Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

HNM 2009 : 6/7 juni

Op initiatief van windsurfers van deze site worden meetings georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke held gaan we dan met zijn allen het water onveilig maken.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
Jille
NED-900
NED-900
Zeilnummer: NED-900
Surf spul: Starboard & Gaastra Vapor

Re: HNM 2009 : 6/7 juni

Bericht door Jille » ma jun 08, 2009 11:26 am

Zo, weer bijgekomen van het weekend!

Organisatie, bedankt!

Het was weer top allemaal, het weer viel reuze mee (zowel wind, als regen), hoewel het zo vroeg in het jaar 's avonds en s'nachts wel al flink afkoeld.

Julian: bedankt voor het DJ'en! (@Oomkoen.nl: ploaties droaien deed die andere J....).
Jakob: bedankt voor het 1-2'tje met de trailer-auto

Rest: bedankt "vor die bloeme"/jullie bijdrage, want een leuke sfeer moet je met z'n allen maken.

Over drie weken is de Bad Hoophuizenmeeting al weer!

KidxRude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: PD, Loftsails

Bericht door KidxRude » ma jun 08, 2009 1:19 pm

Jammer dat er zondagmiddag vanaf 14:00 uur bijna helemaal niks meer was! Heb ik een programma overzicht gemist?

Ben zaterdag heel even langsgedropt, heb Peter V even zien varen, snel even langs het materiaal. Zag er zoals verwacht te goed uit :P. Daarna zelf het water op geweest elders.

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » ma jun 08, 2009 1:36 pm

KidxRude schreef:Jammer dat er zondagmiddag vanaf 14:00 uur bijna helemaal niks meer was! Heb ik een programma overzicht gemist?
Als het niet waait, is de zondagmiddag altijd lastig. De kampeerders, en dan zeker die er al vanaf vrijdag zijn, gaan dan rond die tijd afhaken en bij een gebrek aan belangstelling doen ook de meeste importeurs dat. Als er extra programmapunten aan de agenda worden toegevoegd, lopen we de kans dat er bv clinics worden gehouden die slecht bezocht worden. Zondag was er van half 1 tot half 2 wel een hele leuke presentatie van speedsurfing.com , waarin Dylan de Jong met name uitleg gaf over de GPS-software.

Trouwens jammer dat je je niet had ingeschreven en elders bent gaan varen. Waarom eigenlijk?

Jille
NED-900
NED-900
Zeilnummer: NED-900
Surf spul: Starboard & Gaastra Vapor

Bericht door Jille » ma jun 08, 2009 1:50 pm

Lemster Joost schreef:Als het niet waait, is de zondagmiddag altijd lastig. De kampeerders, en dan zeker die er al vanaf vrijdag zijn, gaan dan rond die tijd afhaken
Op zich al waar, maar afgelopen weekend helemaal vanwege toenemende kans op buien in de middag.

Je wilt dan je spul droog in de auto hebben, anders kost je dat later weer een middag.

En als je dan toch al alles in de auto hebt, is het verleidelijk om wat eerder weg te gaan.

In het verleden hebben we de spullen ook wel eens 's avonds pas ingeladen.
Maar dan weet je zeker dat het droog blijft.
Waaien deed het toen niet, meen ik. Volgens mij hebben we de hele middag op het terras gezeten Broodjes Tjeukemeer Burgers eten........

Vlinder
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Vlinder » ma jun 08, 2009 2:13 pm

HNM was weer geslaagd!

Ons HNM verslagje:
Ezzy en ik waren vrijdag er tussen 19 en 20 uur.
De camper op zijn plek gedumpt, Ezzy en mij achter gelaten :P en op naar het terras waar volgens geruchten heel leuk gezelschap moet zitten.
Hier hebben we een paar uur zitten kwebbelen tot we toch maar naar binnen gingen. Daar werden we na een paar drankjes uitgenodigd om te poolen.
Het werd steeds drukker binnen dus het jongens spotten/keuren kon beginnen :+ . Dit is niet echt een denderend succes als er trieste muziek op de achtergrond word gedraait. Ezzy en haar inkijk is daar wat aan gaan doen :wink:, we noemen liever geen namen... hé Julian :+
De rest van die avond is voor ons beide niet helemaal zuiver meer dus we gaan over op de volgende dag.

We gingen 05:10u. aan het ontbijt, waardoor we nog ff 3 uren rustig kon de slapen (zonder knorrende magen) :lol:
Daarna werden we gewekt door muziek van 1 van onze lieftallige buren en een startend busje.
Na aangekleed en ontbeten te hebben, zijn we gaan buurten. Ezzy in haar sexy korte rok :+
Daarna hebben we mijn zeil opgetuigd en ben ik gaan surfen. Ezzy heeft foto's geschoten.

