Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Zondag 5 oktober: racejibe clinic te Strand Horst

Op initiatief van windsurfers van deze site worden meetings georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke held gaan we dan met zijn allen het water onveilig maken.

Moderator: Hansie

Gesloten
mark331m
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Nivea Sails / Mistral

Zondag 5 oktober: racejibe clinic te Strand Horst

Bericht door mark331m » do okt 02, 2008 3:35 pm

Hierbij de input van Opperhoofd.

Komende zondag is het zover, de eerste racejibe clinic. De windvoorspelling ziet er goed uit zodat er met boards van 60 a 65 cm breed en zeilen van rond de 6.5 volgepowered gevaren kan worden. Ideaal om de racejibe te leren.

Beoogd doel:
Van snelle racejibe tot kneiterharde laydown jibe.

Wat gaat er behandeld worden:
- materiaal trim (kort)
- race jibe
- laydown jibe
- timing van handelingen tijdens de gijp

Wat moet je kunnen en hebben om mee te doen:
Je kan doorgeplaneerd gijpen of zit op het randje van net-niet doorplaneren.
Een snel freeride tot slalomboard met een freeride tot race zeil.

Tijd en locatie:
Aankomende zondag 5 oktober, Strand Horst. Indien het grasveld toegankelijk is staat Opperhoofd bij het eerste strandje. Indien niet dan zo ver mogelijk aan het eind van de parkeerplaats, bij de toiletten van de RGV. Opperhoofd is te herkennen aan een oranje lycra van windsurfing.nl. Zeilnummer 101 en rijdend in een zwarte Audi A3.

De bedoeling is om half 11 het water op te gaan en naar een rustig gebied te varen. Dat zal een stukje richting Harderwijk zijn. Van 11:00 tot 14:00. Daarna is voor iedereen nog tijd zat om lekker te oefenen. Opperhoofd zal daar rond blijven varen en de progressie in de gaten houden.

Opgeven:
Geef je via dit topic op. Maximaal aantal deelnemers is 6 personen. Zo kan eenieder genoeg aandacht krijgen.

Ik zet de deelnemers bovenaan in het veld, zodat je kan zien wanneer dit aantal is bereikt. Het motto: wie het eerst komt, wie eerst maalt wordt hier gehanteerd.

Deelnemers:
1. Cherokee
2. Windmill
3. Jadveder
4. Lukic
5.
6.

Marlies
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Surf spul: Exocet SL Slalom, Gaastra GTX en de spulletjes van Podjur48
Contacteer:

Re: Zondag 5 oktober: racejibe clinic te Strand Horst

Bericht door Marlies » do okt 02, 2008 9:54 pm

denk dat ik af moet zeggen.
Ben van plan naar de Grote Prijs te gaan van Aalsmeer.

mark331m
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door mark331m » do okt 02, 2008 11:00 pm

@ Marlies (en anderen)

Afzeggen is niet nodig :wink: Je naam staat immers toch niet vermeld.

Graag alleen aanmeldingen. Mocht je niet kunnen, dan hoef je gewoon niet te reageren. :z

Lukic
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Skate 98 / JP RWW 83 / NP Zone 4.5 + 5.0 / NP Firefly 5.3 + 6.1

Bericht door Lukic » vr okt 03, 2008 9:02 am

Vooralsnog doe ik ook mee!

Marc Schoenmakers
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Aanhangertje vol

Bericht door Marc Schoenmakers » vr okt 03, 2008 10:33 am

Wat doen we met de clinic als de voorspelling die windfinder nu aangeeft blijft staan tot zondag? Het ziet er zo vreemd uit op dit plaatje. Gelukkig kan er nog veel veranderen voordat we daar aan het water staan. Maar aangzien de maandag er ook helemaal windstil uit ziet vrees ik het ergste. Ik denk dat we pech gaan hebben!

