Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[boards] mistral Electron

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Mallepietje
Deur-surfer
Deur-surfer

[boards] mistral Electron

Bericht door Mallepietje » vr okt 19, 2018 12:15 am

Ik ben herintreder en hebb nog een screamer uit 1990 welke, zoals velen weten, een topboard is en nog prima meekomt. Nu ben ik wel van de oldschool en kan ik een mistral electron kopen en denk dat dit een mooie aanvulling voor de wat straffere winddagen is en ik wat meer en makkelijker kan springen (binnenwater).
Ik kan echter zeer weinig info vinden over dit board. Heeft iemand ervaring? En is dit wel een juist board naast de screamer? Of is een meer wave georienteerd boardje een betere keus?

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Re: [boards] mistral Electron

Bericht door Worldxtreme » vr okt 19, 2018 8:47 am

Ik heb zelf ook diverse periodes met de M. Electron gevaren.
Laatste keer dat ik deze in bezit had is niet zo lang geleden.
Ik heb uit dezelfde periode ook de M. Exctasy gehad en deze vindt ik zelf geschikter voor het pakken van een golfje.
De electron is meer slalom/freeride en de exctasy meer wave/freeride (afhankelijk van de vinnen die eronder geschroeft worden.)
Beide zijn lekkere boards.

Er staat wel eens een hele mooie exctasy op MP te koop in het zuiden alleen denkt de eigenaar dat deze nog 400 euro zou moeten opbrengen.

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » vr okt 19, 2018 10:58 am

Mallepietje schreef:
vr okt 19, 2018 12:15 am
Ik ben herintreder en heb nog een screamer uit 1990 welke, zoals velen weten, een topboard is en nog prima meekomt. Nu ben ik wel van de oldschool en kan ik een mistral electron kopen en denk dat dit een mooie aanvulling voor de wat straffere winddagen is en ik wat meer en makkelijker kan springen (binnenwater).
Ik kan echter zeer weinig info vinden over dit board. Heeft iemand ervaring? En is dit wel een juist board naast de screamer? Of is een meer wave georienteerd boardje een betere keus?
ik volg Worldxtreme: de electron is zeker qua inzetbereik (én constructie!) geen spring-aanvulling op de oer-screamer. Als je inderdaad oldscool af en toe wilt gaan springen, is de Exctacy de beste aanvulling op een 'onvoorstelbare alround super Screamer'. Dan best vooraf erg goed controleren of alles nog hard en lekvrij is én..dus bvb ook nog het destijds opgegeven gewicht correct is. Ook goede US-box-wave-vinnen zijn bvb 2de hands wat moeilijker te vinden.

Mallepietje
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Mallepietje » vr okt 19, 2018 12:40 pm

Dank voor je reactie.
Als het dus goed begrijp is de constructie niet erg robuust cq betrouwbaar? Waar zitten deze zwakheden m.n. En hoe zijn de “wave eigenschappen” ik heb iets gelezen dat de electron meer slalom dan wave is...?

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » vr okt 19, 2018 1:52 pm

Mallepietje schreef:
vr okt 19, 2018 12:40 pm
Dank voor je reactie.
Als het dus goed begrijp is de constructie niet erg robuust cq betrouwbaar? Waar zitten deze zwakheden m.n. En hoe zijn de “wave eigenschappen” ik heb iets gelezen dat de electron meer slalom dan wave is...?
dit is inderdaad een correcte interpretatie: een M Electron is/was in essentie dus zeker niet geshaped en gebouwd (een robuuste(re) constructie, extra verstevigd ifv springen en (soms verkeerd) landen) ...of 'bedoeld' om te springen en te waveriden. De DS (Duitse surfmagazine) sprak in testen die periode dan ook over 'een hardweer-slalomboard' dacht ik.

harrie11
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door harrie11 » za okt 20, 2018 11:35 pm

Wat maakt het uit, als zo'n electron te koop staat in de buurt voor een paar tientjes, duurder zal hij vast niet zijn, koop dat ding gewoon.
Je kunt er vast wel mee springen .

Mallepietje
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Mallepietje » za okt 20, 2018 11:51 pm

Heb hem gekocht ( rode europese versie). Als de voorspellingen zo blijven, ga ik hem a.s. dinsdag/woensdag ff bruut testen😉....

Dank voor jullie reacties

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » ma okt 22, 2018 9:05 pm

Kijken of je sneller bent 😊
IMG_5998.PNG

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » ma okt 22, 2018 10:49 pm

Misschien heb je nog wat aan de folder van 1996...

Oeps die is ingescand te groot....zal hem van de week wat comprimeren.

Mallepietje
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Mallepietje » do okt 25, 2018 10:20 pm

wel ff wennen aan de wenbaarheid, maar heerlijk boardje.
Helaas door lage waterstand op IJselmeer wat golfslag dus nog geen hoge snelheden kunnen halen, maar springen is eitje👌
Door lage drijfvermogen af en toe zelfs aan de grond....lekker hoor dat ‘winter-water-peil’😬

Zie graag de folder verschijnen...👍

matchbox008
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door matchbox008 » ma dec 03, 2018 9:51 pm

Leuk om weer eens iets over de electron te lezen. Ik heb er jarenlang, tot drie weken geleden, eentje gehad (CHS uitvoering met powerbox)) en het was het enige board waar ik bang van werd. Dat ding bleef maar accelereren tot het punt dat ik bang werd en niet harder durfde te gaan. Mijn electron heb ik met een hoop andere spullen aan Patrick in Rotterdam overgedaan en hij staat op Marktplaats nu as we speak. Ik ben altijd erg zuinig om mijn spullen geweest en dat board is keihard en ziet er uit alsof ie net uit de showroom komt. Als je voor weinig geld een extreme ervaring zoekt dan beveel ik dat board van harte aan en ik gun patrick de tientjes van harte voor het goede doel. Ik ben meer van het raceboarden tegenwoordig maar heb nog een screamer als 2e board. Die screamer is geweldig maar de extreme adrenaline zoals op de electron geeft ie niet. Op youtube staat ergens nog een filmpje waarop RN met een electron vaart en dat filmpje zegt meer dan 1000 woorden.

Of je kijkt naar de post van Worldextreme hierboven, f**k wat hard!

gr joost

Plaats reactie