Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

herintreder ( niet helemaal)

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
padawan
Deur-surfer
Deur-surfer

herintreder ( niet helemaal)

Bericht door padawan » zo aug 26, 2018 9:47 pm

Ben 35 jaar geleden begonnen met surfen en in die jaren 4 gestopt maar het blijft kriebelen. Heb vooral met de toen kleine boards en kleine zeiltjes gesurft maar ben het wachten op wind een beetje beu. Ik heb een waveboardje van 78l en zeiltjes van 4, 4.5 , 5, 5.4 , 6.2 en nog eentje van 6.9 ( uiteraard te groot voor dit board)
gezien ik (maar ) 56kg weeg zou ik eigenlijk met weinig wind ook vrij veel op het water willen zijn.
VRaag dus ; welk board: op zich besef ik dat ik met grotere zeilen dan 6m geen freestyle ga varen en opteer dus meer op freerace ( zo heet dat toch tegenwoordig) Ik wil oo, niet formula gaan varen met reuzen van zeilen
Eigenlijk ben ik wel wat nieuwsgierig naar die kleine, brede boardjes type F2 SX, Fanatic XXX of zelfs een starboard hyoersonic maar..... het lijken me erg technische boardjes en misschien moet ik mijn zeilrange te ver uitbreiden.
Aan de andere kant lijken me boardjes type RRD avantride 130l ook wel iets, wellicht minder extreem maar even inzetbaar in lichte wind.

dus; criteria: zeilgebied ; vlak water ( voor dit nieuwe board)
gewicht 56kg, lengte 170
beheersing: goed ( mbt old school)
orientatie: board dat vlug aanplanneert met max 7.5m
budget: max 300 want wie weet vind ik er wel niets aan zo op en af raggen :lol:
Graag advies van 'moderne' surfers

heel erg bedankt

Robbie-79
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou rocket 125 ltd, f2 stoke 96, Loftsails oxygenHD 7.8, KA koyote 6.6, Ezzy wave panther 5.8

Re: herintreder ( niet helemaal)

Bericht door Robbie-79 » di aug 28, 2018 2:56 pm

Je kunt kijken naar een freeride board rond de 120 liter met een 7.5 zeil. Dan kun je vanaf ongeveer 12 knopen goed wegkomen. Denk bv. aan een fanatic gecko/shark, tabou rocket, jp magic ride etc. Zoek vanaf ongeveer 2008 en dan kun je best iets leuks vinden voor niet al teveel geld. Freerace bv starboard futura, jp supersport kan ook en een ouder slalomboard rond de 110/120 liter kun je ook voor niet al teveel vinden, maar dat moet je vaarniveau wel toelaten. Zo niet zul je meer plezier beleven aan een freeride/freerace.

Plaats reactie