Dit staat nu aangegeven voor zondagmiddag:
http://www.windfinder.com/forecasts/wind_benelux60.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook de regenhoeveelheid die windguru nu aangeeft is een spelbreker. Het kan beter een beetje open weer zijn. Dat geeft vaak een stabielere wind. Anders staan we daar telkens op wind te wachten tot er weer een bui voorbij is. Op Strand Horst gaan wind en regen vaak niet goed samen!

http://www.windguru.com/nl/index.php?sc=355" onclick="window.open(this.href);return false;

Waar leggen jullie de minimale windlimiet voor deze gijp-clinic?

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » vr okt 03, 2008 10:51 am

Cherokee schreef:Wat doen we met de clinic als de voorspelling die windfinder nu aangeeft blijft staan tot zondag?
Waar leggen jullie de minimale windlimiet voor deze gijp-clinic?
Ik blijf er bij dat we met zeilen van rond de 6.5 moeten kunnen varen, lekker gepowered.

De windvoorspelling is erg wisselend geweest deze week. Het kan nog veranderen de komende 24 uur. Op het moment heb ik alleen even een TR-4 6.3 als grootste zeil. Dus het moet wel waaien :lol:
Morgen vroeg in de avond wordt gekeken of het door gaat. Dus hou dit topic in de gaten.

Demonhunter
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: FF110 / FF91 TR-3 7.6, RS6 6.7, RS3 5.4
Contacteer:

Bericht door Demonhunter » vr okt 03, 2008 12:20 pm

is morgen ook een optie?
in de middag steeds meer wind en regen valt wel mee?

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » vr okt 03, 2008 1:22 pm

Demonhunter schreef:is morgen ook een optie?
Nee.

Lukic
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Skate 98 / JP RWW 83 / NP Zone 4.5 + 5.0 / NP Firefly 5.3 + 6.1

Bericht door Lukic » vr okt 03, 2008 1:23 pm

Ik vrees ook het ergste voor zondag. Laten we de voorspellingen even goed in de gaten houden!!

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » vr okt 03, 2008 1:41 pm

mark331m schreef:@ Jeroen D; Ja, want er zijn "maar" 6 plaatsen beschikbaar. Ik vindt persoonlijk dat er wel commitment moet zijn, anders komt de clinic teveel op losse schroeven te staan. Iedereen doet zijn uiterste best, geheel vrijwillig, om er een succes van te maken. Ik weet nu nog niet hoeveel aanmeldingen er uiteindelijk zullen komen, dus misschien loopt het allemaal niet zo’n vaart, maar vooralsnog noteer ik jou naam nog even niet tenzij je het zeker weet.
Laat mijn naam dan weer weg. Als ik zie hoe de regenkans is dan is de kans heel klein dat ik er ben.

Marc Schoenmakers
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Marc Schoenmakers » vr okt 03, 2008 4:32 pm

We zouden voor de clinic a.s. zondag kunnen uitwijken naar de Oolderplas in Limburg. Volgens windfinder staat daar aanstaande zondag wel genoeg wind. Voorspelling voor zondagmiddag 16 knopen!

Ik heb daar ook wel eens gevaren. Er is daar genoeg (betaalde) parkeergelegendheid, douches, wc's etc. Het is een eenvoudige surfplas die heel gunstig ligt voor de zuidwestenwind. Die is dan pal aanlandig op de surfspot. Het water is er behoorlijk vlak, en er zijn stukken die iets ondieper zijn waar je kunt staan. Als de voorspelling zo blijft als hij nu is, dan zou dit een optie kunnen zijn mits ook anderen daar iets voor voelen:

http://www.surfspots.nl/lview.php?spot_id=159" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.windsurfcenter-roermond.nl/p ... 04?page=21" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk op windfinder voor de zondagmiddag voorspellingen bij de voorspellingen rondom Roermond op 11.00, 14.00 en 18.00 uur. Allemaal ruim boven de 16 knopen. Terwijl de hele strook van de provincie Zeeland tot in Groningen (over Strand Horst) helemaal onder de windlimiet ligt. (8 knopen) Het is een ongewone situatie dat er 16 knopen in Limburg komt te staan, en slechts 8 knopen rondom Harderwijk. Ook gaat er volgens de voorspellingen in Limburg minder regen vallen dan rondom Harderwijk. Dit kun je goed zien op windguru.

