Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Na jaren weer op het water (en van vroeger naar nu)...

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate's, highwinds, Severne Unit/ Freeks / Blade

Re: Na jaren weer op het water (en van vroeger naar nu)...

Bericht door Ilja85 » di feb 19, 2019 9:59 pm

Vroeger wilde ik ook altijd mini boardjes.
Inmiddels de 85L meuk verkocht en wil ik met mijn 88-90kg gewoon een 100L waveboard, een 110L freestyle board en een 110L foil board en daar kan ik alles mee van windkracht 2-3 tot 8. Alleen dat waveboard heb ik nog niet.... met mijn 98L freestyle board zink ik, met mijn 110L freestyle board kan ik exact hetzelfde alleen zink ik niet, kan ik evt touwtje trekken en kan ik meer fouten maken met tricks oefenen. Met veel wind (zoals zaterdag twee weken terug) merk ik geen zak verschil.
De shape en tail van het board doet meer als het volume in mijn ervaring. Volume zorgt vooral voor wat meer comfort voor je lichaamsgewicht wanneer je loopt te klooie.

Misschien wordt het wel een 105L waveboard dus... :)

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » wo feb 20, 2019 8:03 am

Ik weeg 92/93kg en vaar met mijn 104l waveboard tot 4.3 weer.
Ik had altijd een 86l als highwind board, die recentelijk omgeruild voor hetzelfde model in 95 en dat werkt ook nog prima met 3.4 op zee.
Zeker met de Multi fins kun je boards lang houden en heb je wel het voordeel van wat extra float als de wind even tegenwerkt.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP/NP
Contacteer:

Bericht door funride » wo feb 20, 2019 10:03 am

Dat de moderne waveboards met meer volume prima in golven varen twijfel ik niet aan.
Waar ik nog wel aan twijfel voordat ik mijn 93l inruil voor een 105l is hoe deze boards met wat meer wind in de lucht te controleren zijn? Ik heb toch altijd het idee dat wat kleinere boards makkelijker draaien en landingen subtieler zijn (als je een keer niet helemaal perfect land)
Een 105 tussen mijn 93 en 116 zou ook nog kunnen maar heb je met 10l er tussen niet teveel overlap?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » wo feb 20, 2019 11:41 am

Ze gaan wat eerder dwarrelen, maar in de praktijk merk ik dat alleen als ik echt overpowered vaar en dat doe ik sowieso liever niet.
Qua draaien: een kleiner board kan korter draaien, maar alleen als je controlle hebt en vaart houdt.
Als jij je bochten wijder moet draaien omdat je anders vaart verliest draai ik met mijn grote board korter :wink:
Landen: een kleiner board zakt dieper weg en subtiel is alleen nodig als je sjizle niet stevig genoeg is, dus koop wat goeds!
Overlap: mijn boards hebben ongeveer van 4.3 tot 5.2 overlap en dat is best veel, aan de andere kant dat is ook mijn meest gebruikte bereik en op een snelle golf ben ik heel blij met de 95. Straks met slappe golven op Wijk heel erg blij met de 104.
Bij 5.2 gepowered tot 4.3 zullen dus vooral de omstandigheden bepalen welk board ik pak.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman » wo feb 20, 2019 12:26 pm

Thanks voor al die inzichten.

Met een beetje goed keus (of net wat er op m`n pad komt.........) zou ik dus eigenlijk ook wel met 2 boards uit de voeten moeten kunnen (wat ik eigenlijk ook altijd wel gedaan heb met de 116 en 86).

Die 74 die ik er nu bij heb is ook echt zo`n board dat ik af en toe maar gebruik wanneer het echt 'los' ging omdat de 86 te groot aanvoelde.
vandaar ook eigenlijk m`n 'nieuwe' stap 80, 100, 115/120ltr.

