Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Hoe werkt de mastrail van de Mistral Screamer eigenlijk?

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Re: Hoe werkt de mastrail van de Mistral Screamer eigenlijk?

Bericht door oossie71 »

9m2 is veel te groot op een Shredder. In de jaren dat ik ermee heb gevaren was het max 6.5 en soms wilde je een 7.5.
En een modern zeil werkt op zich wel op een ouder board, de mastvoet moet wel helemaal achterin staan met een modern zeil.
(de video die op YT staat met een Mistral SLE icm met een modern racezeil is geen vergelijk, dat board is tov een Shredder een moderne board...) Daarnaast is een oud board te smal (20cm) voor een 8-9m2 huidige zeil, het zeil is kompleet anders gesneden waardoor je anders op het board staat.

Ik heb ooit mijn Shredder ingeruild voor een Van den Berg RaceSlalom en ik vaarde dezelfde zeilen op die boards, daar kwam de mastpositie voor die tijd in het midden goed uit. Nu vaar ik als noodoplossing (als ik weer eens geen bigboard heb) met een P7 AC-1 op de VDB maar zeker niet groter dan mn 7.8 en dan de mastvoet helemaal achterin, anders vaart het nergens naar.

EdeJ
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door EdeJ »

Goed punt.
Dan is dat geen goed idee.
Mistral had de UDS race 7,4 m2 dat lijkt mij dan het maximum.
Ik ben ook nog zoekende naar een Malibu. Misschien is dat een mooi combinatie met het grootste zeil.
Voor 3 weken terug nog gesurfd, het wordt mij nu te koud. Ik wacht nu op het voorjaar en kijk af en toe op YouTube surffilmpjes.

emef
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door emef »

Ben sinds dit jaar aan het surfen serieus gaan leren. Enige jaren geleden had ik al een oude Shredder op de kop getikt, maar pas dit jaar serieus mee aan de gang gegaan. En hoewel enorm oud (1990) heb ik enorm veel plezier beleefd op deze plank.

Wat betreft de zeilmaat kan ik uit ervaring vertellen dat een 7,5 te groot voelde. Misschien ook omdat ik geen grotere vin eronder had, maar er was veel wind nodig om enigszins lekker te gaan. Met m'n 6,5 (en ook 5,3) is hij veel beter te controleren en makkelijker in plané te krijgen. Ook lukte het pompen niet met de 7,5.

Plaats reactie