Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Familieboard

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.
Plaats reactie
erikdv
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Familieboard

Bericht door erikdv » di mar 13, 2018 8:13 pm

Ik heb de Angulo Release 145 kunnen vergelijken met de Starboard Kode 137 , beide model 2016. De Kode planeerde significant eerder en vaart heerlijk. Ik heb 'm later gekocht en vaar 'm nu met een 7.5 freeride zeil. Hoe de Kode 137 voor kids is kan ik nog moeilijk inschatten. Ik kreeg 'm mee met de verkeerde vinnen (410 ipv 310) waardoor de kids teveel hoogte lopen en het board niet lekker draait. Ik ben nu op zoek naar de juiste maat vinnen.

Edit: Goede maat vinnen gevonden en afgelopen week de kids met daarmee laten varen. De Kode 137 is nu ook voor hen ideaal. Blijft goed op koers, loopt nog steeds netjes hoogte en gijpen en overstag gaat prima.
Laatst gewijzigd door erikdv op ma mei 21, 2018 4:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: veel

Bericht door martijn73 » wo mar 14, 2018 5:14 pm

softdeck board met mid zwaard is het meest gebruiks vriendelijk zowel voor de kinderen als voor de gevorderden, zwaard klapt gewoon in de plank als je iets raakt of de kids erop willen spelen, zit er nog maar 1 uit stekend deel aan de plank geen twee waar ze zich aan kunnen bezeren. met een center vin moet je toch steeds weer met de schroevendraaier aan de gang...is niet echt gebruiks vriendelijk daarbij komt ook nog eens dat de center vin relatief kort is en een zwaard weer wat langer dat bevorderd het draaien en de stabiliteit....

Job_uut_grunn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Job_uut_grunn » zo mar 25, 2018 3:50 pm

Ik heb 2 starboard opblaasbare windsups.
Om te leren windsurfen, dikke prima!!..en lekker compact.

Om zelf te varen...tja, voelt een beetje als longboard “zeilen”. Het planeert, maar wel heel soft. Dus je bent de langzaamste op de plas...maar het is best entertaining.
Ik neem hem vaak mee op de boot, leuk cruisen als je ergens even ligt.

Met kids lijkt het me ideaal, ook om wat te suppen / aan te kloten met iets drijvends. ;)

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » zo mar 25, 2018 5:02 pm

Om alvast een beetje in zomerstemming te komen:

Plaats reactie