Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Opties nieuw zeil

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Noldus
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: S2 Venom, Futura93, JP54

Re: Opties nieuw zeil

Bericht door Noldus » za jan 06, 2018 7:16 pm

@WhiteofHeart, Klopt, sta idd alleen tot enkels/knieën in water als masthoes volgelopen is... Het water op Horst staat momenteel hoger als zomerstand, dus vlak is relatief :9

Bedacht me net dat de Gecko niet zo'n planeerwonder schijnt te zijn, wil niet zeggen dat het geen fijn board kan zijn, vond het alleen vreemd dat je bij 13kts nog moet pompen om je board in planee te krijgen (ik planeer met 93L&7.0 met 14kts zonder pompen).
Wat ook kan helpen is je mastvoet wat verder naar achteren zetten.

Wat voor wiervin heb je? Als dit zo'n Unifiber design by Lessacher is dan zou ik eerst eens voor een andere wiervin kijken (op Horst wel zo prettig). Sowieso kun je alvast verschillende vinnen proberen (door ze te lenen of miss kun je ze huren bij Telstar?) om erachter te komen welke voor jou prettig varen.

Ook zou je bij Telstar eens een of meerdere boards kunnen huren om erachter te komen welk of wat voor board je fijn vind varen (bijv een Fanatic Ray, Tabou 3S, Starboard Futura of natuurlijk een kleinere Gecko). Je kunt bij Telstar ook zeilen huren :wink:

Plaats reactie