, 1000 euro voor een plank is niets ! Dus een setje kost mij minimaal 1800 euro.
Kwa zeil zal ik even goed moeten kijken, dat zal nog even een dingetje worden.

Ik ga eerst eens mijn kite setje in de verkoop gooien en dan nog eens uitgebreid babbelen over de volumes. Hoogstwaarschijnlijk zal ik op korte termijn wel weer op het water zitten....en niet op mijn sup 😉

En wie weet wat de toekomst brengt....misschien vind ik nog een plekje waar ik een plank kwijt kan 👍🏻

Ron Gijzen
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 133 en Rocket 115 Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 4.7

Bericht door Ron Gijzen » ma apr 16, 2018 8:52 am

Ik ga er vanuit dat je met je nieuwe plank wilt planeren in de voetbanden en met trapeze (niet-planerend varen kun je al prima met de windsup).
Als je met 100kg wilt planeren, bij omstandigheden dat de familie het ook nog trekt aan de waterkant (dus max ca. 16 knopen, een dikke 4bft), zul je 7.5 tot 9.5m2 zeil nodig hebben (9.5 bij 12 knoopjes).
Die Carve 131 van >80cm breed lijkt me dan een prima keuze, er vanuit gaande dat je vroeger ook al in voetbanden en trapeze planeerde.
Als dat niet het geval is, dus als je dit nog moet leren, is met wellicht beter eerst een nog iets groter board te kiezen.
Maar dat hebben ze in de shop natuurlijk ook aan je gevraagd, toch?

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » ma apr 16, 2018 10:14 am

Ik zou kiezen voor een plank waar je de voetband opties wat groter zijn en een iets meer lengte.

Als je niet gewend bent op een "brede" plank te varen is het een hele tour om je voeten zo ver naar buiten in de straps te krijgen. Combineer dat met de moderne shape van tegenwoordig ( kort en breed) en je wordt er niet happy van als herintreder. Lengte loopt en geeft meer rust, en voetbanden die meer op de as vd plank kunnen worden gemonteerd geeft veel meer gemak. Je kan dan helemaal focussen op techniek en dan stapsgewijs de uitdaging opvoeren. Succes!

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » ma apr 16, 2018 10:26 am

Als herintreder zou ik niet gelijk een 9,0 aanschaffen. Dat is een flinke investering en bovendien niet de makkelijkste maat om het weer mee op te pakken. Ik ben geen herintreder maar heb voor zomerse dagen een 130 liter board met een 7,5m2 (starboard atomiq en ezzy legacy). Hiermee kan ik al heel snel leuk mee varen, en ik weeg ook rond de 100 kg. Later kun je altijd nog die 9m aanschaffen als je daar behoefte aan hebt.

Renep
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Renep » ma apr 16, 2018 11:40 am

Zelfs met de wind sup kon ik afgelopen zomer al redelijk planeren in de voetbanden, zitten speciale planeer strips op die echt wel helpen. Maar het houd absoluut niet over, zeker niet met een extra kind op de plank.

Vroeger heb ik erg veel gesurft, beach / water start, voetbanden, trapeze, gijpen, springen enz enz.
De beach en water start lukte wel op de Sup, maar bij het gijpen ging het mis...dus dat gevoel ben ik kwijt en zal ik opnieuw moeten leren. (Zat in de knoop met voeten, handen en zeil....tot vermaak van de mensen op het strandje....)

In de shop is dit even globaal besproken, maar ze weten ondertussen wel ongeveer wat het niveau is waar ik op zit. Het feit is wel dat ik jaren niet meer echt gesurft heb, dus dat zal weer flink aanpoten worden. Veel oefenen en vallen 👍🏻

Kwa zeil hadden ze het inderdaad over een 7,5mtr. Donderdag ga ik weer even langs om de details te bespreken want hier toch alweer flink wat info opgedaan !
Mocht hij een knap zeil hebben liggen (2e hands of nieuw) misschien dat ik er dan wel 2 meeneem ter zijnde tijd. Dan heb je wat speling kwa wind en ben je niet direct klaar als het teveel of te weinig waait voor 1 bepaald zeil.