Maar misschien met de huidige nieuwe board shapes is dat grote gevoel in meer wind ook wel minder waardoor een iets meer volume kleiner board van 90ltr ook nog wel kan in combo met een 110/115ltr groter board.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » wo feb 20, 2019 1:02 pm

Jeroensurf schreef:
wo feb 20, 2019 11:41 am
Ze gaan wat eerder dwarrelen, maar in de praktijk merk ik dat alleen als ik echt overpowered vaar en dat doe ik sowieso liever niet.
Qua draaien: een kleiner board kan korter draaien, maar alleen als je controlle hebt en vaart houdt.
Als jij je bochten wijder moet draaien omdat je anders vaart verliest draai ik met mijn grote board korter :wink:
Landen: een kleiner board zakt dieper weg en subtiel is alleen nodig als je sjizle niet stevig genoeg is, dus koop wat goeds!
Overlap: mijn boards hebben ongeveer van 4.3 tot 5.2 overlap en dat is best veel, aan de andere kant dat is ook mijn meest gebruikte bereik en op een snelle golf ben ik heel blij met de 95. Straks met slappe golven op Wijk heel erg blij met de 104.
Bij 5.2 gepowered tot 4.3 zullen dus vooral de omstandigheden bepalen welk board ik pak.

Bedoelde eigenlijk draaien in de lucht, ik ben niet een heel ervaren forward piloot en merk dat een klein boardje het draaien wat makkelijke maakt.
Qua landen ben ik niet zo zeer bang voor het board maar eerder voor mijn knieën en daar koop ik liever geen nieuw setje van :lol:

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » wo feb 20, 2019 5:48 pm

Ik loop al lang niet meer, dus zou het niet durven zeggen.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman » do feb 21, 2019 9:50 am

Mhhhh, ik weet een Naish Global Wave 90 van 2010 te liggen.

What to do?

Als ik even kijk naar m`n gemiddelde gebruik van de huidige boards dan gebruik ik de 74ltr maar 16%, de 86ltr 57% en de 112ltr 27% van de tijd.
Dit alles zou het dus zeker rechtvaardigen om de 90 te kopen en de 74 + 86 er uit te doen.
En dan een moderne 115/120ltr er een keer boven.
(Misschien ooit nog wel eens als ik het gevoel heb dat het kleiner kan een 80èr eronder). :silent:

Maar laat ik nu weer even van een 2 board situatie uitgaan.
Wat denken jullie van de Global Wave 90 eigenschappen tov de Competition Wave 8`5".

Board heeft een modernere shape, is korter maar wat breder en heeft iets meer volume.
Met de 8'5" had ik het gevoel wel eens dat deze te groot werd maar dat was dan vaak ook wel weer tegen overpowerde condities aan.
Dan pakte ik de 8'3" en ging het een stuk lekkerder maar die scheidingslijn was ook wel weer eens zo klein dat ik ook wel eens misgreep en het totaal niet wilde en dan toch weer terug switchte.

Zou ik de Global Wave 90 langer voor m`n gevoel kunnen doorvaren door z`n nieuwere modernere shape met een 4.2 (als kleinste een 3.7 maar dat zijn de overlevenings dagen dan voelt alles te groot)?
we hebben het tenslotte over 2003 tov 2010.

AlwinV
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD Firestorm 112 & FSW 100, Rebel 83 & 75, NP 4.2 tot 7.0

Bericht door AlwinV » do feb 21, 2019 7:51 pm

Als je 86l je meest gebruikte board is moet dit ook je ultieme combi zijn met je meest gebruikte zeil- ook al betekent dit 3 boards ipv 2. Wat is je meest gebruikte zeil?

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » do feb 21, 2019 8:48 pm

Gemiddeld genomen over al die jaren is zo rond de 5,3 toch wel het meest gebruikt.

AlwinV
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD Firestorm 112 & FSW 100, Rebel 83 & 75, NP 4.2 tot 7.0

Bericht door AlwinV » vr feb 22, 2019 8:27 pm

Een 90l met 5.3 is goede combo - ik zou toch je 74 houden voor 3.7-4.2 dagen.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » vr feb 22, 2019 11:55 pm

Misschien wel.
Tegen die tijd maar eens kijkend kijken of het echt nodig is.

Eerst kijken of het met die Global 90 wat wordt.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » zo mar 03, 2019 10:10 pm

Sow dat was me m`n middagje wel.
Een hoop eerste keren ook.

Eerste keer 2019 op het water
Eerste keer met een (gekregen) 6/4 pak
Eerste keer met schoenen aan (yep, echt waar)
Eerste keer met de Naish Force 3,7
Eerste keer met een action cam in de masttop

Het moest natuurlijk weer een keer gebeuren de eerste keer in 2019 maar dat het meteen zo los zou gaan!!!
Lang naar uitgekeken maar vandaag was de dag.

Moest vandaag wel werken maar met deze wind vliegen ze toch niet dus hoopte al dat ik eerder weg kon.
En dat kon, om 13:30 vertrokken richting Schellinkhout.