Ons wandelend magneetje genaamd Benno uit Drachten wilde ook eens een kijkje nemen bij het surfen, veel gehoord en gelezen maar nog nooit gezien. Hij was zwaar onder de indruk en maar er waren zo veel mensen dat hij het snel benauwd kreeg. En ging op aandringen van mij maar naar huis :+
Over een vrolijker onderwerp... De BBQnoei!

Vrolijke bende aan een wiebelende tafel :wink:
Ezzy heeft nog een korte show gegeven op de tafels, waarbij menig oog was gefocust op haar achterste :lol:

Bij de tombola mocht ik 2 x achter elkaar naar voren komen, omdat die andere gestoorde helft van mij(gemaand Esther) niet naar voren wou komen :+ Na de tombola werd het pas echt gezellig, er werd veel gedanst (door ezzy) en de drank bleef vloeien. Nadat Tineke werd gekoppeld en op mysterieuze wijze verdween ging Ezzy met de super gezellige horde midden op de P-plaats nog ff door met feest vieren.

Toen ik zondag ochtend wakker werd, kwam ik er achter dat Ezzy niet in de camper had geslapen :+
Na wat rondvraag, werd mijn vermoeden bevestigd dat Ezzy in een blauwe bus met gele strepen was beland.
Rond half 11 hebben we de rest van de camper gezamelijk opgeruimd, toen nog even gepoolt. En om 12 uur werden we weer opgehaald.

Organisatie bedankt voor dit geweldige weekend!
De forumgangers en aanhang ook bedankt!

Ben gefilmt
HNM 2009

Marco
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Gestopt - lezer

Bericht door Marco » ma jun 08, 2009 3:09 pm

Tineke Bloemhoff schreef: Vrolijke bende aan een wiebelende tafel :wink:
Ezzy heeft nog een korte show gegeven op de tafels, waarbij menig oog was gefocust op haar achterste :lol:
Foto's!!

Tineke Bloemhoff schreef: Toen ik zondag ochtend wakker werd, kwam ik er achter dat Ezzy niet in de camper had geslapen :+
Na wat rondvraag, werd mijn vermoeden bevestigd dat Ezzy in een blauwe bus met gele strepen was beland.

Oke, wie rijdt er een blauwe bus met gele strepen?? :D

Deejoe
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 Guerilla 68L, Fanatic AllWave, KA
Contacteer:

Bericht door Deejoe » ma jun 08, 2009 3:11 pm

marko schreef:Oke, wie rijdt er een blauwe bus met gele strepen?? :D
Haha ik weet het.
Had ie zijn toeter niet gebruikt????

KidxRude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: PD, Loftsails

Bericht door KidxRude » ma jun 08, 2009 3:17 pm

ls het niet waait, is de zondagmiddag altijd lastig. De kampeerders, en dan zeker die er al vanaf vrijdag zijn, gaan dan rond die tijd afhaken en bij een gebrek aan belangstelling doen ook de meeste importeurs dat. Als er extra programmapunten aan de agenda worden toegevoegd, lopen we de kans dat er bv clinics worden gehouden die slecht bezocht worden. Zondag was er van half 1 tot half 2 wel een hele leuke presentatie van speedsurfing.com , waarin Dylan de Jong met name uitleg gaf over de GPS-software.

Trouwens jammer dat je je niet had ingeschreven en elders bent gaan varen. Waarom eigenlijk?
Het is geen kritiek en ik snap het punt van aflopende belangstelling voor programmapunten!(zoals ik al zei/vroeg: 'heb ik het programma overzicht gemist? ).

Ik heb niet echt een reden waarom ik me niet ingeschreven heb. Anders dan dat ik niet goed op de hoogte was denk ik. Zoals ik zei, was ik er even om te kijken.

Jammer dat we Dylan zijn uitleg gemist hebben!! Volgend jaar maar even wat beter voorbereiden heb ik door. :)

Vlinder
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Vlinder » ma jun 08, 2009 3:27 pm

Deejoe schreef:
marko schreef:Oke, wie rijdt er een blauwe bus met gele strepen?? :D
Haha ik weet het.
Had ie zijn toeter niet gebruikt????
Toen lagen die nog te slapen om half 9...
Zoiezo om half 6 en 8 uur, toen was het doodstil....