Sowieso ga ik nog even babbelen over de plank, er stonden inderdaad diverse modellen met verschillende vormen. Maar de afgelopen keer hadden de kinderen het end in de bek na het passen van de pakken. Dat sta je toch niet lekker te babbelen. Maar Donderdag een nieuwe poging 👍🏻

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » ma apr 16, 2018 2:18 pm

Ik denk dat die carve 130 een prima keuze is. De voetbanden kunnen best een lekker stukje naar binnen en tov die oude bic is dit een stabiel eiland
carve.JPG
carve.JPG (21.69 KiB) 512 keer bekeken

Green Egg
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Futura 114 + 134 2016 // GA Phantom 7.1 // GA Phantom 7.8 // GA Phantom 8.5

Bericht door Green Egg » ma apr 16, 2018 5:11 pm

Gezien je huidige gewicht zou ik eerder opteren voor een 8 of zelfs 8,5 m2. Ik denk dat je hier je vaaruren flink mee vergroot tov een 7,5 m2.

Renep
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Renep » di apr 17, 2018 8:05 pm

Ik neem Donderdag alle adviezen even mee naar de winkel en zal ik alles bespreken.
Neem een kladblokje mee zodat ik alles kan opschrijven, houd jullie op de hoogte 👍🏻👍🏻

Renep
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Renep » do apr 19, 2018 5:11 pm

Affijn, vandaag even naar Alkmaar en Hoorn gereden voor wat meer info.

Het is heel grappig hoe verschillend de adviezen zijn tussen winkels, gelukkig heb ik hier veel bruikbare tips gekregen waar ik op moest letten.

Winkel 1 hoorde mijn verhaal en wensen aan en kwam met een 2tal boards aan zetten die goed aansloten op het geen wat ik wilde.

1. Fanatic Hawk Bamboo 124 ltr (242x70 cm)
2. Tabou Rocket CED 135 ltr (250x76 cm)

Vanwege de wateren waar ik wil surfen rade hij een breder board af aangezien dit niet erg lekker zou varen.
De Tabou Rocket had iets meer zijn voorkeur omdat ik aangaf te willen surfen bij wat minder wind. Toch 9 ltr meer volume. Uiteindelijk vermelde hij wel dat het hogere volume tegen gaat werken met meer wind.
Ook de Starboard Carve 131 stond er, toen ik daar na vroeg zei hij deze minder geschikt was aangezien hij eigenlijk te breed was voor het IJsselmeer. Wel perfect geschikt voor vlak water. In het geval van vlak water had hij die aangeraden.
Er waren meer boarden die aan mijn wensen voldeden, alleen niet kwa prijs 😉

Tuigage hadden ze complete sets die ook aangepast konden worden naar wens.
Kwa zeil een Gaastra of North iets rond de 7.7 m2 zonder cambers. Deze zouden gaan tegenwerken op het IJsselmeer.
De giek kon aluminium, maar hij bevestigde dat deze wat sneller kunnen breken ondanks de “vernieuwde techniek” van de doorlopende buizen en de kop die er nu los op zit. Carbon was een betere keuze maar niet goedkoop, maar hij stond zichtbaar te twijfelen wat hij nou moest aanraden (gezien het feit wat ik ermee ga doen)
Kwa mast een 30 / 60 carbon, hier had hij ook nog goede theorieën over kwa lengte en grote zeilen. Was interessant om te horen.
De fin was helaas wel lang, 42 om 46 cm....hier waren oplossingen voor in de vorm van “wier vinnen”. Al win je daar niet enorm veel mee. Hoe breder de plank hoe langer de fin.
Indien ik tot aankoop over ging zouden we nog even over de prijs gaan babbelen, dit omdat ik ongeveer 300 euro over budget ging met de carbon giek.

Al met al kreeg ik de indruk dat ik niet het duurste in mijn maag gesplitst kreeg maar echt wat nodig was om fijn te surfen.

Bij winkel 2 exact hetzelfde verhaal gedaan en uitgelegd.

Hier liep hij eerst naar wat family boards met zwaard, hij wilde alle mogelijkheden even laten zien. Maar daarna liet hij eigenlijk direct de Starboard Carve 131 zien als ideale plank voor wat ik wilde. Toen ik aangaf dat het voor het IJsselmeer was en het water wat rumoeriger kon zijn vertelde hij dat het wel mee viel allemaal met de wind waarmee ik ga varen. Board was lang genoeg om over de golven heen te varen.
Andere boards die er stonden van een ander merk waren vergelijkbaar, minder snel of veel duurder dan de Carve.

Het zeil moest wel een flinke zijn, ze hadden daar complete setjes voor. Uiteindelijk werd er zelf een setje samengesteld omdat mijn “eisen” iets hoger waren. Een RRD Evolution was een beter zeil dan de standaard KA Kruze en leverbaar in een grotere maat.
De giek, een Severne, was voldoende en beter dan de standaard. Wel alu maar goed. Carbon is beter (en beginnend vanaf 700 euro) maar deze giek kan ook jaren mee. En met 250 euro gunstig geprijsd.
Mast standaard 30% carbon, kon wel geüpgraded worden naar 60%, dit zou voor mijn toepassingen meer dan voldoende zijn.