Kwam tegen 14:30 aan en het zag er vrij ruig uit, schijnbaar was de wind wat aan het inzakken want het advies was 4.2 / 4.7
Misschien beetje tegen beter weten in de Naish Force 4.2 opgetuigd met de Naosh Competition Wave 8'3" eronder.

Nou na 2 tellen was eigenlijk wel duidelijk dat dat hem niet ging worden maar toch nog een paar keer proberen.
De meeste rakken waren vet overpowered en ondanks vlakker trekken waren het veel ongecontroleerde runs.

Dus terug naar de kant en de de 3.7 erop, dat was al veel beter, zeker na nog eens de neerhaler aangespannen te hebben voelde het een stuk beter.
Toen was het redelijk 'normaal' :roll: surfen, nog steeds met stukken vet overpowered maar het was te doen.

Om 17:30 maar gestopt, was toen redelijk op en m`n armen voelden wel een meter langer.

Maar zoals gezegd het was de eerste keer en ondanks dat het niet relaxt surfen was was het toch errug lekker :D

Van de winter heb ik een 6/4 van iemand gekregen voor de koudere dagen en dat pak voelt lekker aan, met de Lycra met hoodie eronder heb ik het geen enkel moment koud gehad (kon ook niet het was +12 graden).

Ook had ik voor de koude(re) dagen schoenen gekocht en deze nu ook eens geprobeerd.
Moet zeggen het viel met niet tegen, nog steeds liever zonder schoentjes maar heb me redelijk staande weten te houden met schoentjes.

De Naish Force 3.7 doet het natuurlijk zoals verwacht.

Action cam, tja, beetje uitvogelen nog hoe de stand het beste is maar wel geinig om terug te kijken, als ik een stukje heb zal ik dat posten.

Verder nog nieuws?
Eigenlijk wel.

De week wordt de Naish Global opgepikt in Italië en hopelijk snel bij mij afgeleverd :+

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » di mar 05, 2019 12:08 am

Dit was zondag op S'hout.
Volgende keer de resolutie eens op de hoogste zetten, deze was maar op 760 gefilmd geloof ik.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » vr mar 08, 2019 9:08 am

Gister weer even op het water gestaan maar dat was even TE.
Waar ik zondag af en toe in de chicken run modus zat was dat gisteren constant het geval.
+ 2 gescheurde voetbanden maakte de dag helemaal compleet maar gelukkig kon ik die nog van m`n andere board schroeven.

Maar na 1,5 gevochten te hebben er maar mee gestopt, vond het toen wel weer welletjes.

Volgende keer graag weer 4.7 / 4.2 weer.
Afbeelding

Flowmaster
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: veel

Bericht door Flowmaster » vr mar 08, 2019 10:34 am

Als ik een tip mag geven naar aanleiding van je filmpje, leuke beelden overigens.
Je zou eens kunnen proberen je trapeze touwen wat te verlengen en wat verder weg van je giek te staan, lees meer gestrekte armen.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » vr mar 08, 2019 10:51 am

Als we dan toch bezig zijn met tips ;)
Probeer in de lucht je zeil wat meer open te gooien/of je zeilhand meer naar voren te plaatsen.
Hierdoor voorkom je dat je tijdens de landing tegen de wind in draait en geeft vaak ook nog iets meer lift.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » vr mar 08, 2019 11:16 am

Beide thanks.

Zal touwtjes eens proberen.

Qau zeilstand/hand tijdens springen, eens, kwam denk ik ook omdat ik de meeste niet echt relaxt stond.
denk dat dat er ook wel mee te maken had.

Ben sowieso nu veel meer aan het afstellen en proberen dan vroeger.
Toen ging ik het water op, stelde eigenlijk niks meer af, en ging zo een dag door.

Nu toch meer dingen aan het proberen en afstellen om te voelen hoe of wat.

zal wel met de leeftijd te maken hebben.

Die mid-life crisis is trouwens in volle gang, volgen de week komt de Naish Global 90 binnen.
Gaan we daar mee spelen.

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate's, highwinds, Severne Unit/ Freeks / Blade

Bericht door Ilja85 » zo mar 10, 2019 7:26 pm

Je kunt ook je trapeze touwtjes gewoon een vuist uit elkaar zetten ongeveer, om ze wat langer te maken.
Ik heb ze tegenwoordig bijna altijd zowat tegen elkaar maar vroeger had ik ze ook meer zoals jij ze hebt in dat filmpje. :)

Verder zit het er surfen er nog prima in zo te zien!