Het blijft echter een voorspelling!

Is de Oolderplas een uitzonderlijke optie voor de meeste fanatieke "Horstgangers"? We hebben al zo lang niet fatsoenlijk meer kunnen varen. Het zou zonde zijn om een spot waar het wel gaat waaien te laten liggen, en vervolgens thuis te blijven. Ik wel geef toe dat het vanuit Zwolle en omgeving een eindje rijden is. Vanuit Zwolle 183 km.
Maar dan kun je zondagmiddag wel varen. En goed ook!

Het is maar een suggestie hoor!

Lukic
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Lukic » vr okt 03, 2008 5:31 pm

Surfen in Limburg? Nou dan haak ik af. Ik ga niet naar het buitenland met de auto om een dagje te surfen. Ik denk dat zondag gaat afvallen voor de wind en dan ga ik waarschijnlijk morgen naar Strand Horst. Het zou jammer zijn als de clinic niet door kon gaan, maar dan een andere keer!

jadveder
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: mXr Monster 66, mXr Lovemachine 54, FF 132 met Avanti, Loft, mXr vinnen

Bericht door jadveder » vr okt 03, 2008 5:33 pm

Ik blijf bij m'n oorspronkelijke plan en ga zo vroeg mogelijk met de schemering het water op...

windmill
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: 99Novenove en PC2 49, ka koncept, Hurricane, C3

Bericht door windmill » vr okt 03, 2008 6:08 pm

Helaas moet ik afhaken niet zozeer vanwege de wind, maar werk, en ik stond niet eens standby.
Veel wind gewenst voor degene die nog gaan.

Marc Schoenmakers
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Marc Schoenmakers » vr okt 03, 2008 6:10 pm

Ach... Het is ook niet mijn eerste keuze! Ik heb zelfs een slagboomkaart van Strand Horst. Ik kom al jaren met veel plezier op Strand Horst. Ik ben gek op dat vlakke water! Morgen komt er iets meer wind. Op zaterdag moet ik altijd werken. Daarom ben ik zondag a.s. aangewezen op een plek met wind. En dan is voor een middagje varen de Oolderplas een prima oplossing. Bovendien is het er nog gezellig ook. Je moet het daar zien als Strand Horst in het klein! Als de clinic niet doorgaat, kan ik dus uitwijken naar de Oolderplas.

Maar mischien roepen we te vroeg, en kan de clinic op Strand Horst gewoon door gaan. Opperhoofd zou morgenavond laten weten of het zondag door gaat of niet.

Laten we het laatste weernieuws even afwachten!

mark331m
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door mark331m » vr okt 03, 2008 7:20 pm

@ Jadveder; ik begrijp dat je niet komt op de clinic?? Je staat nl. wel aangemeld.

calvin
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: zie profiel

Bericht door calvin » vr okt 03, 2008 8:10 pm

mischien wat aan de idiooote kant, maar ik wou graag mee doen met mijn f161 aangezien die wind? volgens mij heeft het wel helemaal geen zin, maar vond het gewoon leuk idee! mischien leuk om te laten zien dat het ook met een 10 meter kan? 8) of zelfs even een duck geipje haha nou tot zondag!! eerst awakenings overleven!

jadveder
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: mXr Monster 66, mXr Lovemachine 54, FF 132 met Avanti, Loft, mXr vinnen

Bericht door jadveder » za okt 04, 2008 3:34 pm

mark331m schreef:@ Jadveder; ik begrijp dat je niet komt op de clinic?? Je staat nl. wel aangemeld.
Er staat volgens mij nergens dat ik niet kom en ben er dus gewoon zoals afgesproken vanaf 7 uur tot na de clinic. Blijf alleen niet hangen omdat ik 's middags nog naar een verjaardag moet :-? Tot morgen 8)