Er werd wel gezegd dat dit allemaal al aanbiedingsprijzen waren, maar er werd wel iets moois van gemaakt zodat ik onder mijn budget bleef.

Ook winkel 2 was heilig overtuigd van de adviezen. En bleven benadrukken dat de Carve “de beste” plank was voor wat ik wilde.
Eerlijk is eerlijk, slecht advies hebben ze mij nog nooit gegeven.

Maarja, zo zie je maar weer dat iedere winkel wel zijn eigen mening heeft.
Gezien alle info die ik hier al vergaard heb, krijg ik toch de neiging om verder te babbelen met de eerste winkel. Die boden simpelweg meer aan en de adviezen sluiten ook meer aan op de ervaringen die ik hier lees.

Het is goed dat ik de dakdragers niet mee genomen had.....😂

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Northsails/Lokefoil

Bericht door WhiteofHeart » do apr 19, 2018 11:39 pm

Carbon giek is echt niet nodig hoor... We zijn met zn alleen helemaal materiaalgeil, maar een carbon giek, zeker een goedkopere is amper betere dan een duurdere alu, een aeron OS Race giek bijvoorbeeld is even stijf als een gun select carbon volgens de duitse tests een paar jaar terug en kost ongeveer 1/3e..

Qua boards, heb je recentelijk nog op een board gestaan? Met 100kg kan zelfs 130L wat wiebelen zijn in het begin. Ik zou voor jouw gewichtsklasse met 8m eerder breder aanraden dan 70cm. De meeste mensen in jouw gewichtsklasse hebben op mijn spot voor slalom een 78+/- breed als ze maar 1 board hebben, of een 85(+) en een 70 op zijn minst als ze er meerdere hebben. Als je moet nadenken over hoe lang de vin wel niet is zal het water echt vlak zijn en ervaar je hier geen problemen mee...

Ron Gijzen
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 133 en Rocket 115 Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 4.7

Bericht door Ron Gijzen » vr apr 20, 2018 8:51 am

Eens met WhiteofHeart. 70cm is te smal voor 100kg en surfen met 12-15 knoopjes en een 7.5-8.5 zeil.
Ik heb niet veel op IJsselmeer gevaren, maar bij die windsterkte kan de chop toch niet zo erg zijn dat 76cm breedte een probleem wordt.
135l Rocket en 131l Carve allebei prima.
Carbon giek niet nodig in deze fase, wel solide aluminium. Als je bereid bent zo veel extra geld uit te geven zou ik dat eerst in een extra zeil doen.

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » vr apr 20, 2018 2:20 pm

OK, my two cents;

-Bevestiging dat in de fase waarin jij zit je inderdaad geen cambers wilt hebben. (conform advies van beide winkels zo te lezen). Ik ken de RRD zeilen niet, maar snap niet direct dat dat een beter zeil zou zijn dan de KA. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding van KA erg netjes. RRD staat niet echt bekend om zijn zeilen en wellicht qua doorverkoop later iets meer risico op onbekend maakt onbemind?

-Carbon giek is qua performance niet nodig nog, maar qua sterkte was ik laatst versteld van hoe makkelijk ik een alu giek doormidden trok, dat ik toch maar carbon ben gegaan. Ik zou nog steeds alu adviseren voor jou, maar dan wel een goede / niet de goedkoopste. De severne alu gieken hoor ik altijd goede verhalen over.

-Breder board is idd langere vin..helaas...

-Ook met minder wind wil het op open water (IJsselmeer) best nog wel golven staan, ook afhankelijk hoever je uitvaart. Ik zou dit zeker meenemen in de afwegingen. Ik ben persoonlijk niet heel erg fan van de bredere boards tegenwoordig en vind voor mij (85kg) 69 CM eigenlijk al te breed om als enige board te gebruiken voor 8.5-7.0 range....maar dat is wellicht persoonlijk en idd spot afhankelijk.

Wellicht toch een keer testvaren qua boards???

agr64
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 5.6 - 11.0

Bericht door agr64 » vr apr 20, 2018 6:54 pm

WhiteofHeart schreef:
do apr 19, 2018 11:39 pm
Qua boards, heb je recentelijk nog op een board gestaan? Met 100kg kan zelfs 130L wat wiebelen zijn in het begin. Ik zou voor jouw gewichtsklasse met 8m eerder breder aanraden dan 70cm. De meeste mensen in jouw gewichtsklasse hebben op mijn spot voor slalom een 78+/- breed als ze maar 1 board hebben, of een 85(+) en een 70 op zijn minst als ze er meerdere hebben. Als je moet nadenken over hoe lang de vin wel niet is zal het water echt vlak zijn en ervaar je hier geen problemen mee...
... dat van die 85 en 70 breed is heel herkenbaar en we varen ook steeds langer door (ook in chop) met die 80+ brede boards.

