Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

advies gevraagd beginnende vrouw

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
snowfreakyvon
Deur-surfer
Deur-surfer

advies gevraagd beginnende vrouw

Bericht door snowfreakyvon » di aug 21, 2018 11:49 am

Hoihoi,
sinds een maand ben ik druk met surfen, dit nav vriend die het al heel lang doet en gelukkig wordt van Bft 6 op de Brouwersdam.
Zover ben ik nog lang niet, vraag me ook af of ik dit nivo ooit ga halen/willen overigens.
Nu ben ik al tevreden als op het Veerse Meer bij Bft. 4 mijn rakjes lukken ;)
Best wel wat les gehad (totaal 15u) en moet nu meters gaan maken.
Graag wil ik een eigen set aanschaffen. Maar ja wat is wijsheid?
Tijdens de lessen en wat losse huur her en der in het land stond ik oa. op een Starboard Rio M en ook S, waarbij het nieuwe model S met long tail mij wel kon bekoren, daarbij zeil 4.3 (Leekstermeer, Bft. 3-4 met vlagen)
Ik meet 161 en weeg 57 kg, daarnaast ben ik 50+.
Wat is een leuke combi, plank maat en zeil maat? Liefst een lichter gewicht, anders kan ik het niet behappen, op het water niet maar ook het vervoer van de spullen op land.

Goya
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: GA Cosmix/Matrix & Tabou Rocket

Re: advies gevraagd beginnende vrouw

Bericht door Goya » wo aug 22, 2018 10:48 pm

Leekstermeer? Ben benieuwd, ga je vast wel eens tegenkomen.

Neem mijn advies niet aan als een waarheid, maar als ik het zo lees zou ik eens kijken naar de bordjes met centrefin. Starboard gecko, kode of go. Mogelijk een angulo release? Zoek maar eens op freeride centerfin. Met jouw gewicht dan rond de 120-130 liter? Zet er een leuke 5.0 op en ga voor de eerste meters. North natural, GA pilot of NP ryde ofzo.

Sowieso zou ik eens bij surfcenter steendam of surfshop roden langs gaan. In mijn ervaring beiden nette winkels waar ze altijd willen helpen en leuke prijzen kunnen maken.

Cosmic_henk
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: -
Surf spul: SB Carve 2003 123l, SB Futura 131, Naish Koncept90l ; Gaastra 7.5m2 - 4,2 m2

Re: advies gevraagd beginnende vrouw

Bericht door Cosmic_henk » zo aug 26, 2018 1:34 am

Ik zou het even aan de verhuurcentra vragen als je daar net hebt gevaren wat een goed advies is. Zij hebben je immers net op het water gezien. Zeker de jongens die het materiaal voor je klaar maken zijn vaak niet commercieel ingesteld en geven je een fair advies, mits het nu niet chaos is, gezien de vakantiedrukte:). De rio is zeker is goed les-board, maar als je daar nu al goed op kan varen eigenlijk al te makkelijk. Mocht je alleen met weinig wind willen varen en de financiën hebt, maar niet de ruimte, kan je ook inflatable overwegen. Het is iets meer werk op de kant, maar je planeert wel eerder dan de rest, ook met klein zeil (windkracht 3 en 4 zeker).

Starboard blend voor als je graag een lesboard wilt
Starboard airplane / rrd Airwindsurf / JP magicair voor meer progressie

Plaats reactie