Zag net dat er een stukje over de HNM in de leeuwarder courant; regio staat. kan het alleen niet op internet vinden, dus zal hem deze week even scannen!

joost wilke
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: f2 fun fuction, 2 neilpryde zeilen 5.5, 4.5

Bericht door joost wilke » ma jun 08, 2009 7:11 pm

marko schreef: Oke, wie rijdt er een blauwe bus met gele strepen?? :D
geen namen, :roll: maar het is iemand die zaterdag ochtend als eerste op het water stond 8) met zijn 9.0 :wink:

Marco
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Gestopt - lezer

Bericht door Marco » ma jun 08, 2009 7:23 pm

joost wilke schreef:
geen namen, :roll: maar het is iemand die zaterdag ochtend als eerste op het water stond 8) met zijn 9.0 :wink:
Weet ik genoeg denk ik! :P

joost wilke
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door joost wilke » ma jun 08, 2009 7:54 pm

Haha, ik sta in de krant :) :razz:

http://www.mijnalbum.nl/Album=DZG37MS3
niet een super foto. maarja,

Vlinder
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Vlinder » ma jun 08, 2009 8:01 pm

joost wilke schreef:Haha, ik sta in de krant :) :razz:

http://www.mijnalbum.nl/Album=DZG37MS3
niet een super foto. maarja,
je bent me voor :P
Ik scan um :+

relaxer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Sailloft, T1, AL360, windgear (Fanatic, \Naish)

Bericht door relaxer » ma jun 08, 2009 8:03 pm

'tegenwoordig heeft een gemiddelde surfer toch gauw 6 planken en tien zeilen'
van wie hebben ze die zin?

Andre Mook
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic en NP

Bericht door Andre Mook » ma jun 08, 2009 8:09 pm

Ik denk van Joost daar die de ge°¯nterviewde was.

Vlinder
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Vlinder » ma jun 08, 2009 8:09 pm

relaxer schreef:'tegenwoordig heeft een gemiddelde surfer toch gauw 6 planken en tien zeilen'
Dat vroeg ik me nou ook af!

joost wilke
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door joost wilke » ma jun 08, 2009 8:20 pm

relaxer schreef:'tegenwoordig heeft een gemiddelde surfer toch gauw 6 planken en tien zeilen'
nou daar kom ik aan met mijn 1 plankje en 2 zeiltjes ( die alle 2 niet super meer zijn) maar worden binnen kort vervangen :wink:

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Bericht door Jurjen » ma jun 08, 2009 9:44 pm

beetje erg laat.
Maar joost en stein bedankt voor de organisatie

Alle importeurs voor het showen en lenen van de urfspullen.
En uiteraard alle deelnemers die het zo gezellig maakten.

Zaterdag ochtend was later in de ochtend lwamen we fris en fruitig aan.
Busje neergezet en 2 zeiltjes (voor taucha) opgetuigd. Zelf op de oever gebleven voor de gezelligheid en kijken of er nog wat interesse was in windsurfng.nl T-shirts en truien.

Tegen de avond gezellig ge-BBQ-d wat wijn en bier gedronken en vervolgens na een paar uurtjes slaap in het zonnetje met een groepje gezellig te ontbijten.

Deejoe
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 Guerilla 68L, Fanatic AllWave, KA
Contacteer:

Bericht door Deejoe » ma jun 08, 2009 9:55 pm

marko schreef:
joost wilke schreef:
Weet ik genoeg denk ik! :P
En vaart met HTS.... :z

Flying Dutchman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: M 47, vd Berg speed 55, I-Sonic107, Magnum135, EVO IV 5.8, EVOII 6.2, VAPOR 7.1/7.9/8.6, Sonntag
Contacteer:

Bericht door Flying Dutchman » ma jun 08, 2009 11:10 pm

En was de EERSTE windsurfer op het water tijdens de HNM ed. 2009 8)
Zie:
http://pontfos.mijnalbums.nl/

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » di jun 09, 2009 7:44 am

relaxer schreef:'tegenwoordig heeft een gemiddelde surfer toch gauw 6 planken en tien zeilen' van wie hebben ze die zin?
Hoho, wat ik gezegd heb is dat tijdens de surfhype van ’85 tot ’95 het meerendeel van de surfers 1 board en 2 zeilen had en ik als herintreder voordat ik het wist 6 planken en 10 zeilen had. Daar heb ik direct achteraan gezegd dat het nu heel gebruikelijk is om 2-3 boards te hebben en 3-4 zeiltjes. Kortom, als ge°¯nterviewde heb je geen invloed op het artikel als dit niet vooraf wordt voorgelegd ter commentaar. Voor de volledigheid, ook Jaap van der Vegte is ge°¯nterviewd en Stijn zat ook aan tafel.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » di jun 09, 2009 9:11 am