Marc Schoenmakers
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Marc Schoenmakers » za okt 04, 2008 7:40 pm

Het begint er allemaal steeds beter uit te zien. Ook na 14.00 uur blijft het volgens dit schema waaien. Het lijkt er namelijk op dat we ook niet eens zo nat gaan worden als eerder voorspeld was. Na de middag valt de regen hoeveelheid wel mee:

http://www.windfinder.com/forecast/veluwemeer" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is mijn strijdplan:

a. 120 liter slalomboard + 7.4 Gundails Mega XS (eventueel later in de middag)
b. Exocet TB2 58 + 5.8 RS6 (Hier ga ik mee beginnen)
c. AHD 260 wave + 5.3 Arrows Arial (Indien de 5.8 niet te houden is in de ochtend)

Denk ook aan goede regenkleding die vuil mag worden en natuurlijk regenlaarzen! We gaan nat worden!

Tot morgen!

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » za okt 04, 2008 8:56 pm

Ok, de windvoorspelling ziet er goed uit voor de ochtend. De wind is vanaf vroeg in de ochtend goed, na de middag afnemend. Voor deze clinic zou andersom ideaal zijn. En er is veel regen voorspeld. Met regen tijdens het varen ben je erg beperkt in je zicht. Dus het lijkt me niet goed om mensen van ver naar Horst af te laten reizen.
Voor mensen die toch al naar Horst gaan. Ik ben er zeer waarschijnlijk ook en dan is het geen probleem om "onofficieel" te oefenen.

Kortom, GEEN officiele clinic morgen!! ;(

jadveder
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door jadveder » za okt 04, 2008 9:43 pm

Oké Onno duidelijke call.
Maar zie je vast nog wel morgen en dan doen we er inofficieel een paar... 8)

Lukic
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Lukic » za okt 04, 2008 9:47 pm

ik ben er morgen niet bij. Ik heb vanmiddag gesurfd. Volgende keer doe ik graag mee. Voor degene die wel gaat veel plezier!!!

thaurbarion
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Jazeker
Contacteer:

Bericht door thaurbarion » za okt 04, 2008 10:06 pm

Jammer, wilde me net opgeven. Maar in dat geval kijk ik het weer eventjes aan, maar probeer er toch vroeg te zijn om zelf te knallen.
Volgende keer beter! :) 8)

thaurbarion
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Jazeker
Contacteer:

Bericht door thaurbarion » za okt 04, 2008 10:06 pm

Jammer, wilde me net opgeven. Maar in dat geval kijk ik het weer eventjes aan, maar probeer er toch vroeg te zijn om zelf te knallen.
Volgende keer beter! :) 8)

Marc Schoenmakers
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Marc Schoenmakers » zo okt 05, 2008 6:13 pm

Jammer van de clinic. Achteraf gezien was een clinic best mogelijk geweest. Het was alleen wat nat!

Omschrijving van vandaag:
Ik heb zelden zo'n constante wind gehad op Strand Horst . Ik heb 3 uur lang met een 80 liter slalomboard en een 5.8 slalomzeil gevaren. Na drie uur rondvaren vond ik het mooi. Ik was nat genoeg geworden.
Normaal zakt de wind op Strand Horst wel eens in of neemt hij toe tot snelheden waar je niks meer mee kunt. Vandaag was het perfect! Alleen stonden er niet zo'n harde vlagen in de "speedhoek". Daar klaagden ook anderen over. De regen viel ook wel mee. Om 14.30 kwam er een harde hoosbui langs waardoor je niet meer kon zien waar je naar toe voer. Op Strand Horst maakt dat niks uit. Er staan daar toch geen golven! De rest van de dag was gewoon wat miezerregen.

Zeer tevreden over de wind van vandaag!

Gesloten