Renep
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Renep » vr apr 20, 2018 7:07 pm

Ik ben het eens dat het vaak gaat om “moet je eens kijken wat ik heb” kwa spullen.
Daar heb ik niet zoveel mee eigenlijk. Ik koop iets voor mijzelf en niet voor anderen.
Nu ik weer ga starten is dit een serieuze afweging voor mij om te maken, nu 250 + euro uitgeven aan een een alu giek of 600 euro aan carbon met de wetenschap dat de laatste gewoon langer meegaat.
Stijfheid is nog niet echt belangrijk voor mij, sterkte en duurzaamheid vind ik wel een dingetje.

Een extra zeil is inderdaad ook nog een optie ipv carbon, maar denk dat een extra zeil sowieso wel verstandig is 👍🏻
Moet nog even goed nadenken over de afmetingen.
Ik moet zeggen dat ik beide merken niet ken, KA en RRD. Dus ik moet een beetje uitgaan van de adviezen van de winkel. Soms zit er op bepaalde merken meer marge voor een winkel denk ik wel eens.

De breedte van de Tabou is 76 cm en van de Carve 81 cm. Gezien alle info lijkt het mij verstandiger om te kiezen voor de Tabou met zijn iets slankere lijnen en met 4 liter meer volume dan de Carve.
Ik zit nu elke avond wel te lezen over de diversiteit aan planken, maar kom tot de conclusie dat er eigenlijk niet echt een universeel board is. Teveel volume werkt gewoon tegen met veel wind en te weinig volume werkt niet met weinig wind.....

In mijn huidige situatie lijkt meer volume verstandiger te zijn dan iets minder. (Zag donderdag ochtend wel netjes 96 kg op de weegschaal staan ipv 100)
En wie weet wat de toekomst brengt als ik weer het gevoel terug heb.....ondanks weinig ruimte zou het zomaar kunnen zijn dat ik een ander boardje erbij haal voor meer wind.

Het staan op de planken is niet echt een probleem, laatste keer dat ik op een kleinere plank stond ging dat zonder problemen. (Geeft geen garantie natuurlijk 😂)

Test varen behoort tot de mogelijkheden, maar dan moeten ze wel net dat type board hebben.

Kreeg vanmiddag te horen dat ik Maandag weer voor 2 weken weg moet, dus dan heb ik genoeg tijd om het allemaal even te laten bezinken. Als ik thuis kom ren ik waarschijnlijk direct door naar de winkel 😁

Wel iedereen enorm bedankt voor alle info ! Dat helpt enorm !

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: TORQ Fitness Benelux
Surf spul: Flikka SL88, Thruster83 Starboard Isonic 97/117 Gaastra Vapor Avanti Echo MauiUltraFins Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr apr 20, 2018 7:31 pm

81cm is echt niet te breed, gezien je gewicht absoluut de Carve. Prima board en kan heelveel aan. Door de breedte en One Foot Off die breder is loopt die ook gelijk beter bij minder wind.

Op papier 4 ltr minder tov de taboe, die 4 ga je niet merken en zeker nu je 95kg bent :p
Op het ijsselmeer, met 131 gaat ook prima, zelfs met een 170ltr Bic kun je heelveel plezier hebben

the bigger the better :)

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » vr apr 20, 2018 7:41 pm

Wat me beetje verbaast is dat de shops je niet een van de wide boards adviseren, zoals de rocket wide of starboard atom. Met jouw skills en gewicht zou een wide 128 of atom 120 ook prima werken!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kanarie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » vr apr 20, 2018 8:23 pm

Ik zou voor de normale Rocket 135l gaan, een heel erg geliefd board en natuurlijk niet voor niets.
Zelf heb ik de 125l, mijn gepensioneerde pa heeft 145l.

Mocht je weer een stapje willen maken, dan kun je de Rocket heel makkelijk verkopen.
Nu denk je misschien dat het niet zo snel zal gaan, maar zodra je deze kortere boards weer onder de knie hebt, gaat het vanzelf kietelen eens een Speedster (Freerace) o.i.d. te gaan varen en iets meer uitdaging op te gaan zoeken.

Plaats reactie