Lemster Joost schreef:
relaxer schreef:'tegenwoordig heeft een gemiddelde surfer toch gauw 6 planken en tien zeilen' van wie hebben ze die zin?
Daar heb ik direct achteraan gezegd dat het nu heel gebruikelijk is om 2-3 boards te hebben en 3-4 zeiltjes.
Ach, de pers dikt toch altijd alles aan... :lol: Maar ik hoop dat de beginnende surfer (of ouder daarvan) niet schrikt. Oeps, nog maar 1 deur, nog vijf te gaan... :oops:

Vlinder
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Vlinder » di jun 09, 2009 3:11 pm

ik ben voorlopig wel blij met mijn 1 board en 2 zeilen :+

De scan
Artikel is langer dan de scanner, dus kan kloppen dat er paar letters missen :+

relaxer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Sailloft, T1, AL360, windgear (Fanatic, \Naish)

Bericht door relaxer » di jun 09, 2009 9:23 pm

oomKoen.nl schreef:
Lemster Joost schreef:
Daar heb ik direct achteraan gezegd dat het nu heel gebruikelijk is om 2-3 boards te hebben en 3-4 zeiltjes.
Ach, de pers dikt toch altijd alles aan... :lol: Maar ik hoop dat de beginnende surfer (of ouder daarvan) niet schrikt. Oeps, nog maar 1 deur, nog vijf te gaan... :oops:
Was ik al bang voor zo'n figuur die er weinig van snapt, komt wel raar over maar goed, luisteren is altijd moeilijk.
Er zijn ergere dingen.

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » wo jun 10, 2009 7:47 am

Mijn verslagje van de HNM staat op : http://www.windsurfing.nl/2009-06/1123#more-1123 .

Vlinder
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Vlinder » wo jun 10, 2009 9:20 pm

Kan degene mij ook even een PB-tje sturen, met wie ik heb staan praten over tabs? :+

Taucha
Windsurf guru
Windsurf guru
Teamrider: Ka-clan

Bericht door Taucha » do jun 11, 2009 11:36 am

Tineke Bloemhoff schreef:Kan degene mij ook even een PB-tje sturen, met wie ik heb staan praten over tabs? :+
en...heb je al een peebee... :wink:

Dutchflag
Windstoot 2010
Surf spul: HTS, maui sails tr-serie

Bericht door Dutchflag » do jun 11, 2009 9:49 pm

Jurjen schreef:beetje erg laat.
Maar joost en stein bedankt voor de organisatie

Alle importeurs voor het showen en lenen van de surfspullen.
En uiteraard alle deelnemers die het zo gezellig maakten
Hier sluit ik mezelf helemaal bij aan :D
Raar maar waar dit was mijn 1e HNM en meteen een een goede actie. Vrijdag aangekomen met de zwarte golf, na wat kleine aanpassingen goed in te slapen viel 8) ,daarna maar effe de kroeg in gedoken om daar met de vroege forum leden een potje te poolen onder het genot van een (flink) aantal biertjes :D .

Zaterdag ochtend was ik weer vroeg wakker, dus na een bakkie verse :) koffie en een broodje de formula en de 9.0 opgetuigd om effe aan m'n verslaving te werken :z .
later op de dag ook nog de tr 5 8.4 getest en daarbij ook de aansluitende 7.0 tr5, zodat ik nu zeker weet welke zeilen ik nodig heb :D en wat geweldig spul is dat toch gewoon :9~ , zoals de HTS voelt als een paar schoenen zo voelen de tr5 -jes als de bijpassende broek :D :D.
Na de tombola ben ik nog even (lees: erg lang) in het maanlicht gaan zitten van een grote rode landrover, waar een gezellige ploeg heerlijk over niets aan het ouwehoeren was (zoals het hoort :+ :z ). Ik wilde er s'ochtends weer vroeg bij zijn dus ik ben iets vroeger alleen in de golf gaan liggen terwijl het feestje buiten netjes voortduurde :+ .

De zondag was achteraf iets minder spectaculair, dus na her en der wat spulletjes opgeruimd te hebben ben ik ook maar naar huis gegaan.

Al met al een supertof weekend gehad waar ik zeker wat aan over ga houden 8) :wink: :D

Monkey
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Monkey » do jun 11, 2009 10:10 pm

Huh zwarte golf ................. Blauw met Gele Hele grote golf toch zeker.. :D
Met hoeveel personen kan je daar in slapen ? :devil:

Vlinder
Windsurfbabe
Windsurfbabe

Bericht door Vlinder » vr jun 12, 2009 9:58 pm

Monkey schreef:Huh zwarte golf ................. Blauw met Gele Hele grote golf toch zeker.. :D
Met hoeveel personen kan je daar in slapen ? :devil:
Genoeg :lol: neem ik aan.....

Plaats reactie