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » zo mar 10, 2019 8:40 pm

Ik zal volgende keer (deze week als het eens 4.2 of groter weer word) ze eens dichterbij elkaar zetten.
Voor m’n andere giek moet ik sowiezo nog nieuwe touwtjes aanschaffen en wilde al naar korter gaan.

Ik surf nog 90 style :z

Heb er wel weer zin in maar dan wel iets minder beuk wind en hopelijk met de Global.

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Ilja85 » ma mar 11, 2019 9:45 am

Ik heb deze paar weken terug gekocht:
https://www.duotonesports.com/windsurfi ... -sl-lines/

Die kun je erom doen zonder het eindstuk eraf te halen, en zijn verstelbaar onder het varen.

Heb zelf 22-28" genomen, fijn voor het foilen en nog net lang genoeg voor mij met normaal bump & jump op freestyle set, maar geloof dat 28-34 normaler is. :-p

De laatste tijd is het iedere keer hardcore inderdaad! Vandaag alweer!

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door funride » ma mar 11, 2019 1:24 pm

Vroeger ook altijd met 19" tegenwoordig op modern materiaal 26"/28" wat volgens mij nog steeds kort is.
ik heb wel een tijdje 32" gevaren maar dit vond ik alleen lekker varen met mijn grote freeride set.
Met mijn bump&jump setjes blijf ik toch korter lekkerder vinden, dit omdat ik voor mijn gevoel wat meer boven het board sta.

wel vaar ik mijn touwtjes tegenwoordig bijna naast elkaar, moderne zeilen zijn veel stabieler dan de zeilen uit de jaren 90.
Hierdoor hou je veel meer ruimte op de giek over om je handen (vrij) te bewegen.

Afgelopen zaterdag vanwege de harde wind mijn wat oudere setje gepakt (2006) en hoe het mogelijk is geen idee maar in de landingen ook meteen tegen de wind in draaien.........
Nu is mij theorie dat dat misschien komt dat mijn oudere Combat een drukpunt heeft veel meer naar achter waardoor je meer geneigd ben in de lucht je zeilhand dicht te trekken
Ook zijn oudere boards smaller zijn waardoor ze in de landing meer wegzakken en tegen de wind in draaien.
Als je het gewend ben geen probleem maar nu viel het me erg op omdat ik direct van een setje uit 2017 op een 10 jaar ouder setje ben overgestapt.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » di mar 12, 2019 4:48 pm

Vandaag vanuit Italië aangekomen.

de Naish Global 90:
Afbeelding
Afbeelding
Door de lichtinval niet heel goed te zien maar hij staat er echt in de Naish Skull :D

De redelijk versleten originele Naish voetbanden vervangen door (zwarte) Naish voetbanden die ik nog ergens had liggen (de witte stonden hem wel beter).
De 25cm Naish PB vin heeft wat TLC nodig dus die gaan we wat bijwerken.
Even wassen.

Laat het maar snel iets minder gaan waaien (iets hè, niet meteen windstil) dan gaan we deze eens goed aan de tand voelen.
Model is een stuk korter dan de Naish Competition wave 8'5", dikker, meer volume achter in en zachter footpads.

ben zeer benieuwd hoe hij gaat bevallen, hoop een beetje dat hij met heel veel wind ook klein aanvoelt dan mag de Naish Competition Wave 8'3" er ook uit, scheelt toch weer gezeul (maar voor nu hou ik hem er nog even bij totdat ik ook dat getest heb)..

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » za mar 16, 2019 9:13 am

Sow, gister de Global kunnen proberen op Schellinkhout.

De wind zou later op de dag wat 'lekkerder' worden dus besloten om wat later te gaan en was er pas tegen 15:15
Zag er goed uit, niet die stormwind maar een lekker 4.2 windje.

Dus Global klaar gemaakt en de 4.2 opgetuigd. Water op en, mhhhh dat lijkt wat tegen te vallen, misschien toch voor een 4.7 moeten gaan?
Nope, ging daarna meteen lekker los waarbij het met de 4.2 soms zelf overpowered varen was.

