Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Hulp bij windsurf graag :D

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Ard.Jonker
Deur-surfer
Deur-surfer

Hulp bij windsurf graag :D

Bericht door Ard.Jonker » do aug 16, 2018 11:53 am

Hallo allemaal,

Ik ben 16 jaar oud en ik ben net terug van Italië waar ik wist dat ik het met een een 5.0 goed af kon wegens harde wind, nu ik terug ben in Nederland weet ik niet zo goed met hoeveel kt ik nou moet gaan varen. Iemand die mij kan helpen? Ben momenteel 65 kilo, 177 cm lang en ik rijd een 130l board met een Neilpryde Alpha.

Mvg

Ard

Ron Gijzen
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 133 en Rocket 115 Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 4.7

Re: Hulp bij windsurf graag :D

Bericht door Ron Gijzen » do aug 16, 2018 12:15 pm

Als je beginner bent, zou ik altijd gaan varen als je a) tijd hebt b) er minstens 9-10 knopen wind wordt verwacht en c) het niet te koud is.
Met 5.0 zul je pas kunnen planeren vanaf een knoop of 16, en dat komt op binnenwater in NL maar weinig voor.
Maar niet-planerend kun je je skills ook verder verbeteren. Een groter zeil erbij is wel raadzaam om het leuk te houden.

harrie11
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door harrie11 » do aug 16, 2018 7:35 pm

Ik zie dat je in Amersfoort woont dus dan zal her wel strand Horst worden, daar zijn altijd surfers en de meesten willen graag helpen. Koop een 6 en een 7 meter zeil erbij en een wiervin van 28 cm en je kunt vaak varen.

Ard.Jonker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ard.Jonker » do aug 16, 2018 7:46 pm

Ron Gijzen schreef:
do aug 16, 2018 12:15 pm
Als je beginner bent, zou ik altijd gaan varen als je a) tijd hebt b) er minstens 9-10 knopen wind wordt verwacht en c) het niet te koud is.
Met 5.0 zul je pas kunnen planeren vanaf een knoop of 16, en dat komt op binnenwater in NL maar weinig voor.
Maar niet-planerend kun je je skills ook verder verbeteren. Een groter zeil erbij is wel raadzaam om het leuk te houden.
Ik ben vandaag wezen varen omdat het 11 kt was en windstoten van 18 kt. Had windfinder pro tenminste aangegeven, heb kunnen planeren en kou maakt voor mij niet zo veel uit :D. Wel bedankt voor de hulp!

Ard.Jonker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ard.Jonker » do aug 16, 2018 7:46 pm

harrie11 schreef:
do aug 16, 2018 7:35 pm
Ik zie dat je in Amersfoort woont dus dan zal her wel strand Horst worden, daar zijn altijd surfers en de meesten willen graag helpen. Koop een 6 en een 7 meter zeil erbij en een wiervin van 28 cm en je kunt vaak varen.
Ik vaar inderdaad op Strand Horst, bedankt voor de tips!

Plaats reactie