Terug naar het board, hij leek wat minder aan te planeren maar na wat tuning van zeil en mastvoet was dat ook beter.
Neus van het board is een stuk korter, dat kijkt even anders.
Boardje is wat breder, vond in het begin dat hij daardoor wat minder manoeuvreerbaar was, maar met wat meer druk was dat ook weer op te lossen.
Meer volume achterin is ook wel goed merkbaar, boardje loopt lekker door in de windgaten, komt natuurlijk ook door het volume.

Qua springen ook gewoonweg TOP, hij zweeft lekker door en dat voelde gewoon lekker aan.

De 25cm vin had ik wat geschuurd en van een blanke laag voorzien en da`s een lekker vinnetje, heb maar een 1 of 2x een spinout gehad, kan er voldoende druk op zetten waar ik hem eerder nog wel eens wegtrapte (maar die was dan ook wel een stukkie korter).

Maar kan niet anders zeggen dat ik zeer blij werd van het boardje.
Zelfs zo blij dat ik er bijna al zeker van ben dat ik beide Competition Wave boardjes in de verkoop ga zetten.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » ma apr 01, 2019 10:50 pm

funride schreef:
ma mar 11, 2019 1:24 pm
Vroeger ook altijd met 19" tegenwoordig op modern materiaal 26"/28" wat volgens mij nog steeds kort is.
Mensen varen tegenwoordig over het algemeen te lang voor efficiëntie. 26-28” is naar mijn mening (en die van Pieter Bijl) perfect voor een efficiente rechte stance met volledig gestrekte armen. Langer krijg je een knik bij je heupen, wat eigenlijk alleen functioneel is als je niet alle power nodig hebt. Geld voor beide heup en zit.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » ma apr 15, 2019 10:44 am

Damn alweer te lang geleden dat ik op het board stond, en komende weken kom het er ook niet van vrees ik ivm een beurs in Duitsland begin mei (maar mocht het echt weer een keer waaien dan maak ik er wel even tijd voor als dat lukt).

Maja, heb dus met de Global gevaren en wat een lekker boardje zeg.
Ben ook nog bezig met het filmpje te bewerken maar door het eerder genoemde schiet dat ook niet op.

Ben ondertussen wel m`n Niash Competition Wave 8'3" kwijt, dat was zo geregeld.
Zal vandaag of morgen ook de Naish Competition Wave 8'5" aan gaan bieden.

En dan hebben we een nieuw doel, het vinden van een 110/115ltr board voor boven m`n Global.

Was zaterdag even bij Telstar en zij hebben een Grand Prix staan uit het juiste jaar, maar da`s niet geheel mijn boardje gezien de shape.
+ ik vind dat ze er teveel voor vroegen zonder de standaard board bag en vin.
Maja, da`s misschien meer mijn kronkel.
Aan de andere kant is dat beide minder erg maar dan moet de prijs goed zijn.

Dus we hebben een nieuw doel voor 2019, en mogelijk daarna, ligt eraan hoe vlot het gaat.
Het lijstje is als volgt waarbij de nr 1 echt 'the max' zaou zijn maar weet dat dat niet mee zal vallen:
1, Naish Global 110 van 2010, dat zou echt geweldig zijn boven de Naish Global 90
2, Naish Freestyle/Freestyle Wave 115 van 2011
3, Naish Global Freeride 115 van 2010
(4, Naish Global Freewide 120 van 2010)

Daarnaast zou een gele Naish Boxel SL 7.0 ipv m`n huidige rode ook wel geinig zijn.

Mocht iemand 1 van deze producten weten dan hoor ik het graag :-)

Greetz,
Naishman

LabirT
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door LabirT » ma apr 15, 2019 11:18 am

Iets nieuwer en niet in jouw voorkeur lijstje: Naish Starship. Briljant board. Super Bump&Jump board

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » ma apr 15, 2019 11:39 am

Nope, verkeerd jaar, verkeerde kleur en geen Naish skull :think:

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » ma apr 15, 2019 12:50 pm

Mijn gele Indy 7.0 is naar een kennis van “Down the line” (John) gegaan. Misschien wil diegene het zeil wel aan je verkopen. Het voordeel van deze Indy is dat dit zeil gesneden is voor een 4.30 RDM Firestick. En.....er zijn ook gele versie’s geweest van de Starship. Of......de gele Bullet115😀

LabirT
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door LabirT » ma apr 15, 2019 1:16 pm

En een vette Naish Skull sticker is zo geplakt.

Plaats reactie